![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alle beroepen zijn knelpunt beroepen geworden.
Maar liefst 84% van alle vacatures worden niet of heel moeilijk ingevuld. In alle richtingen, alle beroepen, alle studie niveau's...van klein tot groot. Het probleem is dus structureel en niet economisch. Met andere woorden....'t zijn gewoon leeggangers geworden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Goede evolutie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Idd studenten genoeg, maar nadien? Bronnen genoeg hoor; rva, unizo, gazet het laatste nieuws van vandaag...enz. Laatst gewijzigd door Mambo : 22 augustus 2012 om 22:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Knelpuntberoepen ontstaan door het té kleine verschil in dop en minimumloon.
Trek dat laatste op naar 1800-2000 euro p/m, zonder verhoging bijdragen werkgever en wég is het hoofdknelpunt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het knelpunt is het lage loon.
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En de schoonmoederstrategie , ge moet U ne vent pakken met een kantoorjobke , want als hij thuis komt met een vuile broek en ge moet die wassen .... En natuurlijk , de mietjes mentaliteit , die hun neus optrekken voor het handen werk . En de nadelige respectloze kloten regeling dat een arbeider een lagere kaste is dan een bediende met meer voordelen voor minder werk . En de mentaliteit -de neus al op te halen en de jongens al minderwaardig bekijken op het dorpsplein als ze voor een technische richting gaan . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sorry deze rage samen met de hoge behoefte en creatie aan sociale woningen deed mij al afvragen of de helft van de bevolking hulpbehoevende sociale gevallen zijn . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
aan een gemiddelde van 170 uur per maand is het voor de werkgever vaak haalbaar om 170 € meer te betalen , maar er echt over om in eens 510 € meer te moeten dokken terwijk de tevredenheid van de werknemer zeer gering zou zijn . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echter ; ALLE BEROEPEN KAMPEN MET EEN KNELPUNT. Ook de betere soorten met hoge lonen. O.a boekhouding, verpleging..what ever. t' is structureel, niks met loon te maken dus. Hou nu dus maar op met die comedie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heden...nu...84% van alle beroepen. Hoog zowel laag. 't heeft dus niks te maken met die vuile broek. Gewoon echt niet willen werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En hoe minder er werken, des te zwaarder we belast worden.
En hoe zwaarder belast, des te minder er werken. Griekenland....voorbeeld? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Toch geen probleem, in een sossenstaat hoeft er niet gewerkt te worden.
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
En ja, ook de werklust is bij veel jongeren verdwenen, maar de laatste 20 jaar is er nogal veel verdwenen aan zaken die destijds 'gewoon' waren. Maar als ik alle dagen vroeg opsta, om 30 km verder te kunnen gaan werken, met alle gevaren vandien en nooit thuis ben voor 6 uur s' avonds en mijn buurman slaapt alle dagen uit, heeft geen vervoerskosten en heeft slechts 2 - 300 euro p/m minder heeft als ik, dan is er één van ons de slimste en in dit geval ben ik dat niet. Maar als ik 800 - 1000 euro p/m meer zou hebben dan mijn leeghangende buur, dan zou ik minder onozel overkomen voor mezelf en me ook minder afvragen of de kool nog wel het sop waard is. Dus toch wel het hoger loon, hoor, dat smeert de werkmotivatie beter. Laatst gewijzigd door Diego Raga : 23 augustus 2012 om 01:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus dop afschaffen dan maar? Tenslotte er zijn evenveel wensen als er mensen zijn en iedereen wil veel zelfs heel veel geld. Maar kan men dit dan nog verantwoorden naar de gemeenschap? Of moeten we allen 1000 € betalen bij een doktersvisite? Uiteindelijk daar gaan we naartoe zoals we bezig zijn. Laatst gewijzigd door Mambo : 23 augustus 2012 om 01:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat ons het eens over hoger-geschoolden hebben;
Stel je bent aan het afstuderen,via de Erasmus uitwisselingen heb je al een paar serieuze snuifjes buitenland binnen en dan ziet het ernaar uit dat je binnenkort in een groot bejaardentehuis op een suffe industriezone moet gaan werken aan suffe toeleveringsproducten.Bovendien ziet het ernaar uit dat je je blauw zult moeten betalen aan een suf halfvervallen rijhuis in een mottige buurt of nog voor onbepaalde tijd in hotel mama blijven..... neen hoor,geleidelijk aan zoeken meer en meer dergelijke profielen de uitgang.In zuidelijke landen is de brain-drain bezig uit pure economishe noodzaak,maar ook in onze meer noordelijke landen is hij opgestart om weg te raken ,en eigenlijk is het ook uit noodzaak om uw jong leven te redden... Denk vooral niet dat meer studenten die "nuttige" beroepen kiezen ook op onze arbeidsmarkt zullen raken........ Laatst gewijzigd door kelt : 23 augustus 2012 om 05:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je een beloftevolle leerling bent, en je kiest voor een opleiding tandarts, dan zal je het wellicht niet suf vinden om de rest van je leven in vuile monden te moeten kijken. Zelfs al kan je een zijsprong maken naar nevensectoren, research edm ... Verder weet ik niet meer van algemene tendenzen van onze jeugd. Ik kan alleen maar zeggen dat één van mijn kinderen in het buitenland werkt en woont met haar Vlaamse vent; en dat voor hen 'buitenlandse ervaring, avontuur ...' de motivering was. En niet de grotere verdienste. (daarbij, ze voeden hun kindjes op in het Nederlands; kinderopvang in de lokale taal, maar thuis Nederlands ... daar zit iets in van "we keren nog terug misschien") Hebben we onlangs niet kunnen lezen dat er relatief weinig Vlaamse jongeren uitwijken naar het buitenland ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als ze de economie blijven uitpersen zullen meer en meer mensen vertrekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik zo eens in Frankrijk, Spanje of Italie door de industrie zone passeer ben ik toch altijd blij dat ik er weer van weg ben. Alez ja t' is het gedacht dat telt. Ondertussen zitten wij hier met het probleem dat 4 op de 5 jobs blijven openstaan en dat er maar 1 op de 5 eens ga gaan kijken wat er kan gedaan worden. Die andere 4 zitten op een terras of zijn bezig met een wandeling en klagen over het loon. ![]() 't is toch overduidelijk dat al dat gestudeer van tegenwoordig zeker niet met de bedoeling is daar achteraf ook nog iets mee te doen. t' is eerder een soort tijdsverdrijf en een excuus om zogezegd met iets interessants bezig te zijn. Alez feitelijk een grote hoop muiletrekkers bij elkander. Laatst gewijzigd door Mambo : 23 augustus 2012 om 10:08. |
|
![]() |
![]() |