Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2012, 13:50   #1
E. Migrant
Banneling

Standaard Linux?

De komst van Windows 8 is voor de ene reden tot feesten en voor de ander een bron van ergernis. Het doet in ieder geval nadenken over Operating Systems op computers, laptops, tablets, smartphones...

Willen we allemaal de gevangene van Microsoft en Apple blijven, of laten we Bill Gates en Steve Jobs achter ons en stappen we over op het vrije open source project van Linus Torvalds en co?
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2012, 14:19   #2
Doa
Banneling

Standaard

linux is natuurlijk geen operating system maar een kernel he,
en lang niet alle operating systems met de linux kernel zijn gratis (red hat & suse vb)
Doa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2012, 14:37   #3
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Microsoft is al een paar jaar een van de grote bijdragende entiteiten aan de open source community.Die "ruzie" is al jaaaren geleden gestopt.Microsoft heeft zijn absoluut overwicht op het bureau behouden en was ondertussen eventjes de mobiele wereld uit het oog verloren waar een gemodificeerde versie van Linux,Android ,nu de dominantie veroverd heeft.

Ik kan wel iedereen aanraden een Linux-distributie op zijn desktop of PC te gebruiken zodra je tot het besluit komt dat je geen heel specifieke teken- of spelletjes-software (meer) nodig hebt.....
Je kunt zelfs rustig Office-pakketten uitwisselen met de rest van de wereld,en Linux installeren is al jaren een eitje....

maar voor de rest....leven en laten leven hé?

Laatst gewijzigd door kelt : 18 november 2012 om 14:38.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2012, 15:34   #4
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
De komst van Windows 8 is voor de ene reden tot feesten en voor de ander een bron van ergernis. Het doet in ieder geval nadenken over Operating Systems op computers, laptops, tablets, smartphones...

Willen we allemaal de gevangene van Microsoft en Apple blijven, of laten we Bill Gates en Steve Jobs achter ons en stappen we over op het vrije open source project van Linus Torvalds en co?
Ik heb de indruk dat uw argumentatie zoals bij velen nogal ideologisch subjectief getint is.
Mij interesseert het niet dat de baas van Microsoft steenrijk is, zolang het produkt maar goed is. En momenteel vind ik voor dezelde prijs/kwaliteit niets beter dan Windows.
Apple is voor mij een duurbetaalde hype, waarmee ik niet zeg dat geen kwaliteit wordt geleverd.

Laatst gewijzigd door Rudy : 18 november 2012 om 15:37.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2012, 18:31   #5
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk bericht
linux is natuurlijk geen operating system maar een kernel he,
en lang niet alle operating systems met de linux kernel zijn gratis (red hat & suse vb)
Zever dikke zever, ubuntu bv stukken sneller dan die rommel van Bill Gates. 36 000 gratis programma's tot photoshop toe.
Linux is een kernel maar daar zijn echt wel operating systems op gebouwd.
Linux rulez.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2012, 18:33   #6
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat uw argumentatie zoals bij velen nogal ideologisch subjectief getint is.
Mij interesseert het niet dat de baas van Microsoft steenrijk is, zolang het produkt maar goed is. En momenteel vind ik voor dezelde prijs/kwaliteit niets beter dan Windows.
Apple is voor mij een duurbetaalde hype, waarmee ik niet zeg dat geen kwaliteit wordt geleverd.
Inderdaad het betere programma is gratis. Windows is dikke rommel.
Zoals gewoonlijk vertel je hier weer dikke zever.
Oud 18 november 2012, 19:31   #7
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Ik ben ook een linux fan, in zijn ubuntu variante. Op mijn werk zijn ze nu ook stilaan naar Ubuntu aan het overschakelen. Niet dat ik geen windows machines heb (nog eentje onder XP) en ik heb ook een macbookske liggen dat zijn leuke kantjes heeft, maar ik vind het gratis aspect van Linux niet te versmaden, en (het daaruit voortkomende) idee van een centrale respository ongelofelijk handig.
Wil je de nieuwste versie van iets hebben, gewoon afladen, volautomatisch. Niet meer knoeien op russische crack servers en riskeren van uw gans spel met viruskes te vergiftigen, geen geklooi meer met oude versies want geen goesting om volle pot te betalen voor de laatste versie waarvan ge de nieuw snufkes misschien voor 95% niet gaat gebruiken.

Altijd up-to-date als je dat wil, het gros van de soft automatisch vanuit een centrale server afladen, en als er problemen zijn, een forum waar honderden geeks oplossingen voor U willen bedenken. Wat wilt ge meer ?

Ik moet zeggen dat ik hoe langer hoe minder het "gebruiksvriendelijke" voordeel van Macs zie onderscheiden: moet hoe langer hoe meer ook op mijn mac gaan knoefelen om iets draaiende te krijgen ; en wat enkel maar onder windows draait, krijg ik meestal onder ubuntu wel met wine aan de praat.

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 november 2012 om 19:33.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2012, 19:46   #8
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Mensen die geen jota verstand hebben van computers denken dat wel vaker...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2012, 19:55   #9
Rollercoaster
Banneling

Standaard

Ik gebruik Windows 7 en een variant van Ubuntu nl. Xubuntu. Ik ben vooral van Xubuntu heel erg tevreden. Start bijzonder snel op, is gebruiksvriendelijk, steeds up tot date, geen gedoe met virussen, geen register dat vervuild wordt met achter gebleven rommel en bijgevolg vertraagt je PC niet en bovenal een fantastische community.
Ik gebruik mijn Windows enkel nog voor mijn werk.
Voor al de rest gebruik ik zoveel mogelijk Xubuntu.
Daarmee wil ik niet zeggen dat Windows slecht is. Windows vind ik de laatste jaren ook best gebruiksvriendelijk.
Wie zich aan Linux wil wagen, kan ik van harte deze website aanbevelen!
Daar staat alles heel erg goed uitgelegd.
Rollercoaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2012, 20:00   #10
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat moet vermeden worden is dat Linux-gebruikers als "sekte-leden",als "Unix-guru's" gezien worden,of zich zo gedragen,bijvoorbeeld door een rabiaat anti-Windows of anti-Mac gedrag...Dat is een houding die eigenlijk thuishoort bij de jaren negentig,niet nu,
Gezien de aardverschuiving naar de mobiele wereld..(waar overigens de "pure" Linux-distro's kompleet afwezig zijn....) wordt dat zo zoetjesaan irrelevant.

Een gezondere methode lijkt me:
"Ik gebruik Windows machines omdat ze mij op mijn werk daarvoor betalen"

Laatst gewijzigd door kelt : 18 november 2012 om 20:02.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2012, 20:05   #11
Rollercoaster
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Wat moet vermeden worden is dat Linux-gebruikers als "sekte-leden",als "Unix-guru's" gezien worden,of zich zo gedragen,bijvoorbeeld door een rabiaat anti-Windows of anti-Mac gedrag...Dat is een houding die eigenlijk thuishoort bij de jaren negentig,niet nu,
Gezien de aardverschuiving naar de mobiele wereld..(waar overigens de "pure" Linux-distro's kompleet afwezig zijn....) wordt dat zo zoetjesaan irrelevant.

Een gezondere methode lijkt me:
"Ik gebruik Windows machines omdat ze mij op mijn werk daarvoor betalen"
²

Jammer genoeg gebeurt dit nog veel te veel!
Oud 18 november 2012, 20:07   #12
Doa
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Zever dikke zever, ubuntu bv stukken sneller dan die rommel van Bill Gates. 36 000 gratis programma's tot photoshop toe.
Linux is een kernel maar daar zijn echt wel operating systems op gebouwd.
Linux rulez.
Ik heb jaren gewerkt met linux en de meeste distro's zijn veel te log en traag. De enige relatief goeie distro was/is slackware, debian is er sinds 2003 op achteruit gegaan
geef mij maar het BSD platform met freebsd en netbsd in plaats van het overgehypte linux
Oud 18 november 2012, 20:30   #13
Rollercoaster
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb jaren gewerkt met linux en de meeste distro's zijn veel te log en traag. De enige relatief goeie distro was/is slackware, debian is er sinds 2003 op achteruit gegaan
geef mij maar het BSD platform met freebsd en netbsd in plaats van het overgehypte linux
Dan heb je Xubuntu nog niet geprobeerd! Mijn ervaring is dat het zelfs veel sneller gaat dan Windows.
Met BSD heb ik geen ervaring.
Oud 18 november 2012, 20:31   #14
Rollercoaster
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Mensen die geen jota verstand hebben van computers denken dat wel vaker...
Wat bedoel je hiermee? Wanneer heb je wel verstand van computers?
Oud 18 november 2012, 20:35   #15
Doa
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rollercoaster Bekijk bericht
Dan heb je Xubuntu nog niet geprobeerd! Mijn ervaring is dat het zelfs veel sneller gaat dan Windows.
Met BSD heb ik geen ervaring.
ik wantrouw een distro based op een distro die based is op debian, beetje teveel tussenstappen en ik hou wel van mijn fluxbox windowmanager
Oud 18 november 2012, 20:36   #16
Hoomer

Standaard

Citaat:
Overhypt????? Bullshit wacht tot we kunnen gamen dan ja.
Oud 18 november 2012, 20:40   #17
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Ik hebn Mandriva Linux op mijn netbook draaien en dat voldoet qua snelheid en toepassingen aan mijn verwachtingen. Wel eens een error 18 gehad en ik heb de computer toen een maand of zo niet gebruikt en het probleem verdween vanzelf. Wat erger is: als ik wil updaten of software wil installeren, gebruikt de PC altijd de virusscanner om de bestanden te openen met als gevolg dat ik niets geïnstalleerd krijg. Mijn Firefox enJava hinken ondertussen hopeloos achterop. En de toetsen van het toetsenbord kloppen ook niet allemaal.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2012, 20:42   #18
Doa
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Overhypt????? Bullshit wacht tot we kunnen gamen dan ja.
?
Oud 18 november 2012, 20:45   #19
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Is er nu al eindelijk een deftige Exchange Client beschikbaar onder Ubuntu of enige andere linux-distro?

Laatst gewijzigd door parcifal : 18 november 2012 om 20:47.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2012, 20:51   #20
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Al die verschillende besturingssystemen zijn alleen maar een bron van ergenis.
Beter 1 systeem en de rest weg.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be