Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 oktober 2012, 10:47   #1
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard Gebruikt men de fiscus? De klokkenluider als vijand.

Deze titel is afgeleid van “De burger als vijand” geschreven door top hoofdredacteur Rik Van Cauwelaert.
Mijn complimenten voor deze man die zoals anderen al zoveel waarheden en wanpraktijken binnen het “wonderschone België” aan de oppervlakte heeft gebracht in verscheidene nummers van “KNACK” weekblad.

http://www.knack.be/nieuws/

Deze keer gaat het over het nummer nr 35 van 29 augustus tot 4 september 2012

• Fiscus te almachtig?

Artikel van 29/08/2012 | Editie : Knack | artikel in pdf

Sed lex:

<<Een voorbeeld van zo'n slechte wet werd goedgekeurd vlak voor het parlementaire reces.>>

Alle slechte wetten worden zo goedgekeurd en toch gebeurt het elke jaar opnieuw.

Gaat men mij of andere “klokkenluiders” overleveren aan de willekeur van de fiscus politiek gevraagd?

In mijn geval na uitschakeling door een controversiële klacht voor “stalking”?

Terwijl dat een "democratische klacht van laster en eerroof" mij de kans zou gegeven hebben mijn talrijke dossiers op tafel te leggen.

Bij elke vermelding of mail van gesjoemel had ik een dossier

In Blankenberge is het buiten de ondergrondse garages van de markt, opnieuw bezig

Twee gemeenschapsgronden:

1.-Een op schoolgronden gebruikt als sportplein tegenover een concessie voor bowling.

2.- Een zwembad dat in handen is gekomen van de watermaatschappij.

Het zwembad wordt afgebroken en gaat naar locatie 1.
In plaats van het zwembad komt er vastgoed, welke maatschappij is het nu.
de laatste in die omgeving en ook op betwiste gronden was "La Compagnie du Zoute".

Zegt u dat iets ?

Het gaat dus bij bepaalde "politici" alleen maar om deals met de vastgoedsector.

Is dat het algemeen belang dienen, soms of altijd en als er een goede en "eerlijke" aanbesteding plaats vindt, maar dat is volgens de RVST nooit of zelden het geval in Vlaanderen...
Kijk maar na het aantal gevallen dat de Raad van State binnenkrijgt.
Plus dan deze die niet durven opkomen tegen een Overheid.

Zo heb je er in Blankenberge veel, daarom zou het wenselijk zijn dat"blauw Blankenberge" stopt te bestaan.

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 10 oktober 2012 om 10:49.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2012, 11:30   #2
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Verdere niet onbelangrijke citaten uit het artikel “De Burger als vijand”.

<< Met de nieuwe wet wordt de burger overgeleverd aan de willekeur van de fiscus.>>

<< De nieuwe wet geeft de fiscus nog meer armslag, omdat alle overwegingen inzake privacy gewoon aan de kant worden geschoven. Het buitenissige aan de wet is dat zolang het vooronderzoek en het feitelijk onderzoek lopen - en er staat geen limiet op de duur van het onderzoek - de geviseerde belastingplichtige noch zijn raadslieden inzage krijgen in het dossier. Dat geeft de fiscus voortaan meer macht dan een onderzoeksrechter en zelfs meer slagkracht dan de inlichtingen- en veiligheidsdiensten. En hier ontstaat een ongemeen gevaarlijke situatie. Want op deze manier wordt de burger overgeleverd aan de willekeur van ambtenaren van de fiscus. Bovendien is het met een ambtelijke top die politiek benoemd is benoemd niet denkbeeldig dat de fiscus en haar onderzoeksmethodes door de overheid worden ingezet tegen politieke tegenstanders..>>

<< De nieuwe wet – werd voor de vakantie door het parlement gejaagd.>>
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be