Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2012, 10:26   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard POSITIEF NIEUWS: De voordelen van het verdwijnen van "de allochtoon"

De Morgen, zwaar gesteund door Vicepremier en minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen, Joëlle Milquet, hebben besloten om het woord "allochtonen" niet meer te gebruiken.

Dit geeft enorme voordelen.

Vul hieronder zoveel mogelijk voordelen in, die het gevolg zijn van de afwezigheid van allochtonen.

ik begin alvast met een paar voorbeelden:

- geen positieve discriminatie meer: zonder allochtonen is het niet nodig positief te discrimineren

- geen scheefgegroeide gevangenispopulatie: zonder allochtonen is er geen oververtegenwoordiging

- geen aparte voedselwetten in de gevangenis: zonder allochtonen, geen halal voer

- geen aparte voedselwetten in de scholen: geen halalvoer nodig

- geen aparte regelingen voor bos- en sneeuwklassen: iedereen doet gewoon mee, en wie niet meedoet blijft gewoon thuis

wie heeft nog voorbeelden?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 22 september 2012 om 10:26.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2012, 15:14   #2
orfeus5412
Gouverneur

Standaard

"geen halal voer" ?? iedereen halal vreten zeker !
Als we "allochtoon" niet meer mogen gebruiken - wat dan wel; makak misschien ??
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2012, 12:46   #3
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Vandaag was het leuk op de 7de. Blijkbaar was Koçak tot dezelfde conclusie gekomen als ik, en schoten Almaci en Lanjri ook een beetje in paniek.

Zonder allochtoon, geen benoeming van de problemen meer, geen discriminatie (als er 1 job vrij is, worden tientallen Jan, Piet, Joris en Kornelen afgewezen omdat enkel Marc werd aangeworven..... en o ja, Mohammed mocht ook niet op interview komen)

De enige die op de "negeerstoel van het VB" mocht zitten, de NVA mevrouw Sarah Smeyers mocht blijkbaar niet aan het woord komen en zat erbij voor spek en bonen.

Ineens was Vincent Kompany blijkbaar ook een allochtoon, maar dan eentje die we niet wilden missen (nochtans heeft die gewoon een vlaamse moeder, en een hier geboren ingeburgerde congolese vader van drie generaties geleden), valt wel tegen voor Meryem denk ik.
(toch wel raar dat net Meryem het over kleurtjes heeft, hun eigenste "belg" Mourhit, woonachtig in Marokko en betrapt op doping, werd netjes niet vermeld.)

Sarah kon er nog net tussenwringen dat het misschien aan hun eigen perceptie ligt in welke mate ze zich allochtoon voelen of niet, maar dit werd vakkundig overpraat door de VRT censuriste van dienst.

Enfin, wat ik uit hun gekakel kon opmaken: in feite willen ze het woord niet weg omdat ze anders geen quota kunnen opleggen, maar ze willen het woord wel weg als een vlaming het wil gebruiken om" iets anders " aan te duiden.

Ik vroeg me af waar de Polen zaten....

PS. toch wel grappig dat zowel Almaci en Lanjri zich geen allochtoon meer voelden van het moment dat ze een succesvolle carrière in de politiek konden opbouwen. Hoe zou dat nu komen? Toch niet aan het kleurtje neem ik aan?

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/mediatheek/2.3805

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 23 september 2012, 12:53   #4
Nesha
Burger

Nesha's schermafbeelding

Standaard

"zonder allochtonen, geen halal voer"

? Zijn ze nu dan geen moslims meer?
Ik denk dus dat je de punten over halal eten moet schrappen.
Nog een voordeel: geen autochtonen meer. Lekker rustig
Nesha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2012, 13:03   #5
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nesha Bekijk bericht
"zonder allochtonen, geen halal voer"

? Zijn ze nu dan geen moslims meer?
Ik denk dus dat je de punten over halal eten moet schrappen.
Nog een voordeel: geen autochtonen meer. Lekker rustig
natuurlijk mogen ze thuis eten wat ze willen.

Maar op SECULIERE scholen zal het moeilijk worden om normale seculiere kinderen te verplichten om halal-voer te eten. "sommige" kinderen kunnen dan gerust hun halal boterhammetjes meebrengen als ze niet van de gezamenlijke kookpot wensen te eten.

Zo moeilijk lijkt me dat toch niet?

Of dacht U dat ze met "allochtonen" in feite Estlanders bedoelden?

Oud 23 september 2012, 13:11   #6
Nesha
Burger

Nesha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
natuurlijk mogen ze thuis eten wat ze willen.

Maar op SECULIERE scholen zal het moeilijk worden om normale seculiere kinderen te verplichten om halal-voer te eten. "sommige" kinderen kunnen dan gerust hun halal boterhammetjes meebrengen als ze niet van de gezamenlijke kookpot wensen te eten.

Zo moeilijk lijkt me dat toch niet?

Of dacht U dat ze met "allochtonen" in feite Estlanders bedoelden?
Uhh, waarom? Het is niet zo dat met het schrappen van het woord allochtoon moslims ineens varkensvlees gaan eten, wel dan? Beetje raar dit.
Bovendien is niemand verplicht iets te eten wat ie niet wil.
Oud 23 september 2012, 13:14   #7
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uhh, waarom? Het is niet zo dat met het schrappen van het woord allochtoon moslims ineens varkensvlees gaan eten, wel dan? Beetje raar dit.
Bovendien is niemand verplicht iets te eten wat ie niet wil.
dat bedoel ik.

Mijn kinderen hoeven geen onverdoofd gemarteld vlees voorgeschoteld te krijgen in hun seculiere school omdat Mohammed dat eist omdat hij anders niet mee gaat met de bosklassen (en als allochtoon positief gediscrimineerd wil worden). Dat Mohammed dan maar hollandse halalkaas op zijn boterhammetjes smeert zolang de rest van de Nederlanders nog niet weten dat ook daar onverdoofd gemartelde vlees voor wordt gebruikt (de wei dan wel).

Laatst gewijzigd door circe : 23 september 2012 om 13:15.
Oud 23 september 2012, 13:20   #8
Nesha
Burger

Nesha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat bedoel ik.

Mijn kinderen hoeven geen onverdoofd gemarteld vlees voorgeschoteld te krijgen in hun seculiere school omdat Mohammed dat eist omdat hij anders niet mee gaat met de bosklassen (en als allochtoon positief gediscrimineerd wil worden). Dat Mohammed dan maar hollandse halalkaas op zijn boterhammetjes smeert zolang de rest van de Nederlanders nog niet weten dat ook daar onverdoofd gemartelde vlees voor wordt gebruikt (de wei dan wel).
Mee eens, maar eh, gaat dan dan veranderen nu het woord allochtoon niet meer gebruikt zal worden?
Oud 23 september 2012, 13:25   #9
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mee eens, maar eh, gaat dan dan veranderen nu het woord allochtoon niet meer gebruikt zal worden?
als er geen "allochtoon" meer gebruikt wordt, kan men ook geen positieve discriminatie voor allochtonen instellen. Het uitvoeren van godsdienstige rituelen in scholen gaat dan terug naar af. Mijn kinderen krijgen ook niet dagelijks spaghetti omdat wij behoren tot de religie van het Flying Spaghetti Monster, en de drie hindoestaanse kindjes mogen dan eindelijk eens terug een varkenscoteletje eten ipv hun eigen eten te moeten meebrengen.

Iedereen weet dat het probleem met "allochtoon" enkel en voornamelijk bij de allahtonen ligt en niet bij de chinees wiens kinderen samen met de mijne naar school gaan.

Oud 23 september 2012, 13:27   #10
Nesha
Burger

Nesha's schermafbeelding

Standaard

Ik help het je hopen.
May the sauce be with you.
Oud 23 september 2012, 13:31   #11
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Draai en keer wat je wil. Het is niet omdat een woord verboden wordt, dat er opeens geen nadelen aan allochtonen zitten.
Struisvogelpolitiek pur sang.
We mogen Chinezen dus nog steeds wél een Chinees noemen ?
Dat is dan pas discriminatie !
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2012, 13:46   #12
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Draai en keer wat je wil. Het is niet omdat een woord verboden wordt, dat er opeens geen nadelen aan allochtonen zitten.
Struisvogelpolitiek pur sang.
We mogen Chinezen dus nog steeds wél een Chinees noemen ?
Dat is dan pas discriminatie !
enige vorm van sarcasme is je precies onbekend?

De enigen die een probleem hadden met het verdwijnen van het woord "allochtoon" waren de drie allochtonen van dienst in de 7de dag.

Stel je voor dat ze van hun status zouden worden ontheven.

Waarom hebben ze geen vlaamsbelanger uitgenodigd? Niet allochtoon genoeg?

Laatst gewijzigd door circe : 23 september 2012 om 13:47.
Oud 23 september 2012, 14:59   #13
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat zielig van politiekers om over het gebruik van het woord "allochtoon" te zitten zeveren...
Ze riskeren dan namen te krijgen die wel eens minder flaterend dan dat zouden kunnen zijn...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2012, 16:02   #14
orfeus5412
Gouverneur

Standaard

Citaat:
De Morgen, zwaar gesteund door Vicepremier en minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen, Joëlle Milquet, hebben besloten om het woord "allochtonen" niet meer te gebruiken.

Dit geeft enorme voordelen.

Vul hieronder zoveel mogelijk voordelen in, die het gevolg zijn van de afwezigheid van allochtonen.

ik begin alvast met een paar voorbeelden:

- geen positieve discriminatie meer: zonder allochtonen is het niet nodig positief te discrimineren

- geen scheefgegroeide gevangenispopulatie: zonder allochtonen is er geen oververtegenwoordiging

- geen aparte voedselwetten in de gevangenis: zonder allochtonen, geen halal voer

- geen aparte voedselwetten in de scholen: geen halalvoer nodig

- geen aparte regelingen voor bos- en sneeuwklassen: iedereen doet gewoon mee, en wie niet meedoet blijft gewoon thuis

wie heeft nog voorbeelden?
en ELK KNAAPJE of VENT BESNIJDEN Circe ????
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2012, 16:12   #15
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
me dunkt is kindermishandeling in dit land nog steeds verboden.
Waarom zou ik mijn zonen laten besnijden aub?

toch wel raar dat sommige mensen per definitie de cultuur van andere landen willen importeren.

dus: neen. kindermishandeling is verboden.

Oud 23 september 2012, 18:34   #16
K.Alf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Beter een vent, die kan tenminste zelf kiezen voor deze pijnlijke verminking zonder verdoving die door relioten wordt uitgevoerd.
K.Alf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2012, 23:49   #17
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wat zielig van politiekers om over het gebruik van het woord "allochtoon" te zitten zeveren...
Ze riskeren dan namen te krijgen die wel eens minder flaterend dan dat zouden kunnen zijn...
Is misschien de bedoeling ?
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2012, 23:53   #18
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K.Alf Bekijk bericht
Beter een vent, die kan tenminste zelf kiezen voor deze pijnlijke verminking zonder verdoving die door relioten wordt uitgevoerd.
Je kan dat rustig zelf thuis doen hoor, met een proper scheermes. Uw voorhuid zo ver mogelijk over uw eikel naar voor trekken, en RITS !
Voil�*, t'is al gedaan zie.
Daarna ontsmetten met alcool , en dan zout op de wonde leggen, om de bacteriën te doden.
Voila jong, je bent besneden.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be