![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Geen lelijke mensen
![]() ![]() Dat is wat gisteren te horen was op haar eigen trouwe Blankenbergse niet objectieve televisie zender.(VTM) Hij gaat een studie bestellen. Als die evenveel gaat kosten als de anderen dan zijn ze in Blankenberge opnieuw Content... De nieuwe normen voor de kustgemeente werden gebracht door de vervanger van Ludo Monset die zijn ambt enkele maanden voor het einde van de legislatuur verliet. Dit om Patrick De Clerck (de man diende samen met de politieke coalitie klacht in voor stalking) de mogelijkheid te geven zich in te werken en om in beeld te komen voor de verkiezingen van oktober 2012 als lijstrekker. Met deze aankondiging is hem dat zeker gelukt. ![]() Patrick De Clerck is ook de man die de zaak van het Leopoldpark in het Vlaams parlement tegenhield samen met Dirk Van Mechelen en Marino Keulen. Iedereen die raad nodig heeft over Ruimtelijke Ordening kan ook bij hem terecht... Bij Open-VLD en bij de bevolking stelt men zich nu al de vraag van “mensen kloten” wat gaat er gebeuren indien zij de verkiezingen opnieuw winnen en dat “Calimero” meer stemmen zou halen dan de lijsttrekker zelf? Zal de nieuwe burgemeester in Blankenberge de man en vedette zijn met de meeste “democratische” stemmen of beslist de partij? Nieuws die er kwam via VTM die al te graag over Blankenberge bericht. Spijtig dat het altijd maar discrimerend is als het over het blauw Blankenberge gaat. Ook bij deze opname liet VTM de oppositie niet aan het woord over het voortaan weigeren van “lelijke mensen” ![]() ![]() http://nl-nl.facebook.com/annie.depauw.7 Ook N-VA met zijn kamerlid en lijsttrekker in Blankenberge en die nochtans de challenger zal zijn van “blauw” op okt 14 kwam niet aan het woord. http://www.daphnedumery.be/ http://www.google.be/imgres?imgurl=h...9QEwDA&dur=511 Blankenberge moet voor VTM en sommigen van haar personeelsleden schijnbaar blauw blijven. Net alsof dat alle mensen naar Blankenberge gaan alleen maar voor Blankenberge. ![]() ![]() De Blankenbergse Open of gesloten VLD zou toch moeten weten dat alle mensen die afstappen van de trein in de meerderheid alleen maar een wens hebben, het strand en de Zee en de zon de rest is bijzaak. Consumeren kan je overal maar liefst op een plaats waar je geen vreemde luis of aangespoelde bent. ![]() ![]() Zonder over de prijzen te spreken.. Wanneer gaat de Vlaamse regering als concessiegever van dijk en stranden de rechten van “de kust en de Zee” is van iedereen en heeft niets te maken met de gemeenten die er toevallig toegang aan geven duidelijk maken. Omdat dit niet gebeurd komt er zoals dit geval wel duidelijk maakt plaats voor een grote arrogantie tegen een bepaalde groep Vlaamse en Belgische burgers. Zijn “lelijke mensen” te catalogeren als “allochtonen? Dit is zeker een oproep aan het Vlaamse parlement en haar regering. En meer bepaald voor de rechten van de handdoek-lliggers die op het gevulde strand van baigneurs nu ook aangevuld door bars& praktisch geen gratis ruimte meer ter beschikking hebben. Terwijl dat het hier net zoals in het Leopoldpark over een “collectief” gebruik gaat van onze gemeenschapsgoederen – openbaar domein. Elke strandgebruiker die geen ruimte heeft om er met zijn handdoek op te liggen kan klacht indienen maar moet daar dan wel mee doorgaan tot hij/zij een arrest heeft ten gronde over het openbaar domein. De openbare dienst die bij wet aan de baigneurs werd gegeven stemt langs geen kanten meer overeen met de huidige situatie, welke partij gaat deze wijzigen en “iedereen” op het strand en aan Zee weer de rechten geven waar ze recht op hebben? Verder zeggen sommigen van deze bezoekers als deze mensen (lelijke inbegrepen) er niet waren geweest, zij daar in Blankenberge nog allemaal aan het vissen waren... De huidige plaatselijke welvaart waar men bij mooi weer duizenden mensen gewoonweg hun geld naar de kust brengen wel aanzienlijk kleiner zou zijn voor de plaatselijke uitbaters. Op politiek vlak kunnen ze in Blankenberge doen wat Vincent Van Quickenborne in Kortrijk wil doen en een al te lange aan de macht Coalitie vervangen. Als Vincent met hem zelf vernieuwing wil in Kortrijk dan zou hij met deze gedachte hetzelfde moeten aanraden voor Blankenberge zelf dat het daar zijn partij is die al (te) lang aan de macht is. Het ganse doet over het sorteren van burgers doet mij een beetje denken aan een van de onderconcessiehouders van het Leopoldpark welke bij zijn intreden in de Chalet stelde: al dat clubmateriaal moet hier buiten, ik wil hier een chique zaak van maken. Dus daar ook alleen maar schone mensen, de voor hem “lelijke” met hun bazar buiten. Dit terwijl dat iedereen die er politiek iets van afweet op de hoogte is dat er in de de (illegale) concessieovereenkomst staat dat de “Chalet” niets anders in staat dan een “clubhuisje”. En dat de rechtspraak wel duidelijk stelt dat het binnen het park wel degelijk deel uitmaakt net zoals het Leopoldpark van het openbaar domein met een collectief gebruik. Er is nergens sprake van een “pretpark” tegen betaling zoals het er vandaag uitziet. De tolerantie voor de mini golf werd alleen maar groter er volgde een snooker golf en mini karting en een zandbak. Er blijft uiteindelijk niets over van de bestemming park. Ook de ondergrond werd omgevormd in privé garages, zelf een privé parking werd het niet. Dat bracht niets op voor het eigen politiek belang van deze die dat allemaal hebben mogelijk gemaakt. De sjoemelaars. De beschrijving van een park is te vinden in de Van Daele en komt zeker niet overeen met wat de Blankenbergse coalitie Open-VLD samen met een onbestaande CdenV representatie ervan heeft gemaakt en verlengd voor einddatum, dankzij de hulp van twee CdenV schepenen. Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 21 september 2012 om 12:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Plus de PLOUCS �* Blankenberge
![]() ![]() ![]() http://www.dhnet.be/dhjournal/archiv...tml?id=1292529 http://www.lavenir.net/article/detai...20921_00207751 http://www.dhnet.be/dhjournal/archiv...tml?id=1292466 Enquête: bent u PLOUC of bent u CHICS ? ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 2 oktober 2012 om 16:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is eigenlijk in alle steden & gemeenten van onze Vlaamse kust zo. Ik moet erkennen dat ik jouw Vlaams soms niet begrijp: dat is juist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Als het volk het maar begrijpt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Staatssecretaris
|
![]() Raspoutine;
Je krijgt weinig respons omdat je posts op niks trekken: - Ongestructureerd - van de hak op de tak - geen duidelijk onderwerp - ratjetoe van bronnen, argumenten en eigen interpretatie door elkaar - conclusie of strijdpunt ontbreekt compleet Doe daar iets aan, en ik denk dat je meer respons zal krijgen op wat ongetwijfeld wel wat uitzoekwerk was. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Staatssecretaris
|
![]() Als het maar kort is
Dimitri Frenkel Frank - Robert Long / Robert Long Tsjechov: Dat is mooi. U hebt absoluut talent. Maar u gebruikt nog steeds te veel woorden. En het is zo simpel. Wat is de essentie van deze zin? Achter de grillige uit grauwe steen bestaande hoge bergen met hun eeuwen oude toppen vol geheimen daalt de koperrode hemelbol die met haar laatste gouden stralengloed een lange schaduw op de hier en daargebarsten en reeds nevelige aarde werpt. Wat is de kern, meneer? Wat is de zin van dit verhaal? Ik zeg het nog een keer: waarom die woorden allemaal? Wat deel ik mee? Wat wil ik zeggen? Waarom draait wat ik vertel in het bijzonder? Tsjechov: Nou? Gorki: De zon gaat onder? Tsjechov: Heel goed. Nog een voorbeeld. De elegante slanke altijd in het donkerrood geklede jonge echtgenote van de in de oorlog zwaar gewonde maar met hoge onderscheidingen getooide generaal heeft een met handgemaakte zijden orchideeën en een roos versierde hoed gekocht. Wat is de kern, meneer? Wat is de zin van dit verhaal? Ik vraag het nog een keer: waarom die woorden allemaal? Wat deel ik mee? Wat wil ik zeggen? Waarom draait wat ik vertelde kort en goed? Tsjechov: Nou! Gorki: De generaalsvrouw kocht een hoed. ensemble: Jaa! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Zeer mooi. Bedankt, beste Liederik dat je mijn onderwerp op die manier komt verrijken.
Mag jij nog in Blankenberge binnen? Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 4 oktober 2012 om 13:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Staatssecretaris
|
![]() Eén van de pijnpunten van je post is net dat niet duidelijk is wat precies gezegd is door wie. Ik neem aan dat het iets genuanceerder is dan 'geen lelijke mensen meer' in Blankenberge.
Het zal ook niet erg zware gevolgen hebben indien ik te lelijk zou blijken, gezien ik daar al bijzonder weinig kom. |
![]() |
![]() |