Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 november 2012, 09:54   #1
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard Werken grootste sluis ter wereld van start

Men graaft in Doel een reuzekrater
en zet straks 't Waasland onder water.
Een Vlaams polderdorp
wordt gans opgeslorpt.
Maar wie maakt 't luidst van zijn (Zeeuws) theater ?



Doel

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 17 november 2012 om 10:10.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2012, 10:15   #2
Mosasaurus
Banneling
 
 
Mosasaurus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2004
Locatie: Limburg allein
Berichten: 1.568
Standaard

Wat is er aan onze Waalse vrienden belooft ikv de wafelijzerpolitiek.
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2012, 10:35   #3
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus Bekijk bericht
Wat is er aan onze Waalse vrienden belooft ikv de wafelijzerpolitiek.
Station van Mons ?
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2012, 10:38   #4
Mosasaurus
Banneling
 
 
Mosasaurus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2004
Locatie: Limburg allein
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Station van Mons ?

Doe dat maar X 5
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2012, 10:52   #5
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus Bekijk bericht
Doe dat maar X 5
Ze hebben al Gare de Guillemins in Luik dat 4 x meer kostte ...
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2012, 10:59   #6
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus Bekijk bericht
Wat is er aan onze Waalse vrienden belooft ikv de wafelijzerpolitiek.
De sluis is een gewestelijke bevoegdheid, de Walen hebben daar dus niets mee te maken.
Je kan beter eens gaan uitzoeken wat de Antwerpse SP.a er voor in de plaats heeft gekregen.
Want deze sluis is een onderdeel van het Antwerpse havenbedrijf en voor een deel bekostigd door Antwerpen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Men graaft in Doel een reuzekrater
en zet straks 't Waasland onder water.
Een Vlaams polderdorp
wordt gans opgeslorpt.
Maar wie maakt 't luidst van zijn (Zeeuws) theater ?
Doel is niet het eerste dorp dat moet wijken voor de haven van Antwerpen en vermoedelijk ook niet het laatste dat zal moeten wijken voor de industrie in Vlaanderen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2012, 11:31   #7
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De sluis is een gewestelijke bevoegdheid, de Walen hebben daar dus niets mee te maken.
Je kan beter eens gaan uitzoeken wat de Antwerpse SP.a er voor in de plaats heeft gekregen.
Want deze sluis is een onderdeel van het Antwerpse havenbedrijf en voor een deel bekostigd door Antwerpen.


Doel is niet het eerste dorp dat moet wijken voor de haven van Antwerpen en vermoedelijk ook niet het laatste dat zal moeten wijken voor de industrie in Vlaanderen.
Aangezien de industrie in Vlaanderen krimpt,heeft ze ook geen nieuw dok nodig.
Voor de doorvoer van Oosterse producten wel.Maar of we daar beter van worden is een raadsel.We moeten ook de wegen bouwen langs waar al dat vrachtverkeer dieper Europa in kan.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2012, 12:00   #8
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Aangezien de industrie in Vlaanderen krimpt,heeft ze ook geen nieuw dok nodig.
Voor de doorvoer van Oosterse producten wel.Maar of we daar beter van worden is een raadsel.We moeten ook de wegen bouwen langs waar al dat vrachtverkeer dieper Europa in kan.
De bouw van het Deurgangsdok is al meer dan 30 jaar bezig.
En ook de aanleg van de uitvalswegen is reeds zolang bezig.
De Liefkenshoektunnel is er een onderdeel van.
Ook de IJzeren Rijn is daar een onderdeel van.
En de uitdieping en verbreding van het Albertkanaal is daar een onderdeel van.

Onderdelen van de uitbreiding van de haven van Antwerpen die zelfs bij de jongeren onder ons niet meer bekend zijn, zijn het duwvaartkanaal, De Zoomse weg, de middenberm snelweg op de E19, de kanaal doorsteek Antwerpen-Gent-Zeebrugge, de spoorverbinding Gent-Antwerpen-Lille-Parijs.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2012, 12:17   #9
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Aangezien de industrie in Vlaanderen krimpt,heeft ze ook geen nieuw dok nodig.
Voor de doorvoer van Oosterse producten wel.Maar of we daar beter van worden is een raadsel.We moeten ook de wegen bouwen langs waar al dat vrachtverkeer dieper Europa in kan.
Het Albertkanaal (het drukst bevaren kanaal ter wereld) is men volop aan het verbreden. En de rijwegen zijn er maar moeten voldoende onderhouden worden + kilometertaks voor iedereen (en niet enkel wegentaks voor de Belgen).

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 17 november 2012 om 12:17.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2012, 12:59   #10
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Het Albertkanaal (het drukst bevaren kanaal ter wereld) is men volop aan het verbreden. En de rijwegen zijn er maar moeten voldoende onderhouden worden + kilometertaks voor iedereen (en niet enkel wegentaks voor de Belgen).
De productie in West-Europa is aan het verdwijnen, door concurrentie van lage-loonlanden.Massaal transport van deze goederen brengt extra kosten in wegenonderhoud en meer vervuiling met zich mee.Mocht deze kost volledig aan de fabrikanten,handelaars en transporteurs doorgerekend worden dan zouden de plaatselijke producenten en arbeiders een betere kosten positie krijgen.Dus vrij verkeer;JA.Maar een kost van Ton per Km.Dan spaar je de natuur en de bevolking.
Er zijn voorbeelden genoeg binnen Europa.Waarop wachten onze politiekers?
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2012, 13:40   #11
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
De productie in West-Europa is aan het verdwijnen, door concurrentie van lage-loonlanden.Massaal transport van deze goederen brengt extra kosten in wegenonderhoud en meer vervuiling met zich mee.Mocht deze kost volledig aan de fabrikanten,handelaars en transporteurs doorgerekend worden dan zouden de plaatselijke producenten en arbeiders een betere kosten positie krijgen.Dus vrij verkeer;JA.Maar een kost van Ton per Km.Dan spaar je de natuur en de bevolking.
Er zijn voorbeelden genoeg binnen Europa.Waarop wachten onze politiekers?
Een deel van de productie is aan het verhuizen.
Vooral de productie waarvoor bedrijven een hoop vergunningen voor moeten aanvragen of die veel energie vragen of arbeidintensief zijn, dit omdat de overheden niet werken zoals het hoort en de lasten op energie en arbeid te hoog liggen.
Dit omdat er te veel overheid is en omdat de vakbonden onmogelijke eisen stellen.
Transport is trouwens via de energie reeds zwaar belast.
Laat onze Europese politici en vakbonden nu eindelijk eens Europees denken en werken.
Zodat een arbeider in Polen even veel kost als een arbeider in Vlaanderen.
Zodat een auto in China gebouwd de aandeelhouders niet meer opbrengt dan een auto gebouwd in Vlaanderen of Duitsland.
Zodat een liter brandstof in India evenveel kost als in Europa.
Zodat 1 kw stroom hier niet meer kost dan in Zuid-Afrika.
Zodat de milieutaksen hier niet hoger liggen dan in Brazilie.
Zodat er geen lage loonlanden meer bestaan en het voor de bedrijven geen zin meer heeft om te verhuizen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2012, 14:08   #12
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Wel,Jantje,je hebt gelijk.
Alleen kunnen we zoiets nooit bereiken in onze levenstijd.
En je hebt ook nog ,de aard van het beestje.We kunnen Europese mensen niet terugdringen naar de levensstandaard van de gemiddelde Chinees.En we kunnen Chinezen niet 40 euro per uur doen kosten.We kunnen binnen Europa wel zorgen dat de kost van transport aangerekend wordt.Zo kunnen we vermijden dat een Oostendse garnaal in Marroko gepeld wordt ,om dan in Oostende verkocht te worden.
Iedereen is mee schuldig,zelf goedbetaald willen worden,en op zoek gaan naar het beste koopje.Dus als je zelf 40 euro per uur kost,en je verwacht dat je taxichauffeur in het buitenland je voor 2 euro helpt,dan scheelt er iets met je.
Ook ik ben daar schuldig aan.Tis de aard van het beestje.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2012, 14:36   #13
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Wel,Jantje,je hebt gelijk.
Alleen kunnen we zoiets nooit bereiken in onze levenstijd.
En je hebt ook nog ,de aard van het beestje.We kunnen Europese mensen niet terugdringen naar de levensstandaard van de gemiddelde Chinees.En we kunnen Chinezen niet 40 euro per uur doen kosten.We kunnen binnen Europa wel zorgen dat de kost van transport aangerekend wordt.Zo kunnen we vermijden dat een Oostendse garnaal in Marroko gepeld wordt ,om dan in Oostende verkocht te worden.
Iedereen is mee schuldig,zelf goedbetaald willen worden,en op zoek gaan naar het beste koopje.Dus als je zelf 40 euro per uur kost,en je verwacht dat je taxichauffeur in het buitenland je voor 2 euro helpt,dan scheelt er iets met je.
Ook ik ben daar schuldig aan.Tis de aard van het beestje.
Je hebt natuurlijk gelijk, als je zegt dat het aan de bevolking zelf ligt en dat je hen niet op een zachtaardige manier kan verplichten in te leveren op hun levenstandaard.
Je hebt ook gelijk dat we de Chinezen en zelfs Oost-Europese arbeiders niet van de ene op de andere dag 40 euro per uur kunnen laten kosten aan de producenten.
Je hebt echter ongelijk dat de Westerling niet kan gedwongen worden om onder de levenstandaard van de gemiddelde Chinees of zelfs Congolees te gaan leven.
Want dat is nu net waar de multinationals mee bezig zijn.
De politiek en bevolking spartelen nu nog tegen, maar steeds meer mensen komen in armoede terecht. In Griekenland en Spanje zijn ze zelfs nu al te vreden als ze een job vinden waarbij ze nog net kunnen overleven, want meer hebben ze er niet meer.
Er de rest van Europa is aan het volgen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2012, 15:12   #14
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Men graaft in Doel een reuzekrater
en zet straks 't Waasland onder water.
Een Vlaams polderdorp
wordt gans opgeslorpt.
Maar wie maakt 't luidst van zijn (Zeeuws) theater ?



Doel
Een nog grotere sluis voor nog grotere schepen.
Op 17 december komt in Zeebrugge het grootste containerschip ter wereld. 16.000 containers en 400 m lang (!).
Volgend jaar lanceert Maersk een nog groter schip : 18.500 containers.
Het jaar daarop...enz...
Hopelijk is het de laatste "grootste" sluis ter wereld. Die mastodonten zullen de Schelde NIET opvaren voor het plezier eens in die "grootste" sluis te liggen.


Laatst gewijzigd door Boduo : 17 november 2012 om 15:13.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2012, 15:33   #15
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Zou er iemand een berekening kunnen maken ?

Een gemiddelde per container .

Vraag 1 hoeveel minuten werkgelegenheid schept 1 container die hier verhandeld
wordt .

Vraag 2 Hoeveel geld verdwijnt er uit de Eurozone , gemiddeld per container ,
voor de aankoop van de goederen die er in zitten .

Vraag 3 Hoeveel uur productie werk gaat er gemiddeld verloren per container .
Stel dat die goederen hier gemaakt worden , dan zou dat per container
gemiddeld vb 120 werkuren zijn die hier gecreeerd worden .

Wanneer men die berekening een keer maakt , dan zou men binnen Europa snel tot de conclusie komen dat we dringend binnen Europa opnieuw een beetje meer gaan produceren , ivb kapitaal uitgeven om niet te moeten werken , en geld uitgeven om werklozen te betalen . en geld uitgeven aan landen binnen de Eu die het niet meer kunnen redden .

Maat den T'jeef Peeters geeft liever gratis bedrijfsterrein an 10 jaar belastings vrij handel aan de Chinezen in Willebroek , Onze eigen ondernemingen en werkende mensen zullen wel meer en meer afdokken en inleveren om de subside aan de Chinezen te kunnen betalen .

Ik denk dat die Chinezen na zo'n vergadering met onze regering plat op hun buik liggen te kruipen van t'lachen . Want zij vinden ons echt dom hoor ,dat zeggen ze zelf .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2012, 15:36   #16
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Een nog grotere sluis voor nog grotere schepen.
Op 17 december komt in Zeebrugge het grootste containerschip ter wereld. 16.000 containers en 400 m lang (!).
Volgend jaar lanceert Maersk een nog groter schip : 18.500 containers.
Het jaar daarop...enz...
Hopelijk is het de laatste "grootste" sluis ter wereld. Die mastodonten zullen de Schelde NIET opvaren voor het plezier eens in die "grootste" sluis te liggen.

De Berendrecht ( vandaag de grootste sluis ter wereld ) en zandvlietsluis zijn 500 meter lang en 67 meter breed.
Ook zij kunnen nog steeds de grootste containerschepen aan.

De schepen die je aanhaalt kunnen trouwens geen 16000 en 18.500 containers laden, dit is hun TU vermogen. Er komen trouwens regelmatig supers in Antwerpen binnen. Enkel de bulkcarriers kunnen niet met volle ladingen tot in de Antwerpse haven geraken, wat wel opgelost is eens de uitdieping is voltooid.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2012, 15:44   #17
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Zou er iemand een berekening kunnen maken ?

Een gemiddelde per container .

Vraag 1 hoeveel minuten werkgelegenheid schept 1 container die hier verhandeld
wordt .

Vraag 2 Hoeveel geld verdwijnt er uit de Eurozone , gemiddeld per container ,
voor de aankoop van de goederen die er in zitten .

Vraag 3 Hoeveel uur productie werk gaat er gemiddeld verloren per container .
Stel dat die goederen hier gemaakt worden , dan zou dat per container
gemiddeld vb 120 werkuren zijn die hier gecreeerd worden .

Wanneer men die berekening een keer maakt , dan zou men binnen Europa snel tot de conclusie komen dat we dringend binnen Europa opnieuw een beetje meer gaan produceren , ivb kapitaal uitgeven om niet te moeten werken , en geld uitgeven om werklozen te betalen . en geld uitgeven aan landen binnen de Eu die het niet meer kunnen redden .

Maat den TT'jeef Peeters geeft liever gratis bedrijfsterrein an 10 jaar belastings vrij handel aan de Chinezen in Willebroek , Onze eigen ondernemingen en werkende mensen zullen wel meer en meer afdokken en inleveren om de subside aan de Chinezen te kunnen betalen .

Ik denk dat die Chinezen na zo'n vergadering met onze regering plat op hun buik liggen te kruipen van t'lachen . Want zij vinden ons echt dom hoor ,dat zeggen ze zelf .
Als je weet dat er in 1 container vaak niet meer zit dan een mercedes of Rolls of een Ferrari, als hij naar China of India vertrekt en die container dan terug komt met een lading beeldschermen of auto-onderdelen die machinaal gemaakt zijn. En het in en uitladen van de container zijn inhoud vaak meer manuren kost dan de productie van zijn lading, is het vrij moeilijk om het verlies aan jobs echt te berekenen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2012, 15:51   #18
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De Berendrecht ( vandaag de grootste sluis ter wereld ) en zandvlietsluis zijn 500 meter lang en 67 meter breed.
Ook zij kunnen nog steeds de grootste containerschepen aan.

De schepen die je aanhaalt kunnen trouwens geen 16000 en 18.500 containers laden, dit is hun TU vermogen. Er komen trouwens regelmatig supers in Antwerpen binnen. Enkel de bulkcarriers kunnen niet met volle ladingen tot in de Antwerpse haven geraken, wat wel opgelost is eens de uitdieping is voltooid.
De Schelde is te moeilijk voor een mastodont als de "Marco Polo".
Teveel tijdverlies. Zelfs na de uitdieping zullen deze boten aanmeren in Zeebrugge. In minder dan 20 minuten is die klus geklaard.
Hoe lang zou de "Marco Polo" er over doen van Vlissingen naar A'pen ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2012, 16:41   #19
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De Schelde is te moeilijk voor een mastodont als de "Marco Polo".
Teveel tijdverlies. Zelfs na de uitdieping zullen deze boten aanmeren in Zeebrugge. In minder dan 20 minuten is die klus geklaard.
Hoe lang zou de "Marco Polo" er over doen van Vlissingen naar A'pen ?
Bedoel je deze
Citaat:
Midden december wordt in Zeebrugge het grootste containerschip ter wereld verwacht. Het betreft de ‘CMA CGM Marco Polo’.

Het schip, het eerste uit een reeks van drie, die voor rekening van de Franse rederij CMA CGM in Zuid-Korea (op de werf Daewo Shipbuilding & Marine Engineering – DSME) worden gebouwd, doet momenteel haar proefvaarten. Met een capaciteit van 16.020 TEU, twintig voet containereenheden, zijn de schepen van die klasse de grootste containerschepen die ooit in de vaart werden genomen.

Het reuzencontainerschip heeft een tonnenmaat van 175.343 gross ton, een lengte van 396 meter en een breedte van 53,60 meter. Volledig afgeladen heeft het schip een diepgang van 16 meter. Aan boord zijn er 1.200 aansluitingspunten voor reefer-containers (koelcontainers). Het laadvermogen van het schip bedraagt 186.470 deadweightton. De maximale snelheid van het schip bedraagt 24,1 knopen (44,6 km/uur). Het schip wordt uitgereed door CMA Ships en heeft Londen als thuishaven.

De ‘CMA CGM Marco Polo’ wordt ingezet op de FAL 1 Service (French Asia Line) van de Franse rederij tussen het Verre Oosten en Noord-Europa. In Zeebrugge wordt het schip behandeld aan de CHZ-terminal (Container Handling Zeebrugge).

De twee zusterschepen, de ‘CMA CGM Vasco de Gama’ en de ‘CMA CGM Zheng He’, worden in april 2013 eveneens in Zeebrugge verwacht.
Die is in minder dan 8 uur van vanaf de reden in Antwerpen.
Dat het schip niet op Antwerpen vaart, komt door de lijn waarop het actief zal zijn.

Het is trouwens een heel normale zaak binnen de scheepvaart dat schepen worden gebouwd speciaal voor bepaalde lijnen.

Citaat:
De Berge Stahl is een bulkcarrier die wordt geëxploiteerd door de Noorse rederij Bergesen Worldwide. Het schip heeft een laadvermogen van 364.768 ton, en is 343 meter lang en 63,5 meter breed. Tot de oplevering van de Vale Brasil, in 2011, was de Berge Stahl de grootste bulkcarrier ter wereld. Het schip is in 1986 gebouwd op de werf van Hyundai Heavy Industries in Zuid-Korea. De Berge Stahl vaart onder Noorse vlag en heeft als thuishaven Stavanger. De bulkcarrier vaart sinds januari 1987 elk jaar 9 of 10 keer heen en weer tussen Brazilië en Nederland.
Ook de MS Vale Brasil is speciaal gebouw voor enkel grote zeehavens en net als de Berge Stahl zal hij nooit in Antwerpen komen.

De MS Methania is een schip dat lang Antwerpen als thuishaven had, maar er na zijn afvaart op de scheepswerf NOOIT meer is geweest.
De ‘CMA CGM Marco Polo’ heeft trouwens London als thuishaven en zal er ook nooit aanmeren.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2012, 20:27   #20
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Bedoel je deze


Die is in minder dan 8 uur van vanaf de reden in Antwerpen.
Dat het schip niet op Antwerpen vaart, komt door de lijn waarop het actief zal zijn.

Het is trouwens een heel normale zaak binnen de scheepvaart dat schepen worden gebouwd speciaal voor bepaalde lijnen.



Ook de MS Vale Brasil is speciaal gebouw voor enkel grote zeehavens en net als de Berge Stahl zal hij nooit in Antwerpen komen.

De MS Methania is een schip dat lang Antwerpen als thuishaven had, maar er na zijn afvaart op de scheepswerf NOOIT meer is geweest.
De ‘CMA CGM Marco Polo’ heeft trouwens London als thuishaven en zal er ook nooit aanmeren.
8 Uur van Vlissingen naar A'pen bij hoog tij ? + 8 uur terug van A'pen naar Vlissingen bij hoog tij...
Dat is samen 16 u.
In die tijd hebben de kranen in Zeebrugge de nodige containers gelost & geladen en is die mastodont op weg naar Rotterdam.


20 Min. om aan te meren in Zeebrugge
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be