![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
|
![]() Men graaft in Doel een reuzekrater
en zet straks 't Waasland onder water. Een Vlaams polderdorp wordt gans opgeslorpt. Maar wie maakt 't luidst van zijn (Zeeuws) theater ? ![]() Doel Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 17 november 2012 om 10:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
Geregistreerd: 21 september 2004
Locatie: Limburg allein
Berichten: 1.568
|
![]() Wat is er aan onze Waalse vrienden belooft ikv de wafelijzerpolitiek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
Geregistreerd: 21 september 2004
Locatie: Limburg allein
Berichten: 1.568
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Je kan beter eens gaan uitzoeken wat de Antwerpse SP.a er voor in de plaats heeft gekregen. Want deze sluis is een onderdeel van het Antwerpse havenbedrijf en voor een deel bekostigd door Antwerpen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
|
![]() Citaat:
Voor de doorvoer van Oosterse producten wel.Maar of we daar beter van worden is een raadsel.We moeten ook de wegen bouwen langs waar al dat vrachtverkeer dieper Europa in kan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
En ook de aanleg van de uitvalswegen is reeds zolang bezig. De Liefkenshoektunnel is er een onderdeel van. Ook de IJzeren Rijn is daar een onderdeel van. En de uitdieping en verbreding van het Albertkanaal is daar een onderdeel van. Onderdelen van de uitbreiding van de haven van Antwerpen die zelfs bij de jongeren onder ons niet meer bekend zijn, zijn het duwvaartkanaal, De Zoomse weg, de middenberm snelweg op de E19, de kanaal doorsteek Antwerpen-Gent-Zeebrugge, de spoorverbinding Gent-Antwerpen-Lille-Parijs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 17 november 2012 om 12:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
|
![]() Citaat:
Er zijn voorbeelden genoeg binnen Europa.Waarop wachten onze politiekers? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Vooral de productie waarvoor bedrijven een hoop vergunningen voor moeten aanvragen of die veel energie vragen of arbeidintensief zijn, dit omdat de overheden niet werken zoals het hoort en de lasten op energie en arbeid te hoog liggen. Dit omdat er te veel overheid is en omdat de vakbonden onmogelijke eisen stellen. Transport is trouwens via de energie reeds zwaar belast. Laat onze Europese politici en vakbonden nu eindelijk eens Europees denken en werken. Zodat een arbeider in Polen even veel kost als een arbeider in Vlaanderen. Zodat een auto in China gebouwd de aandeelhouders niet meer opbrengt dan een auto gebouwd in Vlaanderen of Duitsland. Zodat een liter brandstof in India evenveel kost als in Europa. Zodat 1 kw stroom hier niet meer kost dan in Zuid-Afrika. Zodat de milieutaksen hier niet hoger liggen dan in Brazilie. Zodat er geen lage loonlanden meer bestaan en het voor de bedrijven geen zin meer heeft om te verhuizen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
|
![]() Wel,Jantje,je hebt gelijk.
Alleen kunnen we zoiets nooit bereiken in onze levenstijd. En je hebt ook nog ,de aard van het beestje.We kunnen Europese mensen niet terugdringen naar de levensstandaard van de gemiddelde Chinees.En we kunnen Chinezen niet 40 euro per uur doen kosten.We kunnen binnen Europa wel zorgen dat de kost van transport aangerekend wordt.Zo kunnen we vermijden dat een Oostendse garnaal in Marroko gepeld wordt ,om dan in Oostende verkocht te worden. Iedereen is mee schuldig,zelf goedbetaald willen worden,en op zoek gaan naar het beste koopje.Dus als je zelf 40 euro per uur kost,en je verwacht dat je taxichauffeur in het buitenland je voor 2 euro helpt,dan scheelt er iets met je. Ook ik ben daar schuldig aan.Tis de aard van het beestje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Je hebt ook gelijk dat we de Chinezen en zelfs Oost-Europese arbeiders niet van de ene op de andere dag 40 euro per uur kunnen laten kosten aan de producenten. Je hebt echter ongelijk dat de Westerling niet kan gedwongen worden om onder de levenstandaard van de gemiddelde Chinees of zelfs Congolees te gaan leven. Want dat is nu net waar de multinationals mee bezig zijn. De politiek en bevolking spartelen nu nog tegen, maar steeds meer mensen komen in armoede terecht. In Griekenland en Spanje zijn ze zelfs nu al te vreden als ze een job vinden waarbij ze nog net kunnen overleven, want meer hebben ze er niet meer. Er de rest van Europa is aan het volgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.164
|
![]() Citaat:
Op 17 december komt in Zeebrugge het grootste containerschip ter wereld. 16.000 containers en 400 m lang (!). Volgend jaar lanceert Maersk een nog groter schip : 18.500 containers. Het jaar daarop...enz... Hopelijk is het de laatste "grootste" sluis ter wereld. Die mastodonten zullen de Schelde NIET opvaren voor het plezier eens in die "grootste" sluis te liggen. ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Boduo : 17 november 2012 om 15:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
|
![]() Zou er iemand een berekening kunnen maken ?
Een gemiddelde per container . Vraag 1 hoeveel minuten werkgelegenheid schept 1 container die hier verhandeld wordt . Vraag 2 Hoeveel geld verdwijnt er uit de Eurozone , gemiddeld per container , voor de aankoop van de goederen die er in zitten . Vraag 3 Hoeveel uur productie werk gaat er gemiddeld verloren per container . Stel dat die goederen hier gemaakt worden , dan zou dat per container gemiddeld vb 120 werkuren zijn die hier gecreeerd worden . Wanneer men die berekening een keer maakt , dan zou men binnen Europa snel tot de conclusie komen dat we dringend binnen Europa opnieuw een beetje meer gaan produceren , ivb kapitaal uitgeven om niet te moeten werken , en geld uitgeven om werklozen te betalen . en geld uitgeven aan landen binnen de Eu die het niet meer kunnen redden . Maat den T'jeef Peeters geeft liever gratis bedrijfsterrein an 10 jaar belastings vrij handel aan de Chinezen in Willebroek , Onze eigen ondernemingen en werkende mensen zullen wel meer en meer afdokken en inleveren om de subside aan de Chinezen te kunnen betalen . Ik denk dat die Chinezen na zo'n vergadering met onze regering plat op hun buik liggen te kruipen van t'lachen . Want zij vinden ons echt dom hoor ,dat zeggen ze zelf . |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Ook zij kunnen nog steeds de grootste containerschepen aan. De schepen die je aanhaalt kunnen trouwens geen 16000 en 18.500 containers laden, dit is hun TU vermogen. Er komen trouwens regelmatig supers in Antwerpen binnen. Enkel de bulkcarriers kunnen niet met volle ladingen tot in de Antwerpse haven geraken, wat wel opgelost is eens de uitdieping is voltooid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.164
|
![]() Citaat:
Teveel tijdverlies. Zelfs na de uitdieping zullen deze boten aanmeren in Zeebrugge. In minder dan 20 minuten is die klus geklaard. Hoe lang zou de "Marco Polo" er over doen van Vlissingen naar A'pen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat het schip niet op Antwerpen vaart, komt door de lijn waarop het actief zal zijn. Het is trouwens een heel normale zaak binnen de scheepvaart dat schepen worden gebouwd speciaal voor bepaalde lijnen. Citaat:
De MS Methania is een schip dat lang Antwerpen als thuishaven had, maar er na zijn afvaart op de scheepswerf NOOIT meer is geweest. De ‘CMA CGM Marco Polo’ heeft trouwens London als thuishaven en zal er ook nooit aanmeren. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.164
|
![]() Citaat:
Dat is samen 16 u. In die tijd hebben de kranen in Zeebrugge de nodige containers gelost & geladen en is die mastodont op weg naar Rotterdam. ![]() ![]() ![]() 20 Min. om aan te meren in Zeebrugge |
|
![]() |
![]() |