Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2012, 15:19   #1
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard Windows 8

Heeft iemand ondertussen ervaring met Windows 8 ? Graag reacties.

Feedback over "Internet Explorer 10" is uiteraard ook meer dan welkom.

Vriendelijke groet.

Rudy.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2012, 18:49   #2
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Nog steeds geen fans van windows 8 ?
Oud 8 november 2012, 19:15   #3
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Ik heb er al eventjes mee gewerkt op een laptop in de saturn. Om ermee te werken op een laptop is het werkelijk een revolutie ten opzichte van de vorige Windows'. Je ziet wel goed dat het voor tablets en smartphones gemaakt is.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2012, 08:44   #4
Effect
Minister-President

Standaard

Ik gebruik windows 8 al maanden. Zalig. Beste besturingssysteem ooit en dat zeg ik niet licht over een brouwsel van Microsoft, bekend om win98 en vista. Als Apple-fanboy is mijn drang naar onbetaalbare macbooks zonder nuttige software volledig verdwenen, het gebruiksgemak van Windows 8 heeft dat van Mac OS overduidelijk bijgehaald.

Niet dat ik daardoor iets tegen Apple heb gekregen, maar het had slechts een niche-markt waar Microsoft steken liet vallen, en met Windows 8 zijn deze steken meesterlijk terug opgeraapt. Voor een Windows 8 gebruiker is er (voorlopig) geen enkele reden meer om naar Mac OS over te gaan.

Verder kan ik weinig zeggen om te overtuigen: seeing is believing. Installeer het, gebruik het een week en ge gaat niet meer terug willen. Met een SSD boot mijn pc in enkele seconden. Zaaaalig.

IE10 gebruik ik zelf niet, ben daarvoor teveel fan van chrome en teveel slechte ervaringen met IE in het verleden. Ik vind wel dat het er "oud" uitziet ivm de rest van Windows 8.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2012, 09:16   #5
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Stond er eerst negatief tegenover maar voor die lage prijs kon ik het niet laten om te upgraden.

Het voelt sneller aan en er zitten redelijk wat kleine verbeteringen in tegenover Windows 7. Die nieuwe interface is niet zo slecht als ik dacht, maar als desktop gebruiker laat ik dat eigenlijk grotendeels links liggen. Met de nieuwe Internet Explorer heb ik geen ervaring.

Als je nog Windows XP/Vista hebt zou ik zeker upgraden, indien reeds Windows 7 ga je als desktop gebruiker niet zo heel veel verschil merken.
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2012, 09:29   #6
Effect
Minister-President

Standaard

Volgende guide optimaliseert windows 8 nóg meer:
http://www.overclock.net/t/1240779/s...-for-ssds-hdds

Mijn volledige installatie heb ik zo onder de 30 gigabyte kunnen houden wat meer dan netjes is.
Oud 9 november 2012, 11:39   #7
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Nog steeds geen fans van windows 8 ?
Nee, maar je kan er iets goeds van maken

Microsoft will be saved by open-source
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2012, 12:01   #8
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Nee, maar je kan er iets goeds van maken

Microsoft will be saved by open-source
Bullshit artikel. Iemand met een half brein kan alle fouten erin makkelijk spotten. Neem bvb deze paragraaf als voorbeeld van complete ignorance:
Citaat:
Metro is a very good concept. Awesome. For a phone. Windows phones running this might actually be a worthy contender against Android and iPhone. But do you see Apple using iOS on their Macs? Nope. Do you see Android anywhere else except smartphones? Nope. What does that tell you? That Microsoft should use Metro on, what devices?
- Apple: de interface misschien nog niet maar wat is een magic mouse anders dan smartphone bediening voor pcs? Ieder Apple apparaat heeft ondertussen een smart mouse die 3000 gestures herkent die geen enkele gebruiker kent. In een wereld waar een muis eerst 2, dan 3, dan 100 knoppen heeft bleef Apple bij 1 en nu geen. Ik gebruik een razer naga voor games ter vergelijking.
- Android: ChromeOS �*s Android in een jasje. De stores zijn grotendeels compatibel met elkaar. Open de google chrome browser onder eender welk OS en druk f11. Proficiat u heeft nu Android op uw Windows pc.

Dat zijn geen argumenten contra Apple of Android, want ik gebruik zelf google chrome+apps met een gehackte magic mouse bij mijn laptop... wel om aan te tonen wat een onzin in dat artikel staat.
Oud 9 november 2012, 21:30   #9
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:

Vriendelijke groet.

Rudy.
Heb onder K&K al een topic hierover gestart maar was blijkbaar geen goed idee.

Mijn ervaringen met Windows 8? Speciaal 's nachts zitten wachten om het zo snel mogelijk tegen 29€ te kunnen downloaden. Wat ik ervan wist? Ik vond het op het eerste zicht er niet erg aantrekkelijk uitzien met die gekleurde blokjes, maar wist er verder niks van.

Totdat ik het installeerde... Na 1 dag begon ik me al te ergeren. En nu heb ik het er al een week geleden afgesmeten en opnieuw Windows 7 geïnstalleerd. Wat een echte verademing was.

Bedoeling van Microsoft is volgens mij om met zoveel mogelijk mensen naar Win 8 te krijgen, de slag om de tablets te kunnen winnen. Win 8 is immers een onding: het ziet er uit als een tablet OS, maar is het niet, want het OS voor tablets van MS is Windows RT. Er is wel het tablet alternatief dat je op je PC te zien krijgt maar dat heeft enkel een minwaarde. Je moet voortdurend switchen tussen tablet look en 'bureaublad' dat je met allerlei truukjes moet tevoorschijn toveren, dingen tegelijkertijd laten draaien is hooorrrrriiibbblllle. En je verliest heel veel tijd met heen en weer switchen.

Maar niet getreurd zegt Microsoft, binnenkort hebben alle nieuwe PC's die uitkomen Win 8 en ben je niet meer alleen met je ellende, dan kan je uithuilen bij veel anderen met dezelfde nare ervaring.

En het grote voordeel van Win 8 : Je bent helemaal klaar voor Windows RT op de nieuwe Windows tablets!!!

Terwijl de "Windows" eigenlijk verdwenen zijn en je moet werken met "Apps" die je kan kopen in de "Appstore" van MS....

My advice: als je snel een nieuwe PC dient aan te schaffen, zorg dan dat je er eentje met Windows 7 kunt krijgen met een optie tot upgrade naar Win 8. Ben je altijd safe!

Ik heb in ieder geval spijt van mijn verspilde 29€. Pure afzetterij, want Win 7 is eigenlijk een heel goed OS.

Maar nu heeft Microsoft me toch op het idee gebracht om naast Win 7 een partitie voor Linux te gaan aanmaken.

Laatst gewijzigd door E. Migrant : 9 november 2012 om 21:31.
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2012, 21:37   #10
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Ik gebruik windows 8 al maanden. Zalig. Beste besturingssysteem ooit en dat zeg ik niet licht over een brouwsel van Microsoft, bekend om win98 en vista. Als Apple-fanboy is mijn drang naar onbetaalbare macbooks zonder nuttige software volledig verdwenen, het gebruiksgemak van Windows 8 heeft dat van Mac OS overduidelijk bijgehaald.

Niet dat ik daardoor iets tegen Apple heb gekregen, maar het had slechts een niche-markt waar Microsoft steken liet vallen, en met Windows 8 zijn deze steken meesterlijk terug opgeraapt. Voor een Windows 8 gebruiker is er (voorlopig) geen enkele reden meer om naar Mac OS over te gaan.

Verder kan ik weinig zeggen om te overtuigen: seeing is believing. Installeer het, gebruik het een week en ge gaat niet meer terug willen. Met een SSD boot mijn pc in enkele seconden. Zaaaalig.

IE10 gebruik ik zelf niet, ben daarvoor teveel fan van chrome en teveel slechte ervaringen met IE in het verleden. Ik vind wel dat het er "oud" uitziet ivm de rest van Windows 8.
Ja, da's wat ik al aan't denken was: Win 8 is meer iets voor Apple freaks. Ik ken er zo wat en maakte me de bedenking dat die dat rare Win 8 gedoe wel "cool" zouden vinden.

QED.

Laatst gewijzigd door E. Migrant : 9 november 2012 om 21:37.
Oud 9 november 2012, 21:43   #11
E. Migrant
Banneling

Standaard

btw, heeft iemand een "screendump" van outlook onder win 8?

Zou dat wel eens willen zien, want in de "gewone" windows versie bestaat je beeld dan voor 90% uit balken links onder boven rechts en linten en iconen, en ergens goed verstopt, vind je dan ook nog een stukje email staan.
Oud 10 november 2012, 13:34   #12
PeterC
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Vriendelijke groet.

Rudy.
Hallo Rudy,

Ik heb Windows 8 Enterprise Edition (evaluatieversie voor 90 dagen) onlangs in dualboot geïnstalleerd. Voorheen had ik op test-pc's de eerdere versies die je kon downloaden geprobeerd, wat meeviel.

Windows 8 is inderdaad, na een aantal dagen in gebruik, effektief sneller dan Windows 7. Het feit dat de Start-knop weg is, is geen probleem. Je kan via het Introscherm direkt naar je bureaublad via een Tile Desktop. (Evaluatie is beperkt in talen). Waarschijnlijk zal in de NL-versies Bureaublad worden gebruikt.

Meeste mensen zochten naar de functie PC herstarten/afsluiten. Windows-Toets + C geeft je dit menu met andere mogelijkheden. Je kan uiteraard talloze nutteloze services uitschakelen, net zoals bij Windows 7 en vroeger bij XP. Duw gewoon Windows-toets + R en typ services.msc gevolgd door Enter. Afhankelijk van jouw omgeving kan je gerust vele services uitschakelen. Raadpleeg hiervoor de site van Blackviper, ook voor 7 en XP.

Ik was van plan vandaag wat screenshots te plaatsen, zal dit ook doen en laten weten. Persoonlijk vind ik Windows 7 voldoende. Voor mij is het belangrijk alles te kunnen doen wat ik wil. Dit is prima mogelijk met 7. Bovendien is de functie van een OS ervoor te zorgen dat de communicatie tussen hard- en software zonder problemen verloopt.

Vista heb ik destijds ook overgeslagen wegens niet volgens mijn verwachtigen. Ik zie voor mij het nut niet in om Windows 8 aan te schaffen. Heb geen touch-screen en heb me enkele maanden terug een 27-inch scherm gekocht (ProLite E271DHDS) waar ik erg tevreden over ben. Momenteel dus geen behoefte (voornamelijk vanwege de kosten) om te snel op korte tijd hiervoor nog eens extra te investeren.

Beste groeten.
PeterC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 14:04   #13
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Je ziet wel goed dat het voor tablets en smartphones gemaakt is.
De eerste look is naar de huidige mobile markt gericht. Het opstartscherm met simpele blokjes voor touchscreens.
De gebruiker van een desktop kan blijkbaar wel nog steeds kiezen voor de klassieke look. Waarbij ik mij vragen stel over de mainload van het besturingssysteem.
Oud 11 november 2012, 14:21   #14
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
De meerkost voor een Mac is dus achterhaald door de gebruiksvriendelijkheid van Win 8.
Ik heb nooit méér willen betalen voor een product al was het maar omdat klanten van Apple als simplisten worden benaderd die bereid zijn meer te betalen voor iets eenvoudigers.
Het doet mij plezier dat de Apple hype wordt doorprikt.
Oud 11 november 2012, 14:35   #15
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterC Bekijk bericht
Hallo Rudy,

Ik heb Windows 8 Enterprise Edition (evaluatieversie voor 90 dagen) onlangs in dualboot geïnstalleerd. Voorheen had ik op test-pc's de eerdere versies die je kon downloaden geprobeerd, wat meeviel.

Windows 8 is inderdaad, na een aantal dagen in gebruik, effektief sneller dan Windows 7. Het feit dat de Start-knop weg is, is geen probleem. Je kan via het Introscherm direkt naar je bureaublad via een Tile Desktop. (Evaluatie is beperkt in talen). Waarschijnlijk zal in de NL-versies Bureaublad worden gebruikt.

Meeste mensen zochten naar de functie PC herstarten/afsluiten. Windows-Toets + C geeft je dit menu met andere mogelijkheden. Je kan uiteraard talloze nutteloze services uitschakelen, net zoals bij Windows 7 en vroeger bij XP. Duw gewoon Windows-toets + R en typ services.msc gevolgd door Enter. Afhankelijk van jouw omgeving kan je gerust vele services uitschakelen. Raadpleeg hiervoor de site van Blackviper, ook voor 7 en XP.

Ik was van plan vandaag wat screenshots te plaatsen, zal dit ook doen en laten weten. Persoonlijk vind ik Windows 7 voldoende. Voor mij is het belangrijk alles te kunnen doen wat ik wil. Dit is prima mogelijk met 7. Bovendien is de functie van een OS ervoor te zorgen dat de communicatie tussen hard- en software zonder problemen verloopt.

Vista heb ik destijds ook overgeslagen wegens niet volgens mijn verwachtigen. Ik zie voor mij het nut niet in om Windows 8 aan te schaffen. Heb geen touch-screen en heb me enkele maanden terug een 27-inch scherm gekocht (ProLite E271DHDS) waar ik erg tevreden over ben. Momenteel dus geen behoefte (voornamelijk vanwege de kosten) om te snel op korte tijd hiervoor nog eens extra te investeren.

Beste groeten.
Dag Peter,

Bedankt voor het uitgebreide anwoord.

Uiteindelijk wilde ik weten of een upgrade naar win 8 op mijn desktop de moeite loont. Je zegt dat win 8 sneller werkt dan win 7. Is dat wel zo ? En loont dit wel de moeite als binnenkort enkel pc's zullen worden verkocht met touchscreen en win 8 ?
Oud 11 november 2012, 14:47   #16
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
Heb onder K&K al een topic hierover gestart maar was blijkbaar geen goed idee.

Mijn ervaringen met Windows 8? Speciaal 's nachts zitten wachten om het zo snel mogelijk tegen 29€ te kunnen downloaden. Wat ik ervan wist? Ik vond het op het eerste zicht er niet erg aantrekkelijk uitzien met die gekleurde blokjes, maar wist er verder niks van.

Totdat ik het installeerde... Na 1 dag begon ik me al te ergeren. En nu heb ik het er al een week geleden afgesmeten en opnieuw Windows 7 geïnstalleerd. Wat een echte verademing was.

Bedoeling van Microsoft is volgens mij om met zoveel mogelijk mensen naar Win 8 te krijgen, de slag om de tablets te kunnen winnen. Win 8 is immers een onding: het ziet er uit als een tablet OS, maar is het niet, want het OS voor tablets van MS is Windows RT. Er is wel het tablet alternatief dat je op je PC te zien krijgt maar dat heeft enkel een minwaarde. Je moet voortdurend switchen tussen tablet look en 'bureaublad' dat je met allerlei truukjes moet tevoorschijn toveren, dingen tegelijkertijd laten draaien is hooorrrrriiibbblllle. En je verliest heel veel tijd met heen en weer switchen.

Maar niet getreurd zegt Microsoft, binnenkort hebben alle nieuwe PC's die uitkomen Win 8 en ben je niet meer alleen met je ellende, dan kan je uithuilen bij veel anderen met dezelfde nare ervaring.

En het grote voordeel van Win 8 : Je bent helemaal klaar voor Windows RT op de nieuwe Windows tablets!!!

Terwijl de "Windows" eigenlijk verdwenen zijn en je moet werken met "Apps" die je kan kopen in de "Appstore" van MS....

My advice: als je snel een nieuwe PC dient aan te schaffen, zorg dan dat je er eentje met Windows 7 kunt krijgen met een optie tot upgrade naar Win 8. Ben je altijd safe!

Ik heb in ieder geval spijt van mijn verspilde 29€. Pure afzetterij, want Win 7 is eigenlijk een heel goed OS.

Maar nu heeft Microsoft me toch op het idee gebracht om naast Win 7 een partitie voor Linux te gaan aanmaken.

Niet dat ik zit te wachten op een nieuwe pc. Met m'n win 7 systeem ben ik best tevreden, zeker na mijn ervaring met Vista.
Als ik je goed begrijp loont het dus voor een win 7 desktopgebruiker niet de moeite up te graden naar win 8.
Oud 11 november 2012, 18:38   #17
Rode Maarschalk
Banneling

Standaard

Windows 8 is net hetzelfde als Win 7, met enkele tweaks, zoals dat gebruikelijk is bij een update.

Het is veel sneller en heeft een nieuw opstartscherm om zo je apps te starten. En in de desktop mode ontbreekt heel eigenaardig de startknop. Maar je kan deze via een app gelukkig weer tevoorschijn toveren. Ook kan je indien je wenst, meteen in desktop mode booten, als het tegelmenu je niet aanstaat. (Dan laad het nog eens sneller.)
Rode Maarschalk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2012, 11:40   #18
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rode Maarschalk Bekijk bericht
Windows 8 is net hetzelfde als Win 7, met enkele tweaks, zoals dat gebruikelijk is bij een update.

Het is veel sneller en heeft een nieuw opstartscherm om zo je apps te starten.
Een besturingssyteem kan er nooit voor zorgen dat je pc sneller en beter wordt.

Conclusie: koop een pc met een betere processor: i7 ipv i3 bijvoorbeeld. Of koop wat RAM's.

8 GB RAM op een Intel i3 met Win 7 werkt perfect, voor wie spelletjes niet van kapitaal belang zijn.
Oud 13 november 2012, 15:46   #19
PeterC
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Conclusie: koop een pc met een betere processor: i7 ipv i3 bijvoorbeeld. Of koop wat RAM's.

8 GB RAM op een Intel i3 met Win 7 werkt perfect, voor wie spelletjes niet van kapitaal belang zijn.
Rudy,

Ik heb hier een aantal screens van Windows 8:

http://users.telenet.be/Gismo1/W8_1.jpg
http://users.telenet.be/Gismo1/W8_2.jpg
http://users.telenet.be/Gismo1/w8_3.jpg
http://users.telenet.be/Gismo1/w8_4.jpg

Windows 8 start wel effectief sneller op en als je afsluit is dit werkelijk écht sneller. De eisen die je stelt zijn écht niet nodig. Op deze (al tamelijk) oude PC welke ik destijds zelf heb samengesteld, had ik XP geïnstalleerd na slechte ervaringen met Vista. Windows 7 heeft al die tijd zéér goed gefunctioneerd op dit oude systeem. Ik heb net even gekeken en zie dat ik Windows 7 heb geïnstalleerd op 24 november 2010. Iedereen kan dat nagaan op zijn eigen PC.

Aangezien ik enkel beschik over 32-bits OS, is 8 giga Ram geen optie omdat er slechts 4 giga wordt gezien. Zelf speel ik af en toe World of Warcraft en heb nooit problemen gehad met deze oude configuratie.

Ik heb onlangs een nieuwe PC samengesteld maar persoonlijk zie ik niet de noodzaak om Windows 8 aan te schaffen. Ik denk dat de beslissing om Windows 8 aan te schaffen eerder afhankelijk is van persoonlijke keuzes.
PeterC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2012, 15:52   #20
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik raad u aan een computercursus te volgen. Windows voor kinderen of een seniorencursus beginnen op uw IT-niveau.

Het OS is cruciaal voor de snelheid van een PC. Het is de enige reden dat macs nog een bestaansreden hebben sinds ze naar intel zijn overgestapt. In linux, vergelijk maar eens de snelheid van Ubunto, Gentoo en LFS dan weet ge per direct wat voor een verschil het OS kan maken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be