![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.443
|
![]() Net zoals de vraag: Voor hoeveel euro's heeft Vlaanderen binnen al zijn ministeries & gegokt met CDO's?
Voor hoeveel staat de Republiek Vlaanderen waarborg bij Vlaamse ondernemingen &? Stel ik nu eveneens opnieuw de vraag over de Opel site in het hartje van de haven van Antwerpen, wat is met deze “gemeenschapsgronden” beschreven in het artikel 538 van ons Burgerlijk wetboek opnieuw gebeurd? Autonome gemeente-havenbedrijven het werktuig van de gesjoemel van de 21 eeuw en toch laat Geert Bourgeois ze in alle "rustige vastheid" verder werken... http://www.gva.be/antwerpen/gm-we-he...nageleefd.aspx http://www.hbvl.be/nieuws/economie/a...afspraken.aspx http://economie.trends.knack.be/de-v...-verwacht.html http://www.hln.be/hln/nl/1316/Autobe...pel-site.dhtml http://www.vandaag.be/binnenland/498...erpen-toe.html http://www.abvvmetaal.be/index.php?o...id=202&lang=nl Quid: vervreemding tegengaan – voorkooprecht Vlaams Gewest? Wat heeft het havenbedrijf en Marc Van Peel ermee gedaan? Wat is de huidige toestand? Hoe is geëindigd, heeft GM of iemand anders...daar een vetzak... operatie kunnen doorvoeren? Wie controleert de rekeningen van het “autonome havenbedrijf”is ook een goede vraag? Als het is zoals bepaalde AGB aan de kust waar ik zelf getuige van ben en waar gedetacheerden er liever niet waren. Als het dan gaat over twee stuks dan weet men genoeg. Maar ook dit werd door mij aangekaart bij de Gouverneur en Vlaamse regering- Geert Bourgeois die waarschijnlijk nu zullen zeggen “ Wir haben es nicht gewusst”, net zoals Dexia en de Gemeentelijke Holding. Ook PWC kwamen er opmerkingen die door elk controle orgaan gewoonweg werden genegeerd. Alleen een burger zag ze, en werd vervolgens catalogiseert als “stalker” die misbruik maakt van elctronische communicatie middelen.. Stel je dat maar eens voor in een Vlaanderen die het beter wil doen dan België. Over de Opel site stond in de actualiteit te lezen dat er 36 kandidaat- investeerders waren/zijn. Nieuwe activiteiten worden voorlopig geblokkeerd door het conflict over de verkoopprijs tussen het Gemeentelijk Havenbedrijf en de Amerikaanse eigenaar GM. Ik lees wel degelijk eigenaar terwijl dat iedereen weet of zou moeten weten dat het openbaar domein buiten de handel staat – inaliénable et imprescriptible.Onvervreemdbaar dus, dit omdat zij zodanig strategisch liggen dat zij in handen moeten blijven van de gemeenschap uit economische gronden met inbegrip van tewerkstelling. De waarde van de site, zo'n 90 hectare zijnde 130 voetbalvelden groot wordt op 75 �* 100 miljoen euro geschat GM baseert zich voor de verkoopprijs op die marktwaarde. Het bod van het Havenbedrijf van 30 miljoen lag wel ver onder de prijs. Wat gaat er verder gebeuren met het optierecht van het Havenbedrijf die naar de rechter stapte om dat recht af te dwingen. Volgens Minister-president Kris Peeters zou de rechtbank pas in juni 2012 een vonnis uitspreken dit werd bekend gemaakt na een vraag van zijn partijgenoot en Vlaams parlementslid Robrecht Bothuyne. Stand van zaken? Gaat men een vraag toelaten in de plenaire over deze zeer belangrijke Opel gronden, in welke handen zijn deze haven-gronden die tot ons allen behoren. Citaat: Ook Dehaene snapte niks van Dexia Het Laatste Nieuws van 8 november 2011 artikel Peter Gorlé Ook bij de behandeling van het openbaar domein – gemeenschapsgoederen schijnen zij er niets te willen van snappen... Moet je dan in geval dat je er niets van snapt, voor het algemeen belang, je plaats niet afstaan, is ook een goede vraag? Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 10 oktober 2012 om 10:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.443
|
![]() Het is een totale mislukking, dus geeft Marc Van Peel onze vervreemde havengronden best terug zoals oorspronkelijk opgelegd door artikel 538 van het Burgerlijk Wetboek.
Zou niet mogen bestaan zulke politici die zich alles bemachtigen zelf wat van het volk is. Tijd dat ze terug naar school gaan voor een cursus Publiek-Administratief recht samen met een beetje rechtspraak van voor de tijd dat Justitie op een schandalige manier politiek werd benoemd... ![]() ![]() http://www.dewereldmorgen.be/blogs/j...sme-niet-werkt Ondertussen zoals iedereen wel gemerkt heeft is er nog geen enkele "lastige vraag" gekomen van de pers in verband. Willen zij dan werkelijk niets doen voor hun generatiegenoten en deze hun bezittingen? Waarom krijgen wij in Vlaanderen geen antwoord over: wat is er met de Opel gronden gebeurd - stand van zaken? En wat about de CDO'S binnen de Vlaamse ministeries? Wie gaat de vraag stellen? Opnieuw LDD? Nu anders Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 12 oktober 2012 om 10:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.443
|
![]() Hopelijk komen die vragen vandaag eindelijk aan bod.
Quid Opel en CDO'S |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.443
|
![]() Citaat:
Wel Alfacam, maar ook niets over het eindbedrag van de gegeven waarborgen door Vlaanderen. Gaan wij dit net zoals Dexia dit opnieuw vernemen wanneer het te laat is, is ook een goede vraag? http://docs.vlaamsparlement.be/docs/..._voorlopig.pdf Bladzijde 21 Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 18 oktober 2012 om 10:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.443
|
![]() Citaat:
Welke niet bestonden voor de verkiezingen. Moest Gnek positief stemmen is ook een goede vraag? Van drie modellen naar sluiting ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Heeft deze beslissing te maken met hun Europese unie ( Van Rompuy en consorten) die dringend werk naar Spanje wil exporteren om zo een revolutie van werklozen te voorkomen welke hun Unie in gevaar zou kunnen brengen? (lees sluiten van de EU net zoals Genk) http://forum.politics.be/showthread....91#post6382791 Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 24 oktober 2012 om 10:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.443
|
![]() Ondertussen in Antwerpen.
Komt er een tweede "cordon sanitaire"? 'We gaan naar een precair moment.’ 19:18 - 30 september 2011 door Ivan Broeckmeyer en Wim Van de Velden De Wever: 'Dit wordt één tegen allen' Artikel N-VA voorzitter Bart De Wever is er meer dan ooit van overtuigd dat Vlaanderen met de akkoorden over de staatshervorming gerold is. Maar hij is zeker niet van plan zich zomaar uit de Vlaamse regering te laten duwen door de partijen die federaal met Elio Di Rupo in zee gaan. Dat zegt Bart De Wever in een interview met De Tijd. Einde citaat http://www.tijd.be/nieuws/politiek_e...3136.art?ckc=1 En bij Dexia is het "De laatste keer" zeggen zij… http://www.lesoir.be/111218/article/...re-fois-%C2%BB Misschien krijgen wij van N-VA nieuws over de Opel havengronden. Quid Geert Bourgeois? Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 2 november 2012 om 11:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
|
![]() Bart kan je daar wel op antwoorden een van zijn cumuls is havenbestuurder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.443
|
![]() Samen met de reeds gestelde vragen over de Opel (haven) gronden en de gestelde waarborgen door Vlaanderen.
Wanneer komt de COM FIN nog eens bijeen is ook een goede vraag? Zeker nu dat er veranderingen zijn voor wat betreft de Dexia waarborgen samen met talrijke andere vragen. Of is Eric nog op verlof? ![]() Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 8 november 2012 om 13:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.443
|
![]() Marc Van Peel terug havenschepen of gaat men gezond wisselen?
() Nog altijd geen nieuws over de Opel gronden en de het voorkooprecht. Wie weet hier meer over? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.443
|
![]() COM 039 ECO van 08.11.12
Bladzijde 6 http://docs.vlaamsparlement.be/docs/...6-08112012.pdf Met dank aan Groen en dhr Filip Watteeuw kregen wij een zeer beperkt stand van zaken over de Opel gronden van Kris Peeters << De gronden daar waren zelfs eigendom van het Havenbedrijf, maar dit dispuut wordt nog altijd voor de rechtbank uitgevochten en kan nog lang duren.>> Einde citat. Dit is de cirkel die zich telkens herhaalt, men schuift het door naar Justitie en vervolgens verdwijnt het in de lange loop. Wat men ook de doofpot kan noemen omdat als er wel iets met gebeurd, de mensen het al lang vergeten zijn dat het een belangrijke vraag was voor het algemeen belang. Marc Van Peel zal hier waarschijnlijk niets over te zeggen hebben, AGB zijn top secret materie- nochtans is het zijn wens om schepen van de Haven te blijven, wie weet waarom...misschien een vraag stellen aan de AGB van Oostende &. Desgevallend kan misschien Bart De Wever eveneens aanwezig in de aangelegenheid van dit autonoom haven-gemeentebedrijf ons verder helpen. Beste Bart, kan je ons zeggen wat de stand van zaken is aangaande de Opel gronden. De verwarring is momenteel aanwezig, omdat eerst gezegd is dat GM eigenaar was en dat het Havenbedrijf een voorkooprecht had. Hoe zit het nu juist in elkaar beste Bart? Een stand van zaken van Geert Bourgeois die nog altijd niets heeft ondernomen tegen deze werktuigen van het "gesjoemel" van de 21 eeuw is ook goed. Op hetzelfde ogenblik lezen wij het volgende: LRM blijft nog 30 miljoen over van de 250 hoe gunstig voor Vlaanderen is men omgegaan met de 220 miljoen die weg zijn, lijkt ons wel een goede vraag? Waar staat dat te lezen? Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 24 november 2012 om 12:27. |
![]() |
![]() |