Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juni 2013, 10:45   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Kafka: strenger dan voor loketambtenaar Geen sportkledij of petje voor taxichauffeurs

Kafka inderdaad.

Het toont maar aan hoe stapelzot ze zijn.

Taxichauffeurs zijn ambassadeurs van de stad.
Loket- en andere ambtenaren zijn dat niet.

Links Gent, bestaande uit de Open BLD, groensels en sossen zijn wel echt het noorden kwijt.

Naar mijn (volgens sommigen debiele wegens politieke keuze) mening moet men net strenger zijn voor ambtenaren als vertegenwoordigers van de overheid.
En blijkbaar heeft voorkomen en kledij toch iets psychologisch; want anders zou enkel de rijvaardigheid van de taxi-chauffeur een zorg mogen zijn.

Titel: Geen sportkledij of petjes voor taxichauffeurs

link: http://www.nieuwsblad.be/article/det...30614_00623332

Citaat:
GENT - Het nieuwe reglement voor taxichauffeurs is eindelijk af. Het legt de rechten en plichten van de Gentse taxichauffeurs en taxibedrijven vast. En dus bijvoorbeeld de kledingvoorschriften. Maar er is meer.

Het nieuwe taxireglement werd donderdagavond voorgesteld in de commissie Mobiliteit. ‘Ik ben blij dat het eindelijk gelukt is’, zei Mobiliteitsschepen Filip Watteeuw.

In het reglement staan allerlei praktische afspraken. Zo mag een taxi niet ouder zijn dan 7 jaar of meer dan 550.000 km op de teller staan hebben. Ook stelt het dat chauffeurs een effen hemd, broek of rok moeten dragen en gesloten schoeisel. Expliciet wordt gezegd dat sportkleding en baseballcaps niet toegelaten zijn. ‘Taxichauffeurs zijn voor een stuk ambassadeurs van onze stad. Dus een beetje presentabel voorkomen lijkt me dan toch een must’, aldus Watteeuw.

Veroordelingen

Maar het reglement gaat verder. Zo krijgt elke taxichauffeur een persoonlijke chauffeurspas met daarop naam en nummer van de chauffeur en de gegevens van de exploitant. Elke uitbater van een taxibedrijf moet zijn mensen daarop controleren.

Isabelle De Clercq (N-Va) en Veli Yüksel (CD&V) hadden op dit laatste punt kritiek. ‘De rijgerechtigheid van een chauffeur komt pas in het gedrang bij twee of meer veroordelingen voor verkeersinbreuken, dronken of onder invloed van drugs rijden’, stelde De Clercq. ‘Dat is veel te mild. Daar moeten zwaardere sancties tegenover staan. Ze spelen pas hun chauffeurspas direct kwijt bij een dodelijk ongeval of een vluchtmisdrijf.’

Watteeuw: ‘Ik ga voor wat praktisch haalbaar is en hoop op vertrouwen van de sector. Het is een uiterst moeilijke sector en dit reglement legt een groot deel van de verantwoordelijkheid bij de uitbaters van de taxibedrijven. Zo kunnen ze hun vergunning kwijtspelen als hun chauffeur niet rijgerechtigd is en moet het bedrijf jaarlijks het strafregister van hun chauffeurs controleren. Als wij dat extra werk moeten doen... daar heb ik het personeel niet voor en dan is er ook geen start tot vertrouwen.’

Momenteel telt Gent een 150 �* 155 taxi’s, in theorie kan dat groeien tot 250.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 15 juni 2013 om 10:47.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2013, 10:51   #2
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

maw, lokketbedienden zijn geen ambassadeurs van de stad.
Oud 15 juni 2013, 11:11   #3
WetIsWet
Gouverneur

WetIsWet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
maw, lokketbedienden zijn geen ambassadeurs van de stad.
Neen begot, als ze te weten komen dat ze 'ambassadeurs van 't stad' zijn, dan vragen ze misschien een extra vergoeding voor hun ambassadeursschap
Oud 15 juni 2013, 11:15   #4
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In het reglement staan allerlei praktische afspraken. Zo mag een taxi niet ouder zijn dan 7 jaar of meer dan 550.000 km op de teller staan hebben. Ook stelt het dat chauffeurs een effen hemd, broek of rok moeten dragen en gesloten schoeisel. Expliciet wordt gezegd dat sportkleding en baseballcaps niet toegelaten zijn. ‘Taxichauffeurs zijn voor een stuk ambassadeurs van onze stad. Dus een beetje presentabel voorkomen lijkt me dan toch een must’, aldus Watteeuw.
ik neem aan dat een soepjurk met gehaakt mutsje niet onder "sportkledij" valt? zouden T-shirts mogen? of moét het een hemd zijn? mogen sportschoenen? vrouwen met sandalen mogen ook niet, hoofddoeken wel?

even testen :

dit mag?

we zetten er volgend hoofd bij (dit mag ook) :

wat niet mag is het volgende (sportkledij):

uiteraard: diversiteit muss sein:
dit mag weer niet:

en dit mag dan weer wel ? Zo van het zwembad de taxi in (of andersom natuurlijk)

(uiteraard met de nodige dichte schoenen)

dit moet kunnen (hemd / broek / geen sportkledij / dichte schoenen / geen baseballpet) :

we komen er wel zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 15 juni 2013 om 11:18.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2013, 11:17   #5
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kafka inderdaad.

Links Gent, bestaande uit de Open BLD, groensels en sossen zijn wel echt het noorden kwijt.

Naar mijn (volgens sommigen debiele wegens politieke keuze) mening moet men net strenger zijn voor ambtenaren als vertegenwoordigers van de overheid.
En blijkbaar heeft voorkomen en kledij toch iets psychologisch; want anders zou enkel de rijvaardigheid van de taxi-chauffeur een zorg mogen zijn.

Je zal zien, sluiers gaan niet verboden zijn, da's anders. De ene is meer gelijk dan de andere hè.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2013, 11:19   #6
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Je zal zien, sluiers gaan niet verboden zijn, da's anders. De ene is meer gelijk dan de andere hè.
ik weet in ieder geval dat ik in Gent niet bij een kopvod in de auto stap. En evenmin bij een haatbaard.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 15 juni 2013, 13:15   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

't Is verdoeme al lang geleden, maar in Brussel zag ik eens een taxi met achteraan op de ruit een grote sticker met een Arabische tekst.

Ik vond dat toen al redelijk onbeleefd en weinig galant voor de mensen van het gastheer-land ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 15 juni 2013, 13:28   #8
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
't Is verdoeme al lang geleden, maar in Brussel zag ik eens een taxi met achteraan op de ruit een grote sticker met een Arabische tekst.

Ik vond dat toen al redelijk onbeleefd en weinig galant voor de mensen van het gastheer-land ...

.
In Gent zie je ook wel eens enkel Arabisch in winkels. In de Wondelgemstraat bv, of bevrijdingslaan, of de muide. Hey dat was gans Gent?
Oud 15 juni 2013, 13:33   #9
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
In Gent zie je ook wel eens enkel Arabisch in winkels. In de Wondelgemstraat bv, of bevrijdingslaan, of de muide. Hey dat was gans Gent?
natuurlijk is dat niet gans Gent. In de andere buurten spreekt men Turks natuurlijk.

Oud 15 juni 2013, 13:34   #10
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
natuurlijk is dat niet gans Gent. In de andere buurten spreekt men Turks natuurlijk.
Oud 15 juni 2013, 13:54   #11
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Zoals ik al voorspelde helpt het kartel SP.A Groen compleet naar de zak.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2013, 15:29   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En Frans hoort men nog wel, maar weinig. Zowel 'echt' Frans als Frans met Gents haar op: allebei minder, maar het bestaat nog.

.

Oud 15 juni 2013, 15:51   #13
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Kafka inderdaad.

Slechte maatregel.
Overheden hebben zich niet te moeien met kledijvoorschriften van privé-firma's.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2013, 16:24   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Slechte maatregel.
Maak dat Matthiaske De Clercq wijs.

.

Oud 15 juni 2013, 16:26   #15
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Slechte maatregel.
Het is niet uw fout dat Declercq gewoon het SP.A Groen verkiezingsprogramma mee uitvoert.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2013, 16:29   #16
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Slechte maatregel.
Inderdaad.

Ze hadden nog iets gevonden dat nog niet volledig verboden of verplicht was. Die mensen hebben teveel tijd en geld, anders zouden ze zich niet bezig houden met zulke idiote zever.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 15 juni 2013 om 16:30.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2013, 16:50   #17
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Het is niet uw fout dat Declercq gewoon het SP.A Groen verkiezingsprogramma mee uitvoert.
Ik hoop van niet, neen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2013, 07:05   #18
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
En zijn er geen Congolese buurten in Gent ?!! Is dat niet discriminerend ?
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2013, 07:56   #19
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
En zijn er geen Congolese buurten in Gent ?!! Is dat niet discriminerend ?
Volgens mij hebben ze eerder een contingent Roma geimporteerd. De Congolezen zullen op geweest zijn misschien?

Oud 16 juni 2013, 08:03   #20
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maak dat Matthiaske De Clercq wijs.

.
Geef hem een regenboogtruitje en schrijf die voor, voor alle politici, dan zijn ze van ver herkenbaar.
Het voordeel is dat ze wat minder kleding kosten kunnen inbrengen en niet in maffiapakken moeten rondlopen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be