![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarom geen referendum over de verkeersboetes (of de verdeling ervan); de sociale zekerheid, het politieke overgewicht van Wallonië; justitie, migratie,... ?
We zouden dan eens zien hoe het zit met belgie.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het onozele is dat ze tegen een referendum zijn over de grondwet iets wat 100 keer belangrijker is dan de discussie over het voortbestaan van België. Wellicht is het dus een afleidigsmaneuver.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat wil hij daarmee bereiken ? een afleidingsmaneuver voor BHV ?
daar is Vlaanderen nog niet helemaal klaar voor, dat is een ontvoogdingsproces, binnen een jaar of 10 misschien, maar intussen kunnen we daar al ernstig werk van maken.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Schepen
|
![]() Geen probleem mee, onder één voorwaarde: om de vijf jaar herhalen!
Professor en historicus Luc De Vos: (...) België en 's lands belangen zijn al langer een utopie. Niemand ijvert ervoor. Het land bestaat nog bij gratie van de monarchie en de nationale voetbalploeg. Restanten uit een verleden, zonder slagkracht in de moderne politiek (...), HLN, 23/9/2004, p.12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Goed voorstel. Eens benieuwd welk standpunt de mossels van het Vlaams Kartel daarover gaan innemen !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Vreemdeling
|
![]() Tja, zou hem goed uitkomen. Europese grondwet...onbelangrijk. Belgique is blijkbaar belangrijker. Zou het toeval zijn ? VB verliest volgens een flutpeiling; het is 175 jaar Belgique en het VB is officieel veroordeelt als een racistische partij.
Laten we wedden op : 175 jaar Belgique. Er zal met geld gesmeten worden. Bijkomstig : Zelf al stemmen 60% v/d Vlamingen voor onafhankelijkheid en al de rest tegen, dan is het nog een overwinning voor Di Rupo..want een meerderheid der Belgen zal tegengestemt hebben. Hij heeft dan nog eens een extra troef : de Grondwet. Zelf al halen de Vlamingen een overwinning, ze zal toch niet bindend zijn ![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Definitie winnaars: not relavant. Vlaamse zaak heeft al genoeg verliezers gekend en ze dachten dat ze winnaar waren. Please check hoofdartikel Vanderkelen HLN over winst en verlies B-H-V. Waar zijn we mee bezig? Wie heeft van BHV een kerndossier gemaakt? We zullen méér verliezen dan we winnen. De Raad van State heeft de huidige toestand veroordeeld. Wel, laat ons dat regulariseren. Tegen 2007. If not. no elections in 2007. Simpel. Waarom moeten wij eisen dat dit onverwijld gebeurt? Waarom kunen we eens niet de tijd in ons voordeel laten spelen? Waarom moeten wij een prijs gaan betalen? Ik woon in het arrondissement B-H-V. L. VDK heeft gelijk: splitsing gerechtelijk ja. In Brussel duurt het twee jaar alvorens een zaak zelfs maar op de rol komt. Daar hebben wij concreet voordeel bij. De rest is Vlaggegezwaai en indianekreten van Tak en consoorten. En zoals ik al in een andere posting schreef: Di Rupo is een briljant strateeg, beter dan die bende licenciaten in de rechten van het parlement. Hij heeft een doctoraat in de Exacte Wetenschappen. Dat is ander kaliber. Dat zijn mannen van Facts & Figures en niet van slogans. Di Rupo mag wat mij betreft premier worden. Hij is bekwaam en kan rekenen, wat van Blokkers niet kan gezegd worden. De Vlamingen zijn toch voldoende in aantal in de Kamer om hem te weerhouden van te veel etatistische avonturen. Voor de liberalen ware het goed eens opnieuw in de oppositie te zitten om te weten dat politiek geen bolletjeskermis is waar men beloftes doet die men niet houdt. Als hij daarmede méér autonomie op sociaal economisch vlak gedaan krijgt inzake autonomie. Di Rupo is een rationeel en sluw gesprekspartner, en als hij premier wil worden, mij niet gelaten. Hij is rationeler en zal ten minste geen loze beloften zeveren zoals de modelstaat, de 200.000 banen van Verhofstadt enz. Probleem is dat ik weinigen zie langs Vlaamse zijde met de zelfde kennis en hetzelfde politiek gewicht. De enige die een evenwicht kon maken was Dehaene. De rest komt echter nog niet aan zijn sloffen. En weet dat deze teksten geschreven zijn door een echte liberaal. Die wèl degelijk de Vlaamse Leeuw kan zingen en zelfs béter dan Verstrepen, doch die leren onderhandelen heeft in sociaal ekonomische materies en die zijn dossiers kent. Doch ik verdedig liever het liberale gedachtegoed met echte liberalen en niet met politieke opportunisten zoals de huidge Troika +1 van de VLD het doet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Bericht aan PieterP.
Was jij het niet die beweerde dat Di Rupo beter Nederlands spreekt dan De Wever en Lambert? Als je eigenverklaarde dossierkennis even belabberd is als deze uitspraak vrees ik het ergste voor "de echte liberalen". |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Provinciaal Statenlid
|
![]()
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() Volgens HBVL is Di Rupo tactisch bezig om eerste minister te worden, moest dat zo zijn dan is er binnen de kortste keren geen referendum meer nodig peins ik zo
![]()
![]() |
#15 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik heb effectief geschreven dat Di Rupo beter Nederlands kon spreken dan Dewever, Lambert en consoorten Frans konden spreken. En ik denk dat ik als overtuigde Vlaming al veel voor de Vlaamse zaak gedaan heb door perfect Frans te spreken en zelfs fouten tussen een passé simple en een passé composé te halen. En dit uiteraard, ja, naast een goede kennis van Engels en Duits. Hiervoor staan Vlamingen wereldwijd voor bekend. De Wever en Lambert, en veel huidige flaminganten begrijpen zelfs geen geen frans meer, laat staan het spreken en schrijven. Ze volgen RTBF, Le Soir, La libre zelfs niet meer op, laat staan Le Monde. Juist, Ja. Ik ben effectief de man die beweert dat de miljarden transfer moet stoppen. Het is zeer goed dat men die miljardentransfers nu eindelijk kent. Rondom KBC is er een think thank met Vlaamse Captains of Industrie die effectief ook naar meer economische autonomie streven. Le Concert Noble - plaats waar Bush de wereld heeft toegesproken, is nu eigendom van KBC en was een voormalig huis van de Société Générale avant même de l' indépendance de la Belgique... Zo zie je maar... De miljardentransfer van 11 miljard is onaanvaardbaar. Doch dit is een zaak die men bespreekt, die men onderhandelt doch die men niet op straat gooit en zeker niet in camions transporteert zoals De Wever gedaan heeft. Compleet belachelijk. Over Lambert kunnen we kort zijn. Zijn lichaamstaal, zijn speciaal brilletje, zijn rol als betoger in de straten van Brussel tegen Bush dragen niet bij tot de verhoging van zijn geloofwaardigheid. Doch Vlaanderen, niet versaagd! Cultuur en Sport zijn weer in goede handen bij onze geliefde en teerbeminde Bert ... Het is wel zo dat ik vind dat er bij de voormalige Volksunie knappe koppen zaten. Die hadden geen Nazi achtergrond nodig om hun stemmen te halen. Ik noem Van Grembergen, Coppieters, Vanderelst, Gabriels, Schiltz, Kuypers, papa Anciaux. Velen vergeet ik hierbij. Dat waren liberalen- vrij- denkers- avant la lettre- Schiltz heeft goede dingen gedaan. Jammer dat het zo'n financiële opportunist is gebleken. CD&V: ik ben onzeker en heb zelfs schrik. Leterme: dikkement OK De Crem: blazer eerste klas. Maar... de Van Rompuys roeren zich weer. De zoon van de Opus Dei man start ook zijn eigen web log...De contra revolutie komt er misschien weer aan. Laatst gewijzigd door PieterP : 26 februari 2005 om 17:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Moderator! Gm pest ons weer! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() dat ze maar zo'n referendum doen. Gelijk wat de uitslag ook is, belgië zal erbij verliezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |