Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 oktober 2012, 09:45   #1
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard Offerfeest

Citaat:
http://www.standaard.be/krant/tekst/...=krantenkoppen

ANTWERPEN - Voor het tweede jaar op rij liet gisteren in Antwerpen geen enkele moslim een schaap verdoofd slachten. De stad investeerde nochtans 30.000 euro in een slachtvloer met verdoving. ‘Veel gematigde moslims willen wel verdoofd slachten, maar durven niet uit schrik voor de reactie van radicale leiders binnen de moskeeën', reageert Antwerps schepen van Dierenwelzijn Luc Bungeneers (N-VA). De moskeeën waren niet opgezet met het initiatief en weigerden om het bekend te maken. Zeventien moslims schreven zich in. ‘Maar dat waren vergissingen', zegt Abdellatif Akhandaf, beleidsmedewerker Islam bij de stad Antwerpen. ‘Ze wisten niet dat het met verdoving was.' In totaal werden gisteren op twee plaatsen in Antwerpen 3.700 schapen ritueel gekeeld. Bij controles op thuisslachten nam de politie 25 schapen in beslag.
Hoe lang gaat men dat achterlijk gedoe van die ingevoerde dierenmishandelaars eigenlijk nog dulden? Hebben sommigen nog niet genoeg op hun buik gekropen voor die bende? Hebben ze het nog niet door dat ze nooit, nooit en nooit zich zullen aanpassen aan onze levenswijze en opvattingen en zullen blijven ploeteren in en met hun "godsdienst"? Dat soort lieden (dus niet "allemaal, iedereen enz", dat afgezaagd plaatje kennen we) hoort hier gewoon niet thuis, moet nog een paar eeuwen in hun eigen zandbakken sudderen zonder de rest van de wereld te verpesten met hun gedrag en levenswijze.
Van de "gematigde moslims" hoeven we niets te verwachten, die hebben gewoon schrik voor hun eigen leven, en met reden...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 11:23   #2
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Hoe lang gaat men dat achterlijk gedoe van die ingevoerde dierenmishandelaars eigenlijk nog dulden? Hebben sommigen nog niet genoeg op hun buik gekropen voor die bende? Hebben ze het nog niet door dat ze nooit, nooit en nooit zich zullen aanpassen aan onze levenswijze en opvattingen en zullen blijven ploeteren in en met hun "godsdienst"? Dat soort lieden (dus niet "allemaal, iedereen enz", dat afgezaagd plaatje kennen we) hoort hier gewoon niet thuis, moet nog een paar eeuwen in hun eigen zandbakken sudderen zonder de rest van de wereld te verpesten met hun gedrag en levenswijze.
Van de "gematigde moslims" hoeven we niets te verwachten, die hebben gewoon schrik voor hun eigen leven, en met reden...
Hoelang? Zo lang Groen, PVDA en Spa/PS die achterlijkheid en barbaarsheid van hun importkiesvee steunen.
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 12:20   #3
Rollercoaster
Banneling

Standaard

Ik vraag me af of het Offerfeest altijd gepaard gaat met het slachten van een schaap? Ik geloof dat ik uit een gesprek met een moslim begrepen heb dat het alleen die moslims zijn die er zich één kunnen permitteren.
Daaruit besluit ik dat er ook heel wat moslims zijn die het Offerfeest vieren zonder al dit dierenleed.
Rollercoaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 12:26   #4
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rollercoaster Bekijk bericht
Ik vraag me af of het Offerfeest altijd gepaard gaat met het slachten van een schaap? Ik geloof dat ik uit een gesprek met een moslim begrepen heb dat het alleen die moslims zijn die er zich één kunnen permitteren.
Daaruit besluit ik dat er ook heel wat moslims zijn die het Offerfeest vieren zonder al dit dierenleed.
Dat maakt de barbarij er niet minder erg om.
Oud 27 oktober 2012, 12:34   #5
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
‘Veel gematigde moslims willen wel verdoofd slachten, maar durven niet uit schrik voor de reactie van radicale leiders binnen de moskeeën'.
Die 'gematigde moslims' verkiezen dus liever aan hun radicale leiders te gehoorzamen dan aan de Belgische wetgeving.
Tot zover het heil dat van die befaamde 'gematigde moslims' te verwachten valt.

Men kan zich de vraag stellen of ze dan eigenlijk wel zo gematigd zijn.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 12:37   #6
Rollercoaster
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Dat maakt de barbarij er niet minder erg om.
Dat heb ik ook nergens gezegd.
Met kerstmis worden er miljoenen kalkoenen gelsacht. Ik denk niet dat dit ook zo fraai is om te aanschouwen...
Rollercoaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 13:02   #7
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met kerstmis worden er miljoenen kalkoenen gelsacht. Ik denk niet dat dit ook zo fraai is om te aanschouwen...
ook onverdoofd?
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 15:21   #8
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zou er nog aan ontbreken, doch het gaat hier ook niet over een prul:

"De stad investeerde nochtans 30.000 euro in een slachtvloer met verdoving."
... en dan er nog niet eens één die er durft gebruikt van te maken!
Hoeveel geld is er eigenlijk al aan die bende verprutst???
Oud 27 oktober 2012, 15:22   #9
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een onnozele vergelijking om te proberen wat krom is weer goed te praten!
Worden die ook op een "speciale manier" geslacht volgens de onderrichtingen van de bijbel of zo?

Laatst gewijzigd door andev : 27 oktober 2012 om 15:25.
Oud 27 oktober 2012, 15:56   #10
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, natuurlijk niet. Maar is dat een reden om barbarij binnen te laten terwijl voor dat soort dieren (schapen, koeien, ...) er verdoving voor de slachting voorzien is?
Oud 27 oktober 2012, 22:02   #11
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dat zou er nog aan ontbreken, doch het gaat hier ook niet over een prul:

"De stad investeerde nochtans 30.000 euro in een slachtvloer met verdoving."
... en dan er nog niet eens één die er durft gebruikt van te maken!
Hoeveel geld is er eigenlijk al aan die bende verprutst???
Veel te veel!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be