Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 oktober 2012, 20:48   #1
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Europese Vlaming's schermafbeelding

Standaard de echte reden waarom werkloosheidsuitkeringen omlaag gaan

http://www.deredactie.be/permalink/1.1470828

Niks te zien met "mensen aan het werk te krijgen", eigenlijk is dit gewoon een manier om de begroting in orde te krijgen.

stijging van werkloosheid naar een totaal van 7% werklozen in ons land wil ook zeggen dat zoveel meer geld uit de overheidskas naar werklozen gaat. De redenering is nog altijd dat iedereen nog altijd een deel van de koek moet krijgen, dus maakt men de stukjes die ieder krijgt kleiner

t hoeft niet te verbazen dat deze maatregel lijkt samen te vallen met de begrotingsopmaak, het is er gewoon deel van

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 31 oktober 2012 om 20:49.
Europese Vlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 22:34   #2
Stingray
Banneling

Standaard

Dat er iets gedaan moet worden is één zaak.

Ik vermoed evenwel dat er veel bij een te lage uitkering gaan zeggen : foert ik moet ze niet meer hebben en volledig in het zwart gaan werken. Wat gaan ze daar aan doen ?

Ik heb zo een kameraad, die kreeg € 500 dopgeld als deeltijds onderwijzer omdat zijn vrouw een inkomen had. Die heeft gezegd foert en geeft lustig les in het zwart en verdient nu € 2000 in het zwart.

Ik vraag mij af of de staat daar beter van wordt ?
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 23:56   #3
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht

Ik vermoed evenwel dat er veel bij een te lage uitkering gaan zeggen : foert ik moet ze niet meer hebben en volledig in het zwart gaan werken. Wat gaan ze daar aan doen ?

Ik heb zo een kameraad, die kreeg € 500 dopgeld als deeltijds onderwijzer omdat zijn vrouw een inkomen had. Die heeft gezegd foert en geeft lustig les in het zwart en verdient nu € 2000 in het zwart.

Bah ja; geen 500€ dopgeld meer/ die worden dus 500€ er beter van.

Maar uwe kameraad met zijn 2000€ in het zwart is natuurlijk nog beter.
Verklik hem..zal hem leren.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2012, 00:34   #4
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht

Ik geloof nooit in volledig in t'zwart werken . normale mensen willen in orde blijven met hun ziekte verzekering en hun pensioen en hun sociaal statuut , dat valt weg als je volledig uit het systeem stapt en volledig zwart gaat .

Maar hun statuut in orde houden en ze betalen en toch met rust laten is ook een slecht signaal

Een uitkering geven , maar hun jaren dop niet late meetellen voor pensioen of andere voordelen , dat zou beter helpen .

dat wsignaal zou dus zeggen , ok we laten U niet verhongeren of in de steek , maar je bouwt geen pensioen op als je niet actief mee werkt .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2012, 00:39   #5
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Bah ja; geen 500€ dopgeld meer/ die worden dus 500€ er beter van.

Maar uwe kameraad met zijn 2000€ in het zwart is natuurlijk nog beter.
Verklik hem..zal hem leren.
Ik heb een veel beter idee .

Laat hem , maar pak het globaal aan en hef belasting op consumptie .

die kerel met zijn zwrt geld /zwart werk , dielegt dat geld ook niet onder zijn matras . hij consumeert er mee , en via belasting op consumptie , betaald hij lekker mee .
Via belasting op consumptie betaald zelfs nen dief ment gestolen geld mee belasting , en zelfs een drugsdealer .
Ik heb natuurlijk niet gezegd , laat die drugdealer en die dief maar doen hé !!!
Oud 1 november 2012, 00:42   #6
Klarekijk
Banneling

Standaard

Ik hoorde vandaag op de radio een interview met een man die al 10 jaar stempelde , en maar klagen , hij had 1250 € per maand .

Vrouwen met een ful time job , in de carrefour werken een hele maand voor 1170 € .

Dat is toch wel een schande die mag recht gezet worden denk ik zo .
Oud 1 november 2012, 01:00   #7
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Europese Vlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ik heb een veel beter idee .

Laat hem , maar pak het globaal aan en hef belasting op consumptie .

die kerel met zijn zwrt geld /zwart werk , dielegt dat geld ook niet onder zijn matras . hij consumeert er mee , en via belasting op consumptie , betaald hij lekker mee .
Via belasting op consumptie betaald zelfs nen dief ment gestolen geld mee belasting , en zelfs een drugsdealer .
Ik heb natuurlijk niet gezegd , laat die drugdealer en die dief maar doen hé !!!
Het enige probleem met belasting op consumptie is dat vandaag mensen makkelijk iets in het buitenland kunnen kopen, je kan mensen moeilijk verplichten alles in België te kopen. Consumptiebelasting zal er dus toe leiden dat Belgen inkopen buiten België gaan doen, want een goede Belg zal alles proberen om minder belastingen te betalen

Spijtig genoeg werkt dit idee dus in de praktijk niet helemaal

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 1 november 2012 om 01:02.
Europese Vlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2012, 02:47   #8
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik hoorde vandaag op de radio een interview met een man die al 10 jaar stempelde , en maar klagen , hij had 1250 € per maand .

Vrouwen met een ful time job , in de carrefour werken een hele maand voor 1170 € .

Inderdaad schandalig. Werken zou altijd meer moeten opbrengen dan niet werken.

Daarom is het misschien beter om met een basisinkomen 'voor iedereen' te werken dan met een werkloosheidsuitkering voor wie geen werk heeft. De werkloze kan blijven leven. Werken wordt beloond. En er is een kloof in het inkomen tussen werken en niet werken, wat motiverend is.

Uiteraard moeten dan wel de belastingtarieven herzien worden. Een vlaktaks, met een efficiëntievoordeel, is dan bespreekbaar. Door dat basisinkomen heb je sowieso iets dat op progressiviteit neerkomt. Een progressiviteit op alle inkomsten zelfs.

Laatst gewijzigd door Robinus V : 1 november 2012 om 02:47.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2012, 08:42   #9
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ongeschoolde verdien je wat minder dan iemand met kwalificaties. Mag dat nog?
Oud 1 november 2012, 08:46   #10
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:

Inderdaad. Belgie is een pampermaatschappij geworden. Nergens anders bestaat dit.
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2012, 09:42   #11
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Als ongeschoolde verdien je wat minder dan iemand met kwalificaties. Mag dat nog?
het gaat hier over ongeschoolde die werkt vs een geschoolde die al 10j dopt.
dat die 2e meer heeft als de 1e is een schande.

niet te vergeten dat de maatschappij de overgrote meerderheid vd scholingskosten van die dopper heeft opgehoest.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2012, 10:45   #12
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Pis, kak en kots opruimen in een zieken of bejaardenhuis, is een slecht betaalde kwalificatie, die jij ook hebt.
Wil je het doen voor het geld dat zij krijgen?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be