![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum, en ik denk ook niet dat ik een blijvende discussiepartner zal zijn. Ik zit eigenlijk met een vraag over politieke voorkeuren. Ik ben zelf van mening dat ons land met problemen zit. Voor mij zijn dat voornamelijk criminaliteit, fiscale druk, mobiliteit, werkloosheid en inburgering (of het gebrek hieraan). Zelf heb ik afgelopen weekend NV-A gestemd. Ik hoor echter van veel mensen dat NV-A gewoon een rage (net zoals het Vlaams Belang) is die zal overwaaien van zodra ze aan de macht zijn, ze zullen hun verwachtingen niet inlossen. Dit baart me uiteraard zorgen, omdat ik graag zou willen dat de problemen aangepakt worden. Kan iemand mij een rationele uitleg geven op wie ik dan moet stemmen, welke partij dan deze problemen zal aanpakken? Ik ben zelf 28 jaar, ik werk als bediende, en ik ben op zoek naar een goede toekomst voor de kinderen die ik in deze wereld wil zetten. Ik besef dat veel mensen op dit forum een duidelijke politieke kleur hebben. Daarom zou ik graag een goed opgebouwd betoog willen lezen, met rationele elementen waarom welke partij ervoor zorgt dat de best mogelijke toekomst bewaarheid wordt. Bedankt. (Indien deze discussie verkeerd geplaatst is, verplaats ze dan uiteraard maar.) |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() we zijn beiden even oud ongeveer. Ik zal uw vraag met een wedervraag beantwoorden:
welke partijen willen de zaken die u vooropstelt niet of hebben al daden gesteld die het tegenovergestelde van wat u wenst als resultaat hebben? De partijen die u niet op dat lijstje zet, daaruit kan u kiezen. Veel kans dat er maar één partij overblijft en dat u er zondag voor gestemd heeft. |
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() Sta mij toe sceptisch te staan tegenover alles. Ik ben er ook lange tijd van overtuigd geweest dat NV-A iets zal veranderen.
Maar ik begin mijn twijfels nu te krijgen. Mensen waarvan ik de mening respecteer, denken namelijk dat er toch niets waargemaakt zal worden van het programma. Het is voor mij enorm moeilijk om te weten wat zwart is, en wat wit. Ik lees namelijk vaak reacties op nieuwssites en weet niet wat ik als rationeel moet bestempelen, en wat als 'complottheorie'. Heel het politieke kluwen begint te veel te worden voor mij, maar ik besef dat het belangrijk is om me toch op een of andere manier te engageren voor een goede toekomst. Het minimum wat ik vind dat ik kan doen, is op de juiste partij 'gokken' in het stemhokje. |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kon natuurlijk ook een eigen lijst indienen voor de gemeenteraadsverkiezingen. En je kan proberen een eigen partij op te richten.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() Ik apprecieer uw goede raad, maar de kans dat dit slaagt is nihil. Een gemeenteraad kan ook enkel en alleen maar de problemen oplossen indien ze daarvoor de bevoegdheden en de middelen krijgt.
Ik heb geen tijd om me full time met politiek bezig te houden, ik wil gewoon weten aan welke partij ik best mijn stem kan geven. Moet ik me zorgen maken door de overwinning van NV-A, of juist niet? |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo vlug, dat er iets mis moet zijn. Face it: de oude machtspartijen hebben jaren nodig gehad om er zo'n zootje van te maken. Reken maar eens (heel grof) uit hoeveel jaren we nodig zullen hebben om onze staatsschuld af te bouwen van de huidige 100 procent naar een aanvaardbare 30 procent. Verwacht dan maar eens van een nieuwe partij dat ze de zaken gaat keren op één legislatuur. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#7 |
Vreemdeling
|
![]() Daar heeft u zeker een punt.
Ik twijfel omdat ik van honderden kanten andere dingen hoor. Sommige mensen zijn nu eenmaal minder standvastig dan anderen, en daarom twijfel ik. Een van de meest voorkomende argumenten die ik hoor: NV-A heeft geen bekwame bestuurslui. Dat lijkt alleen maar zo, omdat de beste stuurlui immer aan wal staan. |
![]() |
![]() |
#8 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#10 |
Vreemdeling
|
![]() Maar als ze mij al aan het twijfelen krijgen over mijn keuze afgelopen weekend, dan zullen er zeker mensen zijn die nog twijfelen.
Stel dat dan over 2 jaar hetzelfde resultaat als in 2010 naar boven komt, wat gebeurt er dan? Kan ik dan niet beter op een andere partij stemmen die wel mee mag doen maar het nauwste aanleunt bij mijn voorkeur? |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() behalve n-va is er niemand die bij uw keuze aanleunt...
|
![]() |
![]() |
#12 |
Vreemdeling
|
![]() En ben ik dan niet zo een tiep als Johan Heldenbergh in 'De Ronde'?
|
![]() |