![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Boom 25/03/2013
FACEBOOK: OPROEP AAN DE OUDERS VAN BRIAN EN JEJOEN. “IK WIL EEN ANTWOORD VAN BELGIË!” In de nieuwsuitzending Eenvandaag (NED 1) van 22/03/2013 zegt de moeder van Brian De Mulder, ik citeer: “Ik wil een antwoord van België. Waar is de justitie van dit land? Is iedereen hier bang? Wat is dit voor een land.” (min 08.00) De radeloze vrouw is de moeder van de jonge Brian (19) die net als Jejoen op jonge leeftijd (16=minderjarig Kinderrechtenverdrag ART 13/2-14/3-17/e-19/1-24/3-29/1-d) door Sharia4Belgium woordvoerder Fouad Belkacem benaderd werd en nu als jihadstrijder in Syrië is beland. Als deze moeder met ‘België’ de beleidsvoerders bedoelt dan vrees ik dat men op dit eigenste ogenblik alles in het werk stelt om de antwoorden deels door de Task-Force te laten camoufleren. Dat noemt men in de volksmond een doofpotoperatie. Ik zal voor de duidelijkheid eerst enkele shariaverordeningen weergeven die onder anderen betrekking hebben op de Jihad en ouders. (Uit: The reliance of the traveller) Citaat:
De ouders van zowel Brian als Jejoen, de enige ouders die we tot op vandaag hebben gehoord, hoeven volgens de islamitische wet helemaal geen toestemming te geven omdat zij geen moslims zijn. De vraag die ik me dan stel is: ‘hebben al die andere ouders die wel moslim zijn dan wél toestemming gegeven?’ Op 12/06:2012, Belkacem was juist opgepakt op aangeven van minister van justitie Turtelboom (open VLD), kreeg ik een vrije tribune op Knack.be. Ik schreef een open brief aan mijn islamitische landgenoten. Ik liet niet na om de ingreep van de minister te bekritiseren als een aanfluiting van de rechtsstaat om de eigen nalatigheid te vergoeilijken. Ik nam de gelegenheid te baat om enkele pertinente vragen te stellen aan de Belgische islamitische ouders. Ik schreef: “Uw woordvoerders zoals Kif Kif, Indymedia (nu Dewereldmorgen), BOEH (vanaf min 11), het Minderhedenforum en tutti quanti namen reeds in 2005 de verdediging op van Belkacem (Sharia4Belgium) en noemden mij incompetent en een leugenaar en racist. En zij bleven dit doen. Vandaag wrijven ze zich schoon met een al te simplistische zinledigheid: «Dit heeft niets met de islam te maken.» Dat is té simplistisch. (...) Verwondert het u dan dat, de menselijke soort eigen, de publieke opinie de ‹islamitische gemeenschap› arrogant en onsympathiek vindt? Met dergelijke mensen die zeggen in uw naam te spreken?” Ook stelde ik rechttoe-rechtaan de vraag: “Als u dat fanatisme voor uw kinderen wenst, beste moslimouders verneem ik dat graag met zoveel woorden. Want dat zei Belkacem toen tegen mij: De ouders willen liever een strikt islamitische jeugdwerking dan een kuffar (ongelovige, PC) als jij die zich over de jongeren ontfermd.” Als de stilte van de groep islamitische ouders, wiens kind ook in Syrië als jihadist actief is en die (tot op heden) zich in stilte hult in tegenstelling tot de luide oproepen van niet-islamitische ouders om antwoorden en hulp, zouden we dan dit stilzwijgen als een antwoord kunnen beschouwen op de door mij in alle openheid gestelde vraag? Wat er ook van zij, de stilte is voor mij moeilijk te plaatsen. Ik neem daar akte van. Bart Eeckhout schrijft vandaag in De Morgen : “Als je de aangrijpende verhalen leest, zoals dit weekend in deze krant, van machteloze Vlaamse ouders die van de ene dag op de andere hun zoon zien vertrekken naar de 'Heilige Oorlog' in Syrië, dan krijg je het beeld van enkele extreme uitzonderingen. Dat beeld moet bijgesteld worden.” Eeckhout gaat verder: “Het is niet helemaal duidelijk waarom net uit België of Nederland zo veel jonge moslims naar de Syrische grens proberen te trekken. Misschien heeft het te maken met de gemakkelijkere reisverbinding, via Turkije. (...)” en besluit: “Zeker is dat er een zware verantwoordelijkheid gelegd mag worden bij de kwalijke rol van de opjutters van de radicale islam. (...)Deze uitwas van moslimextremisme mag geen aanleiding geven tot verdere uitsluiting van de grote en vreedzame groep moslims in onze samenleving. Dit moet juist een aansporing zijn om een stem te geven aan die zwijgende meerderheid.” Voor zover ik kan vaststellen hebben we het over de eeuwig ‘veronderstelde muisstille meerderheid’. De bovengenoemde ‘woordvoerders’ kan ik in deze moeilijk ernstig nemen om voor de hand liggende redenen. Deze middag 12.00 uur op het middagjournaal op VRT Radio 1 hoor ik de woordvoerder van het Antwerpse parket betwijfelen óf de jongeren op aantoonbaar aansturen van Sharia4Belgium zijn vertrokken. Zou het kunnen dat het bij gebrek aan een officieel document zoals een ‘marsbevel’ van generaal Belkacem, de verklaringen van de sprekende niet moslimse ouders van Brian en Jejoen in twijfel worden getrokken door de ‘Task-Force’? Jejoens vader heeft met Kris Luyckx ook een advocaat in de arm genomen lezen we vandaag in Het Nieuwsblad. De arme man heeft natuurlijk geen weet van dat dezelfde Luycks in de aanloop naar de verkiezingen van 2010 als open VLD kandidaat betrapt is op de tapijten van de radicale Pakistaanse moskee Khatim Al Anbia in de Oranjestraat te Antwerpen. Het filmpje waarin de politicus Luycks broederlijk zij aan zij met de imam en diens gevolg verklaart om toch voor VLD te kiezen omdat ook VLD het migrantenstemrecht realiseerde is tegelijk wraakroepend en intriest. Het werd vakkundig van alle sites gewist. Ik moet hier voor een verslag verwijzen naar Filip De Winter maar dat maakt niet uit, het filmpje bestaat en is duidelijk. Het verslag is waarheidsgetrouw. Als ik de vader van Jejoen was, ik zou er niet gerust op zijn met een dergelijke figuur onder mijn armen. In ieder geval, de beleidsvoerders die al jaren op de hoogte werden gesteld van de gevaren worden door een onverklaarbaar fenomeen netjes buiten het oog van de camera en de micro gehouden. Iedere keer dat Belkacem en zijn tarwanten een scheet lieten kwamen de media mij vinden om voornamelijk irrelevante vragen te stellen. Toen in 2010 Sharia4Belgium voor het eerste uitpakte tijdens een lezing van Benno Barnard op de Universiteit Antwerpen, werd ik zelfs geïnterviewd voor het VTM nieuws door Tim Verheyden op, ooh ironie, De Heldenplaats in Boom. Ik heb toen geantwoord op de vraag: “Is hij gevaarlijk?” geantwoord: “Ja, hij is gevaarlijk, vooral voor de eigen jongeren.” Het fragment is niet terug te vinden, helaas. Vandaag géén pers voor de deur, geen verwijzingen naar mijn verslag in boekvorm ‘kroniek van een aangekondigd onheil’ dat op zowat alle redacties is beland, geen telefoon van Radio 1 om de vraag van Brians moeder voor te leggen en vervolgens bijvoorbeeld Bart Somers (open VLD) of Johan Vande Lanotte (Spa) zoals men dat wél deed (vanaf min 12) toen men Belkacem in de gevangenis opsloot. En als er dan toch een onwetende Hollander met journalistieke ambities in mijn woonkamer neerstrijkt door het domme toeval, dan knipt hij het antwoord op de vraag van Brians moeder weg. Hij had nog zo te doen met de familie van Brian vertelde hij me. Een krop in de keel. Denkelijk heeft hij nu een kramp in zijn aars van met dichtgeknepen billen zijn opgeleukt verslag te monteren. De zinledige VVD en PVDA er, dat dan weer wel! Censuur is mijn deel. Ik had hem nog zo gezegd dat ik ‘bij onstentenis’ van mijn benoeming van de ‘schuldige verzuimers’ naar Hilversum zou komen. En kijk, hier ben ik. Vrienden van mij hebben echter een facebookactie op touw gezet om de ouders op te roepen zich te melden. Ik wil hen beiden, ouders van Brian De Mulder en Jejoen Bontinck, mijn boek overhandigen maar ik weet niet waar ze wonen. Hoe pijnlijk ook, ze hebben het recht om kennis te nemen van het schuldig verzuim van ‘België’ want Fouad Belkacem heeft samen met anderen jaren de tijd en ruimte gekregen om zich te ontwikkelen tot wat wij vandaag zien. De zelfbenoemde woordvoerders van de islamitische gemeenschap hebben samen met politici (die alle Belgen vertegenwoordigen) steeds deze figuur gemarginaliseerd en de boodschappers weggezet als een gekken en fantasten. Men heeft ons bedreigd vanuit politieke hoek en ontslagen omdat we bij onze verklaringen bleven. Onze signalen waren immers ‘Vlaams Belang rapporten’. De bezorgde ouders kunt dan na het lezen zelf oordelen of en op wie, u in welke mate kwaad moet zijn wetende dat bij aanvang Belkacem zelf amper 20 jaar was. Wie deze ouders al dan niet ter verantwoording willen roepen is dan in ieder geval gestoeld op het vólledige verhaal. Alvast sterkte in deze bange dagen, Peter Calluy Auteur en ex straathoekwerker (2004-2006) Boom. KRONIEK VAN EEN AANGEKONDIGD ONHEIL Radicale islam in Vlaanderen Met een voorwoord van Wim van Rooy en Johan Braeckman ASP (Academic & Scientific Publishers)
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 26 maart 2013 om 09:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Jammer voor de ouders, maar , allicht is het een waarschuwing voor andere moslims !!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Wie bij de Shariahond slaapt, krijgt zijn vlooien.
Ik geef geen moer om die twee overlopertjes. "Jullie wilden alleen op Call of Duty III-vakantie naar Syrië, regel jullie transport naar huis nu maar mooi lekker zelf, stomkoppen." Is dat geen mooie levensles voor die twee ventjes? Laatst gewijzigd door Vigilante VL : 26 maart 2013 om 11:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijgevolg zullen deze vrome strijders weldegelijk volgens hun eigen sharia aan hun (islamitische) ouders toestemming hebben gevraagd, maar niet aan de kaffer-ouders. Vermits die islamitische ouders (hoeveel jihadisten zijn er vertrokken? een stuk of 70?) helemaal geen alarm sloegen, kunnen we ervan uitgaan dat zij weldegelijk hun toestemming hadden gegeven. Dit is een goed opgemerkt punt van Peter Calluy. Het toont aan dat de invloed van de salafisten (nou ja, staat gewoon in de koran) veel dieper is dan men ons wil laten geloven.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 26 maart 2013 om 11:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoe belachelijk is dat nu? Heb je ooit al eens een gesprek geprobeerd met een stel varken of een stel honden?
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al eens rondgelopen in de achterbuurten van Antwerpen, Mechelen, Vilvoorde, Molenbeek, ... ? Daar hangt een zeer aggressief sfeertje.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 30 maart 2013 om 23:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weeral ouders die op kritieke ogenblikken hun verantwoordelijkheid niet genomen hebben(iets wat een meerderheid van de ouders,inclusief van moslim-origine WEL doen) en daar nu de staat,iedereen dus,de verantwoordelijkheid voor geven..)
Jonge mannetjes moet je goed in de gaten houden of ze ZULLEN idote stunts uithalen,het is de aard van het beestje,dat is geen recent gegeven.... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 4 oktober 2013 om 05:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Iedere religie die zich boven het burgerlijk wetboek stelt, dient verboden te worden.
Eenvoudiger kan het niet. Stel gewoon de vraag of ze de bijbel, koran, thora boven het burgerlijk wetboek stellen en laat ze zweren op hun boek dat ze dit aanvaarden, zo niet geen plaats voor hen in een burgerlijk wettelijk geregelde maatschappij. Godsdienstvrijheid is ok, maar als die zich boven de wet stelt, dient er hard ingegrepen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De regering zou beter vertrekpremies in de vorm van een busticket geven voor diegenen die naar Syrië willen gaan strijden. Enkele rit welteverstaan.
Bij deze een voorzet : http://www.wereldreiziger.net/busreizen/buslijnen.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Burgemeester
|
![]() Het zinnetje “onze signalen waren immers Vlaams belang rapporten” maakt veel duidelijk, wie kritiek heeft op de islam die branden we af want automatisch extreem rechts.
Bij islampropaganda organisaties zoals Kifkif en het minderhedenforum kan ik daar nog inkomen maar in het geval van media en politiek denk ik dat Calluy terecht spreekt van “schuldig verzuim” |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor mijn part mogen al die radicalen (jong of niet jong) gaan vechten in Syrië. En ze mogen daar blijven ook nog. Bovendien vind ik het toch zeer eigenaardig dat men nooit een zweempje kritiek hoort van zulke ouders op de wreedheden die deze zogenaamde Jihad-strijders begaan. Dat stemt ook tot nadenken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik een religie uit de grond stamp die eist dat je elke morgen twee sliertjes spaghetti eet, dan is er geen enkel probleem. Als diezelfde religie oplegt dat je elke eerstgeborene de oren moet afsnijden, dan vrees ik dat dit niet onder de "godsdienstvrijheid" zal vallen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Nogmaals, voor zij die het niet gevolgd hebben:
http://sportmagazine.knack.be/sport/...0331030402.htm Citaat:
...iedere Antwerpenaar wist natuurlijk al veel langer dat ze die troep mongolen in '99 al samen met hun belachelijke tenuekes en schlemielensjaalkes op de hoge maey hadden moeten kieperen. De fik erin en gedaan. Dan had dit jonge leven, samen met degene die door hem al vermoord en verkracht werden waarschijnlijk een veel mooiere richting uit kunnen gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() goede vraag!
Belgie was het allereerste Europese land dat islam als erkende godsdienst heeft aanvaard. Ik vraag me af of degenen die dit georganizeerd hebben, zelfs maar één blik op die koran en ahadith hebben geworpen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |