![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Di Rupo en de zijnen deelden vandaag hun begrotingsoverzicht mee aan het volk en de pers. Met veel toneel gaven de “vermoeide” politici uitleg bij de begrotingscijfers die ze op papier hebben gezet, het was toch zo’n zware nachtelijke onderhandeling…
De federale regering komt vandaag trots met cijfers naar voor maar ze is niet capabel om de begrotingstekorten weg te werken, “de regering is erin geslaagd om onder de drempel van een verlies van 3 procent van het bruto binnenlands product (bbp) te blijven.” ... Een tekort van zo’n 10 miljard euro is dus zeker geen goed teken voor de rest van de begrotingsshow... Lees het artikel: http://www.volksmagazine.net/home/20...egrotingsshow/ http://www.peoplealliance.net/home/n...egrotingsshow/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De hele opbrengst van de 800Mhz frequenties wordt een giller.
In de eerste plaats is het zo dat het 800Mhz spectrum aan de Vlaamse gemeenschap toekomt, niet aan de federale overheid. Het is immers oorspronkelijk voor TV-uitzendingen voorzien. Bovendien is er aan die 800Mhz band niet zoveel nood in België: ze is vooral interessant om 3G breedband data aan te bieden in dunbevolkte gebieden. In een grote stad als België zijn die er niet, buiten de parkjes zoals Zoniënwoud en Ardennen. Wie zou daar nu willen in investeren? Het kapitaal voor de uitbouw van 4G / LTE is nog niet eens gevonden. De regering maakt zich dus illusies dat ze daar honderden miljoenen zou kunnen uithalen.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de N-VA analyse Regeringsmaatregelen zijn knip- en plakwerk en treffen vooral Vlaamse spaarder
Nog voor de voorlopige twaalfden gestemd zullen zijn, gaan ze een begrotingscontrole moeten doorvoeren, wegens de tegenvallende groei. En voor de begroting van 2014 mogen ze de hele oefening nog eens overdoen, met de verkiezingen van Juni 2014 in het vooruitzicht. Waarbij ze ook moeten rekening houden met de gevolgen van de staatshervorming, mocht die er komen natuurlijk. Overigens: wie beweerde nu weer precies dat ze een begroting voor 2013 en 2014 gingen opstellen? Nu zoeken ze volop eenmalige opbrengsten die ze voor 2014 ergens anders zullen moeten vinden. Problemen doorschuiven naar later: het handelsmerk van Di Rupo en zijn reactionaire état-PS, met de volle steun van Steven Vanackere. Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) Laatst gewijzigd door fonne : 20 november 2012 om 23:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Vandaag was een behoorlijk hallucinant dagje.
Ik denk dat Elio de afgelopen 3 dagen gewoon voor de spiegel heeft zitten oefenen met grote smiles en muilen trekken. Dit is een raszuiver Belgisch compromis: gooi het in de hoek, laat het gisten in den bak vol immobilisme en plaatsvervangende schaamte: probleem opgelost. Van Ackere gaat een Letermeke doen qua stijl: blijven lachen, hoe ver die Waalse lul ook in uw reet zit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Dit is waar iedereen naar vroeg, neen eiste.
"De bedoeling is dat de Belgische lonen de komende twee jaar trager stijgen dan die in de buurlanden, zodat onze bedrijven hun loonkostenhandicap gedeeltelijk kunnen wegwerken." De hoge loonlast is aangepakt, dus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een sfeerfoto:
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Deze begroting is .... nuja. Ik kan me amper maatregelen herinneren ondanks dat ik er meerdere artikels over heb gelezen. De bevolking eist een hervorming van het land en krijgt stilstand die achteruit gaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De 800Mhz band (790..862Mhz) was gereserveerd voor TV kanalen 61-69 in de UHF IV en V band. De EU besliste dat dit mocht vrijgegeven worden om breedband datadiensten aan te bieden in landelijke gebieden vanaf 2013 (na de afschakeling van analoge TV uitzendingen).
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er zijn in principe 3 manieren om de hoge loonlast aan te pakken: 1/ lonen omlaag 2/ index aanpakken 3/ belastingen op arbeid omlaag Het hele probleem in België is de belasting op arbeid. Het maakt niet uit hoeveel je gaat kloten aan 1/ en 2/, zolang 3/ niet aangepakt wordt zal de loonhandicap blijven. Meer dan 60% van de loonkost bestaat uit belastingen. Het is simpel, als mijn loon begrensd wordt dan klop ik bij mijn werkgeever aan voor opslag of ik ga jobhoppen. Als mijn loon niet geindexeerd wordt, idem. Gezien ik een goede werknemer ben die dagelijks gecontacteerd wordt door andere bedrijven, zal ik die ook krijgen. Ergo er verandert helemaal niks aan de loonkost voor de hoge lonen. De lage lonen worden ook gespaard of krijgen zelfs opslag door de regering dus al die maatregelen zijn gewoon bullshit, een rookgordijn. De loonhandicap wordt in weze niet aangepakt. De enige juiste manier om dit aan te pakken is fiscaliteit grondig herzien. Belasting op arbeid moet fors omlaag zonder dat ergens anders iets omhoog gaat. Het verschil zal gewonnen moeten worden door fikse bezuinigingen in de overheid die vooral werklozen, ambtenaren en fraudeurs pijn zullen doen.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 21 november 2012 om 09:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Benieuwd wat dat gaat geven bij de eerstvolgende begrotingscontrole, en bij het opstellen van de begroting 2014 met de verkiezingen in zicht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb de indruk dat men nu middels de begroting al bezig is om in de toekomst de NVA een serieuze hak te zetten.
Er zijn immers structurele ingrepen nodig op begrotingsvlak. Zulke ingrepen doen altijd pijn en zullen altijd onpopulair zijn. Het is dus zaak voor de huidige regering om voorlopig wat aan te modderen, de moeilijke begrotingsbeslissingen uit te stellen tot na 2014 en vervolgens de NVA (na de verwachte verkiezingsoverwinning) ofwel te zien falen ofwel zich verplicht te zien om de ganse warboel recht te trekken doch zich hierbij ontzettend onpopulair makend bij de kiezer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een typische PS foefelregering waar liefst zo weinig mogelijk verandert. Laatst gewijzigd door andev : 21 november 2012 om 10:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
De vakbondspremie afschaffen, bijvoorbeeld, evenals de commissies die betaald worden aan de vakbonden voor de uitbetaling van het stempelgeld.
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Over 4 jaar gaan ze de achterstand in concurentie van de loonkost met de omringende landen bijwerken . waaaaaawhhhh
En wat met de bedrijven die nu het water aan de lippen staan ? EN wat met de bedrijven die nu de camionetjes met buitenlandse nummerplaten aan de werven zien staan ? De kans is heel groot dat de omringende landen ook zullen matigen met de lonen en dan blijven we weer achter . en de vakbonden maar vastklampen aan de steen naar de werkgevers gooien . Ze maken hier alles kapot |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
We hebben ze gesteund tot we er bij neervielen, maar de lage loon landen wenken, daar is meer winst te maken, omdat er niet zo nauw gekeken word naar sociale voorzieningen en arbeidsvoorwaarden. Gelukkig hebben onze Vlaamse politici 2% ingeleverd, wat een geweldige besparing is geweest. Zo verdiend onze Vlaamse minister president met 6 miljoen inwoners meer dan een Nederlandse minister president met 19 miljoen inwoners. En dan moeten we in totaal nog 6 andere bestuursorganen vet betaald, aan het vreten houden. Dan spreek ik nog niet over alle provinciale en gemeentelijke uitvreters. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Fiscaliteit op werk hervormen, iedere N-VA kiezerr zal dat met open armen verwelkomen. Sociale fraude aanpakken en wachttijden verkorten voor degene die het nodig hebben: N-VA kiezers wachter daar al sinds Verhofstadt I op. Afbouwen subsidies staalbedrijven, geen enkel probleem. Stijf been houden tegen wafelijzeruitgaven, who cares? Dat zijn maatregelen die potentieel miljarden opbrengen zonder dat er ook maar 1 N-VA kiezer een euro voor moet bijdragen. Meer bepaald, weinig Vlamingen zullen daarmee een probleem hebben. Meer nog, als ik 50% zou halen als partij, waren de onderhandelingen eenvoudig: DIT wordt de begroting zonder discussie. Wie mee wil doen en met het overblijvend geld beleid wil voeren laat het maar weten. Crisistijd is geen tijd voor compromissen.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 21 november 2012 om 10:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wie gaat het OCMW betalen voor al de werklozen die geschorst worden. Sociale fraude aanpakken? Er is meer te halen bij fiskale fraude, maar ik veronderstel dat dit niet genoemd wordt omdat daar wel nva stemmers bij zijn. Bovendien als je verondersteld dat ze de meerderheid hebben in vlaanderen, dan lijkt het me niet realistisch om te veronderstellen dat er tussen hun kiezers geen sjoemelaars op diverse niveau's tussen zitten. Als , en ik zeg als ze ooit een meerderheid hebben, zullen ze ook moeten kiezen, en geen partner meer hebben om de schuld op te schuiven en zal het gedaan zijn met wollig doen om iedereen aan boord te houden. Kiezen is altijd ook verliezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Gedaan met de crisis, weg met de staatschuld, en zuurstof voor bedrijven kan gegeven worden. Allemaal met 1 maatregel. En wie gaatd aarvoor staken? De ambtenaren die dan hooghartig moeten toegeven dat ze vinden dat ze recht hebben op het dubbele van de modale belg? Op veel sympathie gaan ze niet moeten rekenen. En als ze staken, das dan extra geld voor het bedrijfsleven. En of die ambtenaar nu zijn gazet in brussel of thuis leest, what's the difference? Edit: en gezien het overaanbod ambtenaren in wallonie in vergelijk met vlaanderen, is er ineens iets gedaan aan de miljardentransporten noord-zuid. En de vergrijzing opgelost. Win-win-win-win-.....
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 21 november 2012 om 10:46. |
|
![]() |
![]() |