Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 november 2010, 15:29   #1
love4everybody
Burger

love4everybody's schermafbeelding

Standaard Gruwelijk fascistisch politiegeweld tijdens betogingen: DE POLITIE UW VRIEND

Nu de klok 5 voor 12 aanduid, de mensen geïrriteerd en gefrustreerd, begint de ware aard van de democratie zijn kop te tonen:

Politie worden meer en meer agressiever, kennen geen wetten, worden beschermd en hebben alle rechten om weerloze burgers in elkaar te meppen, ja, zelf levenslang te verminken.

Getuige, deze docente democratie, antropologe die tijden de 'No border' betoging (en ik citeer):
Citaat:
"werd geslagen, bespuwd, uitgescholden en vastgeketend. "
in het politiekantoor bij haar aanhouding, omdat ze foto's nam tijdens de betoging.

Citaat:
Het onvoorstelbare: een nacht van geweld in handen van de Belgische politie

In ieders leven zijn er momenten waarop de hele wereld er na een tragische ervaring, plots anders gaat uitzien. Op vrijdag 1 oktober 2010 bezorgde de Belgische politie mij een dergelijke ervaring. Ze bekeken mij, hun blik vol woede en haat ,gepaard met absolute agressie, hieven hun vuisten gewelddadig naar mij en ik voelde de hand van de staat hard en pijnlijk neerkomen op de zijkant van mijn gezicht. Toen besefte ik dat de wereld, mijn wereld, nooit meer dezelfde zou zijn.
http://www.mo.be/node/149544
(je kan dit zelf vaststellen op een paar YouTube video's ook, waar politiemensen in burger hardhandig fotografen aanvallen)

Lees ook dit relaas van een paar 'No borders' activisten, hoe zij werden mishandelt.
http://www.dewereldmorgen.be/foto/20...p#comment-6669

Blijkbaar zijn de politiemannen in burger (stevig bewapend en met harnas voorzien) enkel uit op geweld en hardhandig afreageren van hun frustraties.
Zoiets als hooligans, maar dan officieel.

Eerder werden ook vreedzame burgers opgesloten die een krijtactie (n.a.v. 9-11 memorial) hielden.
http://www.wacbelgium.be/nl/evenemen...aakte-waarheid
D.w.z. met krijt leuzen op de straat tekenen.
Blijkbaar heel illegaal en gevaarlijk voor de nationale veiligheid!!!
Kinderen tot zelfs ouderen die inde buurt liepen werden opgepakt en in de amigo gestoken. Er zijn verhalen van kinderen die zich moesten uitkleden, waarbij politiemensen graptjes maakten van verkrachten. Er is ook een verhaal van een 16 jarig meisje dat opgesloten werd bij een 7 tal mannen, enz...

Dit naast de gebruikelijke vernederingen, spuwen, vastketenen, diefstal van goederen, enz,... Blijkbaar gewoon bij de politie, want geen haan die er om kraaide in het kantoor dat dit gebeurt.

Ik herinner je eraan, dat dit nog steeds België is waar we over spreken !

Zie ook het hardhandige optreden in Stutgard, waar mensen verminkt werden voor het leven door het waterkanon. Hier werden ook kinderen gearresteerd en aangevallen !

http://www.spiegel.de/fotostrecke/fo...cke-60024.html

Een paar videobeelden van onlangs:

* Politiegeweld tijdens Europese demo
http://www.youtube.com/watch?v=1qIgF9IVQiI

* Nog politiegeweld tijdens Europese betoging
http://www.youtube.com/watch?v=-IU7PIk6kV4

* En nog meer politiegeweld:
http://www.youtube.com/watch?v=8oCea...eature=related

Er werd ook een betoging tegen dit politiegeweld georganiseerd onlangs:
Citaat:
500 betogers tegen politiegeweld in Brussel

De politie zou betogers ook seksueel vernederd hebben.

Zo'n 500 mensen zijn bijeengekomen aan de Hallepoort in Brussel om te betogen tegen het politiegeweld tijdens het 'No Border Camp' op 29 september en 1 oktober. Ook parlementslid Annemie Maes (Groen!) is aanwezig bij de actie, meldt woordvoerder Neal Michiels van het 'collectief van burgers'.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...-Brussel.dhtml

Wie noemt dit nog democratie ???Dit is een pure politiestaat in werking, wat u ziet. Terug naar het duitsland voor 1940, waar de knokploegen van de politie burgers in elkaar ramt, om de macht te grijpen...

Laatst gewijzigd door love4everybody : 2 november 2010 om 15:42.
love4everybody is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 15:30   #2
love4everybody
Burger

Standaard

Het wordt binnenkort nog leuker met de tasers.
Natuurljk krijgen ze eerst een opleiding voor gerechtvaardigt en moreel gebruik hiervan !!!

Laatst gewijzigd door love4everybody : 2 november 2010 om 15:34.
Oud 2 november 2010, 15:44   #3
love4everybody
Burger

Standaard

Blijkbaar is de brusselse politie nogal rascistisch naar eigen volk toe, want in de gevaarlijke gemeenten van Brussel durven ze geen vinger meer uit te steken. NO GO ZONE !
Maar wel heel laf in groep met wapens, vreedzame betogers, mannen, vrouwen en kinderen aanvallen !!!
Oud 2 november 2010, 15:57   #4
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Wat een beer op die laatste foto. Damn!
Oud 2 november 2010, 15:59   #5
Aletheia
Partijlid

Aletheia's schermafbeelding

Standaard

Gaan we nu op de nazifascistische flikken slaan?
Oud 2 november 2010, 16:00   #6
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Wat een beer op die laatste foto. Damn!
Die valschermspringer met zijn american football uitrusting ?

De 'Rob Kloppers' bij de flikken mogen aangepakt worden..verder moet je niet zeuren dat je petsen krijgt als je in het 'hooliganvakje' gaat staan..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 2 november 2010 om 16:03.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 16:03   #7
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Die valschermspringer met zijn american football uitrusting ?
Ja, de die!
Oud 2 november 2010, 16:05   #8
love4everybody
Burger

Standaard

Djeez, wat een intelligente opmerkingen hier !!!

Lijkt mij eerder Abou Graib toestanden:
Citaat:
Of dat die deontologische code ook toelaat dat de genaamde colson-bandjes die tijdens arrestatie werden aangebracht zo hard worden aangetrokken dat de bloedcirculatie wordt afgesneden valt eveneens te betwijfelen.Of dat wij ons als vrouwen op den duur genoodzaakt zagen om te plassen onder de politieceldeur door, omdat we niet naar de WC mochten gaan?Of het nemen van foto's tijdens een administratieve aanhouding?(Ik heb me er tegen verzet door hun op de wet te wijzen, maar werd toch met geweld op de foto gezet).
Citaat:
Het groepje vrouwen was samen met 2 mannen op weg naar de GESUS , een gekraakte kerk waar een workshop doorging.Toen ze aan een zebrapad de straat wilden oversteken werden ze ingesloten door politievoertuigen, hardhandig tegen de grond gesleurd,geboeid en de combi's in gesmeten.

Als reden voor hun arrestatie kregen ze dit te horen “ Jullie zien eruit als activisten”.

Op het politiecommissariaat,vlak voor ze bij ons in de cel werden geduwd werd aan de vrouwen iets gevraagd in het Frans, hetgeen ze niet verstonden.Daarop werden de vrouwen één voor één door mannelijke agenten vastgepakt, een cel ingesleurd, op een matras geduwd,aan hun haren getrokken,armen haast brekend, waarop de mannelijke agenten hun broek uittrokken. Nadien moesten ze in hun onderbroek door een linie mannelijke agenten lopen, die daarbij seksistische opmerkingen maakten.
Citaat:
Gedurende de rest van de dag was er niemand van politiepersoneel te bekennen op de gang.Iemand kan gerust dus enkele uren dood in de cel liggen, alvorens dit ontdekt zou worden.En werd er dus ook geen water aan ons gegeven.Toen we om 21:00 haast stikten van de dorst , zijn we op deur beginnen kloppen.De agenten die ons 1 glas water per persoon gaven zeiden dat als we nog eenmaal op de deur zouden kloppen, we de volle 12 uur administratief zouden worden aangehouden worden.
Citaat:
Toen de Duitse vrouwen werden vrijgelaten bleek dat al hun spullen, jasjes, geld,rijbewijs,verzekeringskaart,....in de vuilbak was gesmeten dor de agenten die hen hadden gearresteerd. De advocate van het Legal Team kon nog bekomen dat de meisjes hun spullen mochten gaan zoeken in de vuilnisbakken , tevergeefs,alles was weg.Een agent maakte nog de opmerking dat "het geld als extraatje zou kunnen dienen bovenop het loon van zijn vriendin"

Laatst gewijzigd door love4everybody : 2 november 2010 om 16:17.
Oud 2 november 2010, 16:09   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Miljaar,

de politie kent geen grenzen ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 16:16   #10
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door love4everybody Bekijk bericht

Niet vergeten dat het laks gerecht deels verantwoordelijk is voor een hoop politionele frustraties...

In Abou Graib wandelt niemand na 24h terug buiten...hier iedereen...
Oud 2 november 2010, 17:33   #11
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Wat was de reactie van de No Borders beweging toen Luikse agenten in Brussel een vreedzame en gedoogde manifestatie van het Vlaams Belang plat sloeg?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 17:56   #12
Aletheia
Partijlid

Aletheia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Wat was de reactie van de No Borders beweging toen Luikse agenten in Brussel een vreedzame en gedoogde manifestatie van het Vlaams Belang plat sloeg?
"Sla op nazi's" ?
Oud 2 november 2010, 17:56   #13
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door love4everybody Bekijk bericht

Neen, dat is de normale toestand.
Oud 2 november 2010, 18:07   #14
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

bij grote manifestaties eens goed letten op die groeptjes volledig in't zwart gekleed ; Die zogezegde "zware jongens" zijn doorgaans uw vriend de politie die amok komt maken en zo "reden" geeft aan de uniformen om op te treden.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 18:08   #15
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Dus als ik het goed begrijp is het steeds de politie die rellen uitlokt en geweld gebruikt. Nooit de betogers;
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 18:10   #16
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Er zijn rotte appels bij de politie, net zoals er rotte appels zijn bij allechtonen. Niet over 1 kam scheren, open minded zijn.
Oud 2 november 2010, 18:19   #17
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Er zijn rotte appels bij de politie, net zoals er rotte appels zijn bij allechtonen. Niet over 1 kam scheren, open minded zijn.
Hoeveel agenten ken je?
Oud 2 november 2010, 18:21   #18
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Hoeveel agenten ken je?
Maakt niet uit..de federale (oproer)politie is niet te vergelijken met wat lokale dorpsagentjes..
Oud 2 november 2010, 18:21   #19
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Dus als ik het goed begrijp is het steeds de politie die rellen uitlokt en geweld gebruikt. Nooit de betogers;
in vele gevallen. 'k Heb het hier niet over nsa of aff betogingen, simplisten genoeg daar. Wel over de goed georganiseerde passieve betogingen waar je plotst een groep zwart gemaskerde mannen een wagen ziet torpederen (ook steeds net wanneer de 'indrukwekkende' ordemacht elders bezig is).
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 18:31   #20
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Maakt niet uit..de federale (oproer)politie is niet te vergelijken met wat lokale dorpsagentjes..
Als die lokale dorpsagentjes al zuipend rechts crapuul vormen dat zich geeneens aan de meest elementaire regels houdt (drinken onder de werkuren, dronken achter 't stuur, racisme alom, militaristische denkkaders (?) en overdreven VB-sympathieën), dan zegt dat iets over de werksfeer en mentaliteit. Tel daarbij het nodige overspel, feestjes die tot een kot in de morgen duren en combi's die strontzatte agenten wegvoeren en je hebt een beeld van een naar buiten toe moralistische troep die zichzelf ver boven de wet waant. 't Zijn ordinaire macho's met bierbuik die men een kostuum, matrakken en macht gegeven heeft.

Uitlatingen als "die jongen heeft zijn plezierke gehad door naakt over het voetbalveld te rennen, nu mogen wij ook ons plezierke hebben door er met vijf man op te kloppen" spreken boekdelen. En zo kan ik nog wel eventjes doorgaan. Moest het u interesseren: ik ken agenten uit drie verschillende landelijke korpsen. Datgene wat ik van hen en vooral van hun vrouwen hoor leert mij genoeg. Ik ken daarnaast ook een agent die zijn korps heeft verlaten omwille van de daar heersende mentaliteit.

De info die ik van daar heb, correleert erg sterk met de schetsen die het proces tegen bvb Debie of andere stedelijk-politionele misdaden opleverden. Dat kan ik van de allochtonen die ik ken en het beeld dat VB-ers ophangen van kutmarokkaantjes niet zeggen. Dat zijn evenmin allen engeltjes, maar daar zit tenminste nog een aanvaardbare kant aan.

Laatst gewijzigd door Andy : 2 november 2010 om 18:33.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be