![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Conclusie: de linkse leugen dat de N-VA een extreemrechtse partij is kan vanaf vandaag voorgoed begraven worden. Dat dat dan nog wel door een linkse vod als de standaard naar voren geschoven wordt verbaast mij nog het meest. Daar gaat ene naar zijn voeten krijgen……
![]() |
#2 |
Partijlid
|
![]() De N-VA heeft gewoon veel lijststemmen gekregen omdat de meeste mensen de N-VA'ers in hun gemeente niet kennen. De mensen kennen enkel BDW, Bourgeois, Muyters en Peumans.
Laatst gewijzigd door Stef007 : 23 oktober 2012 om 10:09. |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Bullshit, der is genoeg campagne gevoerd. De mensen die echt doelbewust gekozen hebben, weten zeer goed op wie ze gestemt hebben, dat geldt voor elke partij.
Sic semper tyrannis - Thus always to tyrants - Zo vergaat het tirannen altijd Laatst gewijzigd door Maikel Joosten : 23 oktober 2012 om 10:10. |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allez, begin er maar aan. Bijvoorbeeld met de middelgrote steden als Aalst, Sint-Niklaas, Turnhout ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#5 |
Partijlid
|
![]() Overal waar ze burgemeesters hebben, hebben ze die binnengehaald door lijststemmen, want voor de persoonlijke voorkeurstemmen moesten ze steeds anderen voor laten gaan. Bv. in Sint-Niklaas was het verschil tussen Geerts (5270 stemmen) en De Handschutter (4329 stemmen), Turnhout: klein verschil tussen N-VA'er en CD&V'er, Schilde: Open VLD'er (1977 stemmen) N-VA'er (966 stemmen), Evergem: CD&V'er (3466 stemmen) N-VA'er (2917 stemmen), ...
Ik weet niet of in alle gemeenten ze de burgemeester leveren, wel dat N-VA er de grootste partij was. Daarin is duidelijk te zien dat ze in verhouding veel meer lijststemmen gekregen hebben ipv op de kandidaten. Wie beweert dat overal die kandidaten gekend zijn door de mensen: keep op dreaming. Dat geldt trouwens voor elke partij. |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Euh... Nee...
Ik heb nauwelijks affiches in mijn dorp gezien en er is hier geen enkele N-VA'er komen aankloppen om zich te verkopen, iets wat ik zeer apprecieer overigens. Misschien was het in andere gemeenten iets drukker (o.a. in Torhout en Tielt heb ik veel affiches gezien), maar hier dus niet. |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Doen alsof andere lijsten bulken van het talent is zeer naïef.
Sic semper tyrannis - Thus always to tyrants - Zo vergaat het tirannen altijd Laatst gewijzigd door Maikel Joosten : 23 oktober 2012 om 10:39. |
||
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() duh.....
#11 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() Artikel vol nonsens. N-VA Beveren, Aalst en Brasschaat doen het zéér goed. Gent, daarentegen ...
De auteur noemt eigenlijk weinig namen. En degenen die hij wel noemt hebben het goed gedaan (Van Overmeire, Stevenheydens) of zelfs zeer goed (Sevenhans, Mondelaers). Het is dan ook volstrekt onduidelijk waarop de titel gesteund is. Laatst gewijzigd door Helias : 23 oktober 2012 om 10:48. |
![]() |
![]() |
#13 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Je hebt dus ook zwaargewichten nodig... Ik bedoel maar: men zegt dat N-VA lokaal nu sterk verankerd is, maar dat is helemaal niet waar. Ze hebben een goed resultaat gehaald lokaal, we gaan daar niet flauw over doen: globaal was dat uitstekend. Maar dat is dus niet hetzelfde al lokaal sterk verankerd zijn.
Dat heeft ook te maken met de kwaliteit van je politici, die een vaste waarde worden in de gemeentepolitiek en niet maar van die kopjes die op een lijst zijn gaan staan van een op dat moment sterk merk. In Tielt bv. heb je Els De Rammelaere, dat is iemand waarvan je zegt dat ze goed werk levert en "het kan". Ze draait ook al 12 jaar mee in de gemeentepolitiek. In vele andere gemeentes doen ze voor de eerste keer mee met heel onervaren mensen. Goed, die kunnen ook ontpoppen tot mooie vlinders, maar zijn het nog lang niet. Ik ben dan ook blij dat in die gemeenten de mensen ze niet te hard verwend hebben, stel je voor dat zo'n beginneling opeens burgemeester wordt? En dat gedoe met de "ploeg": breng jezelf niet in de vernedering door daar te hard te koop mee te lopen. N-VA IS gewoon niet lokaal verankerd. De zaadjes zijn gezaaid op 14 oktober, maar nu is het aan de verkozenen om te zorgen dat hun N-VA effectief wortels krijgt. Laatst gewijzigd door Vito : 23 oktober 2012 om 10:54. |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat N-VA een sterk merk is.
Ik denk dat zelfs mijn seniele oma van 95 zou verkozen zijn als ze op een N-VA lijst zou staan. Geheel terecht overigens: het opzet van De Wever om een poll van deze verkiezingen te maken is volledig gelukt. N-VA is een partij met een boodschap, de traditionele partijen bakken er echt niets van federaal en door daar op in te spelen bereik je twee dingen: je behoud je momentum en je kan lokaal de zaadjes zaaien om daar ook te verankeren aangezien de mensen die met je meegaan in je poll, ook nog zorgen voor verkozen kandidaten. |
![]() |
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Lees en bekijk dit maar eens http://www.n-va.be/resultaten
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#19 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() Idd. Je moet zorgen dat die verankering blijft door je te bewijzen. In Halle proberen de verliezers hun uiterste best om deze verankering te verklaren door hype, niet te willen spreken omdat er een ex-vb'er op de lijst staat (blijkbaar is het feit dat we 5 zetels van het vb hebben afgenomen zelfs al een rede al hebben we er ook 6 afgenomen van andere partijen buiten het VB) en dergelijke drogredenen. Dit moet en zal ontkracht worden in 6 jaar.
|
![]() |