Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 november 2012, 18:21   #1
Adara
Banneling

Standaard Antisemetisme bestrijden

Is het mogelijk dat de moderatie wat actiever het bij wet verboden antisemetisme hier kan bestrijden?

Tot mijn groot ongenoegen lees ik hier de meest hallucinante vol Jodenhaat doordrenkte berichten.

Hier worden Joden afgeschilderd als beesten! Dezelfde technieken die werden gebruikt in Nazi Duitsland.

joodse beesten vallen aan

Totaal irrelevant mbt tot het besproken onderwerp krijg ik hier het verwijt dat Joden begot achter de 9/11 aanslagen zitten!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
G_d ? Nooit van gehoord. Trouwens het staat nu wel vast dat jullie joden een hand hadden in de 911 aanslagen. Er is een topic daarover hier. Zou je maar eens moeten lezen vooraleer een grote bek open te zetten. Ge zult daar heel veel steun kunnen opsteken van een zgn. Dixie en konsoorten. Amerika en Israel ? Twee handen op een buik. De rest is maar schijn.
En de vele berichten waar Israël voor het vuil van de straat wordt uitscholden geheel zonder basis, voortvloeiend uit verdoken antisemetisme. Dit gedrag kan niet door de beugel.

Alvast bedankt!
Adara is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2012, 18:28   #2
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad, zeg het die mensen maar eens goed!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2012, 19:31   #3
eno2
Banneling

Standaard

Jouw draadje over de orkaan Sandy als de straf van God mag anders ook eens weggekuist worden
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2012, 20:31   #4
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Wabblief.
??
Dat aardbevingen in Iran, Pakistan, Turkije komen doordat vrouwen in het openbaar blote enkels tonen dan wel met afgezakte hoofddoekjes lopen, daar kan ik inkomen. Daar is Allah de baas (Ishallah!) , en dat is geen leuke (een tamelijk wraakzuchtige ) figuur.
Maar dat in de USA vrouwen in bikini rampen veroorzaken terwijl daar het Jezus voor en Jezus na is, wil er bij mij niet in.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2012, 20:44   #5
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adara Bekijk bericht
Is het mogelijk dat de moderatie wat actiever het bij wet verboden antisemetisme hier kan bestrijden?
...
Het kan niemand wat schelen. Dat "antisemitisme dit..." en "antisemitisme dat..." zijn de mensen zo moe als pap geworden. De Hitler van deze tijd is Israël zelf. Het Joodse volk van toen is nu het Palestijnse volk.

Ga dus ergens anders huilen. En in België geldt nog steeds de vrije meningsuiting.
Oud 1 november 2012, 21:07   #6
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet verwonderlijk dat zulke vulgaire praat uit de mond van een geblinddoekte komt.
Heb je nog niet door dat de wereld Israël en haar Joden meer dan beu is? Al de buurlanden willen dat Israël inpakt, Europa wil sancties voor Israël, Zuid-Amerika heeft officieel Palestina erkent als land, hulporganisaties klagen over de wandaden van Israël (kijk gewoon op Youtube), Joden zelf willen dat de bezetting stopt, Obama geeft niet langer zijn volledige steun aan Israël en wil dat ze stoppen met bouwen op gestolen grond,...

Het is dankzij de veto en geld van de VS dat Israël tot nu heeft kunnen doorgaan met haar criminele agenda. Maar dat kan niet blijven duren met Democraten aan de macht. En je hebt zeker de Britse peiling wel gezien: het buitenland wil Obama aan de macht.

De Joden maken zich niet erg populair, zoals de geschiedenis ons al heeft geleerd. Achternagezeten door een Farao, bijna uitgemoord door de Duitsers, en als kers op de taart wil heel het Midden-Oosten hen vernietigen.

Is het dan niet tijd geworden om eens over vrede te praten ipv met wapens te praten? Wat een kutland.

Laatst gewijzigd door nickb : 1 november 2012 om 21:09.
nickb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2012, 22:12   #7
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Israël is het land van de Joden....
Van mij mogen jullie daar blijven, maar dan binnen de grenzen. Dit is de enige oplossing die er is.
Nederland komt ook niet in België bouwen, ondersteunt door hun leger. En als die dat doen gaan de Belgen zich hevig verdedigen en gaan ze waarschijnlijk ook "terroristen" genoemd worden door de Hollanders.

Jullie oplossing, buurlanden bombarderen en een oorlog beginnen, gaat jullie einde betekenen. Israël die een groot Arabisch land aanvalt heeft als gevolg dat andere Arabische landen (en Turkije) hun legers gaan inzetten. En zoals iedereen weet zit de VS tot over haar oren in de schulden en gaan dus geen grote hulp sturen.

Dat is trouwens waarop sommige Arabische landen wachten. Ze hebben een goede reden nodig om een oorlog met Israel te kunnen voeren zonder beschuldigt te worden van het beginnen van een oorlog. Saudi Arabië en andere Arabische landen hebben al openlijk gezegd dat ze Israëlische vliegtuigen gaan neerhalen. En zoals geweten heeft eerste (SA) de grootste levering aan moderne wapens ontvangen van de VS (hahaha, de VS een vriend van Israël...).
Oud 2 november 2012, 02:07   #8
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Het kan niemand wat schelen. Dat "antisemitisme dit..." en "antisemitisme dat..." zijn de mensen zo moe als pap geworden. De Hitler van deze tijd is Israël zelf. Het Joodse volk van toen is nu het Palestijnse volk.
Ga dus ergens anders huilen. En in België geldt nog steeds de vrije meningsuiting.
Look who's talking ? Dat islamofobie hier en daar en het uitmaken van mensen voor racist is nog veel meer afgezaagd. En als jij nu ook eens ergens anders ging huilen dan zijn we ineens van 2 onruststokers verlost. En vrije meningsuiting ?? Is dat nu toevallig niet iets waar moslims ook heel veel last van hebben ?

Als ik jou bezig hoor is het hier dus de pot die de ketel verwijt dat hij zwart ziet. Laat de kritiek op joden en moslims dus maar over aan anderen. En ik heb trouwens liever 10 joden in mijn buurt dan 1 moslim.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 2 november 2012 om 02:09.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 02:23   #9
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is nood aan een heuse schoonmaakoperatie.
Alles OK Adara ? Ge hebt hier nog de status van vreemdeling, amper 23 postjes en 2 dagen lid. En gij gaat de mensen hier eens de les spellen hoe het moet. Een grotere onbeschaamdheid van een "bleu" heb ik nog nooit op geen enkel forum tegengekomen. De moderatie zou u eens met uw pijpekrullen moeten trekken.
Oud 2 november 2012, 02:27   #10
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet verwonderlijk dat zulke vulgaire praat uit de mond van een geblinddoekte komt.
Hebt gij geen ogen in uw kop ? Nickb is niet geblinddoekt. En uw pijpekrullen en clownhoed vind ik al even onnozel als haar foelareke..
Oud 2 november 2012, 09:28   #11
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

K&k
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 11:41   #12
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Israël is het land van de Joden. Wanneer jullie primaten, dat nu eindelijk zouden accepteren, was er al lang vrede geweest. Wat houd jullie tegen een kalifaat naast de Joodste staat op te richten, waar jullie alle moslims, inclusief Palestijnen kunnen herbergen?
Dag Adara,

Je weet toch dat de joden dezelfde ideologie hanteren als de nazi's destijds: nationalisme op basis van ras.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 16:56   #13
bartelx
Parlementslid

bartelx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dag Adara,

Je weet toch dat de joden dezelfde ideologie hanteren als de nazi's destijds: nationalisme op basis van ras.
Het menselijke ras?
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 19:46   #14
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En de vele berichten waar Israël voor het vuil van de straat wordt uitscholden geheel zonder basis, voortvloeiend uit verdoken antisemetisme. Dit gedrag kan niet door de beugel.
Wat niet door de beugel kan, en aan antisemitisme grenst, is jouw gelijkschakeling van kritiek op Israël met antisemitisme. Daarmee maak je dus iedere Jood mee verantwoordelijk voor de politiek van de staat Israël. Dat is precies het oude argument van de antisemieten die Joden, puur omwille van hun afkomst, niet zien als volwaardige burgers maar als vijfde kolonne, als handlangers van een andere staat, Israël.

De Europese burgers van Joodse afkomst en/of religie zijn Europese burgers, ongeacht of zij zich nu verbonden voelen met vrienden en verwanten in Israël. Het is niet omdat bepaalde Joden een spontane en vanuit een geschiedenis van vervolging te begrijpen sympathie voelen met Israël dat zij ook mede verantwoordelijk zijn voor de politiek van de Israëlische regering of deze ook onderschrijven.

Vaak zijn de beste verdedigers van Israël juist diegene die de mensenrechtenschendingen in Israël aanklagen en ijveren voor een rechtvaardige vrede. Zij die alleen maar oorlog stoken en dit als "steun aan Israël" verkopen, zijn vaak antisemitische televangelistische haapredikers die in de "Rapture" geloven waarbij de Joden zich gedwongen zullen moeten bekeren tot het Christendom.

Dat soort antisemitisme dat zich verstopt achter een schijnbaar pro-Israëldiscours lijkt me des te gevaarlijker.

En ja, het antisemitisme is nog steeds levend in Europa. Maar de gemeenschappen die er het meeste last van hebben zijn de Roma (die ook werden vergast in Auschwitz, vergeet men vaak), de zwarten (die ook werdeb vergast in Auschwitz) en de moslims (die vandaag dezelfde pesterijen ondergaan als de Joden vóór 1933 - vanaf 1933 werden de pesterijen langzaam tot steeds agressievere gewelddaden - ik roep de Joodse gemeenschap dan ook om mee te strijden opdat het voor moslims zo ver niet komt).
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 20:03   #15
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Wat niet door de beugel kan, en aan antisemitisme grenst, is jouw gelijkschakeling van kritiek op Israël met antisemitisme. Daarmee maak je dus iedere Jood mee verantwoordelijk voor de politiek van de staat Israël. Dat is precies het oude argument van de antisemieten die Joden, puur omwille van hun afkomst, niet zien als volwaardige burgers maar als vijfde kolonne, als handlangers van een andere staat, Israël.

De Europese burgers van Joodse afkomst en/of religie zijn Europese burgers, ongeacht of zij zich nu verbonden voelen met vrienden en verwanten in Israël. Het is niet omdat bepaalde Joden een spontane en vanuit een geschiedenis van vervolging te begrijpen sympathie voelen met Israël dat zij ook mede verantwoordelijk zijn voor de politiek van de Israëlische regering of deze ook onderschrijven.

Vaak zijn de beste verdedigers van Israël juist diegene die de mensenrechtenschendingen in Israël aanklagen en ijveren voor een rechtvaardige vrede. Zij die alleen maar oorlog stoken en dit als "steun aan Israël" verkopen, zijn vaak antisemitische televangelistische haapredikers die in de "Rapture" geloven waarbij de Joden zich gedwongen zullen moeten bekeren tot het Christendom.

Dat soort antisemitisme dat zich verstopt achter een schijnbaar pro-Israëldiscours lijkt me des te gevaarlijker.

En ja, het antisemitisme is nog steeds levend in Europa. Maar de gemeenschappen die er het meeste last van hebben zijn de Roma (die ook werden vergast in Auschwitz, vergeet men vaak), de zwarten (die ook werdeb vergast in Auschwitz) en de moslims (die vandaag dezelfde pesterijen ondergaan als de Joden vóór 1933 - vanaf 1933 werden de pesterijen langzaam tot steeds agressievere gewelddaden - ik roep de Joodse gemeenschap dan ook om mee te strijden opdat het voor moslims zo ver niet komt).

De moslims roeien mekaar uit . De ene groepering verwijt er constant de andere dat ze in hun denken niet achterlijk genoeg is. En om de achterlijkheid te bevorderen copuleren in sommige gebieden volle neven en volle nichten al eeuwen met elkaar. Want : nicht en kozijn poept fijn .
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 20:04   #16
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

bij ons is het "kozijn en nicht vrijt dicht".

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 20:09   #17
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Van mij mogen jullie daar blijven, maar dan binnen de grenzen. Dit is de enige oplossing die er is.
Nederland komt ook niet in België bouwen, ondersteunt door hun leger. En als die dat doen gaan de Belgen zich hevig verdedigen en gaan ze waarschijnlijk ook "terroristen" genoemd worden door de Hollanders.

Jullie oplossing, buurlanden bombarderen en een oorlog beginnen, gaat jullie einde betekenen. Israël die een groot Arabisch land aanvalt heeft als gevolg dat andere Arabische landen (en Turkije) hun legers gaan inzetten. En zoals iedereen weet zit de VS tot over haar oren in de schulden en gaan dus geen grote hulp sturen.

Dat is trouwens waarop sommige Arabische landen wachten. Ze hebben een goede reden nodig om een oorlog met Israel te kunnen voeren zonder beschuldigt te worden van het beginnen van een oorlog. Saudi Arabië en andere Arabische landen hebben al openlijk gezegd dat ze Israëlische vliegtuigen gaan neerhalen. En zoals geweten heeft eerste (SA) de grootste levering aan moderne wapens ontvangen van de VS (hahaha, de VS een vriend van Israël...).
We wachten nog steeds met ongeduld op een formeel engagement van alle islamitische staten dat ze formeel het bestaansrecht van Israël als joodse staat erkennen. We zijn bijlange nog zo ver niet. zo lang dit niet is gebeurd heeft Israël het volste recht om met alle middelen zijn eigen bestaan te beveiligen. We wachten evenzeer op een andere houding van groepen zoals Hezbollah. Israël heeft zich reeds jaren uit Libanon teruggetrokken. Toch zit die terroristische groepering zichzelf offensief te bewapenen. Zij hebben zich vanuit Libanon met Israël niet te bemoeien. Dat is louter religieus geïnspireerd fanatisme.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 20:17   #18
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
bij ons is het "kozijn en nicht vrijt dicht".
Laatst in de kliniek van Pellenberg nog een staaltje meegemaakt van dit fenomeen : moeder en vader moslim al redelijk karrewiet en hun 3 kinderen allemaal zeer zwaar geestelijk en lichamelijk gehandicapt. Een verpleegster die ik al jaren kende wist mij te vertellen dat vader en moeder moslim volle neef en nicht van mekaar zijn en dat dit heus niet het enige geval van doorgedreven familiepoeperij met ernstige gevolgen is dat ze daar kennen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 20:47   #19
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb niet gezegd dat elke kritiek op Israël antisemitisch van inborst is. Ik benadrukte de basisloze haatproza campagne's.
Je kan discussiëren over bepaalde formuleringen. Maar als je zelf moslims of christelijke Palestijnen als "primaten" afschildert (jouw post aan het adres van nickb), dan ga je weinig dialoog bevorderen. Toch?

Citaat:
Deze 'vrienden' zijn we dan ook liever kwijt dan rijk.
Nochtans werken deze 'vrienden' in de VS samen met AIPAC. Dan moet je toch de vraag stellen: werkt AIPAC echt in het belang van het Joodse volk?

Citaat:
Wij zien de bui voor de moslims al hangen. Je kan het van mijlenver op de muren lezen wat er komen zal.

Mag ik u er op attent maken, dat wij , reeds voor uw oproep, hiervoor al de handen in elkaar hebben geslagen om hiervoor een groter bewustzijn te creeëren voor de gevaren die schuilen.

De samenwerking en het bondgenootschap gaat de goede richting uit en heeft zijn vruchten reeds afgeworpen in bepaalde 'gemeenschappelijke dossiers' :

Europese imams en rabbijnen: voortaan gaan we echt samenwerken
Deze samenwerking is voorbeeldig en ik roep dan ook op om dat soort samenwerking uit te breiden. Het moet mogelijk zijn om op een heel aantal thema's samen te werken zonder de meningsverschillen te negeren i.v.m. Israël-Palestina. Het is niet omdat men een diametraal tegenovergestelde analyse maakt van de situatie aldaar dat men niet kan samenwerken over koosjer/halal voedsel, strijd tegen onverdraagzaamheid, en dies meer.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 2 november 2012 om 20:47.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 21:16   #20
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Wat is nu de suggestie of de mededeling? Anders kan deze draad gewoon dicht. Of verplaatst worden.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be