![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Gouverneur
|
![]() bron Human Right Watch
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik vraag mij af hoe ze die 12 sukkelaars zover hebben gekregen dat ze hun eigen mensen opblazen. Psychologische oologvoering en mind-control misschien, of waren er helemaal geen zelfmoordcommando's? Zelfde scenario in de Filippijnen. Het is een trend die de VS overal poogt toe te passen. Hier en daar lukt het beter. Hoe dan ook, degene die Bush vraagt om Marokko met de vinger te wijzen voor repressie, zou Bush misschien eerst moeten vragen om Patriot Act I en II te schrappen. Dat zou de constitutie van de VS weer in eer herstellen. En nog iets: wat doe je met Guantanamo? Dat is pas foltering tot en met. Zo op je knieën zitten gedurende uren, met een gasmasker op of nog één of ander ding over je hoofd, da's een pak erger dan een gevangenisstraf. Dat zijn dagen van 15 uur of meer die eeuwen duren. Je kan je niet voorstellen wat die mensen ondergaan. Om dan nog te zwijgen over aftroevingen en seksuele vernederingen. Als de VS de politie van de wereld spelen, dan mogen ze eerst afrekenen met hun eigen perverse methodes. Te denken dat ze zichzelf als lichtend voorbeeld beschouwen...
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() Dat is het grote dillema: hou je vast aan waarden zoals mensenrechten, ook al veegt de tegenstander daar zijn voeten aan, of ga je vuur met vuur bestrijden, en neem je de spaanders (van het hakken 8) ) er bij?
Ik ben er zelf nog niet goed uit. Moet je bijvoorbeeld het moslim-extremisme aanpakken door de sociale achterstand en opeenhoping van moslimwijken weg te werken, of moet je keihard en misschien wel over de grenzen van de wet optreden? Ik walg van het idee, maar wanneer is het te laat om te reageren als je verkeerd bezig bent? En heeft het westen eigenlijk al iets geprobeerd dat te evalueren valt? De zaken zijn beloop laten gaan is alles wat momenteel gebeurt, en iedereen is daar slachtoffer van. Bush die Marokko de les spelt over mensenrechten is wel de max. De pot en de ketel...
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
In mijn opinie kan niets de schending van mensenrechten goedpraten. Niets. (Edit gedaan om het woordje "dan" toe te voegen)
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
Vreemdeling
|
![]() VlaamseBelg schreef: