Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 14 oktober 2012, 22:33   #1
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Europese Vlaming's schermafbeelding

Standaard Het bewijs dat dit wel federale verkiezingen zijn

“ Franstaligen ongerust over winst N-VA”

http://nieuws.vtm.be/verkiezingen/20...ver-winst-n-va

Als de redenering zou kloppen dat dit lokale verkiezingen zouden zijn dan zouden franstaligen zich eigenlijk niks hoeven aantrekken van deze verkiezing die toch alleen lokaal zijn. Maar toch blijkt dit niet het geval te zijn

Er zal meer dan 1 Belgicist niet goed slapen, terecht en wat je verdiend vind ik als je een regering met Waalse meerderheid en Vlaamse minderheid door de strot van de Vlaming duwt

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 14 oktober 2012 om 22:34.
Europese Vlaming is offline  
Oud 14 oktober 2012, 22:36   #2
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Zij zien in 2014 al reeds de bui hangen.
matthias999 is offline  
Oud 14 oktober 2012, 22:57   #3
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Het bewijs dat dit wel federale verkiezingen zijn
OK dan kan ik die van 2014 overslaan
eno2 is offline  
Oud 14 oktober 2012, 22:58   #4
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Europese Vlaming's schermafbeelding

Standaard

En om dit nog eens te bevestigen zal je hoogstwaarschijnlijk in franstalige kranten van morgen de bevestiging zien

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
OK dan kan ik die van 2014 overslaan

Ja zo bedoelde ik het ook niet (inderdaad, k heb het iets te veel veralgemeend ), ik bedoel dat dit eigenlijk zowel lokale als federale verkiezingen zijn. Dit is een soort aanwijzing voor wat resultaat kan en grote kans heeft dat t zal komen in 2014, zie het meer als een soort heel belangrijke peiling met echte gevolgen op federaal niveau

De traditionele politieke partijen in de federale regering aan Vlaamse kant zullen zich lang niet zo confortabel meer voelen nu ze in een verkiezing gedecimeerd zijn

Dit is wat ik wil zeggen, federale kopstukken en ministers die allen lokale campagnes voeren om dijken op te zetten om een NVA vloedgolf te proberen omkeren lijken dit te bevestigen dat die partijen die vrees wel hadden en nu zeker hebben.

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 14 oktober 2012 om 23:05.
Europese Vlaming is offline  
Oud 15 oktober 2012, 07:32   #5
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europese Vlaming Bekijk bericht
En om dit nog eens te bevestigen zal je hoogstwaarschijnlijk in franstalige kranten van morgen de bevestiging zien

Ja zo bedoelde ik het ook niet (inderdaad, k heb het iets te veel veralgemeend ), ik bedoel dat dit eigenlijk zowel lokale als federale verkiezingen zijn. Dit is een soort aanwijzing voor wat resultaat kan en grote kans heeft dat t zal komen in 2014, zie het meer als een soort heel belangrijke peiling met echte gevolgen op federaal niveau

De traditionele politieke partijen in de federale regering aan Vlaamse kant zullen zich lang niet zo confortabel meer voelen nu ze in een verkiezing gedecimeerd zijn

Dit is wat ik wil zeggen, federale kopstukken en ministers die allen lokale campagnes voeren om dijken op te zetten om een NVA vloedgolf te proberen omkeren lijken dit te bevestigen dat die partijen die vrees wel hadden en nu zeker hebben.
Jij denkt dus dat de Vlaamse partijen in de Vlaamse regering zich geen zorgen hoeven te maken?
Oud 15 oktober 2012, 08:01   #6
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Er werd een tussentijdse opiniepeiling gehouden voor het federale beleid, zoveel is duidelijk. Je kan het niet eens zijn met die motieven van de kiezers, maar als je dat ontkent, ben je het licht van de zon aan het ontkennen...
Vito is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be