![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Een dikke twee maand voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen, nog slechts enkele honderden miljoenen dollars campagnegeld uit te geven.
Zoals jullie weten komt de uiteindelijke verkiezing neer op het veroveren van zo veel mogelijk kiesmannen, dewelke per staat zijn toegewezen in proportie met de respectievelijke bevolking. Wanneer een kandidaat in een staat 51% van de stemmen haalt krijgt hij (in bijna alle gevallen) het totaal van die kiesmannen achter zich in de Electoral College. Dit maakt dat de campagne gewoonlijk wordt beslist door een kleine minderheid van onafhankelijke kiezers in de zogenaamde "swing states", een handvol staten waar de uitkomst nog niet vast ligt. De (media)aandacht en de miljarden dollars in de campagne zullen de komende weken dan ook meer en meer naar deze groep kiezers verschuiven. In deze thread zijn alle strategiën en bedenkingen hierover welkom maar wordt u tevens van harte uitgenodigd uw voorspelling te plaatsen voor 6 november. Invullen kan op de volgende website: http://www.270towin.com/ Mijn screenshot in bijlage: Obama verliest volgens mij nog VA, NC, Michigan. Prono: 303-235
We’re not going to play the blues anymore. Let the white folks play the blues. They got ‘em, so they can keep ‘em. -Miles Davis Laatst gewijzigd door reinaert68 : 2 september 2012 om 16:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Som eens de swing states op?
Laatst gewijzigd door eno2 : 2 september 2012 om 18:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Volgens mij gaat het in deze verkiezing vooral om North Carolina, Michigan, Ohio, Florida, Wisconsin, Nevada. Er zijn er enkele kleinere zoals New Hampshire en Iowa maar die spelen niet echt een rol. Tenzij het echt nipt zou worden, maar dat zie ik niet gebeuren.
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Michigan zal voor de Democraten gaan aangezien Romney GM failliet wou laten gaan en het grootste deel van de lokale industrie daar van afhangt. Nevada is voor mij geen swing state meer ten gevolge van de toenemende groei van de Hispanics in de lokale bevolking. Het deel van het zuidwesten dat momenteel nog republikeins (AZ maar ook TX) is zal trouwens op termijn (na 2020) omwille van de demografische verschuivingen swing states worden.
Van wat Obama in 2008 won gaan zeker Indiana en North Carolina deze keer naar de Republikeinen. Op termijn gaat North Carolina omwille van de noordelijke inwijkelingen een swing state worden, maar de overwinning van Obama in Indiana was een aberatie. De swing states die de boel zullen beslissen zijn: Colorado, Florida, Iowa, Ohio, Virginia en Wisconsin. Maar de marge en de route via het electoral college naar de overwinning is voor Obama ruimer dan voor Romney. Mijn prognose is dat Obama een ruime overwinning haalt in het electoral college maar dat de national vote veel dichter bij elkaar zal liggen: Obama: CA, CO, CT, DC, DE, FL, HI, IL, MA, MD, ME, MI, MN, NH, NJ, NM, NY, OH, OR, PA, RI, VA, VT, WA, WI = 326. Romney: AK, AL, AR, AZ, GA, IA, ID, KS, KY, LA, MO, MS, MT, NC, ND, NE, OK, SC, SD, TN, TX, UT, WV, WY = 212. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 4 september 2012 om 11:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 4 september 2012 om 11:40. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Wiley E Coyote : 4 september 2012 om 13:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() De demografische verschuivingen zullen de Republikeinen nopen stilaan een nieuwe, meer inclusieve, inhoudelijke en rationele koers te varen. Ze zijn steeds minder geloofwaardig buiten hun traditionele aanhang, waar ze op een buikgevoel spelen. Het probleem is dat hun basis grotendeels bestaat uit een relatief kleiner wordende groep misleide religieuze extremisten en paranoïde gefrustreerden die jaren lang een rad voor de ogen is gedraaid. Niets minder dan de ondergang van de Verenigde Staten. Communisme. Death Squads. Global Warming bestaat niet. Verkrachting lijdt niet tot zwangerschap. Een 'neger' in het witte huis (al mag het niet met die woorden worden gezegd). Elke dag gevoed door ingehuurde haatpredikers op de radio en Fox. Het zijn deze idioten die een meerderheid van de onafhankelijke kiezers afschrikt en zelfs neocon hardliners als Cheney doen fronzen...
Wat niet helpt is dat hun presidentskandidaat een ethisch progressieve steenrijke investment banker is die de opgeklopte woede van deze massa zonder scrupules gebruikt om het bedrijfsleven nog wat tax-breaks en deregulering te beloven. Terwijl de belastingen nog nooit zo laag zijn geweest en deregulering van de sector waarin hij zijn fortuin heeft vergaard voor een groot stuk verantwoordelijk is voor de huidige situatie. Het is volgens mij altijd makkelijker om dergelijke dingen als 'buitenstaander' te doorzien. Wanneer je ouders, familie, wijk niet al generaties lang bij de enen of de anderen worden ingedeeld. Net in de staten waar de extremistische basis het grootst is komt er nu een grote groep nieuwe Hispanic kiezers die zich uiteraard niet in dit American Exceptionalism terug kan vinden en als tegenreactie dus naar de democraten wordt gedreven. Volgens mij gaan Nevada en Colorado maar op termijn ook Arizona vaste Democratische waarden worden. In Florida slagen de Republikeinen er wel in om de hispanic vote te veroveren met een wat gematigdere koers.
We’re not going to play the blues anymore. Let the white folks play the blues. They got ‘em, so they can keep ‘em. -Miles Davis Laatst gewijzigd door reinaert68 : 4 september 2012 om 16:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Dat is omdat in Florida de meerderheid van de daar wonende hispanics Cubano's zijn: dat is een gans andere doelgroep dan de meerderheid van de hispanics in het Zuidwesten en in Texas die Mexicano's zijn. De Cubano's - hevig anti Castro - zijn historisch gezien altijd Republikeinser geweest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() Zou niet onverstandig zijn van de Republikeinen de hispanics te omarmen. Als puntje bij paaltje komt kiest Romney toch voor Paul Ryan in plaats van Marco Rubio als running mate. Een gemiste kans volgens mij, aangezien Rubio niet onpopulair is in Tea Party kringen. Florida, Nevada en Colorado zullen op lange termijn meer opbrengen dan een gok op Wisconsin en Michigan.
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() Romney heeft er een probleem bij: in swing state Virginia zo benevens de Democraten met Obama en de Republikeinen met Romney nu ook de Constitution Party met als kandidaat de ex republikeinse Volksvertegenwoordiger Virgil Goode op de stembrieven staan... volgens peilingen zo die 3 tot 4 percent halen ten koste van Romney. Er wordt verwacht dat Romney dit nog bij de rechtbank gaat trachten aan te vechten...
http://www.washingtonpost.com/local/...b91_story.html Een swing van 3 �* 4 percent is veel... Zonder Virginia met z'n 11 kiesmannen wordt de route naar het Witte Huis voor Romney erg moeilijk... dit kan een Nader effect hebben... Laatst gewijzigd door Wiley E Coyote : 4 september 2012 om 20:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() With all due respect. What a bunch of crap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Gouverneur
|
![]() Geef uw pronostiek en dan zien we op 6 november.
![]()
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() No hard feelings
![]() Maar goed, ik heb ook prognoses gezien, en daar heeft ieder zijn eigen gedacht over. Meestal gebaseerd op 'wishfull thinking'. Sommige op wetenschappelijke polls. Huidige situatie volgens 'election projection': Het slechte nieuws (op 5 september): Obama 303, Romney 235 Het goede nieuws (op 5 september): de cijfers betekenen -65 voor Obama en +65 voor Romney (vergeleken met 2008) Het andere minder goede nieuws : "Today's numbers are remarkably static". De reden waarom ik denk dat Obama bij een eventuele herverkiezing opnieuw een 'lame sitting duck' wordt : De polls voor zowel House als Senate geven de Republikeinen weer een comfortabele meerderheid. En zoals u ondertussen al hebt begrepen, Obama krijgt ze nooit mee. Nog even dit : toen Bush werd verkozen was dat ook met een meerderheid aan Electoral Votes maar een minderheid aan Popular Votes. De Democraten en gans links Europa riepen en schreeuwden schande omdat hij volgens hen "geen 50% van de stemmen had en dus niet door het Volk was verkozen." Een ongeziene boosheid. Ik vraag mij af of ze evenveel lawaai gaan maken wanneer hun poulain Obama in dezelfde omstandigheden wordt verkozen. Laatst gewijzigd door Antoon : 5 september 2012 om 08:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hup Hier Klik Citaat:
![]() Het zullen waarschijnlijk nog vier rampjaren worden Antoon!
We’re not going to play the blues anymore. Let the white folks play the blues. They got ‘em, so they can keep ‘em. -Miles Davis Laatst gewijzigd door reinaert68 : 5 september 2012 om 10:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat in ieder geval weer eens vier verloren jaren zijn voor de V.S. en de rest van de Westerse wereld. Inderdaad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het zal wachten zijn op Jeb Bush in 2016 om de wereld van de ondergang te redden.
![]() |