Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 12 oktober 2012, 12:14   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Weinig begrip voor 45-jarige 'gepensioneerde' op SP.A-lijst

Dat is de titel van het krantenartikel:
Weinig begrip voor 45-jarige 'gepensioneerde' op SP.A-lijst

Meneerke krijgt nogal wat "haat"mail. Als gepenisoneerde postbode.

Hij legt nu zelf uit dat hij wegens een arbeidsongeval met pensioen gestuurd is, maar dat hij nog best wel zou willen werken.

Mijn visie:
hij stelt zichzelf niet voor als invalide;
als ge kunt campagne voeren, zult ge ook wel kunnen werken zeker?
wat zou de post doen met iemand die "zeer heeft aan zijn rug" en voor de rest meer vakbondsactie voert dan samenwerkt met de anderen ? Ik zeg niet dat dat zo is bij hem, maar er zijn er zo.
Op persoonlijk vlak verwijt ik zelfs niet dat iemand gebruik maakt van het systeem om een aangenaam leven te leiden ! Maar als ge dan uzelf in de openbaarheid brengt, dan hebt ge de wind van voor alleen maar aan uzelf te danken.

Citaat:
OUDENAARDE - 'Oprecht links & sociaal'. Zo omschrijft Jootje De Pauw uit Oudenaarde zichzelf in de plaatselijke SP.A-folder. 'SP.A in het bestuur is voor Jootje de enige garantie dat het in Oudenaarde beter leven wordt voor iedereen', klinkt het nog. Niemand die daarover valt. Maar dat hij zichzelf voorstelt als 45-jarige postbode met pensioen, dat maakt de tongen wel los.

Luiaard, profiteur,... De Pauw krijgt heel wat scheldwoorden naar het hoofd geslingerd op het internet. Niet iedereen kan er mee lachen dat een 45-jarige een pensioen krijgt. Anderen brengen wel wat meer begrip op voor de man en wijzen er op dat uit de folder niet blijkt wat er precies aan de hand is. Sommigen suggereren dat de man bijvoorbeeld om medische redenen niet meer aan het werk zou kunnen zijn.

De Pauw zelf - die inderdaad op pensioen gesteld is na een arbeidsongeval - reageerde op Facebook ook al: ' Lieve mensen, jullie weten niet wat ik heb meegemaakt. Ik heb echt niet gevraagd om op pensioen te staan', schrijft hij. 'Ik ben slechts 45 jaar en wil nog iets doen ! De Post vond geen gepaste job meer voor mij en heeft mij op pensioen gesteld. Logisch dat ik nog iets wil doen ! Logisch dat ik nog wil werken ! Waarom ga ik in de Politiek denken jullie?!'

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 12 oktober 2012, 13:40   #2
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Die man staat vrij om nog te gaan werken, echter dan zal hij dat pensioen van De Post moeten opgeven. Dat wordt kiezen tussen eieren of jong, of het financieel wel de moeite loont om te gaan werken gezien de huidige belastingtarieven.
Oud 12 oktober 2012, 17:35   #3
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

de luiaard, de profiteur!

Hij heeft steeds de keuze om te gaan werken... maar liever gewoon op pensioen blijven en elke maand een mooi pensioen trekken als vastbenoemde. Daar moeten dan wel 2 �* 3 jong gasten voor moeten werken, maar daar trekt die zich niets van aan natuurlijk.

SP-a oftewel teren op andermans geld. Ze zijn echt tot hunne kern gegaan deze verkiezingen
Oud 12 oktober 2012, 18:50   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De Vlaamse regering heeft onlangs nog gezegd dat ze een zeker percentage gehandicapten zouden willen aangeworven zien bij hun eigen ambtenaren.

Maar gans de spoorweg vond geen jobke voor iemand die nog wel strijdvaardig is om op een lijst te gaan staan en campagne te voeren.

Zulke systemen (niet zo direct de mensen die er gebruik van maken, alhoewel) maken dat de ambtenarij in zulk slecht daglicht komt te staan.

En daar is maar één schuldige partij voor: de klassieke machtspartijen.
Die willen simpelweg geen ambtenarenstatuut dat tegelijk zowel een bescherming inhoudt tegen politieke afrekeningen (afrekeningen ten voordele van de eigen politieke vriendjes), als een geheel van regels dat motiveert wie werkt en presteert.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be