![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() http://www.deredactie.be/permalink/1.1470828
Niks te zien met "mensen aan het werk te krijgen", eigenlijk is dit gewoon een manier om de begroting in orde te krijgen. stijging van werkloosheid naar een totaal van 7% werklozen in ons land wil ook zeggen dat zoveel meer geld uit de overheidskas naar werklozen gaat. De redenering is nog altijd dat iedereen nog altijd een deel van de koek moet krijgen, dus maakt men de stukjes die ieder krijgt kleiner t hoeft niet te verbazen dat deze maatregel lijkt samen te vallen met de begrotingsopmaak, het is er gewoon deel van Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 31 oktober 2012 om 20:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Dat er iets gedaan moet worden is één zaak.
Ik vermoed evenwel dat er veel bij een te lage uitkering gaan zeggen : foert ik moet ze niet meer hebben en volledig in het zwart gaan werken. Wat gaan ze daar aan doen ? Ik heb zo een kameraad, die kreeg € 500 dopgeld als deeltijds onderwijzer omdat zijn vrouw een inkomen had. Die heeft gezegd foert en geeft lustig les in het zwart en verdient nu € 2000 in het zwart. Ik vraag mij af of de staat daar beter van wordt ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar uwe kameraad met zijn 2000€ in het zwart is natuurlijk nog beter. Verklik hem..zal hem leren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar hun statuut in orde houden en ze betalen en toch met rust laten is ook een slecht signaal Een uitkering geven , maar hun jaren dop niet late meetellen voor pensioen of andere voordelen , dat zou beter helpen . dat wsignaal zou dus zeggen , ok we laten U niet verhongeren of in de steek , maar je bouwt geen pensioen op als je niet actief mee werkt . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laat hem , maar pak het globaal aan en hef belasting op consumptie . die kerel met zijn zwrt geld /zwart werk , dielegt dat geld ook niet onder zijn matras . hij consumeert er mee , en via belasting op consumptie , betaald hij lekker mee . Via belasting op consumptie betaald zelfs nen dief ment gestolen geld mee belasting , en zelfs een drugsdealer . Ik heb natuurlijk niet gezegd , laat die drugdealer en die dief maar doen hé !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Ik hoorde vandaag op de radio een interview met een man die al 10 jaar stempelde , en maar klagen , hij had 1250 € per maand .
Vrouwen met een ful time job , in de carrefour werken een hele maand voor 1170 € . Dat is toch wel een schande die mag recht gezet worden denk ik zo . |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Spijtig genoeg werkt dit idee dus in de praktijk niet helemaal Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 1 november 2012 om 01:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daarom is het misschien beter om met een basisinkomen 'voor iedereen' te werken dan met een werkloosheidsuitkering voor wie geen werk heeft. De werkloze kan blijven leven. Werken wordt beloond. En er is een kloof in het inkomen tussen werken en niet werken, wat motiverend is. Uiteraard moeten dan wel de belastingtarieven herzien worden. Een vlaktaks, met een efficiëntievoordeel, is dan bespreekbaar. Door dat basisinkomen heb je sowieso iets dat op progressiviteit neerkomt. Een progressiviteit op alle inkomsten zelfs. Laatst gewijzigd door Robinus V : 1 november 2012 om 02:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als ongeschoolde verdien je wat minder dan iemand met kwalificaties. Mag dat nog?
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dat die 2e meer heeft als de 1e is een schande. niet te vergeten dat de maatschappij de overgrote meerderheid vd scholingskosten van die dopper heeft opgehoest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |