Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 10 november 2012, 23:10   #1
Klarekijk
Banneling

Standaard Kan je als nieuwbakken inwijkeling in gemeentepolitiek stappen.

Dit is een vraag die ik me stel .

als je vb pas verhuist , of omwille van de strategie van je partij , verhuist naar een gemeente of stad om er aan politiek te gaan doen , is dat aangewezen of not done ?

Ik denk dat je afiniteit moet hebben met de stad en met de inwoners en bedrijfsleven om in een stad deel te gaan uitmaken in het bestuur .

Zo uit een andere strak komen , pas verhuizen , en zeggen , k'zal ik hier eens den boel komen veranderen en organiseren .

voor mij kan het niet .

Caroline Ongegeneerd , in Mechelen is ook zo'n voorbeeld , wie wil dat mens daar in Mechelen ?

Bracke in Gent ?
Turtelboomse boerin in Antwerpen ?

Ben je verbaast dat het niet werkt ?
Klarekijk is offline  
Oud 10 november 2012, 23:22   #2
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht

als je vb pas verhuist , of omwille van de strategie van je partij , verhuist naar een gemeente of stad om er aan politiek te gaan doen , is dat aangewezen of not done ?

Ik denk dat je afiniteit moet hebben met de stad en met de inwoners en bedrijfsleven om in een stad deel te gaan uitmaken in het bestuur .
De regel is dat je in de gemeente je hoofdverblijf hebt ten laatste zes maanden voor de inwerkingtreding van de nieuw verkozen gemeenteraad (dit keer was dat dus op 1 Augustus 2012). Als je Laurette Onkelinx heet is dat niet nodig, dan volstaat het dat je dochter een kot heeft in de betroffen gemeente.

Citaat:
Zo uit een andere strak komen , pas verhuizen , en zeggen , k'zal ik hier eens den boel komen veranderen en organiseren .

voor mij kan het niet .
Dan stem je er gewoon niet voor natuurlijk. Turtelboom weet ondertussen wat dat inhoudt. Het spijtige is natuurlijk dat waardevolle lokale kandidaten daarvan het slachtoffer zijn. Soms lopen die dan al wel eens naar N-VA over

Citaat:
Caroline Ongegeneerd , in Mechelen is ook zo'n voorbeeld , wie wil dat mens daar in Mechelen ?

Bracke in Gent ?

Bracke is een rasechte Gentenaar hoor. Heeft wel een paar jaar in Mol gewoond omdat zijn vrouw daar werkte, maar dat doet er niet toe.

Turtelboom en Gennez waren natuurlijk wel totale miscasts van de partijen die alleen moesten dienen om een machtstrijd tussen partijleiding en lokale afdelingen te beslechten. CD&V heeft maanden op Schauvliege ingepraat om naar Gent te verhuizen, maar die was toch intelligent genoeg om daar niet op in te gaan.
fonne is offline  
Oud 10 november 2012, 23:32   #3
Klarekijk
Banneling

Standaard

Ik vind het eerder een teken van arrogantie dat op weinig simpatie kan rekenen .

ha ha die verhus naar hier om hier even de plak te komen zwaaien .

STEL dat je als partij in een bepaalde stad geen goede kandidaat hebt .
Ik denk dat je dan alspartij beter gaat screeenen om een betere kandidaat in de stad of gemeente zelf te vinden , eerder dan er eentje te deporteren .

En in antwerpen een degelijke VLD politieker ? Ik ken er geen .
Klarekijk is offline  
Oud 11 november 2012, 08:55   #4
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

voor mij kan het niet .

Bracke in Gent ?

Of het goed is, betwijfel ik. Maar het kan. In Ronse zaten de tsjeven met een probleempje, ze hadden geen enkele allochtoon met wat bekendheid op hun lijst. Die twee die aan die beschrijving voldoen stonden namelijk al op de spa lijst. Maar met een stijgende allochtone bevoling moest er iets gedaan worden...
Geen nood, een vanuit Gent ingeweken marokkaanse advocaat die daar trouwens nog ten tijde van de hooddoeken debatten publek stelling nam dat ze heel gent mochten doen ontploffen bracht redding. Kreeg een mooie plaats op de lijst, net na de vaste kliek schepenen.
Dat er net voor 14 oktober nog een relletje kwam omdat men hem erop betrapt had dat hij naar recent vanuit brussel ingeweken marokkanen in het frans + arabisch verkiezingspropaganda stuurde kan enkel maar voor meer plezier zorgen.
Het resultaat van deze truuk ? : Lahlali Abderrahim is verkozen, met 514 stemmen.
edit : en dit op een totaal voor de cd&v van 4840 stemmen.

Laatst gewijzigd door peter1962 : 11 november 2012 om 08:57.
peter1962 is offline  
Oud 11 november 2012, 11:26   #5
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Of het goed is, betwijfel ik. Maar het kan. In Ronse zaten de tsjeven met een probleempje, ze hadden geen enkele allochtoon met wat bekendheid op hun lijst. Die twee die aan die beschrijving voldoen stonden namelijk al op de spa lijst. Maar met een stijgende allochtone bevoling moest er iets gedaan worden...
Geen nood, een vanuit Gent ingeweken marokkaanse advocaat die daar trouwens nog ten tijde van de hooddoeken debatten publek stelling nam dat ze heel gent mochten doen ontploffen bracht redding. Kreeg een mooie plaats op de lijst, net na de vaste kliek schepenen.
Dat er net voor 14 oktober nog een relletje kwam omdat men hem erop betrapt had dat hij naar recent vanuit brussel ingeweken marokkanen in het frans + arabisch verkiezingspropaganda stuurde kan enkel maar voor meer plezier zorgen.
Het resultaat van deze truuk ? : Lahlali Abderrahim is verkozen, met 514 stemmen.
edit : en dit op een totaal voor de cd&v van 4840 stemmen.
Het volksverraad is echt wel in het politieke landschap aanwezig als een eer .

Schande .
Klarekijk is offline  
Oud 12 november 2012, 00:03   #6
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
En in antwerpen een degelijke VLD politieker ? Ik ken er geen .
Die zijn ofwel buiten gepest of hebben zelfmoord (?) gepleegd of hebben de politiek verlaten of zijn naar NVA of VB overgelopen.
E. Migrant is offline  
Oud 12 november 2012, 00:09   #7
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
Die zijn ofwel buiten gepest of hebben zelfmoord (?) gepleegd of hebben de politiek verlaten of zijn naar NVA of VB overgelopen.
Is meteen het grote probleem voor de vertegenwoordiging van de ondernemers . al is het niet duidelijk meer of de VLD wel liberaal genoeg is om daarvoor te staan .
Klarekijk is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be