![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het schrijnende ongeluk in Anderlecht waarbij door een woningbrand de drie kleine prutskes van 2, 3 en 5 jaar zijn omgekomen.
Krantenkop: Brand: moeder liet omgekomen kinderen hele dag alleen Citaat:
---------------------------------------- mevrouw was gehuwd, mama en papa hadden samen een huis gekocht. Papa ging uit werken en mama liep stage (dus ook werkgericht) in een kliniek. Kan iemand me dan misschien even uitleggen hoe het komt dat enkel de MOEDER werd aangehouden wegens schuldig verzuim? Ik zie deze redenering dikwijls: "moeder liet kind alleen...." over vader wordt niet gesproken. Waarom is het nooit schuldig verzuim als "vader het kind achterlaat bij moeder die zelf moet gaan werken?"
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed gezien! Als het om kinderen gaat, wordt moeder altijd als eerste en dikwijls enige verantwoordelijke gezien. Ja, vader is kostwinner en dat moet men maar begrijpen zeker dat die belangrijker zaken heeft dan een oppas voor zijn kroost te organiseren
![]()
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20121122_084
nog nooit gehoord dat "de vriend van moeder" het kind slecht behandelde. Ook dat is de schuld van moeder die het kind bij zo'n smeerlap liet, maar waar vader zit maakt blijkbaar nooit iets uit.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet bij nader inzien circe en Marie van de koster toch gelijk geven. Alleen hoe zou dit komen?
Waarom wordt de moeder bijna altijd als enige schuldige gezien? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Staatssecretaris
|
![]() Misschien één van de volgende situaties:
In geval de 'man' haar echtgenoot is: - het zijn niet zijn kinderen (vorig huwelijk/ relatie), en hij heeft ze niet geadopteerd - het zijn zijn voorhuwelijkse kinderen, en hij heeft ze niet erkend In geval ze niet getrouwd zijn: niet erkende kinderen, onafhankelijk van of het zijn kinderen zijn of niet. Of nog een andere situatie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat lijkt me reden genoeg te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vooroordeel?
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
vader + 1 kind / moeder + 1 kind / vader en moeder + 1 kind. Dat is gokwerk. Als de kinderen nu eens alle drie van de man waren en niet van haar, zou er traditiegetrouw ook eerst met de vinger gewezen worden naar haar en kreeg ze meteen de stempel "slechte stiefmoeder".
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geloof me, ik begrijp dat ook niet goed. Maar toch hebben we hier onvoldoende informatie. De vrouw deed een stage. Dus wisten zowel man als vrouw dat er een periode zou zijn overdag waarop niemand bij de kinderen kon zijn. Dus moesten ze beiden hun verantwoordelijkheid nemen.
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Anderlechtse situaties kunnen complex zijn, indd. Ik wacht op meer info want zelfs een kind van 10 jaarweet dat het geen drie kinderen van 4,3 en 2 alleen mag laten. Wie heeft het laatst het huis verlaten? Ik wacht gewoon af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is moeilijk voor te stellen voor iemand die nog geen kinderen heeft, ik begrijp dat volkomen.
Maar als een kind geboren wordt, valt dat kind onder de zorg van de moeder. De moeder zorgt voor de voeding, veegt kaka, pipi en braaksel op, tracht iets te doen aan het soms urenlange huilen, zorgt voor nestwarmte en werkelijke warmte, ziet erop toe dat het kind steeds op alle manieren verzorgd wordt. In feite komt het erop neer dat van het ogenblik een vrouw een kind heeft, zij haar vrijheid verliest. In de meeste gevallen is dat geen probleem. Moederliefde is niet enkel een romantisch gegeven, het is een emotie die ervoor zorgt dat vrouwen in staat zijn al die taken en plichten te vervullen. Let wel, ik wil hier de vaderliefde echt niet minder zien maar de eeuwigdurende zorg is vanzelfsprekend bij vrouwen, minder bij mannen. In onze moderne maatschappij is dat vooroordeel een beetje geminderd. Vrouwen hebben nu ook de mogelijkheid zich verder te ontplooien ondanks het moederschap. Er zijn meer voorzieningen die het hen mogelijk maken nog andere dingen te doen behalve voor de kinderen te zorgen. Maar als er iets misgaat, wijst de maatschappij in de eerste plaats met de vinger naar de vrouw. Een uit traditie gegroeid vooroordeel, anders kan ik het niet verklaren.
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dus als ze vroeger dan pa het huis verlaat, dan is het pa zijn verantwoordelijkheid? Om hoe laat ging pa door?
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 23 november 2012 om 17:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik mag verder veronderstellen dat u de rest van mijn post volledig begrepen hebt?
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |