![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Fijn om de klassieke sound van Jagger en co nog eens terug te horen.
Stevig genoeg om véél airplay te krijgen !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Brian Jones was een verhaal apart en ik vond hem nooit 'echt' een lid van de Stones.
Mijn allereerste single die ik in mijn bezit kreeg : "She's like a rainbow". Ik heb hem nog steeds .... samen met alle uitgebrachte dingen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jagger z'n stem klinkt niet zo Jagger meer precies... Maar wel zalige Rolling Stones deun...
Zet maar op nummer 1 in de top dertig, dan leren de bieberpeuten en rapwatjes wat echte muzikanten kunnen... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Ik ben niet echt een fan.
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2 !!!
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De arrangementen voor Paint it, black zijn van zijn hand. Het was echter de grootste junkie van The Stones en wellicht van hele popwereld. Even was er sprake dat hij naar The Beatles zou gaan, muzikaal gezien paste hij daar beter bij. Hij speelt in iedergeval mee op drie Beatlenummers. "Yellow Submarine" (1966) backing vocals, sound effects "Baby, You're a Rich Man" (1967) oboe "You Know My Name (Look Up the Number)" (1970, recorded 1967) saxophone. En bij de Stones: Examples of Jones's contributions are his slide guitar on "I Wanna Be Your Man" (1963), "I'm a King Bee" (1964, on the Rolling Stones), "Little Red Rooster" (1964), "I Can't Be Satisfied" (1965, on Rolling Stones No. 2), "I'm Movin' On" (1965, on the EP Got Live If You Want It!), "Doncha Bother Me" (1966, on Aftermath) and "No Expectations" (1968, on Beggars Banquet). Jones can also be heard playing Bo Diddley-style rhythm guitar on "I Need You Baby (Mona)", the guitar riff in "The Last Time"; sitar on "Street Fighting Man" and "Paint It, Black"; organ on "Let's Spend the Night Together", "Complicated", and "2000 Man"; marimba on "Under My Thumb", "Out Of Time" and "Yesterday's Papers"; recorder on "Ruby Tuesday" and "All Sold Out"; trumpet on "Child of the Moon"; Appalachian dulcimer on "I Am Waiting" and "Lady Jane" and harpsichord on "Lady Jane"; accordion on "Backstreet Girl"; saxophone and oboe on "Dandelion"; mellotron on "She's a Rainbow", "We Love You";, "Stray Cat Blues" and "2000 Light Years from Home"; saxophone and mellotron on "Citadel" and (for his final recording as a Rolling Stone) the autoharp on "You Got the Silver". God hebbe zijn ziel.
![]() |