![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Een kennis van me stopt z'n zaak wegens een te kort aan geschoolde werknemers, normaal gezien is alles voorzien op 10 werknemers maar ze moeten ze het rooien met minder en de laatste tijd zelfs maar met 3 waaronder de baas zelf.
Hogere weddes uitbetalen kan niet omdat ze al in een hoge schijf zitten en alles daarboven wordt extreem afgeroomd, het is gewoon niet meer rendabel. West Vlaanderen kent natuurlijk redelijk lage werkloosheid en vakmensen verdienen meer als zelfstandige dan als werknemer omdat ze een deel in het zwart kunnen bijnemen. De belastingdruk is te hoog en vertraagt de economie, zij die niet willen werken krijgen een uitkering en zij die willen werken worden ontmoedigt om meer te verdienen, het is gewoon niet logisch. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Welke sector als ik vragen mag?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had ook graag gelezen in welke sector de firma in kwestie bedrijvig was.
Los daarvan is het een feit dat meer en meer kleinere KMO's geen personeel meer kunnen aanwerven. Er is inderdaad een tekort, maar bovenal kunnen ze de loonkost niet aan, veel te duur. En dat geldt voor ongeveer alle sectoren... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je werkelijk zoveel werk hebt, zou dat normaliter geen probleem mogen zijn. Met alle respect, maar het probleem lijkt mij elders te zitten. In de bestekken die ik moet beoordelen zie ik soms uurlonen zitten van €55 en €60 per uur. €55/1,85 = 29,79 € bruto dat voor een werknemer kan betaald worden. 29,79 X 170 uren per maand = € 5064,63 per maand. Daar wil ik me zelfs voor omscholen .... Laatst gewijzigd door Stingray : 27 september 2012 om 19:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vervoer, materiaal, verzekeringen....minstens 1000 euro per maand. Loonkost is minimaal ongeveer 39 euro en daar heeft de arbeider enkel nog het minimum netto aan over. En dan stelt die zich met ongezonde regelmaat nog eens op de ziekenkas, ook al op de baas zijn kosten de eerste weken. Het is voorbij. Je vind niemand meer, je kan ze nauwelijk betalen of je hebt zelf niks verdiend. Ik heb ook al een bedrijf moeten sluiten om die redenen, geen mensen te vinden. Ongeacht wat je wil betalen. Laatst gewijzigd door Mambo : 27 september 2012 om 19:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enfin, ik wil niemand zijn rekening maken, want in essentie ben ik het eens met de vaststelling dat de belastingen in dit land te hoog zijn. Dat niemand voor het loon dat je wil betalen wil komen werken, is nog een heel andere materie. Ik denk dat het eerder te maken heeft met zaken als de babyboomers die stilaan op pensioen gaan en minder beschikbare krachten, waardoor de prijzen inderdaad stijgen. Vooralsnog zijn de klanten niet bereid te betalen, dus we zullen zien hoe dit afloopt. In mijn sector is er al lang een gelijkaardig probleem aan de gang, waardoor geen nieuwe mensen gevormd worden en er eerder uitstappen dan instappen. Het probleem daar ligt niet bij de werkgevers, maar bij hun opdrachtgevers die zichzelf nog teveel macht toeëigenen. Evenwel laten de gevolgen zich langzaam maar zeker voelen. Laatst gewijzigd door Stingray : 27 september 2012 om 19:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een dokter die ik ken ook, hij werkt veel maar vraagt zich soms toch af waarom, z'n jonge collega's in het ziekenhuis bedanken voor overuren, weekendwerk enz. Ze hebben geen villa nodig en willen nog genieten van hun vrije tijd, zonder goeie verloning wordt er niet meer harder gewerkt zoals vroeger. Zelf bij lage lonen heb je problemen, bij iemand die in een sociale woning heeft betaald meer huur als z'n wedde stijgt. Die heeft ook al geen zin om veel overuren te doen. Ik heb een nogal zeer uiteenlopende kenniskring. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is het probleem. Mensen vragen nogal dikwijls naar goedkoop. En dan klopt de rekening al lang niet meer. Ja zwartwerk van Engelsen, Polen, Portugezen, Duitsers ,Turken, Zigeuners...etc die minstens 25 euro in het zwart rekenen. Maar ik heb een tip voor de inspectie diensten die ze wil pakken. Ga posten aan de Mc Donalds. Daar stoppen ze allemaal wel eens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een maand is nog weinig zelfs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs meer en meer zelfstandigen werken nu enkel nog min of meer halftijds. Sommigen zijn er van terug gekomen en hebben ontdekt dat de rekening niet meer klopte na een tijd. Maar nog velen doen verder op hun eigenzinnige manier. En werknemers; die zijn hun baas trouw tot aan het faillisement. Bij voorkeur liever vandaag dan morgen zelfs. Laatst gewijzigd door Mambo : 27 september 2012 om 20:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ligt misschien aan de sector... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Omdat een zieke zelfstandige blijft werken en de werknemers aansteekt ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar hebt U onlangs nog eens de prijs van een professioneel handapparaat bekeken? Ikzelf doe dat zeer regelmatig. Voor mij zit er geen Festool of Hi End Bosch in hoor. Kan U per werf er nog eens €2000 bijlappen om de slijtage van de machines te bekostigen? Ik geloof dat een paar klanten eens hartelijk gaan lachen en de volgende reeks Polen met "van de camion gevallen materiaal" laten langskomen. (2 weken geleden is zowat alle gereedschap uit onze team captains bestelbus gestolen... tof, alleen de reserveonderdelen van de robots komen uit op €4000, waarvan enkele stukken onvervangbaar) Citaat:
€45 per uur is echt wel een minimum als een zelfstandige volledig in't wit werkt, dan heeft ie op't einde van een normale werkmaand nog geen €1500 in zijn handen hoor. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wat betreft die Polen, tja. Daar moet je de EU voor bedanken. Laatst gewijzigd door Stingray : 27 september 2012 om 20:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Ik kan best begrijpen dat vele ondernemers het beu worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ambtenaren staan alvast op kop. 7 of 8 maanden thuis, sommigen hebben op 6 jaar tijd amper 2 jaar gewerkt alles samen. Jawel. Verlof invullen met potlood en nadien weer uitgommen. Briefjes indienen en weer wegmoffelen. Jawel...ze kunnen er wat van. En het ligt dus niet aan de druk, maar misschien aan het ontbreken er van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |