![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Integreren in de Nederlandse (of Belgische) samenleving is, als moslim-zijnde, onmogelijk omdat daarvoor het opgeven van de eigen moslimidentiteit een vereiste is. Dat is ook de reden waarom 'moslims' die al een groot deel van hun moslimidentiteit overboord hebben gegooid en dus verwesterd zijn als geintegreerd worden beschouwd, ongeacht hoelang die persoon in Nederland (of Belgie) is.
Voorbeeld: Een Hirsi Ali die haar moslimidentiteit geheel overboord heeft gegooid en hier relatief nieuw is wordt als geintegreerd gezien. Een moslima die in Nederland is geboren maar met een hoofddoek rondloopt wordt niet als geintegreerd gezien.
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn al meerdere topics geweest over wat integreren of aanpassen is. Nog steeds wil je het niet begrijpen en verdraaid men de eisen die men hier stelt naar het belachelijke en onwaarheden. Als je zelfs de vraag niet eens wil begrijpen en aannemen laat staan dat je effectief wil aanpassen.
![]() Als het integreren enkel lag aan het feit of iemand zijn hoofddoek of niet draagt zou het maar triestig zijn, een ander bewijs dat dat er helemaal niets mee te maken heeft is dat mannen helemaal geen hoofddoek hebben, dus volgens jou zouden alle mannen hier door ons als aanvaard geintegreerd beschouwd worden wat complete onzin is. Och ja, de onwillendheid heeft bijna iedereen al door hoor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Hoort het dragen van folkloristische klederdracht daarbij ? Hoort het pertinent weigeren om nederlands te spreken erbij ? Hoort het zichzelf verkrampt opsluiten in een maatschappijvreemd kliekje (om het woord ghetto nu eens niet te gebruiken) erbij ? Hoort het "wij versus zij" -denken daarbij ? Hoort het zich hardnekkig verzetten tegen alles wat "westers" is erbij ? Hoort het afwijzen van onderwijs erbij ? Horen het defaitisme en de slachtoffercultuur erbij ? Is die "moslimidentiteit" die hier krampachtig wordt gecultiveerd (en eigenlijk nog maar weinig raakpunten heeft met de cultuur van het land van oorsprong) nog wel een waarachtige indentiteit of een fixatie ingegeven door een misplaatste nostalgie ? Assimilatie is een perfect natuurlijk fenomeen... de familiale en culturele banden met het land van oorsprong worden immers natuurlijkerwijs vager en losser over de generaties heen. En het verzet daartegen wordt gevoed door een misplaatste cultivering van de "slachtofferrol". En het is inderdaad in veel gevallen gemakkelijker vandaag voor een complete nieuwkomer om zich een positie te verwerven dan een derde-generatie migrant die vastgeroest zit in dat cultuurtje van ongenoegen, zelfverklaarde stigmatisering en kansarmoede. De nieuwkomer... die kijkt tenminste nog min of meer onbevangen tegen de zaken aan, en heeft nog de energie en de gedrevenheid om zich niet te laten versmachten in die zelfgecreëerde vicieuze cirkeltjes waarin de allochtone (moslim)gemeenschappen rondzwalpen. Leg mij dus maar eerst eens uit wat die fameuze "moslimidentiteit" precies inhoudt... Ik ben heel benieuwd.
![]() |
![]() |
#5 |
Schepen
|
![]() Assimileren of integreren is wel mogelijk : voor mensen van goede wil !
En een echte sukkel die terecht asiel aanvraagt , zal zich wel aanpassen ! Het zijn de rijkere , economische immigranten die dat niet kunnen , die hun plaats opeisen . |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Als een moslima, hier op het forum verklaart geëmancipeerd te zijn én gelovig moslim, dan mag men zich toch afvragen welke de invulling is die deze mensen aan onze woordenschat geven.
We gebruiken blijkbaar wel dezelfde woorden, maar spreken duidelijk niet dezelfde taal! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nochtans zijn de Islamjongeren uit de tweede en derde generatie op dit gebied beter geïntegreerd. Ze dragen Westerse kledij en jonge meisjes beperken zich meestal als ze deze al dragen tot de hoofddoek. Met een goed beleid is dit trouwens binnenkort ook verdwenen. Het "wij versus zij" is evenzeer aanwezig in uw bericht. Ze verzetten zich geenszins tegen het Westen, het is eerder het Westen die moeilijkheden heeft om hen te accepteren en te integreren. Weinig allochtone jongeren krijgen een werkelijke kans op de arbeidsmarkt. Ze hebben nu eenmaal minder kansen in het onderwijs. Worden ze te weinig gestimuleerd door hun ouders of hebben ze de indruk dat ze toch losers zullen zijn? Wel geef hen dan een winnersmentaliteit.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||||||
Schepen
|
![]() labyrinth schreef:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote="MT"]labyrinth schreef:
Citaat:
Dertig jaar terug kon men in de uitgangsbuurten van universiteitssteden al lezen : " INTERDIT AUX MAROCAINS ET NORD-AFRICAINS " Toen al vond ik dit onrechtvaardig! Terwijl de enen studeerden en uitgingen kregen de anderen de deksel op de neus. Dertig jaar later is er niks veranderd. Van één miljoen Vlamingen krijgen ze nog steeds de deksel op de neus. En dit is ook een realiteit. En dan maar klagen ..... Verander eindelijk eens iets.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het "wij versus zij" is al evenzeer het gevolg van de multiculturele perversie, omdat die juist uitgaat van het naast elkaar bestaan van verschillende etnische, culturele, ... gemeenschappen binnen de samenleving. Ik verzet mij daartegen; die multiculturele utopie leidt in de praktijk enkel tot het soort spanningen dat verantwoordelijk is voor de vreselijkste vormen van geweld. (voorbeelden legio overigens) Dat de moslims zich geenszins zouden verzetten tegen het westen is al evenzeer een fabeltje. Uit die uitspraak blijkt dat u geen voeling hebt met de overheersend conservatieve moslimstrekking die momenteel de allochtone gemeenschappen gijzelt. Die strekking is anti-westers in een breed spectrum gaande van gematigd anti tot heel rabiaat anti. Het gaat zover dat de westerse cultuur in de landen van herkomst meer respect geniet dan bij de allochtone gemeenschappen hier. Wat het geleuter over "kansen krijgen" betreft... Daar kan ik kort over zijn, mijn beste Labyrinth. Kansen "krijg" je niet, kansen moet je grijpen, je moet ervoor openstaan en je moet er ook iets voor doen. Als ik bij de eerste tegenslag moest afgehaakt hebben op school (en daar waren wel best een aantal momenten dat dit aan de orde was), dan zat ik wellicht ook in de bijstand verbitterd te wezen. (de betrokkenheid van m'n ouders speelde ook mee... het feit dat zij geen steuntrekkers waren, maar hardwerkende mensen speelde wellicht ook een rol) En zelfs met een aantal universitaire diploma's op zak heb ik het allemaal nog eens dunnetjes mogen overdoen om mijn plaats te veroveren in het bedrijfsleven, want diploma's zijn geen fluit waard als je jezelf niet kan verkopen (o.m. door je motivatie, je gedrevenheid en je kennis van zaken). Als ik die slappe zever over "kansen krijgen" zo aanhoor, dan keert m'n maag... sorry als dit u tegen de borst stoot, maar het is niet anders. Er zijn échte kansarmen: mensen die omwille van omstandigheden waar ze zelf niks aan kunnen doen niet aan de bak komen. En voor die mensen draag ik met plezier een stukje van m'n hardverdiende centen af. Maar een jonge allochtoon ([size=2]of autochtoon wat dat betreft[/size]) die het verknoeit, die wéét dat ie het verknoeit en zich dan gaat wentelen in een zelfgecreëerde "kansarmoede" moet bij mij niet op enige clementie of begrip rekenen. Ik zou een trap onder m'n zeurderige achterste gekregen hebben, misschien moeten we dat met die gastjes ook maar eens doen. Als er zich morgen bij mij een allochtoon komt aandienen op een sollicitatiegesprek, en dat blijkt een capabel, gemotiveerd iemand te zijn die bereid is om zich in te zetten; dan heeft hij een zeer goede kans om aangeworven te worden. Minstens even goed als om het even welke autochtoon. Racistische vooroordelen spelen bij mij geen enkele rol. Maar vraag van mij niet dat ik de ghetto's binnentrek om die job op een zilveren plateauke te gaan aanbieden aan het eerste het beste werkschuw schoffie dat langs de straat rondzwerft... D�*t soort van redeneringen maakt me ziek.
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() @ de Vexille,
100 x bravo! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En toch ben ik niet verbitterd maar het heeft me enorm geholpen om de mensen die minder kansen kregen beter te begrijpen. Vandaar mijn hoop op een vredevolle toekomst en begrip voor omstandigheden. Wat u niet gekend hebt kan u ook minder goed aanvoelen. Maar niemand kan het u kwalijk nemen dat u misschien door het leven verwend bent geweest. Alleen u weet het.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||||||
Schepen
|
![]() [quote="labyrinth"][quote="MT"]labyrinth schreef:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als er 5% echt racist is bij het Vlaams Blok zal het wel veel zijn, ikzelf ben een genaturaliseerde Belg van Marokkaanse/Belgische afkomst en kan u gerust stellen dat er nog niemand een deksel op mijn neus heeft gekletst, terwijl ik al meerdere malen naar familiedagen en trefpunten ben geweest van De partij. Citaat:
Dan wordt het toch ook stilletjes aan tijd dat de wereldverbeteraars hun oogkleppen afdoen en erkennen dat de integratie grotendeels mislukt is. Maar ja, links en hun ongelijk toegeven dat is science fiction. Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() @ Labyrinth
Ik kan aannemen dat er mensen zijn die door omstandigheden buiten hun wil om systematisch achter het net vissen. Ik kan accepteren dat er mensen zijn die structureel aangewezen zijn op steun door de gemeenschap. Ik wil daar gerust solidair in zijn, zelfs vér voorbij wat mij maandelijks wordt afgehouden van m'n loon. ([size=2]ik doe nl. ook nog aan vrijwilligerswerk; mensen helpen hun leven terug in de sporen te trekken wanneer ze tot over hun oren in de financiële of andere miserie zitten[/size]) En ik weet heel goed wat kansarmoede inhoudt en hoe uizichtloos die wel kan lijken voor de persoon in kwestie. Maar de mensen waarover ik het heb zijn een kleine minderheid; velen "voelen" zich enkel kansarm. En u weet wat een selffulfilling prophecy is? Juist, ze worden daardoor ook daadwerkelijk kansarm. Het gaat hier dan om mensen die geen enkele hulp wensen, enkel centen en het privilegie om met rust gelaten te worden. Veel allochtonen zitten in die situatie en misbruiken die fameuze "moslimidentiteit" als een soort van schild om dat privilegie te verdedigen. Als je daaraan raakt, dan wordt er onmiddellijk "rascist" geschreeuwd. Probeer het eens... ga eens de dialoog aan. Vraag eens op basis waarvan die jongeren zich kansarm wanen. Eens zien hoe snel de poging tot een constructief gesprek ontaardt in een regelrechte discussie waar geschreeuw, gevloek en verzuurd gekanker de boventoon haalt. Het wordt hoog tijd dat men het begrip "verantwoordelijkheidszin" weer eens onder de aandacht van de mensen gaat brengen. Te velen zien het precaire van hun situatie niet onder ogen. Uitkeringen zijn geen recht, maar een voorrecht. En mij is geleerd om heel omzichtig om te springen met "voorrechten".
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Allochtonen krijgen precies dezelfde kansen en rechten als autochtonen. Alleen benutten ze ze niet. Ze zijn meer bezig met het kweken en onderhouden van een identiteitsbevestigend gedrag (het islamitische uiteraard) dan bekommerd om de sociale ladder zelfs maar te bestijgen. Ze marginaliseren zichzelf door zich aan hun cultuur-indentiteit-religie vast te klampen, zelfs te hechten, terwijl ze heel goed weten dat Europa geen islamitisch continent .Dat ze dan zelf de gevolgen van hun keuzes dragen ipv te jammeren. Wie migreert moet bereid zijn om zich aan te passen en niet tot in den treure (zoals bij moslims generatie op generatie) te blijven dromen van de thuiscultuur en het moederland, die ze ten slotte bereid waren achter te laten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat wil zeggen dat de moslims er over enkele generaties de meerderheid van de bevolking zullen uitmaken. Waarom zouden ze zich dan in godsnaam nog moeten/willen integreren in/aan iets dat ten dode opgeschreven is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mensen die achter het net vissen zijn mensen die wel de mogelijkheden hebben te vissen maar gewoon achter het net vissen. De essentie missen, het belangrijkste.... met iets bezig zijn die niet essentieel is. U lijkt me iemand te zijn die volgens uw normen goed gepresteerd heeft en eigenlijk een beetje een superieur gevoel heeft. Zoiets van " ik heb het gedaan, waarom kunnen de anderen dat dan niet, dat zal dan wel hun schuld zijn " Zo gaat het niet in het leven.... En bedoeld u dat u door goed te doen uw geweten een beetje sust ? N.B. Ik ben ook een FET lezer ![]() ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote="MT"]labyrinth schreef:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|||||
![]() |
![]() |