![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gisteren een stuk lamsbout in de pan gegooid, dichtgeschroeid in boter.
Daarna toegevoegd in de pan rond het vlees; grote stukken tomaat, ui, wortelen, wat basilicumblaadjes, wat lente-ui, 2 groene pepers, rozemarijn, peperbolletjes en een kruidnagel. Overgoten met glas witte wijn en evenveel groentebouillon (kwart blokje in heet water). Pan afdekken met alu en 45 min in oven bij 160 graden. Laatste 15 minuten alu verwijderen. Lekker!! Daarna het overtollige vocht en groenten gepasseerd en dat vandaag, beetje ingedikt met maizena, inkoken en bij de frietjes met biefstuk. Lekker again!! Welk geimproviseer in de keuken leidde bij u al eens tot verrassend lekkere dingen?
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo'n 10-12j geleden heb ik eens vanalles bijeen gesmeten. Alles in 1 pan. Sindsdien is dat een gerechtje geworden dat hier regelmatig op het menu staat.
Recept: overschot gekookte aardappelen van de dag voordien in kleine stukjes snijden. Bakken in een hete pan. Wat spekblokjes toevoegen, gesnipperde ui, een sjalotje en een blikje champignons. Klinkt heel banaal - en dat is het ook- maar als je dat enkele uurtjes op voorhand klaarmaakt vermengen de smaken zich tot een mjam-mjam lekker geheel. Voordeel: slechts 10-12 minuutjes werk.. Smakelijk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() ![]() mmjam |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Welk geimproviseer in de keuken leidde bij u al eens tot verrassend lekkere dingen?
gniffel |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet in een pan gegooid maar wel in een cocktailcoupe: coupe half gevuld met ijskoude witte Havana Club rum en een scheut gekoelde tropical siroop van Delhaize erbij. Heel lekker, denk dat ik het Tropical Breeze doop of zoiets. Morgen proberen met bitter en als dat lekker is, doop ik het Luciferian Bitter of zoiets.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 31 augustus 2012 om 01:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() euh ....
![]() 2
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heerlijk....zolang je maar zwijgt tegen de vrouwen die het uitdrinken en een goed gevoel van onderen krijgen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Ge zijt de look vergeten!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee hoor, niet vergeten.
Er was gewoon geen look in huis. Het was dan ook 'snel wat in de pan gooien' en niet 'gaan winkelen om daarna vanalle uitgedokterde ingredienten in de pan te gooien". Toegegeven; look had het alleen nog beter gemaakt.
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() bovenstaande ziet er toch niet echt smakelijk uit
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() is van de dochter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoezo nie ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementslid
|
![]() Angel hair pasta met zeevruchten en dille:
(Deze was initieel uit de losse pols, geinspireerd door een maaltijd die ik ooit op restaurant heb gegeten, maar is ondertussen een recept geworden dat ik regelmatig maak, snel, gezond en lekker) Benodigdheden - Klein zalmsteakje (zonder vel) in blokjes van 1cm gesneden - Enkele mosseltjes - Enkele schelpjes - Beetje inktvis en/of calamari - Enkele scampi’s ongepeld - Evt. wat andere zeevruchten naar keuze (welke zeevruchten je er wel/niet bijvoegt is volledig volgens je eigen smaak natuurlijk) - Enkele scheuten witte wijn - 3-5 teentjes look in dunne schijfjes gesneden (ik doe er 6 in maar dat kan wel te veel zijn voor sommigen natuurlijk ![]() - 1-3 spaanse pepers fijn gehakt (al dan niet met zaadjes, afhankelijk van hoe pikant je het gerecht wilt) - Bosje dille fijn gehakt (niet te fijn) - Peterselie fijn gehakt - Peper - Zout - Olijfolie - 300g-400g Angel hair pasta (zeer dunne spagettie) Werkwijze: - Olijfolie opwarmen in een pan en er de spaanse pepers en look bijdoen, even laten “zweten” maar zorg dat je de look niet verbrandt. - Zeevruchten toevoegen en even laten sudderen. - Witte wijn toevoegen en laten stomen tot de zeevruchten gaar zijn en de mosseltjes/schelpjes open zijn. - Dille toevoegen en nog even doorroeren. - Op smaak brengen met peper en zout. - Ondertussen de pasta koken in gezouten water. - Zeevruchtensaus bij pasta voegen. - Evt. nog wat olijfolie toevoegen. - Garneren met wat peterselie (ondertussen heb ik ook nog enkele variaties gemaakt met bvb. champignons en/of gehalveerde kerstomaatjes bij de saus te voegen samen met de zeevruchten) Laatst gewijzigd door Rizzz : 5 september 2012 om 04:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Courgette overlangs in 2 snijden. Het vruchtvlees uit beide delen halen. Daarna de 2 delen 15 minuutjes in de stoomkoker.
Ondertussen kipfilet in heel kleine blokjes snijden en bakken. Ook aardappelen in kleine stukjes bakken. Neem dan een beetje champignons, boontjes, paprika en het vruchtvlees van de courgette en kook die bijtgaar. Kruid af naar keuze. Vul nu de courgette met al deze ingredienten en leg ze in een ovenschotel. Al de groenten en kip die je nog over hebt gooi je er langs. Overstrooi het geheel met gruyerekaas. Kruid af met veel dille. Gooi het geheel nu 10 minuten onder de grill. Smakelijk.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Ik ben expert in tapenade
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zit hier met een overvloed aan groene chilipeppers.
Vrees een beetje dat het niet warm genoeg meer is om ze af te rijpen tot rode en pikante. Iemand een goed recept waar je een massa groene pepers voor nodig hebt?
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |