![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Hallo,
Ik had een vraag over de verkiezingen. Ik ben namelijk een nieuwe Belg en weet nog niet precies hoe dat hier in België allemaal te werk gaat en zou graag wat meer informatie willen. Zijn er alleen gemeenteraadsverkiezingen? Wat hebben de partijen eigenlijk met de gemeenteraadsverkiezingen te maken? En wanneer stem je dan op een bepaald partij? Ik heb geprobeerd om op internet informatie te zoeken, maar ik kwam er niet echt uit, vandaar dat ik hier een forum besloot te openen. |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het belang van de eerste verkiezing moge duidelijk zijn. De provincies zijn een restant uit het oude België en heeft buten het toeristisch aspect weinig te betekenen dan een postje voor 2de rangspolitici te bezorgen. 2) Rare vraag ? Uiteraard zijn de nationale partijen ook geïnteresseerd in de lokale politiek, die voor enkelen hun machtsbasis betekent zoals o.a. de CD&V. Een massa burgemeesters zetelen trouwens ook in het federaal parlement. Soms gaan deze partijen wel schuil onder een lokaal kartel zoals b.v. Gemeentebelangen of een progressief verbond.Onder haar eigen naam komt dan de betrokken partij niet op. 3) Men mag ervan uitgaan dat hier niet de stemprocedure in het stemhokje bedoeld wordt. Men kiest of voor een gevestigde partij of voor een lokaal verbond naargelang men de voorkeur geeft aan het plaatselijk programma of de algemene politiek waarvoor een bepaalde partij staat. Voor zo'n keuze staat ook een Nederlandse kiezer. |
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want dat lijkt me geen vraag van een nieuwe b. die al zo goed Vlaams-Nederlands kan. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |