![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Redactie
|
![]() Opnieuw zijn we de laatste dagen geconfronteerd geweest met een staaltje van Belgisch politieke hypocrisie deze keer door CD&V Minister Vanackere…. Wat voorafging ….
In de strijd tegen het zwartwerk nam de regering een beslissing om een kassa in te voeren in 2010… ter compensatie ging men de FRAUDEURS belonen voor het jarenlang bestelen van de sociale zekerheid en de staat door hen een cadeau te schenken…. De BTW ging verlaagd worden van 21% naar 12%. De kassa kwam er niet …. de BTW verlaging wel… en deze werd niet gebruikt om te “verwitten”, maar verdween in de zakken van de werkgevers. Dan zou de kassa er komen begin 2013… dan 1 juli 2013…. Nu komt ze weer niet…. Wat doet de regering…. Geld voor de hardwerkende werknemers hebben ze niet …. Deze moet bezuinigen… De FRAUDEURS uit de horeca mogen nog lekker gans 2013 verder blijven stelen en gaan er dan nog eens geschenk bovenop krijgen onder de vorm van een EXTRA LASTENVERLAGING, begroot op 72 mio JAARLIJKS !!!!! De witte raven uit de horeca (en ze zijn er !) gaan opnieuw door deze regering minstens een jaar langer moeten opboksen tegen de oneerlijke concurrentie van de fraudeurs ! Dit is een regelrechte schande ! Het is duidelijk. Deze RECHTSE regering neemt de fraudeurs in bescherming, zet de staatssecretaris die een strijd tegen fraude wil aanvangen in zijn hemd…. En wie mag de rekening betalen…. DE WERKNEMERS !! Minister Vanackere moet misschien opnieuw de christelijke waarden eens herlezen… en naar zijn roots terugkeren… Lees enkele van de 10 geboden !! Vlucht het stelen en bedriegen Ook de achterklap en 't liegen Voor bijkomende info: Alain Detemmerman Co-voorzitter Bron: politics.be
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() En ook u mag een poging wagen om te kunnen antwoorden op onderstaande:
- En waarom enkel de horeca rechtstreeks aansluiten op Brussel? Zijn er niet genoeg bedrijven die inversteren in automatisatie/efficiëntie waardoor jobs verloren gaan? Dus deze bedrijven zullen wel een poort hebben om aan te sluiten op Brussel, maar het wordt niet gedaan -> discriminatie. Indien er wel plannen zijn om industrie aan te sluiten op Brussel -> link aub. Zoniet: discriminatie. - En wat met de 10%-regel -> discriminatie. - En waar zijn de berekeningen van de regering die aantonen hoeveel deze maatregel moet opbrengen? En met welk aantal faillisementen houdt men rekening + jobverlies die men zal moeten bekostigen? Ik zal u een hint geven: niemand heeft hierop enig deftig woord kunnen geven. Zie mijn topic van 18/02/2012: http://forum.politics.be/showthread.php?t=167861 Ik zal u hint 2 geven, bij monde van Johan VDL (SPA) deze week: "Ondernemers zijn fraudeurs". Opmerking: Voor de uitbaters die hun zaak niet willen/moeten sluiten: het horecalandschap zal hierdoor ingrijpend veranderen, waardoor de uitbater naast BE + in het slechtste geval ook een huisjesmelker heeft, er een nieuwe component naast hem zal komen: de rijke (brouwerij) die zich inkoopt. De uitbater zal dus langs alle kanten worden "aangevallen" om geld te verdienen. Maar als er problemen zijn, zal deze alleen staan. Opmerking 2: Er is ooit een reportage geweest dat de zaken die alles 100% officieel doen, een negatief cijfer draaien. Er is tevens korte tijd terug een reportage geweest die juist hetzelfde aantoonde. En wat doet BE: invoeren !! Dat men in Brussel niet kan rekenen, en doof is, weten we al. De vraag stelt zich: waarom? De regering kan zijn eigen praktijken naar eigen goedschiks legaliseren, en begrijpt nog steeds niet dat een brood voor de kleine man even veel kost als voor de rijke.
- Stop de renovatieplicht ![]() - slava Ukraini - Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig? - rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog? Laatst gewijzigd door fbpolitics : 24 november 2012 om 20:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In ieder geval co-voorzitter van federatie Voeding en Horeca van de communistische vakbond ABVV.
Het feit dat dat niet eens vermeld wordt in het persbericht geeft wel te denken.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat het uitstel gewoon een flauwe compensatie is voor het rookverbod in de horeca. En ik denk ook dat wie een bescheiden horeca-zaak heeft en deze wilt behouden wel zwartwerk moet doen uit noodzaak. Jij gaat er van uit dat mensen hun kas moeten afdraaien tijdens weekenden en tot 's avonds toe en de boekhouding moeten doen om eindjes aan elkaar te knopen? Rare instelling is dat! Blijkbaar is het een ethische zonde om iets op te bouwen in positieve zin. Als die kassa er komt, gaan nog meer ondernemingen overkop en er gaat veel minder ondernomen worden in de horeca! Prachtig hoor! Ik ben geen ondernemer en ik heb geen cafeetje of een snackbar maar ben een doodsimpele consument die sinds het rookverbod niet meer consumeer in de horeca. Er is geen plezier meer. Een café associeer ik nu met de schoolbanken uit mijn tijd: 'dit mag niet' en 'dat mag niet'. Een heel segment van het sociale leven is kapotgemaakt.Het aanbod en diversiteit gaat naar beneden. Ga wat klagen tegen multinationals ivm fraude. Maar dat is voor je te hoog gegrepen zeker? Ga bij hun expats leden van de bestuursraden één na één na of hun kuisvrouwen en tuiniers ingeschreven zijn EN de nanny. En doe hetzelfde met rechters en advocaten. Ga daar een beetje leuteren over sociale fraude! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Frauderen = stelen. Stelen = vorm van criminaliteit.
Harde aanpak van criminaliteit! Zo eenvoudig zijn de zaken. Als je uw zaak niet kunt rechthouden zonder fraude en zwartwerk, verdien je het niet er één te hebben. Leg dan de boeken neer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er geen zwart geld in de horeca is heeft het allemaal geen zin meer. Zwart geld komt voor het overgrote deel terug in de economie. Wat stimuleert een economie ? Juist, geld laten rollen. Van economie hebt u niet zoveel kaas gegeten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zij al die duizenden kiezers toch gaan lopen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(Al kan ik begrijpen dat dit voor een belgicist moeilijk is). Laatst gewijzigd door -Jo- : 25 november 2012 om 17:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Dat moet zowat het dwaaste argument zijn dat ik ooit las om frauderen goed te praten. Wat houdt u nog tegen te pleiten voor de legalisatie van drughandel en -productie? Wat houdt u nog tegen afpersing, overvallen,... te legaliseren? Want blijkbaar vindt u het ok dat zwart geld met een criminele oorsprong terug witgewassen wordt, want "geld moet rollen" nietwaar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() Zoals verwacht, allerlei opmerkingen, maar niemand die een antwoord biedt op de gestelde vragen...
En ik zal er nog een nieuwe vraag bijvoegen: als er door BE de beschuldiging wordt geuit van het zwart, zou het dan niet beter zijn dat BE zich eens de vraag stelt hoe het zo ver is kunnen komen, en dus waarom dat er zwart is (gekomen)? ![]()
- Stop de renovatieplicht ![]() - slava Ukraini - Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig? - rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog? |
![]() |
![]() |