![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Leest het zelf in de gazet he: http://www.hln.be/hln/nl/1316/Autobe...opvangen.dhtml
Er is nog altijd werk, men moet het alleen willen doen. Jongeren met een aso-diploma voelen zich te goed om in de bouwsector te gaan werken. Hierdoor is de sector vergrijsd, en moet de bouwsector zich noodgedwongen beroepen op buitenlandse arbeiders uit het Oostblok .... De bouwsector doet een oproep aan de ford-arbeiders om zich te herscholen en zich in te schakelen in de bouwsector. Doen! Het gaat even minder met de economie, maar er blijven onvoorstelbaar veel jobs die maar niet ingevuld geraken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe zou je zelf zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Jongeren met een aso-opleiding zijn volgens mij niet "arbeidsmarktklaar". Ze hebben geen enkele achtergrond om direct aan de slag te gaan. Die achtergrond bereidt voor op hogere studies. Met de TSO en BSO opleidingen is dit anders. Ik begrijp de redenering niet zo goed eigenlijk, maar ik heb ze wel al vaker gehoord, zeker van OCMW en VDAB beambtes, dat hogeropgeleiden de laaggeschoolde jobs moeten gaan doen (afwassen, poetsen, ...). Dit terwijl er ongelofelijk veel laaggeschoolde werklozen zijn, die vaak structureel werkloos zijn!! Anderzijds, en dan wordt de situatie nog cynischer, zijn er inderdaad veel jobs voor deze laaggeschoolde ... Waar gaat het dan zo verschrikkelijk mis? Dit krantenartikel zei het vandaag al: Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ga nu iets zeggen wat me zeker niet in dank zal afgenomen worden en de wenkbrauwen zal doen fronsen.
Maar ik ken enkele ford-arbeiders. Ze werken al in de bouw. ... In het zwart weliswaar...
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook in het zwart. Al lang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Pas op, je hebt gelijk dat de mensen te kieskeurig zijn hoor, maar je moet ook wel beseffen dat niet iedereen geschikt is voor elk soort werk. Plus, daarom net moet er dringend iets veranderen aan de werkloosheidsteun; mensen worden niet echt gemotiveerd om werk te doen wat hen niet aanstaat. Laatst gewijzigd door Meuh : 25 oktober 2012 om 18:46. |
|
![]() |
![]() |