![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Is het einde van Belgie onvermijdelijk? Die Vraag stel ik mij soms.
Gaat er ooit een tijd komen dat de Walen en Vlamingen in peis en vree zullen leven? Ik kan mij echt niet voorstellen dat die tijd ooit zal komen. Ons gefederaliseerd land met gesplitste kiesregio's doet er alleszins geen goed aan. Ik zie bij mezelf maar 2 oplossingen: -Een unitair Belgie... Maar dat zal de vrede tussen de 2 volkeren volgens mij niet positief beinvloeden. Ik denk trouwens dat het draagvlak hiervoor zeer klein is, en dit bij beide regio's. -Belgie Splitsen. Dat lijkt mij nog de beste oplossing... Of mischien iets tussenin zoals een doorgedreven confederaal model... De toekomst zal het uitwijzen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In praktische zin: ja, het is onafwendbaar en we zijn in feite al goed op weg.
In technische en juridische zin: het is best mogelijk dat België nog heel lange tijd blijft bestaan als leeg omhulsel. Op zich is dat ook niet zo erg. Symboliek is wel belangrijk, maar het is uiteindelijk de daadwerkelijke autonomie die van tel is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(toch gaat het te traag, naar mijn goesting) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want onherroepelijk, met alle inspanningen die niet gedaan zijn of worden, gaan we er nu snel naartoe gaan. 2 �* 3 jaar maximum. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De schulden gaan toch gewoon doorgeschoven worden naar de nieuwe staten.
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() We weten allemaal wie België kapotgemaakt heeft/hebben, namelijk degenen die de francofone, monarchale minderheidsdictatuur kost wat kost moesten redden.
Het moet verschrikkelijk zijn voor de intellectueel en cultureel superieure Belgische elite te moeten beseffen, dat wanneer ze een volk helemaal uitmelken en de helft van hun loon afnemen, ze nog steeds twee keer zo rijk zullen zijn dan de Waals-Brusselse pariastaat. De koekendozenromantiek van Magnificat hierboven is een surrealistische luchtbel, over twee, nu 3 grote groepen die lijnrecht tegenover elkaar staan. Die derde groep hebben ze met de tienduizenden geïmporteerd en geregulariseerd. In 2025 is België overwegend Islamitisch qua demografie. Knoop het goed in uw oren. Laatst gewijzigd door Vigilante VL : 20 november 2012 om 19:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar blijkbaar weet je nog niet dat volgens alle peilingen minstens 80% van de Belgen tégen de splitsing van het land is. Dan heb je meteen de enig realistische oplossing. ![]()
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zullen er wel nog zijn waar niks aan gevraagd is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bent jezelf in slaap aan het wiegen. Uw 80 % heeft waarschijnlijk betrekking op "la Belgique entière". Maar dat is volstrekt irrelevant geworden. Wees er maar van overtuigd dat op dit ogenblik in het hedendaagse Vlaanderen 80 % gewonnen is voor een ver doorgedreven vorm van confederalisme/federalisme. En wanneer de francofoontjes zich daar tegen zullen verzetten (wat te verwachten valt) dan zal die Vlaamse 80 % niet aarzelen om voor onafhankelijkheid te kiezen.
Laatst gewijzigd door quercus : 20 november 2012 om 20:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Als ge vraagt "Wilt ge al uw spaargeld en bezittingen afstaan om Belziek te redden" zult ge wel wat minder dan 80% scoren.
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Of, om het nog extremer te stellen, kunnen we vragen "Wilt u dat vooral de rijken onder de Vlamingen een beetje geld afstaan om te vermijden dat miljoenen Walen in Griekse toestanden terechtkomen waarbij ze soms letterlijk flauwvallen van de honger wegens geen geld voor voedsel?"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Het is altijd de middenklasse die betaalt. Altijd. Wie iets anders gelooft is een idioot. Wie iets anders zegt is een idioot of een leugenaar of beide.
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Ja, het einde is onvermijdelijk. Zoals Vlaanderen Boven stelt: als leeg omhulsel zou het nog een tijd meekunnen.
Wat mij opvalt: de publieke (en media) opinie is eindelijk aan het omslaan. Eergisteren stond er een artikel in de standaard. Zeker lezen, de beste analyse die ik de laatste jaren zag. Een quote: Citaat:
Gisteren ook, de CD&V die in paniek uitroept: "als di Rupo zo bezig blijft haalt N-VA 50 tot 60%" Elke opinie van de bedrijfswereld in de politiek leest als een pamflet voor N-VA. Niet dat die allemaal persé N-VA moeten hebben, het is gewoon de enige partij die blijkbaar beseft dat het aanmodderen moet stoppen en dat zelfs al doet het verdomd veel pijn, op lange termijn het de enige oplossing is. Ik verwacht nog voor 2014 dat de traditionelen mee op de boot springen. Een 50% overwinning van N-VA zal niet eens nodig zijn. Ze kunnen het niet meer maken de N-VA opzij te schuiven, en ze weten het verdomd goed.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 21 november 2012 om 07:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Maar wel 60-70% van de vlamingen voor een confederaal België wat quasi een splitsing is, het is maar hoe je het bekijkt. Ik was zelf vroeger een naïef onwetend links voorstander van een sociaal België maar als je nuchter bekijkt hoe het systeem werkt en hoe we al 100 jaar hard gepakt worden door de Franstaligen dan draait iedreen bij. Dat is iedereen die z'n eigen centen moet verdienen, enkel zij die hun loon door de staat uitbetaald krijgen zijn nog wat verdeeld en zijn meer pro België.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zonder de Duitsers géén Vlaamse zaak ![]() Géén Vlaamse Gentse univ. En ga zo maar door. Wellicht vandaar de liefde van BDW voor zijn grote voorbeeld. En Borms ging een stapje te ver. Laatst gewijzigd door Tejokus : 21 november 2012 om 07:59. |
|
![]() |
![]() |