Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 november 2012, 23:59   #1
Klarekijk
Banneling

Standaard Zit er een "MOL" in Europa, is het Engeland ?

Volgens mij is engeland weldegelijk een " mol " of een eilandmentaliteit die van 3 walletjes wil eten .

De eurozone is hen enkel geliefd om er uit te profiteren voor export .
Maar ook als afremmer en manipulator van beslissingen .

Enerzijds hebben ze er voordeel bij vanuit hun Amerikaanse partner dat hiet hier niet vlotjes gaat .

En hun vriendje Poetin zal ook wel wat penny's veil hebben om wat dwars te liggen .

Voor mij zou het simpel zijn en niet te veel eieren onder leggen .

Mee doen of U niet moeien .

Ze hadden Engeland NOOIT of te nimmer stemrecht en beslissingsdeelname mogen geven zonder dat het zijn pond verliet .

deelnemen en willen beslissen , en gelijk Uw munteenheid willen houden is op zijn minst dubbelzinnig .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 00:32   #2
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Engeland
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 17:20   #3
ArjanD
Gouverneur

ArjanD's schermafbeelding

Standaard

Uit het volgende rapport blijkt dat Engeland de EU ziet als mogelijk complot voor een vierde rijk geïnitieerd door groot industriëlen die tijdens de val van de Nazi's geld verstopten om na de oorlog het werk van de Nazi's voort te zetten.

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...Reich--EU.html

Groot industriëlen zoals biotech en farmaceutische industrie kunnen een enorme invloed hebben op de ontwikkeling van mens en juist de EU blijkt gentech koste wat kost door te willen drukken en farmaceutische praktijken toe te staan waar de FDA in Amerika zich niet aan waagt, zoals antipsychotica bij zware depressie.

De EU dreigde Hongarije recent met sancties als het zou weigeren om genetisch gemodicificeerde gewassen toe te staan op de agrarische markt. Gentech zaden zijn exclusief verkrijgbaar via enkele mega biotech bedrijven, omdat met regelgeving de markt wordt 'beveiligd'.

http://www.realdeal.hu/20090130/hung...-on-gmo-crops/

Buiten de vraag of genetisch gemodificeerd voedsel toestaan of bevorderen een verantwoorde keuze is, speelt er ook een aspect van invloed op de mens. Farmaceutische bedrijven hebben duidelijk bewezen tot immens wrede criminele praktijken in staat te zijn en er zijn veel aanwijzingen dat door die industrie in de genen van mensen wordt gerommeld. Zo veroorzaakt antidepressiva bijvoorbeeld DNA schade in het sperma en de foetus waardoor mannen onvruchtbaar worden en het nageslacht dat er komt wordt verzwakt (o.a. meer specifiek een zwak hart waarvoor babies moeten worden behandeld).

http://www.telegraph.co.uk/health/30...ty-in-men.html

http://www.tijd.be/nieuws/ondernemin...244905-429.art

Genetisch gemodificeerde gewassen verlegt de invloed op de genetische ontwikkeling van de mens nog meer naar mega bedrijven, en dat lijkt mij schadelijk omdat de motieven waarmee dat gebeurt mij niet lijken te deugen. Er speelt een groot korte termijn eigenbelang (zowel politiek als voor de bedrijven), maar als er sprake zou zijn van een bewuste praktijk dan denk ik op basis van mijn theoretische overwegingen dat ook dat schadelijk zal zijn.

Genetisch gemodificeerd voedsel is als het ware incest op het gebied van voeding. De complexe samenhang van genen voorziet in meer dan mensen er mogelijkerwijs in kunnen zien en er dient daarom een basis van respect te zijn voor de natuur / genen van planten en dieren.

Geen mens of wetenschap kan de toekomst voorspellen en weten wat morgen nodig is voor succes. Daarom is het essentieel dat we samenwerken voor de beste kans op overleven en planten en dieren respecteren als wezens met een 'gedeelde onvoorzienbare toekomst'.

"It takes two to tango"

Op basis van deze argumenten kun je stellen dat het schadelijk is wanneer mensen omwille van voorzienbare belangen invloed gaan hebben op de genetische ontwikkeling van de mens / voedsel.

Als er sprake zou zijn van Nazi/Darwin praktijken/ideologie door industriële grootmachten in de biotech/farmaceutische industrie dan kan ik mij voorstellen dat de EU als overheid in oprichting erg zwak staat en dat er een gerede kans is dat dergelijke praktijken ten uitvoering worden gebracht zonder dat iemand dat kan voorkomen, dus we mogen dan misschien dankbaar zijn dat Engeland er is als kritisch kijkende en sterke partij.

https://mh17waarheid.nl/google/ (Google's Corruptie voor AI Leven)

Laatst gewijzigd door ArjanD : 24 november 2012 om 17:40.
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 22:16   #4
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ze hadden Engeland NOOIT of te nimmer stemrecht en beslissingsdeelname mogen geven zonder dat het zijn pond verliet .

deelnemen en willen beslissen , en gelijk Uw munteenheid willen houden is op zijn minst dubbelzinnig .
Wat is jou mening over Denemarken? Zweden? De Tsjechische republiek? Of is je eigen munt behouden enkel dubbelzinnig als het om het VK gaat?
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 22:32   #5
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArjanD Bekijk bericht
Uit het volgende rapport blijkt dat Engeland de EU ziet als mogelijk complot voor een vierde rijk geïnitieerd door groot industriëlen die tijdens de val van de Nazi's geld verstopten om na de oorlog het werk van de Nazi's voort te zetten.

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...Reich--EU.html

Groot industriëlen zoals biotech en farmaceutische industrie kunnen een enorme invloed hebben op de ontwikkeling van mens en juist de EU blijkt gentech koste wat kost door te willen drukken en farmaceutische praktijken toe te staan waar de FDA in Amerika zich niet aan waagt, zoals antipsychotica bij zware depressie.

De EU dreigde Hongarije recent met sancties als het zou weigeren om genetisch gemodicificeerde gewassen toe te staan op de agrarische markt. Gentech zaden zijn exclusief verkrijgbaar via enkele mega biotech bedrijven, omdat met regelgeving de markt wordt 'beveiligd'.

http://www.realdeal.hu/20090130/hung...-on-gmo-crops/

Buiten de vraag of genetisch gemodificeerd voedsel toestaan of bevorderen een verantwoorde keuze is, speelt er ook een aspect van invloed op de mens. Farmaceutische bedrijven hebben duidelijk bewezen tot immens wrede criminele praktijken in staat te zijn en er zijn veel aanwijzingen dat door die industrie in de genen van mensen wordt gerommeld. Zo veroorzaakt antidepressiva bijvoorbeeld DNA schade in het sperma en de foetus waardoor mannen onvruchtbaar worden en het nageslacht dat er komt wordt verzwakt (o.a. meer specifiek een zwak hart waarvoor babies moeten worden behandeld).

http://www.telegraph.co.uk/health/30...ty-in-men.html

http://www.tijd.be/nieuws/ondernemin...244905-429.art

Genetisch gemodificeerde gewassen verlegt de invloed op de genetische ontwikkeling van de mens nog meer naar mega bedrijven, en dat lijkt mij schadelijk omdat de motieven waarmee dat gebeurt mij niet lijken te deugen. Er speelt een groot korte termijn eigenbelang (zowel politiek als voor de bedrijven), maar als er sprake zou zijn van een bewuste praktijk dan denk ik op basis van mijn theoretische overwegingen dat ook dat schadelijk zal zijn.

Genetisch gemodificeerd voedsel is als het ware incest op het gebied van voeding. De complexe samenhang van genen voorziet in meer dan mensen er mogelijkerwijs in kunnen zien en er dient daarom een basis van respect te zijn voor de natuur / genen van planten en dieren.

Geen mens of wetenschap kan de toekomst voorspellen en weten wat morgen nodig is voor succes. Daarom is het essentieel dat we samenwerken voor de beste kans op overleven en planten en dieren respecteren als wezens met een 'gedeelde onvoorzienbare toekomst'.

"It takes two to tango"

Op basis van deze argumenten kun je stellen dat het schadelijk is wanneer mensen omwille van voorzienbare belangen invloed gaan hebben op de genetische ontwikkeling van de mens / voedsel.

Als er sprake zou zijn van Nazi/Darwin praktijken/ideologie door industriële grootmachten in de biotech/farmaceutische industrie dan kan ik mij voorstellen dat de EU als overheid in oprichting erg zwak staat en dat er een gerede kans is dat dergelijke praktijken ten uitvoering worden gebracht zonder dat iemand dat kan voorkomen, dus we mogen dan misschien dankbaar zijn dat Engeland er is als kritisch kijkende en sterke partij.

Wat een stompzinnig gereutel weeral, en dat geldt voor de openingspost ook al.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 22:33   #6
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Engeland
Engeland heeft perfect het recht uit de € te stappen
Oud 24 november 2012, 22:46   #7
Maikel Joosten
Gouverneur

Maikel Joosten's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat Engeland excuseer Groot-Brittannië gewoon nooit die "empire" mentaliteit ontgroeid is. Zij menen meer te zeggen hebben als een ander gewoon omdat ze ooit iets betekende in de wereld. Nu dat die macht gereduceerd is tot een hoopje niets is het aan alle landen van de EU om hen eens de wacht aan te zeggen. Als ze dat niet accepteren kunnen ja shot ze dan buiten.

Ik moet ook niets van hebben van dat Brits volkje. Wat ooit een trotse natie was is nu gereduceerd tot een bende marginalen dat nog vulgairder is dan een Rus op vakantie.

Laatst gewijzigd door Maikel Joosten : 24 november 2012 om 22:48.
Maikel Joosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 23:08   #8
ArjanD
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

Wat een stompzinnig gereutel weeral, en dat geldt voor de openingspost ook al.
Heeft u het rapport gelezen? Het is een officiëel rapport afkomstig van de Amerikaanse militaire veiligheidsdienst.

Citaat:
The Red House Report is a bridge from a sunny present to a dark past. Joseph Goebbels, Hitler's propaganda chief, once said: 'In 50 years' time nobody will think of nation states.'

For now, the nation state endures. But these three typewritten pages are a reminder that today's drive towards a European federal state is inexorably tangled up with the plans of the SS and German industrialists for a Fourth Reich - an economic rather than military imperium.
Ik vind het verdacht dat de EU gentech/GMO opdringt en met sancties forceert en ik heb vanuit mijn betrokkenheid met het onderwerp psychiatrie opgemerkt dat de EU medicijnen goedkeurt voor indicaties die de FDA afkeurt vanwege "te grote risico's bij een groep van miljoenen mensen"

Laatst gewijzigd door ArjanD : 24 november 2012 om 23:13.
Oud 24 november 2012, 23:17   #9
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten Bekijk bericht
Ik denk dat Engeland excuseer Groot-Brittannië gewoon nooit die "empire" mentaliteit ontgroeid is. Zij menen meer te zeggen hebben als een ander gewoon omdat ze ooit iets betekende in de wereld.
Ik denk dat Frankrijk hier meer last van heeft dan Engeland hoor...
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 23:22   #10
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArjanD Bekijk bericht
Heeft u het rapport gelezen? Het is een officiëel rapport afkomstig van de Amerikaanse militaire veiligheidsdienst.

Ik vind het verdacht dat de EU gentech/GMO opdringt en met sancties forceert en ik heb vanuit mijn betrokkenheid met het onderwerp psychiatrie opgemerkt dat de EU medicijnen goedkeurt voor indicaties die de FDA afkeurt vanwege "te grote risico's bij een groep van miljoenen mensen"
pffff conspiratie
Oud 24 november 2012, 23:23   #11
Maikel Joosten
Gouverneur

Maikel Joosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Ik denk dat Frankrijk hier meer last van heeft dan Engeland hoor...
Frankrijk is ooit groot geweest maar heeft nooit de macht geproefd die GB ooit bezat, maar mij zul je niet horen ontkennen dat ook zij een grote mond hebben.
Oud 25 november 2012, 00:17   #12
ArjanD
Gouverneur

Standaard

Citaat:
pffff conspiratie
Het is toch ook vreemd om te denken dat de Nazi's of mensen met soortgelijk gedachtegoed plotseling zouden zijn verdwenen na de oorlog?

Het potentieel tot samenwerken als Europa kan natuurlijk onvoorstelbaar grote baten en mogelijkheden geven t.b.v. de mens, maar het kan ook mensen met kwade bedoelingen kansen geven en daarom is het m.i. belangrijk dat we de geschiedenis niet vergeten. Er zijn zeer kwade geesten die hard zijn afgestraft in het verleden en die zich daarom wel twee keer bedenken voordat ze iets doen, en die dus des te gevaarlijker zijn geworden.

Oud 25 november 2012, 01:46   #13
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

ahem Engeland is samen met Schotland opgegaan in Groot Brittannië in 1707 (in 1800 in het Verenigd Koninkrijk).

Verder is de kijk van Klarekijk alles behalve klaar, immers maar 17 van de 27 lidstaten hebben de Euro.
Hoewel de Britten soms wat ambigu in Europa staan, toch zitten de andere netto-betalers zoals Duitsland, Nederland en de Scandinavische landen aardig op hun lijn. Een aardig twistpunt lijkt het landbouwbeleid te zijn; zij vinden dat dit beter naar zaken zoals innovatie kan gaan. Echter misschien kan het beter gaan over wat we het beste samen in de EU doen.
Oud 25 november 2012, 11:38   #14
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Volgens mij is engeland weldegelijk een " mol " of een eilandmentaliteit die van 3 walletjes wil eten .

De eurozone is hen enkel geliefd om er uit te profiteren voor export .
Maar ook als afremmer en manipulator van beslissingen .

Enerzijds hebben ze er voordeel bij vanuit hun Amerikaanse partner dat hiet hier niet vlotjes gaat .

En hun vriendje Poetin zal ook wel wat penny's veil hebben om wat dwars te liggen .

Voor mij zou het simpel zijn en niet te veel eieren onder leggen .

Mee doen of U niet moeien .

Geopolitieke geschiedenis m'n beste!

Dat eilandje voor onze West-Europese kust heeft een eeuwenlange geschiedenis als zeemogendheid, als imperium die zich afzet tegen het Europese continent. Daarbij is het voor de Britten vooral belangrijk dat er aan die kust aan de overkant geen sterke staat ontstaat, geen supermacht. Daarom moest Napoleon bestreden worden (de rivierendelta als een pistool gericht op Londen), moest NS-Duitsland en Duitsland in WO1 bestreden worden,... Het VK wil er alles aan doen om te verhinderen dat er een sterk continentaal Europa bestaat omdat het deel uitmaakt van de Atlantische thalassocratie. Na de instorting van hun koloniaal imperium, hebben de Britten hun wagon aangehaakt aan de Amerikaanse trein van het Westen, NATO,... om zo als grootmacht enigszins stand te kunnen houden.

Als Europeanen hebben we de PLICHT om de vernietiging van die Atlantische thalassocratie na te streven. En dus moeten we alle krachten steunen die strijden tegen NATO, het uiteenvallen van de USA wensen, het uiteenvallen van het VK willen (IRA, Schotse onafhankelijkheid,...), enz...
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2012, 11:46   #15
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=Zq9OpJYck7Y

Laatst gewijzigd door Ke Nan : 25 november 2012 om 11:49.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2012, 11:48   #16
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Engeland heeft perfect het recht uit de € te stappen
Ze zitten er niet eens in

De lucky bastards
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2012, 12:59   #17
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Ze zitten er niet eens in

De lucky bastards

UIt de EU
Oud 25 november 2012, 16:18   #18
UnionJack
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten Bekijk bericht
Ik denk dat Engeland excuseer Groot-Brittannië gewoon nooit die "empire" mentaliteit ontgroeid is. Zij menen meer te zeggen hebben als een ander gewoon omdat ze ooit iets betekende in de wereld. Nu dat die macht gereduceerd is tot een hoopje niets is het aan alle landen van de EU om hen eens de wacht aan te zeggen. Als ze dat niet accepteren kunnen ja shot ze dan buiten.

Ik moet ook niets van hebben van dat Brits volkje. Wat ooit een trotse natie was is nu gereduceerd tot een bende marginalen dat nog vulgairder is dan een Rus op vakantie.
Dwaas. Een hoopje niets?!?
Jij kent volgens mij geen enkele Brit.
The way things are going, Great Britain will have to come to the continent's aid, once again.
Binnenkort zullen enkele continentale hoopjes niets weer gered moeten worden tegen hun goesting. Na Napoleon, Hitler, Bismarck & co. , wat zal het ditmaal weer zijn?
UnionJack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2012, 16:25   #19
UnionJack
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Geopolitieke geschiedenis m'n beste!

Dat eilandje voor onze West-Europese kust heeft een eeuwenlange geschiedenis als zeemogendheid, als imperium die zich afzet tegen het Europese continent. Daarbij is het voor de Britten vooral belangrijk dat er aan die kust aan de overkant geen sterke staat ontstaat, geen supermacht. Daarom moest Napoleon bestreden worden (de rivierendelta als een pistool gericht op Londen), moest NS-Duitsland en Duitsland in WO1 bestreden worden,... Het VK wil er alles aan doen om te verhinderen dat er een sterk continentaal Europa bestaat omdat het deel uitmaakt van de Atlantische thalassocratie. Na de instorting van hun koloniaal imperium, hebben de Britten hun wagon aangehaakt aan de Amerikaanse trein van het Westen, NATO,... om zo als grootmacht enigszins stand te kunnen houden.

Als Europeanen hebben we de PLICHT om de vernietiging van die Atlantische thalassocratie na te streven. En dus moeten we alle krachten steunen die strijden tegen NATO, het uiteenvallen van de USA wensen, het uiteenvallen van het VK willen (IRA, Schotse onafhankelijkheid,...), enz...
Jo jongen, ik heb medelijden met u. Waar & wanneer is het ergens mis gegaan met u? Wil je erover praten? PB!
Groot-Britannië is weliswaar steeds voor een Europa in evenwicht geweest, dat klopt. Dat zijn echter zeker niet dé redenen waarom Napoleon en Duitsland bestreden werden.
Het Imperium stortte niet ineen; itt sommige andere landen heeft GB geleerd uit zijn koloniale verleden, uit de fouten die daar begaan werden. Onafhankelijkheid werd aan het overgrote gedeelte van de landen geschonken, of gaf men hen de keuze. Dit ook als resultaat van een overeenkomst tss Churchill en Roosevelt.
Indien de USA en VK er als stabiliserende wereldmogendheden er niet meer zouden zijn, zou Europa zeer snel opgedeeld worden door andere grote mogendheden, rest assured. Hoewel de US en de UK er zeker ook niet rooskleurig voor staan, staan ze er wel een pak rooskleuriger voor dan het Europese continent.

Ik vind u persoonlijk ne gevaarlijke zot, die moet geïnterneerd worden.
UnionJack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2012, 16:29   #20
jeroen122
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UnionJack Bekijk bericht
Jo jongen, ik heb medelijden met u. Waar & wanneer is het ergens mis gegaan met u? Wil je erover praten? PB!
Groot-Britannië is weliswaar steeds voor een Europa in evenwicht geweest, dat klopt. Dat zijn echter zeker niet dé redenen waarom Napoleon en Duitsland bestreden werden.
Het Imperium stortte niet ineen; itt sommige andere landen heeft GB geleerd uit zijn koloniale verleden, uit de fouten die daar begaan werden. Onafhankelijkheid werd aan het overgrote gedeelte van de landen geschonken, of gaf men hen de keuze. Dit ook als resultaat van een overeenkomst tss Churchill en Roosevelt.
Indien de USA en VK er als stabiliserende wereldmogendheden er niet meer zouden zijn, zou Europa zeer snel opgedeeld worden door andere grote mogendheden, rest assured. Hoewel de US en de UK er zeker ook niet rooskleurig voor staan, staan ze er wel een pak rooskleuriger voor dan het Europese continent.

Ik vind u persoonlijk ne gevaarlijke zot, die moet geïnterneerd worden.
moest de Europese unie zoveel schulden aangaan en geld bijdrukken als GB en VS hadden we dezelfde groei
jeroen122 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be