![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De Dalai Lama is de enige wereldleider die zich verzet tegen massakweek en massaslacht van dieren.
Merkwaardig. Hebben de andere wereldleiders schrik dat het afschaffen van massaslachting onder dieren over zou slaan op mensen? Eno2 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Partijlid
|
![]() De Dalai Lama is waarschijnelijkst de enijgste vegetariër onderdie peopletjes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Dalai Lama geeft toe dat hij ook af en toe vlees eet. Hij doet natuurlijk alles om het de chinezen lastig te maken. Eno2 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Schepen
|
![]() Dat is een goed signaal. Er is uiteraard ontzettend veel geld mee gemoeid.
Lees het volgende: www.vegetarian.be Daar vind je info over het waarom van vegetarisme of veganisme. De wereld zou helemaal dezelfde niet meer zijn indien iedereen streefde naar een vegetarisch dieet. Er zou veel grond over zijn voor iets anders dan voedselproductie, het zou goedkoper zijn en minder vervuilend en bovendien gezonder voor ons, het milieu en de dieren zelf uiteraard. De verliezers? De kunstmest -en pesticidefabrikanten, vee-artsen, farmaceutische bedrijven voor vaccins en dergelijke, al de industrieën die onderweg een centje verdienen aan de verkwisting die gepaard gaat met een vleesrijk dieet. Dat zijn de lobby's die barrières opwerpen voor een gezonder beleid.
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Mij hoef je niet te overtuigen. Ik ben al heel lang vegetariër en al zes jaar veganiër. Vegetariër was voor mij maar een opstapje naar het 'echte' werk. Ik moet zeggen dat ik die leefwijze sensationeel vind, uit gezondheidsstandpunt.
Tussen haakjes: er dreigt in Paraguay een burgeroorlog uit te breken, door het succes van de soja-kweek op grote schaal. 't Is ook niet allemaal goud dat blinkt in vegetariërland. Zelfs voor de beste doelen gebruiken ze nog uitbuitingstechnieken, de globalisten. Hieronder een bijdrage van mij op het forum over ons onderwerp. Eno2 Geplaatst: Wo Jun 30, 2004 17:06 @ Onderwerp: Eten is een politieke daad -------------------------------------------------------------------------------- Als je: - De gekte van Jacob Kreuszfelt wil ontlopen - Bloedige slachthuistoestanden wil helpen opdoeken - Geforceerde,gehormoniseerde, met antibiotica volgestopte dierenkweek wil helpen elimineren - De opkomst van genetisch gemanipuleerd vlees de pas wil afsnijden ("Frankenfood"). - Niet ten prooi wil vallen aan de knal van de met zoutwater en dierlijke eiwitten opgeblazen 'PLOF'kippen - De graantekorten in de derde wereld wil helpen verminderen - Je gezondheid wil maximaliseren - Je eventuele vetzucht wil minimaliseren - Niet wil kapotgaan aan Salmonella-voedselvergiftiging - Afstand wil nemen, praktisch, van de leegsleep van de oceanen, de uitroeing van de visbestanden, de destructie van de zeebodems door tientallen kilometer lange sleepnetten - Je organisme vrij wil houden van dioxinen, bewaarmiddellen, verontreinigngen met zware metalen en polluerende toevoegingen aan het voedsel door de voedingsindustrie, stop dan onmidellijk met krengen eten ,en stop dan onmiddellijk met het eten van alle van krengen afgeleide producten. Nu! Als eten een politieke daad is, dan ben ik politieke vijand nummer één. Ik eet namelijk geen gefabriceerde producten, alleen natuurlijke. Ik trad uit de prooivoedselketen door alleen plantaardige, natuurlijke producten te eten. Water, brood, rijst, groenten, fruit, noten. Geen dierlijke vetten dus. Ik rook niet en drink niet . Geen drugs. Voor mij is dit vooral een spiritueel avontuur., met een sterke politieke component,en een konsekwente ecologische opstelling. Sportief gesproken loop ik nu maraton, zwem vijf kilometer per week, en combineer dat met andere sporten, op mijn zestigste, dat is een toegift door de ontgiftiging van het organisme. Het is een 'Totale Revolutie van de Yogi'. TRY! Eno2 Laatst aangepast door eno2 op Do Jul 08, 2004 16:38 @, in totaal 1 keer bewerkt _________________ estoy aqui por estar y la nieve sigue cayendo |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
Wanneer de schijver van deze zinnen: "tja, joden hebben natuurlijk altijd gelijk vermits ze de holocaust hebben overleefd " , “Joden menen altijd meer te mogen omdat ze ooit wat zever hebben meegemaakt waar niemand zich nog voor interesseert” [font=Verdana]dit onderschrift gebruikt[/font][font="] [font=Verdana] MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30"[/font] [/font][font=Verdana]weten we hoe laat het is.[/font] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Eigenlijk ben ik niet zozeer tegen het eten van vlees of dierlijke producten, maar tegen de gore hoeveelheden die we naar binnen sloeken. Die zijn ongezond voor mens, milieu en dier. Dierlijke producten zijn al heel oud en zijn een deel van onze cultuur geworden. Ze zitten vrij diep verankerd in onze maatschappij. Verandering is niet onmogelijk. Het is trouwens niet houdbaar om deze "standaard" uit te breiden naar de hele wereld. Het is ook niet waar dat we altijd al zoveel dierlijke producten gegeten hebben. Het is meer en meer het geval zelfs. Kaas, melk, vlees, vis, het kan niet op. Er zit bijna overal melk of kaas bij. Koeien zijn mini-fabrieken geworden en ze komen bijna allemaal via een keizersnee op de wereld. De genetische diversiteit van die super-kweekdieren verminderd zo sterk en hun aantallen zijn zo groot dat ze heel gemakkelijk ten prooi vallen van ziektes, met alle economische gevolgen van dien. Als hier een oplossing voor is, dan is het wel de langzame afname van de consumptie door mensen die bewust minder of geen dierlijke producten eten. Dit moet gepaard gaan met het verminderen van de subsidies voor al die producten, waarvan de overschotten zich opstapelen, terwijl er zoveel mensen van honger sterven. De politiek moet meewillen en daar is een grotere bewustwording voor nodig. Het aanbod moet verminderen en de boeren moet anders en minder gaan produceren, ook al betekent dat dat de consument meer betaalt. We zijn rijk genoeg. Mensen bellen hun fortuin op via hun gsm of betalen zich blauw aan verzekeringen of naft voor hun auto. Waarom niet wat meer betalen voor deftig eten?
![]() |
![]() |
#8 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |