Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2004, 10:04   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Ik lees threads over 'dappere moslims' (bijvoorbeeld van Mustapha) en berichten van extreem-linkse rakkers die het moslim-geweld goedpraten of tenminste in onze schoenen schuiven.

De realiteit is dat er geen sprake is van dapperheid, gewoon van barbaars geweld uitgevoerd door laffe klootzakken die met vijf man stoer staan te pronken (uiteraard met maskers om niet te worden herkend) om een onschuldige man die daar gewoon kwam werken voor z'n pree en er wezenloos stond te janken te onthoofden.

De schuldvraag ligt ook nergens anders dan bij de barbaren zelf. Het zijn niet Amerika, Israel, Zuid-Korea of andere Westerse landen die verantwoordelijk zijn voor dat soort moslim-geweld, het zijn de barbaren zelf die schuldig zijn aan hun slachtpartijen.

Met deze 'heldendaad' hebben de moslims nu ook de tot nu toe vrij neutrale sub-tropische aziatische landen als vijand gemaakt. Goed bezig, die moslims.

Oud 23 juni 2004, 10:15   #2
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

tja, we zeggen altijd 't'zijn de moslims'.
maar in essentie gaat het toch vooral om de etnische groepen die onder 'moslims' vallen: de arabieren, de turken, de noordafrikanen...
als we naar hun huidig ontwikkelingspeil kijken en dat eventjes vergelijken met west-europa, dat vn bevolkt word door het keltisch/germaanse volk, dan merk je toch een enorm verschil.
zijn de moslimvolkeren dan niet in staat tot hoogwaardige beschaving zoals de europeanen?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2004, 10:24   #3
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Met deze 'heldendaad' hebben de moslims nu ook de tot nu toe vrij neutrale sub-tropische aziatische landen als vijand gemaakt. Goed bezig, die moslims.
Tiens, waar liggen Indonesië en de Filipijnen dan op uw wereldkaart? Die van mij zat gratis bij de Koran, dus die zal wel mis zijn
Oud 23 juni 2004, 11:51   #4
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik lees threads over 'dappere moslims' (bijvoorbeeld van Mustapha) en berichten van extreem-linkse rakkers die het moslim-geweld goedpraten of tenminste in onze schoenen schuiven.

De realiteit is dat er geen sprake is van dapperheid, gewoon van barbaars geweld uitgevoerd door laffe klootzakken die met vijf man stoer staan te pronken (uiteraard met maskers om niet te worden herkend) om een onschuldige man die daar gewoon kwam werken voor z'n pree en er wezenloos stond te janken te onthoofden.

De schuldvraag ligt ook nergens anders dan bij de barbaren zelf. Het zijn niet Amerika, Israel, Zuid-Korea of andere Westerse landen die verantwoordelijk zijn voor dat soort moslim-geweld, het zijn de barbaren zelf die schuldig zijn aan hun slachtpartijen.

Het zijn vooral de fundamentalistische moslims Antoon. Er zijn genoeg moslims die zulke schandaden afkeuren. Maar tegen terroristen kan het zwaarste geweld nog niet goed genoeg zijn. Uitroken en meedogenloos neermaaien, die dolgedraaide honden!!!
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2004, 12:13   #5
Fonske
Gouverneur

Fonske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zijn vooral de fundamentalistische moslims Antoon. Er zijn genoeg moslims die zulke schandaden afkeuren.
Wat krijgen we nu? Meen je dat?
Oud 23 juni 2004, 12:52   #6
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard

Alsof ik onthoofdingen goedkeur?

Ik heb het vooral te doen met de familieleden. Die voor het leven getraumatiseerd zijn.
Leef maar eens met de gedachten dat uw broer, zoon, neef, of wat dan ook gestorven dmv onthoofding.

Maar soit, je moet de gehele analyse maken van de situatie in Irak.
En niet fixeren op gevallen apart.
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2004, 13:12   #7
Mitgard
Banneling

Standaard

nu kunnen we niet meer terug.
de haat is ontloken bij de moslims en begint ook vaste vorm te krijgen bij de westerlingen.
we moeten ons niet langer iets aantrekken van 'mensenrechten' e.d. want dat doen die moslimfundi's ook niet.
nu moeten we doorgaan tot het eind.
de totale 'Ausrottung'.
Oud 23 juni 2004, 13:18   #8
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard

Weet je niet meer wat het beginpunt was van de oorlog?

Naar mijn gedacht, om de reden dat Saddam de mensenrechten schond.
Als je dan als "bevrijder" komt en je maakt dezelfde fouten als Saddam, wat denk je dan? Dat je als Irakees zijnde de Amerikaanse stinkvoeten te gaan kussen ofwat?

(dan zwijg ik maar over de grote leugen waarmee men ten oorlog is getrokken)

Dus nu zeggen van "we moeten de mensenrechten niet respecteren", is eigenlijk bevestigen wat de Iraki's denken. Namelijk "VS komen hier hun belangen verdedigen, wij zijn niks waard".

Ook goed, des te sneller dat de VS zonder winst zal terugkeren naar huis.
Eénmaal er een massale volksopstand is, is het gedaan voor de VS.
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2004, 13:29   #9
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
. Namelijk "VS komen hier hun belangen verdedigen, wij zijn niks waard".
inderdaad, de amerikanen verdedigen manu militari hun belangen, en zo hoort het ook.
dat zou europa beter ook doen.
Citaat:
het zou niet eens zo slecht zijn mocht er een volksopstand uitbreken.
dat maakt één en ander veel gemakkelijker. 8)
Oud 23 juni 2004, 13:29   #10
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
de haat is ontloken bij de moslims en begint ook vaste vorm te krijgen bij de westerlingen.
we moeten ons niet langer iets aantrekken van 'mensenrechten' e.d. want dat doen die moslimfundi's ook niet.
de totale 'Ausrottung'.
ga jij nog maar wat verder gaarstoven.. Eugenetica toepassen, akkoord, maar wel 't eerst op jouw soort..
Oud 23 juni 2004, 19:00   #11
zeddie
Banneling

Standaard

When The East massacre, it is an atrocity; when The West, it is a military exigency. Appreciate the distinction and ponder over this world's virtues.

Have a nice day !
zeddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2004, 19:13   #12
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Ik kan alleen zeggen: Goed, Al-Qaeda!!! Jullie stigmatiseren al die miljoenen moslims die geen fluit om jullie godsdienstwaan geven.

Achteraf niet klagen dat jullie de wereld tegen krijgen...
Oud 23 juni 2004, 19:25   #13
Judge
Burgemeester

Standaard

Citaat:
tja, we zeggen altijd 't'zijn de moslims'.
maar in essentie gaat het toch vooral om de etnische groepen die onder 'moslims' vallen: de arabieren, de turken, de noordafrikanen...
als we naar hun huidig ontwikkelingspeil kijken en dat eventjes vergelijken met west-europa, dat vn bevolkt word door het keltisch/germaanse volk, dan merk je toch een enorm verschil.
zijn de moslimvolkeren dan niet in staat tot hoogwaardige beschaving zoals de europeanen?
en even later

Citaat:
de totale 'Ausrottung'.

Waar is die beschaving plots naar toe?
Zijn mensenrechten dan geen essentieel deel van beschaving.

We strijden net tegen het terrorisme om de beschaving (en dus de mensenrechten te beschermen).
Oud 23 juni 2004, 20:39   #14
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judge

Waar is die beschaving plots naar toe?
Zijn mensenrechten dan geen essentieel deel van beschaving.

We strijden net tegen het terrorisme om de beschaving (en dus de mensenrechten te beschermen).
ik vind persoonlijk dat mensenrechten enkel van toepassing hoeven te zijn op het eigen volk.

het is geen teken van beschaving wanneer we ons zwak opstellen tegenover andere volkeren.
Oud 24 juni 2004, 18:01   #15
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Weet je niet meer wat het beginpunt was van de oorlog?

Naar mijn gedacht, om de reden dat Saddam de mensenrechten schond.
Als je dan als "bevrijder" komt en je maakt dezelfde fouten als Saddam, wat denk je dan? Dat je als Irakees zijnde de Amerikaanse stinkvoeten te gaan kussen ofwat?

(dan zwijg ik maar over de grote leugen waarmee men ten oorlog is getrokken)

Dus nu zeggen van "we moeten de mensenrechten niet respecteren", is eigenlijk bevestigen wat de Iraki's denken. Namelijk "VS komen hier hun belangen verdedigen, wij zijn niks waard".

Je vergeet wel een groot punt é, nm dat degene die de boel daar verzieken niet eens irakezen zijn. Als alle al qaida leden nu eens als bezetter het land zouden verlaten dan was het er al een heel ander zicht. Of moeten wij nu moslims in onze woonkamer gaan zetten, met het mes op de keel en gaan eisen dat alle al qaida aanhangers irak verlaten binnen de 24h of we snijden hun broeder de keel over?

Het is net zo min hun land als dat van de amerikanen, het verschil is dat de amerikanen tenminste niet dergelijke dingen doen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2004, 19:36   #16
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de totale 'Ausrottung'.

Dat een handvol barbaren over de schreef gaat is geen reden om ons te verlagen tot dat niveau. Het intellect is ons grootste wapen, waar zij geen schijn van kans tegen hebben.

Wat ik bv zou doen is per onthoofde landgenoot, 10 000 soldaten extra sturen.
Oud 24 juni 2004, 21:43   #17
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Citaat:
de totale 'Ausrottung'.

Dat een handvol barbaren over de schreef gaat is geen reden om ons te verlagen tot dat niveau. Het intellect is ons grootste wapen, waar zij geen schijn van kans tegen hebben.

Wat ik bv zou doen is per onthoofde landgenoot, 10 000 soldaten extra sturen.
en wat gaan die extra soldaten doen? tulpenbollen planten?
welnee, voor elke onthoofde buitenlander 50 willekeurige burgers publiek terechtstellen.
het zal rap gedaan zijn met de steun van de plaatselijke bevolking aan terreurgroepen.
Oud 24 juni 2004, 23:14   #18
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
om een onschuldige man die daar gewoon kwam werken voor z'n pree en er wezenloos stond te janken
Die man wist beter dan wie ook waar hij aan begon toen hij zijn job in Irak aannam. Het is mss een beetje cru gesteld maar degene (veiligheidsagenten, huurlingen, mensen die instaan voor de wederopbouw, ...) die het wel overleven (en dat zijn er veel meer dan die drie onthoofden), die zullen er wel geen kleine beloning aan overhouden denk ik.

Hetgeen mij wel verontrust is dat het moslimfundamentalisme zeer excessief bezig is. Het wordt echt een probleem om dat tij te keren. Want want zijn de oorzaken?
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2004, 23:22   #19
Pablex
Partijlid

Standaard

Citaat:
welnee, voor elke onthoofde buitenlander 50 willekeurige burgers publiek terechtstellen.
het zal rap gedaan zijn met de steun van de plaatselijke bevolking aan terreurgroepen.
en laten we ook om wa Leopold 2 heeft veroorzaakt nu 500 willekeurige Belgen executeren (liefst met u ertussen) ,da maakt dan ook een en ander goed
Pablex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 09:16   #20
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

en wat gaan die extra soldaten doen? tulpenbollen planten?
En wat hebben die 50 willekeurige burgers ermee te maken? U bent geen greintje beter dan die barbaren met handdoek op hun hoofd.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be