Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2012, 09:37   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard En weer Sonderbehandlung voor islamitische illegalen.

Citaat:
Geen varkensvlees voor illegalen

"In de gesloten centra voor illegalen mag geen varkensvlees geserveerd worden. Dat is zo bij Koninklijk Besluit bepaald en het bevordert de rust. Ik ga dit niet veranderen." Dat antwoordt staatssecretaris voor Migratie Maggie De Block (Open Vld) op een parlementaire vraag van Theo Francken (N-VA).

Hij vindt het verbod op varkensvlees discriminerend tegenover niet-moslims, en dan vooral tegenover illegale hindoes die geen rundsvlees mogen eten en dus moeten wachten tot kip wordt geserveerd om nog eens vlees te kunnen eten. Volgens hem vertegenwoordigen de niet-moslims bijna twee derde in de gesloten centra voor illegalen.

Quota

Voor Francken is dit verbod immers des te erger door de quota voor Magrebijnen, de groep die de meeste moslims levert. "In de gesloten centra voor illegalen mogen slechts 30% van de illegalen Marokkaan, Algerijn, Palestijn of Tunesiër zijn omdat die groep anders te veel domineert en intimideert", zo zegt hij. "Hierdoor ontspringen vele illegale Magrebijnen de dans, omdat er geen plaats meer voor hen is in de gesloten centra. Zo kunnen ze dus toch in het land blijven. Het aantal plaatsen in die centra is trouwens tussen 2007 en juni 2012 met 22% gedaald, tot 493 plaatsen, tegen 2.000 in Nederland." Voor Francken moet de capaciteit in de gesloten centra serieus omhoog.http://www.vandaag.be/binnenland/104...illegalen.html

JDW
Als je denkt dat je het allemaal gehad hebt kom je dit tegen! Zelfs in de asielcentra wordt aan de eisen van het Herrnvolk voldaan en al de rest kan stikken!

ik word hier zo intriest en moedeloos van.
Hoelang geleden werd dit Koninklijk Besluit goedgekeurd? en waarom mogen we dat niet weten?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 5 september 2012 om 09:38.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2012, 09:38   #2
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij vindt het verbod op varkensvlees discriminerend tegenover niet-moslims, en dan vooral tegenover illegale hindoes die geen rundsvlees mogen eten en dus moeten wachten tot kip wordt geserveerd om nog eens vlees te kunnen eten. Volgens hem vertegenwoordigen de niet-moslims bijna twee derde in de gesloten centra voor illegalen.
Enkel kip dan, hé. Dat eten we allemaal.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2012, 09:38   #3
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Enkel kip dan, hé. Dat eten we allemaal.
maar dan wel alle dagen hé.

geen rundsvlees tussendoor, varkensvlees mag ook niet.
wat is er trouwens fout aan rijst met groenten? Ik ken vele hindoes die vegetarier zijn, met die mensen mogen ze ook wel eens rekening houden zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 5 september 2012 om 09:59.
Oud 5 september 2012, 09:40   #4
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
maar dan wel alle dagen hé.

geen rundsvlees tussendoor, varkensvlees mag ook niet.
wat is er trouwens fout aan rijst met groenten?
Vegetarisch is inderdaad misschien nog wel het beste, dan hoeft er niets geslacht te worden met allerlei mogelijk conflicterende gebeden.
Oud 5 september 2012, 09:43   #5
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

De Vlaamse keuken, anders moeten ze maar naar ergens waar het "beter" is om te eten.
Akkerdjie.
Oud 5 september 2012, 09:46   #6
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vegetarisch is inderdaad misschien nog wel het beste, dan hoeft er niets geslacht te worden met allerlei mogelijk conflicterende gebeden.
Vele hindoe's (en ook bepaalde Indische moslims) trachten vlees helemaal te vermijden en zijn vegetarisch.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2012, 09:51   #7
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Vele hindoe's (en ook bepaalde Indische moslims) trachten vlees helemaal te vermijden en zijn vegetarisch.
Probleem is dat deze Hindoes kloegen dat ze moesten wachten op kip vooraleer ze nog eens vlees konden eten.
Oud 5 september 2012, 09:53   #8
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Probleem is dat deze Hindoes kloegen dat ze moesten wachten op kip vooraleer ze nog eens vlees konden eten.
Correctie: Circe kloeg daarover, zich baserend op een parlementaire vraag.

Nu, als er over dergelijke pietluttigheden parlementaire vragen moeten worden gesteld, dan bewijst dat toch de totale incompetentie van de Belgische administratie en de Belgische politici?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 5 september 2012 om 10:05.
Oud 5 september 2012, 10:02   #9
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Correctie: Circe kloeg daarover.

Nu, als er over dergelijke pietluttigheden parlementaire vragen moeten worden gesteld, dan bewijst dat toch de totale incompetentie van de Belgische administratie en de Belgische politici?
lezen is ook niet uw beste kant hé.

Citaat:
parlementaire vraag van Theo Francken (N-VA).

Hij vindt het verbod op varkensvlees discriminerend tegenover niet-moslims, en dan vooral tegenover illegale hindoes die geen rundsvlees mogen eten en dus moeten wachten tot kip wordt geserveerd om nog eens vlees te kunnen eten.
dat over deze discriminerende feiten parlementaire vragen gesteld worden toont enkel aan dat positieve discriminatie van één bepaalde bevolkingsgroep ondertussen door alle andere minderheden wordt uitgekotst!

Of dacht je dat er geen parlementaire vragen zouden gesteld worden als men een verbod op rundsvlees had ingevoerd via Koninklijk Besluit om de hindoes terwille te zijn?

waarom zou men eigenlijk zeggen dat een verbod op varkensvlees de rust bevordert? Krijgt men van het eten van varkensvlees nerveuze ontwikkelingsstoornissen of zo?
Citaat:
"In de gesloten centra voor illegalen mag geen varkensvlees geserveerd worden. Dat is zo bij Koninklijk Besluit bepaald en het bevordert de rust. Ik ga dit niet veranderen." Dat antwoordt staatssecretaris voor Migratie Maggie De Block (Open Vld) op een parlementaire vraag van Theo Francken (N-VA).

Laatst gewijzigd door circe : 5 september 2012 om 10:03.
Oud 5 september 2012, 10:08   #10
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Correctie: Circe kloeg daarover, zich baserend op een parlementaire vraag.

Nu zijn het plots pietluttigheden ?
Dus je geeft toe dat het verbod op het eten van varkensvlees door moslims eigenlijk maar ridicuul is ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2012, 10:30   #11
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Nu zijn het plots pietluttigheden ?
Dus je geeft toe dat het verbod op het eten van varkensvlees door moslims eigenlijk maar ridicuul is ?
Welk vlees er wordt geserveerd in gesloten centra is, bekeken vanuit het globale thema van het asielbeleid, een pietluttigheid.

De politiek moet zich bezighouden met de grote oriëntaties, niet met pietluttigheden. Dat er in de gesloten centra rekening gehouden wordt met vegetariërs of met mensen die de Joodse, hindoeïstische of islamitische voedselvoorschriften volgen, lijkt mij de evidentie zelve. Daar is geen discussie voor nodig.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 5 september 2012, 10:59   #12
Yous
Lokaal Raadslid

Standaard

Yous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2012, 14:22   #13
BonBon
Banneling

Standaard

Dit onderdeeltje is belangrijk
"en het bevordert de rust"

Het zijn weeral de moslims (blijkbaar een 1/3 van de asielzoekers) die voor onrust zorgen voor dergelijke zaken, de andere passen zich blijkbaar beter aan al worden zij meer gediscrimineerd door dit besluit.

Gewoon duidelijk aangeven wat varkens- of rundsvlees is zou meer dan voldoende moeten zijn maar dan is er weer onrust blijkbaar. Moslims zijn de onderdrukkers, niet de slachtoffers, die zouden dus sowieso niet in aanmerking moeten komen voor politiek asiel.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2012, 14:28   #14
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welk vlees er wordt geserveerd in gesloten centra is, bekeken vanuit het globale thema van het asielbeleid, een pietluttigheid.

De politiek moet zich bezighouden met de grote oriëntaties, niet met pietluttigheden. Dat er in de gesloten centra rekening gehouden wordt met vegetariërs of met mensen die de Joodse, hindoeïstische of islamitische voedselvoorschriften volgen, lijkt mij de evidentie zelve. Daar is geen discussie voor nodig.
Blijkbaar dan toch niet, aangezien de" pietluttigheid" voor onrust zorgt indien ze niet wordt nageleefd!
Ik vind helemaal niet dat wij die voedselvoorschriften voor zoveel verschillende groepen moeten volgen, dus enkel nog vegetarisch, moet voor iedereen goed zijn, afgelopen met dat gedoe, het is verdorie geen restaurant waar je kunt bestellen .
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2012, 15:29   #15
cairn
Lokaal Raadslid

Standaard

Ik ben voor het toepassen van schapenvlees,hallal geslacht.Verplicht trouwens.

En dat ze dat maar ginder gaan eten,buiten ermee.

Laatst gewijzigd door cairn : 5 september 2012 om 15:29.
cairn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2012, 15:32   #16
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat er in de gesloten centra rekening gehouden wordt met vegetariërs of met mensen die de Joodse, hindoeïstische of islamitische voedselvoorschriften volgen, lijkt mij de evidentie zelve. Daar is geen discussie voor nodig.
leuk. Een aantal jaren geleden was ik in Turkije op verlof in zo'n hotel met "all-in" formule.
Ik maakte kennis met een turkse jongeman, die me vertelde dat hij vorige winter in Belgie asiel had aangevraagd en drie maanden in zo'n gesloten centrum had gezeten en op die manier had overwinterd, vermits hij in de wintermaanden geen job had.
Ik vroeg of het eten goed was, waarop hij bevestigend antwoordde. Ook de accomodatie vond hij schitterend. Als hij een beetje hielp (gangen dweilen) kreeg hij trouwens telefoonkaarten om naar zijn familie in Istanbul e.d. te telefoneren (de ouders woonden in Istanbul, een paar broers in Duitsland en nog een paar in allerlei andere Europese landen).
Hij had zijn asielaanvraag gebaseerd op het feit dat hij Koerdisch zou zijn (zijn ouders die in volle vrijheid in Istanbul woonden dus ook), en uiteraard werd zijn aanvraag geweigerd.
Toen ik hem vertelde hoeveel ik voor mijn weekverblijf in zo'n all-in hotel moest betalen moest hij even lachen. Zijn drie maanden overwintering waren gratis zei hij.

Dus U wil er nog een 4-gangen keuzemenu bij nemen? Zou een buffet niet leuker zijn? desnoods zetten ze het moslimeten in een apart hoekje zodat de andere mensen normaal kunnen kiezen?

Oud 5 september 2012, 15:33   #17
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Blijkbaar dan toch niet, aangezien de" pietluttigheid" voor onrust zorgt indien ze niet wordt nageleefd!
Ik vind helemaal niet dat wij die voedselvoorschriften voor zoveel verschillende groepen moeten volgen, dus enkel nog vegetarisch, moet voor iedereen goed zijn, afgelopen met dat gedoe, het is verdorie geen restaurant waar je kunt bestellen .
Rustig ademhalen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 5 september 2012, 15:43   #18
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
leuk. Een aantal jaren geleden was ik in Turkije op verlof in zo'n hotel met "all-in" formule.
Ik maakte kennis met een turkse jongeman, die me vertelde dat hij vorige winter in Belgie asiel had aangevraagd en drie maanden in zo'n gesloten centrum had gezeten en op die manier had overwinterd, vermits hij in de wintermaanden geen job had.
Ik vroeg of het eten goed was, waarop hij bevestigend antwoordde. Ook de accomodatie vond hij schitterend. Als hij een beetje hielp (gangen dweilen) kreeg hij trouwens telefoonkaarten om naar zijn familie in Istanbul e.d. te telefoneren (de ouders woonden in Istanbul, een paar broers in Duitsland en nog een paar in allerlei andere Europese landen).
Hij had zijn asielaanvraag gebaseerd op het feit dat hij Koerdisch zou zijn (zijn ouders die in volle vrijheid in Istanbul woonden dus ook), en uiteraard werd zijn aanvraag geweigerd.
Toen ik hem vertelde hoeveel ik voor mijn weekverblijf in zo'n all-in hotel moest betalen moest hij even lachen. Zijn drie maanden overwintering waren gratis zei hij.

Dus U wil er nog een 4-gangen keuzemenu bij nemen? Zou een buffet niet leuker zijn? desnoods zetten ze het moslimeten in een apart hoekje zodat de andere mensen normaal kunnen kiezen?
Storytelling...

Allez om de niet-hindoe-niet-moslim-niet-vegetariërs te plezieren zullen we foie gras voorzien. Nu tevreden?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 5 september 2012, 16:53   #19
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Storytelling...
uit het leven gegrepen zou ik zeggen. Maar blijkbaar hoort U dit niet graag.

Citaat:
Allez om de niet-hindoe-niet-moslim-niet-vegetariërs te plezieren zullen we foie gras voorzien. Nu tevreden?
zal niet gaan als er ook Gaianen worden opgevangen.

Oud 5 september 2012, 17:10   #20
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rustig ademhalen.

Zou dat lukken als ze varkensvlees voorgeschoteld krijgen ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be