Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 19 mei 2012, 10:47   #1
december
Banneling

Standaard Aalst

Wie stemt er nog voor de torenpoeper?

Is een n-va stem geen weggegooide stem als je weet dat ze geen samenwerkingsakkoord zullen sluiten met het VB? Is N-va incontournable of kunnen de traditionelen meer stemmen putten uit het alsmaar groeiende allochtone kiezerskorps?

En wat is uw persoonlijk mening over de toenemende verfransing en verzwarting van de stad?

Ligt u nog wakker van een feestzaal of een crematorium?

Hoeveel mensen raken er tijdig op het stembureau in de drukste stad van Vlaanderen? Hoeveel straten zullen er van de week weer van richting veranderen en hoeveel bruggen kunnen ze nog afsluiten? Waar moeten die mensen parkeren?

Laatst gewijzigd door december : 19 mei 2012 om 10:50.
december is offline  
Oud 19 mei 2012, 10:55   #2
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door december Bekijk bericht
En wat is uw persoonlijk mening over de toenemende verfransing en verzwarting van de stad?
´Aalst´ is nog steeds een discussiepunt binnen de gelederen van het FDF. Een paar maanden geleden werd bv besloten om niet in Mechelen mee te doen om de Vlamingen niet onnodig te provoceren. Maar deze discussie is voor een stadje als Aalst nog niet voorbij. Het FDF lijkt door haar liberale signatuur geen optie, maar een deelname onder de vlag van UNION of zelfs de PS zeker wel.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 19 mei 2012 om 10:55.
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 19 mei 2012, 11:00   #3
december
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
´Aalst´ is nog steeds een discussiepunt binnen de gelederen van het FDF. Een paar maanden geleden werd bv besloten om niet in Mechelen mee te doen om de Vlamingen niet onnodig te provoceren. Maar deze discussie is voor een stadje als Aalst nog niet voorbij. Het FDF lijkt door haar liberale signatuur geen optie, maar een deelname onder de vlag van UNION of zelfs de PS zeker wel.
Heb je daar een bron voor?
december is offline  
Oud 19 mei 2012, 11:02   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ge moet al heel oud zijn, om niet op de torenpoepster meer te stemmen, omwille van haar torenhoge activiteiten.
Zeker, vermoed ik, in de stad van het gekende karnaval met hun vooil janetten.

Wat brengt Karim van Meiredinges mee vanuit het Belang naar de NVA ? (staat hij trouwens op de lijst ?)
Maakt de mooie Sarah Smeyers een kans om burgemeester te worden ?

Hoe zit het met de verscheurde VLD in Aalst? Zijn de brokken sedert de vorige verkiezingen al gelijmd ?

In Aalst zijn blijkbaar geen bekende sossen-koppen. Worden die lokale sossen-bestuursleden erg gesmaakt; zijn ze 'geliefd en gekend', ook buiten hun directe partij- en vakbondspubliek ?

Ik heb omtrent Aalst nog geen krantenartikels of dergelijke gezien met problemen over verfransing of verkleuring.
Zijn er Aalstenaars op dit forum ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 19 mei 2012, 11:50   #5
december
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb omtrent Aalst nog geen krantenartikels of dergelijke gezien met problemen over verfransing of verkleuring.
http://www.youtube.com/watch?v=B9ZEZefy5xs

Maar men merkt het gewoon als men door de stad wandelt. Er wordt begot meer frans dan vlaams gesproken op straat.

En het aantal zwartjes in aalst is fenomenaal. Ga gewoon bij een school staan en 90% van de leerlingen is zwart
december is offline  
Oud 19 mei 2012, 12:10   #6
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron: zijn verbeelding. Alsof die negers uit zichzelf een franstalige partij gaan oprichten.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 19 mei 2012, 12:18   #7
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar men merkt het gewoon als men door de stad wandelt. Er wordt begot meer frans dan vlaams gesproken op straat.

En het aantal zwartjes in aalst is fenomenaal. Ga gewoon bij een school staan en 90% van de leerlingen is zwart
Ik hoor amper frans als ik naar Aalst ga.

-H. Marcuse
Munglik is offline  
Oud 19 mei 2012, 12:20   #8
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Het is me ook niet opgevallen de vorige keer dat ik er was. Ik ben er wel maar één keer geweest in de laatste jaren, en als de Aalstenaars zelf het zeggen zal het wel waar zijn.
Oud 19 mei 2012, 12:22   #9
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Het is me ook niet opgevallen de vorige keer dat ik er was. Ik ben er wel maar één keer geweest in de laatste jaren, en als de Aalstenaars zelf het zeggen zal het wel waar zijn.
Ik kom er wekelijks. Je hoort wel andere talen maar de overgrote meerderheid spreekt nog altijd Nederlands.

-H. Marcuse
Munglik is offline  
Oud 19 mei 2012, 12:47   #10
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn FDF buurman.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Alsof die negers uit zichzelf een franstalige partij gaan oprichten.
Het bekende denigrerende toontje van de witte Vlaam over andersgekleurden.

En maar klagen dat Lesoir cum suis de Vlaming al 40 jaar met groot succes als eeuwige racist afschildert.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 19 mei 2012 om 12:50.
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 19 mei 2012, 13:03   #11
Vlaanderen Boven

Standaard

Goed, ik durf wedden voor een bak bier dat er géén franstalige partij zal opkomen in Aalst. Akkoord?
Oud 19 mei 2012, 14:27   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bedankt voor de link.

Ik vind het toch eigenaardig vanwege een onderwijzer of een schooldirecteur.

Een leerling die onvoldoende voorbereid is qua taal, die kan toch onmogelijk lukken in alle vakken.
Die moet dan toch gebuisd worden. (moeten in de zin van: het kan toch niet anders ...)

Maar zo gaat het precies niet meer. Het staat veel chiquer om te lamenteren dat Brussel het maar moet oplossen door .... meer centen te geven.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 19 mei 2012, 17:26   #13
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Aalst is traditioneel een liberale stad
Oud 19 mei 2012, 17:28   #14
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
het is mijn thuisstad, bijna nog nooit Frans gehoord, ook niet in het uitgangsleven.
Oud 19 mei 2012, 17:51   #15
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ge moet al heel oud zijn, om niet op de torenpoepster meer te stemmen, omwille van haar torenhoge activiteiten.
Zeker, vermoed ik, in de stad van het gekende karnaval met hun vooil janetten.

Wat brengt Karim van Meiredinges mee vanuit het Belang naar de NVA ? (staat hij trouwens op de lijst ?)
Maakt de mooie Sarah Smeyers een kans om burgemeester te worden ?

Hoe zit het met de verscheurde VLD in Aalst? Zijn de brokken sedert de vorige verkiezingen al gelijmd ?

In Aalst zijn blijkbaar geen bekende sossen-koppen. Worden die lokale sossen-bestuursleden erg gesmaakt; zijn ze 'geliefd en gekend', ook buiten hun directe partij- en vakbondspubliek ?

Ik woon in een deelgemeente van Aalst. En dat reeds meer dan veertig jaar. Aalst zelf bevalt mij volstrekt niet. Het is een triestige en weinig verzorgde stad. Andere nabijgelegen centra zoals Dendermonde en Ninove hebben de voorbije decennia een ware metamorfose ondergaan en zijn qua uitzicht veel aanlokkelijker. Ik kom dan ook slechts voor het hoogstnodige in Aalst. Aan het carnavalgedoe heb ik gewoon de pest. Dat zal voor een stuk wel gelegen zijn aan mijn West-Vlaamse oorsprong.

Wat die toename van zwarte bevolking betreft, dat is wel degelijk zo. Ik stel evenwel bepaalde zaken vast die mij eerder mild stemmen. De volwassenen zijn inderdaad doorgaans Franstalig. Ze hebben evenwel helemaal geen "FDF-houding". Hun kinderen spreken keurig Nederlands en zijn gedisciplineerd. Ouders en kinderen gaan netjes gekleed. Dikwijls véél eleganter dan de "autochtonen". Ik sta tegenover dat type inwijkeling veel positiever dan tegenover de Maghrebijnen.
Oud 19 mei 2012, 18:16   #16
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Aalst is traditioneel een liberale stad
Te merken aan het aantal politieke ruzies dat er wordt uitgevochten is het inderdaad een heel liberale stad. De vetes tussen de clan De Maght en de rest liggen nog vers in het geheugen.
Waarom moest Jean-Jacques De Gught, zoontje van, persé naar Aalst gestuurd worden? Was Berlare te min voor hem? De liberale gemeenteraadsvoorzitter trok zijn conclusies en trekt nu de lijst van de N-VA. Voor Sarah Smeyers en de VB-overlopers. VB gaat nu onder leiding van prins carnaval naar de verkiezing, kwestie van burgemeester Uyttersprot concurrentie aan te doen
fonne is offline  
Oud 21 mei 2012, 11:03   #17
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

De kans is groot dat de CD&V in Aalst na de verkiezingen weer in de oppositie terechtkomt en dit om drie redenen:
1. langs liberale kant is het schisma met de clan De Maght beëindigd, wat electoraal in hun voordeel speelt
2. langs tsjeven kant is het kartel met de NVA gesprongen, wat electoraal in het nadeel van de CD&V is.
3. de CD&V heeft zich gedurende deze legislatuur een dermate onbetrouwbare partner getoond dat als VLD en SP.a het zonder de torenpoepster kunnen, ze haar als een hete patat zullen droppen.
Wiley E Coyote is offline  
Oud 21 mei 2012, 11:15   #18
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Te merken aan het aantal politieke ruzies dat er wordt uitgevochten is het inderdaad een heel liberale stad. De vetes tussen de clan De Maght en de rest liggen nog vers in het geheugen.
Waarom moest Jean-Jacques De Gught, zoontje van, persé naar Aalst gestuurd worden? Was Berlare te min voor hem? De liberale gemeenteraadsvoorzitter trok zijn conclusies en trekt nu de lijst van de N-VA. Voor Sarah Smeyers en de VB-overlopers. VB gaat nu onder leiding van prins carnaval naar de verkiezing, kwestie van burgemeester Uyttersprot concurrentie aan te doen
zoon De Gught is een Aalstenaar hoor, hij heeft er altijd naar school geweest.
Oud 21 mei 2012, 11:58   #19
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
zoon De Gught is een Aalstenaar hoor, hij heeft er altijd naar school geweest.
Jean-Jacques de Gught is een Duitser, hij is er geboren.
fonne is offline  
Oud 22 mei 2012, 12:16   #20
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Veel hangt er vanaf of De Guch Aalsters spreekt of niet...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be