![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() MELDPUNTEN racisme en discriminatie:
BELGIË:
NEDERLAND:
FRANKRIJK:
VERENIGD KONINKRIJK:
DUITSLAND:
INTERNATIONAAL:
Onder Voorbehoud.
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() ![]() ![]()
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() Wat een onzin zeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Schepen
|
![]() Waar kan ik dierenmishandeling melden?
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
http://www.gpj.be/nl/index.html emailadres: [email protected] GAIA/ http://www.gaia.be/nl/ VLAAMSE VERENIGING VOOR DIERENBESCHERMING (VVDB): http://www.dierenbescherming.be/
![]() |
![]() |
#9 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() The Piano weet gewoon ALLES beste mensen.
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
![]() Citaat:
Wat op het internet staat kan jij ook vinden, doe maar eens een search op 'cannabis' met Google. Enkele om je op weg te helpen: www.cannabis-belgie.com/ http://cannabis.start.be/ http://cannabis.2link.be/ http://www.wietforum.nl/ http://www.sidv.nl/cannabis/
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() DISCRIMINATIEPLICHT OP DE WERKVLOER
DISCRIMINATIEPLICHT? Het gaat niet goed met de werkgelegenheid in de 'actieve welvaartsstaat'. De cijfers spreken duidelijke taal. In de 'actieve welvaartsstaat' gingen vorig jaar meer dan 7.250 ondernemingen dicht, waardoor duizenden mensen hun job verloren. De paars-groene regering liet er geen gras over groeien en sprong 'snel en efficiënt' met alle mogelijke middelen in de bres ter bestrijding van de werkloosheid ... onder allochtonen. Het is nog niet zo gek lang geleden dat cijfers over allochtone werkloosheid in dit land angstvallig geheim werden gehouden. Vandaag wordt het onevenredig hoge aandeel van allochtonen in de werkloosheid openlijk erkend. Waar het uitspreken van deze feiten vroeger steevast zou zijn veroordeeld als niet te miskennen racistisch vooroordeel, ligt het dus tegenwoordig enigszins anders. Men vindt er immers het argument in om op grote schaal een politiek van 'positieve' discriminatie te voeren. Recent nog geraakte bekend dat SP.A-minister voor Werkgelegenheid Landuyt allochtone zaalvoetballers op kosten van de Vlaamse belastingbetaler een profcontract had aangeboden. Er ontstond heel wat commotie, daar deze beslissing enkel en alleen was ingegeven omdat betrokkenen allochtonen zijn. Een schoolvoorbeeld van positieve discriminatie, doch slechts het topje van de ijsberg ... Nadat eind vorig jaar de Antwerpse deelgemeente Borgerhout het toneel was geweest van een regelrechte veldslag tussen allochtone jongerenbenden en de ordediensten, achtten de herauten van de multikul het uur geslagen en werd de pamperpolitiek opnieuw in een hogere versnelling geschakeld. Achter de vele wazige en wollige verklaringen werden vrij snel de contouren van het beleid zichtbaar. Pamperpolitiek In de eerste plaats besliste de Vlaamse overheid voor elke allochtone werkzoekende een budget van 2.500 euro vrij te maken om een zogenaamd 'inwerkingtraject' (taalcursus en/of werkopleiding) te volgen. Let wel, er werd aan toegevoegd dat het weigeren van deze cursus 'zware sancties' tot gevolg kan hebben. De RVA kan in dit geval de werkloosheidsvergoeding tijdelijk of definitief intrekken, aldus SP.A-minister Renaat Landuyt. 'Kan' is echter niet 'zal', zo bleek al snel. Laurette Onkenlinx, Waalse geestesgenoot van Landuyt en bevoegd voor de RVA, liet immers al snel weten dat de Vlaamse regering met haar plannen de pot op kon. Omdat het een 'verkeerd signaal' zou zijn alleen maar 'druk' (stel u voor: de dreiging met onbestaande sancties) op onwillige allochtonen uit te oefenen, stelde het politieke wereldje dat ook de overheid en het bedrijfsleven 'hun verantwoordelijkheid moesten opnemen'. En zo gebeurde ... De daad bij het woord voegend, kondigde de Vlaamse overheid prompt aan dat voortaan ook 'niet-Belgen' in de Vlaamse openbare sector het statuut van ambtenaar kunnen verwerven. Nadat een massa vreemdelingen quasi onvoorwaardelijk snel 'Belg' is geworden (en dus toegang hebben tot het openbaar ambt), wordt nu als toemaatje de deur opengezet voor diegenen die gewoonweg weigeren de Belgische nationaliteit aan te nemen. In de FET (04.12.02) stelde SP.A-minister Van Grembergen dat de Vlaamse overheid niet alleen "de deur op een assertieve wijze zal openzetten", maar ook "doelbewust op zoek gaan naar allochtoon talent om een meerwaarde te geven aan de Vlaamse overheid". Als concreet doel stelde het onvermijdelijke Agalev dat over vijf jaar liefst 10% van de werknemers binnen de Vlaamse en federale overheidsinstellingen van allochtone oorsprong moet zijn. Daarnaast gingen ook politieke stemmen op om 'enorme inspanningen' te leveren voor de verhoging van het aantal allochtonen in de politiekorpsen. Wellicht omdat men nog niet vergeten is dat zulke wervingscampagnes in het verleden nog niet bijzonder veel hebben opgeleverd, werd er meteen aan toegevoegd dat dit doel desnoods moet bereikt worden met verplichte quota. 'Discriminatie' Het is niet zo dat het bedrijfsleven de voorbije jaren geen inspanningen heeft geleverd om allochtonen op de werkvloer te krijgen, wel integendeel. Wellicht hierdoor deed zich in 2000 een eerste kleine kentering voor, waardoor de daling van de werkloosheid groter was onder Maghrebijnse en Turkse allochtonen dan onder Vlamingen. Een evolutie die tenietgedaan werd door "een sterke toename van het aantal werkzoekende allochtonen uit nieuwe immigratielanden" (FET, 11.09.02) ... Alle 'antiracisme'-charters, 'ondernemers tegen racisme'-campagnes, 'positieve actieplannen' en 'diversiteitcampagnes' ten spijt, is het politieke establishment van oordeel 'discriminatie' de grote verklaring blijft voor de hoge werkloosheid onder allochtonen. Het voordeel van deze bewering, is dat men ze niet of nauwelijks hoeft te staven. Tekenend in dit verband was het 'bewijs' waarmee SP.A-minister Vande Lanotte nog niet zo lang geleden kwam aandraven. In Knack (11.09.02) maakte hij er zich namelijk vanaf door "met alle respect" te stellen dat "een gehandicapte Vlaming nog altijd meer kans op werk heeft dan een valide Marokkaan". Ofwel doet Vande Lanotte een uitspraak over een dossier dat hij niet kent, ofwel liegt hij bewust, want zijn fameuze 'bewijs' is niet alleen bedenkelijk, maar bovendien flagrant in strijd met de waarheid. Eveneens met alle respect wijzen we hem immers graag op de cijfers van de VDAB waaruit zonneklaar blijkt dat het niet de allochtonen, maar wél de gehandicapten en vijftigplussers zijn die de grootste moeilijkheden hebben om door te stromen naar de arbeidsmarkt. Het blijven afdraaien van de discriminatieschlager is ook in een ander opzicht gemakkelijk. Het ontslaat de aanklager immers ook van de moeite even verder te zien dan de neus lang is. Zo wordt voor het gemak voorbij gegaan aan het feit dat nog altijd heel wat allochtonen door het niet beheersen van de taal in het onderwijs achterstand oplopen, waardoor de kans om uiteindelijk een hogere opleiding te volgen drastisch verkleint (wellicht is dit dan weer de schuld van het 'racistische' onderwijspersoneel ...). Naast het taalprobleem werd vanuit het bedrijfsleven ook meermaals gewezen op een gebrek aan motivatie en arbeidsattitude bij sommige allochtonen. Andere ondernemers wezen er dan weer op dat zij wel allochtonen willen aanwerven, maar helaas weinig sollicitaties ontvangen. Fa Quix, directeur-generaal van Febeltex, stelde in dit verband dat slechts 2% bereid is om een opleiding te volgen, "zelfs al mondt die rechtstreeks uit in een job" (De Standaard, 31.10.02). De toch wel onverdachte Hoge Raad voor Werkgelegenheid tenslotte, onderstreepte eerder reeds discreet dat de allochtone gemeenschappen en netwerken zélf weinig doen aan de arbeidsmarktproblemen van hun leden. Initimidatie Eind vorig jaar besloot de regering evenwel de druk op het bedrijfsleven nog verder op te voeren en een niet mis te verstane waarschuwing aan de werkgevers uit te zenden. Er werd aangekondigd om overheidssteun op te zeggen aan bedrijven die 'te weinig' allochtonen' aanwerven (oorspronkelijk een idee van CD&V). Ook het eerder geopperde plan om werkgevers aan de hand van nepsollicitaties te controleren op 'racisme' werd opnieuw uit de kast gehaald. In een reactie stelde ondermeer het VEV dat zulke nepsollicitaties eerder "lijken op het pesten dan op het testen van bedrijven". Ze zullen de bedrijven opzadelen met meerwerk en aanzienlijke meerkosten wanneer een geschikte kandidaat plotseling nep blijkt. Bovendien, zo voegt het VEV er terecht aan toe, "kan men met dergelijke controles alles bewijzen": "de keuze voor een nieuwe medewerker hangt immers af van een hele reeks factoren: ervaring, opleiding, talenkennis, persoonlijkheid, creativiteit, enz." De kers op de taart is evenwel het dreigement om quota's in te stellen, waardoor bedrijven zullen verplicht worden een vast percentage allochtonen tewerk te stellen. Goed om weten in ieder geval is dat niet enkel rood en groen voor deze quota gewonnen zijn, maar op zijn recente congres, ook de VLD weigerde zich hiertegen principieel uit te spreken. In tegenstelling tot voornoemde partijen én haar eigen top, sprak de vakbondsbasis in dit verband van een perverse maatregel die tot omgekeerde discriminatie leidt en het racisme op de werkvloer eerder zal doen toenemen in plaats van afnemen. Van werkgeverszijde stelde het Vlaams Ekonomisch Verbond eerder reeds dat zo'n maatregel de 'positieve discriminatie' (lees: discriminatie van Vlamingen) dreigt te stimuleren. Het VBO stelde het nog duidelijker: "In een minder goede economische context, zoals vandaag, is de kans niet ondenkbaar dat een verplichte, bijkomende aanwerving van allochtonen zal leiden tot een afwerving (lees: ontslag) van andere personen." Benieuwd hoe de regering dat aan die 'andere personen', autochtone Vlamingen dus, gaat uitleggen ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() Discriminatie, positief of negatief , moet weg.
Ik kan dus ook niet akkoord gaan met die quota's. Waar zijn we toch met bezig in dit apenland ![]() Probeer het binnen 10 jaar maar eens uit te leggen aan je kinderen ; Hij/Zij is beter dan jou voor ons bedrijf omdat hij/zij een andere huidkleur heeft, sorry hoor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 |
Vreemdeling
|
![]() Al die zever toch.
Waarom vindt een vreemdeling minder makkelijk werk dan een Vlaming? 1)gebrekkige taalkennis 2)gebrekkige opleiding 3)te groot cultuur/mentaliteitsverschil 4)inderdaad, maar niet in hoofdzaak, racisme.
![]() |
#15 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Maar daar gaat het niet over. Wel gaat het over: ---(sommigen zeggen ![]() 1)2)3) zijn de oorzaken van hun hogere werkloosheid . (= POINT FINAL.) Hun reactie is dan: voil�*, de analyse is gemaakt. oorzaak ontmaskerd. ... Eigen schuld dikke bult. En daar blijft het bij. ---(anderen zeggen ![]() 1)2)3) zijn de oorzaken van hun hogere werkloosheid. Maar hier stopt het verhaal niet! De vraag is niet: wat is de oorzaak van die hogere werkloosheid, maar wat kunnen we doen om die hogere werkloosheid aan te pakken. De oplossingen worden dan uiteraard gezocht in de aanpak van de oorzaken. DAT IS HET WEZENLIJK VERSCHIL TUSSEN DE PROGRESSIEVEN EN DE CONSERVATIEVEN, of beter: tussen degenen die handelen en de fatalisten!
![]() |
![]() |
#16 |
Vreemdeling
|
![]() Inderdaad, quota's voor allochtonen vind ik ook geen goed idee. Dat is gewoon discriminatie van de werkloze autochtoon. Een allochtoon die laat zien dat hij zich wil aanpassen aan onze samenleving en laat zien dat hij wil werken, heeft evenveel kans om werk te vinden als een werkloze autochtoon.
![]() |
#17 |
|
![]() Nice topic
![]()
![]() |
#18 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Waar kan ik een anti-piano link vinden.............?
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Nou, nou ik typte "anti-piano" in Google en kreeg de keuze tussen 30 sites , er waren ook joodse sites onder. Shalom piano, shalom ....