![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Gisteren op Canvas naar Belpop gekeken en het ging over dEUS. Een band die ik al vanaf hun begindagen volg en ik moet zeggen plaat na plaat worden ze beter. Ik denk dat frontman en muzikaal genie Tom Barman het vooral erg vindt dat z'n band nooit de internationale doorbraak heeft gekend. Lijkt me normaal, want dEUS = wereldklasse. Een band die probleemloos zou kunnen concurreren met vele internationale topacts. Wat is jullie mening over deze Belgische muziektrots?
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Beetje overrated, volgens mij. De hype, bedoel ik dan. Hoewel de komst van Mauro Pawlowski de groep alleen maar beter maakt. Hoewel ik hem het liefst had met de Evil Superstars.
Voor mij viel Barman van z'n troon toen hij dacht aan politiek te moeten doen. Maar dat kan ook een reden gehad hebben. Meer airplay op de VRT. Anyway, ben best trots op hen. Een goed export-product ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb de eerste plaat, 'Worst Case Scenario', eens gekopieerd van een kennis. Staan hier en daar wel een paar leuke nummers op, hoewel dat soort muziek niet echt mijn ding is. Ook op de tweede plaat stonden nog een paar redelijke nummers (zoals 'Theme From Turnpike'), maar voor de rest heb ik er eigenlijk nooit echt veel aandacht aan besteed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Ze hebben nu toch al 1 nummer waarbij ik niet wegzap als ik het hoor : The Architect.
Voor de rest veel antwerpse warme lucht en zever in pakskes. Muzikaal 'genie' Tom Barman ? ... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 11 oktober 2011 om 17:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() bwaa, Tommie is wel grappig soms hang ik er mee in den Royal aan den toog na studiosessie met CJ (andere helft Magnus.
Ken ze beiden al +20j |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Niet mijn stijl van muziek. Ze zijn niet slecht maar om te zeggen dat ik daar een album van zou kopen. Ik zou eerder van radiostation veranderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Hun eerste albums vind ik toch een beetje overroepen. Er staan enkele zeer goede nummers op maar meesterwerken zou ik het zeker niet noemen. Het is pas vanaf The Ideal Crash dat hun materiaal echt fantastisch is. Tja welke politiek voorkeur Barman heeft doet er nu niet toe, ik vind Barman een fantastische muzikant en zijn debuutfilm mocht er ook wel zijn
![]()
![]() |
#8 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Barman is absoluut een muzikaal genie. Geen enkele dEUS plaat klinkt hetzelfde. Ik dacht dat Keep You Close een beetje dezelfde lijn zou volgen van het onderschatte Vantage Point niets is minder waar.
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dietse of Nederlandse muziektrots is beter.
Veel bekendheid heeft dEUS niet in Wallonië, terwijl men in Nederland dEUS echt de beste band uit de lage landen vind. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De laatste werd afgemixed door CJ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toevallig: toen ik vorig bericht net verzond, stelde men op Blokken een vraag over dEUS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() 1ste is trouwens geniaal mr parels voor jullie zwijnen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Vind ik leuk: via, right as rain, gimme the heat, instant street, disappointed in the sun, serpentine.
Vind ik niet leuk: rommelige geluidjes en praten ipv zingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In a bar under the sea heb ik thuis liggen, dat vind ik nog wel een goeie. Voor de rest hebben ze me nooit echt geboeid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Middelmatige popmuziek.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De eerste plaat was geweldig
De tweede was goed De derde heb ik drie keer beluisterd De vierde zelfs niet meer gekocht. Na het vertrek van Stef Kamil Carlens en Rudy Trouvé is de groep een richting uitgegaan die me niet kan boeien.
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() Dit is een serieuze uitdaging;
Ik bedoel : zeggen wat je over dEUS denkt, maar dan zonder de woorden arty farty te gebruiken.