Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juli 2004, 20:35   #1
Groen Valkje
Banneling

Groen Valkje's schermafbeelding

Standaard Coveliers tegen kleutertje Bart Somers als VLD-voorzitter

Alleen Coveliers tegen Bart Somers als VLD-voorzitter - 20/07/2004Aftredend minister-president Bart Somers is gisteren door het VLD-partijbureau aangeduid tot partijvoorzitter, in opvolging van Karel De Gucht. Eind oktober kiezen de VLD-leden formeel een nieuwe partijvoorzitter. Bart Somers gaat zich daarvoor zeker kandidaat stellen.

Bart Somers noemt zijn aanduiding een droom die werkelijkheid wordt. Hij is ook blij dat hij zijn burgemeesterschap van Mechelen opnieuw kan opnemen. Bij de stemming over zijn aanstelling was op het partijbureau één tegenstem. Die kwam ongetwijfeld van senator Hugo Coveliers, die openlijk zijn ongenoegen over de gang van zaken uitte. Volgens eeuwig dwarsligger Coveliers zal Bart Somers, als gewezen woordvoerder van Guy Verhofstadt, de premier te weinig durven tegenspreken. Coveliers stelt ook dat de stoelendans bewijst dat de VLD geen lessen heeft getrokken uit 13 juni. (PDB)
Groen Valkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 20:44   #2
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groen Valkje
Alleen Coveliers tegen Bart Somers als VLD-voorzitter - 20/07/2004Aftredend minister-president Bart Somers is gisteren door het VLD-partijbureau aangeduid tot partijvoorzitter, in opvolging van Karel De Gucht. Eind oktober kiezen de VLD-leden formeel een nieuwe partijvoorzitter. Bart Somers gaat zich daarvoor zeker kandidaat stellen.

Bart Somers noemt zijn aanduiding een droom die werkelijkheid wordt. Hij is ook blij dat hij zijn burgemeesterschap van Mechelen opnieuw kan opnemen. Bij de stemming over zijn aanstelling was op het partijbureau één tegenstem. Die kwam ongetwijfeld van senator Hugo Coveliers, die openlijk zijn ongenoegen over de gang van zaken uitte. Volgens eeuwig dwarsligger Coveliers zal Bart Somers, als gewezen woordvoerder van Guy Verhofstadt, de premier te weinig durven tegenspreken. Coveliers stelt ook dat de stoelendans bewijst dat de VLD geen lessen heeft getrokken uit 13 juni. (PDB)
Coveliers is eigenlijk bijna verplicht om zich kandidaat te stellen voor het voorzitterschap van de VLD. Hij heeft echter al eerder op de valreep bakzijl gehaald. Dit is misschien zijn laatste kans voor ze hem defenitief begraven in een anoniem graf.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 22:22   #3
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

vind coveliers altijd wel interessant....

Blijkbaar een dermate ego dat het hem geen barst uitmaakt dat hij telkenmale met zijn geklaag en gezeur in de media zijn partij alleen maar verzwakt..

Blijkbaar moet hij binnen de vld nog de nodige steun krijgen, want zeg nu zelf wie wil zo'n spelbreker in je team ?
als het voetbal was, zou hij diegene zijn die telkenmale in eigen doel schoot...
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 22:39   #4
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ook de VLD-leden keurden het Vlaams regeerakkoord met een grote meerderheid goed. Er waren amper een tiental tegenstemmen en onthoudingen op de ruim 500 congresgangers in een overvol Auditorium 500 op de Heizel te Brussel.

Kersvers voorzitter Bart Somers benadrukte dat de VLD erin geslaagd is om 80 procent van haar verkiezingsprogramma in het regeerprogramma te realiseren.

Tijdens het congres waren er wel kritische opmerkingen over de personeelswissels die de VLD heeft doorgevoerd. De voorzitter van VLD-Bierbeek vroeg zich af of één van de provincies in de kou kan blijven staan als er tien mandaten te verdelen zijn.
Tiental tegenstemmen en onthoudingen. Dat is al 7 meer dan de vorige keer, buiten al die hun partijkaart al gescheurd hebben. De VLD maakt zich klaar voor volledige desintegratie zoals de Volksunie.

Het is ook opvallend dat de federale ministers die weggelopen zijn al wisten dat ze daar er niets gingen van maken: Vandenbroucke met zijn 200.000 jobs, Bertje met zijn nachtelijke uitvluchten, Van Brempt die nog niets heeft laten zien tov Freya (wachten op de herfstwinden , en Moerman die ons dagelijks brood nog eens duurder maakte. Dat zijn er die het federaal schip verlaten voor dat het volledig gekelderd wordt in de herfst want dan kregen ze er geen job meer.

In ieder geval, den Hugo die heeft er nog en zal zich niet gemakkellijk laten doen. Hij zegt wat de echte liberalen willen horen.
tabufferkwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 22:40   #5
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

ik snap de vld ( pest voor vaanderen ) nog altijd niet , langs de eene kant heb je bartje en gyke leugenaar die zogezegd oor vlaanderen opkomen en langs de andere kant heb je een man als een de croo die morgen zijn feestdag gaat vieren , een feestdag voor de francofonie ...............

leve in dit geval een coveliers , en beter nog , leve het vlaams blok
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 22:43   #6
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vind het trouwens opvallend hoe weinig volk op zo'n congres komt. Als wij een nationale bijeenkomst houden dan zitten we bijna met 200 man. Volgens mij heeft de VLD zeker meer dan 500 mandatarissen en als je daar nog eens de werknemers van de VLD en de kabinetsmedewerkers..... Nja, ik vind het maar een treurige bedoening.
Oud 20 juli 2004, 22:47   #7
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Ik vind het trouwens opvallend hoe weinig volk op zo'n congres komt. Als wij een nationale bijeenkomst houden dan zitten we bijna met 200 man. Volgens mij heeft de VLD zeker meer dan 500 mandatarissen en als je daar nog eens de werknemers van de VLD en de kabinetsmedewerkers..... Nja, ik vind het maar een treurige bedoening.

als er een blok congres is , zijn er meestal meer dan 3000 mannne en vrouwen aanwezig
Oud 20 juli 2004, 22:51   #8
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo®
en langs de andere kant heb je een man als een de croo die morgen zijn feestdag gaat vieren , een feestdag voor de francofonie ...............
Feestdag voor de francofonie? Waar haalt u dat vandaan? 21 juli is een feestdag voor alle Belgen, of ze nu Duits-, Nederlands- of Franstalig zijn. De ene niet minder dan de anderen.

Wij waren ook welkom op 11 juli in Brussel (althans, volgens de organisatie die pluralisme en positivisme in de kijker wou zetten), dus bij deze nodig ik iedereen uit om morgen een klein feestje te komen vieren. In Brussel, Antwerpen, Brugge, Maldegem... maakt niet uit.
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 22:53   #9
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
als er een blok congres is , zijn er meestal meer dan 3000 mannne en vrouwen aanwezig
Wat ze een congres noemen maar dit terzijde. Nu 3000 man is gewoon belachelijk weinig voor een partij met 1 miljoen kiezers. Als je alle mandatarissen, familie en medewerkers optelt kom je wellicht al aan een kleine 1000 (die er moeten zijn.) Nu, het klopt echter inderdaad dat 3.000 man in vergelijking met andere ''bekende'' partijen wel veel is. Ik ben er echter niet van onder de indruk. In de jaren 80 konden mijn Britse kameraden regelmatig bijeenkomsten van 8.000 man organiseren. Dat is dan voor een trotskistische tendens binnen de Labour Party.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 20 juli 2004 om 22:54.
Oud 20 juli 2004, 23:02   #10
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ze een congres noemen maar dit terzijde. Nu 3000 man is gewoon belachelijk weinig voor een partij met 1 miljoen kiezers. Als je alle mandatarissen, familie en medewerkers optelt kom je wellicht al aan een kleine 1000 (die er moeten zijn.) Nu, het klopt echter inderdaad dat 3.000 man in vergelijking met andere ''bekende'' partijen wel veel is. Ik ben er echter niet van onder de indruk. In de jaren 80 konden mijn Britse kameraden regelmatig bijeenkomsten van 8.000 man organiseren. Dat is dan voor een trotskistische tendens binnen de Labour Party.
tja , wat weet U over een congres van het blok , als men ze elke keer doodzwijgt op de openbare omroepen , wat weet U over een partijfeest van het blok als men hierover steeds zwijgt op diezelfde omroepen ??? niks dus , of ga jij stiekem kijken op de blok site om aan inlichtingen te geraken

toch vriendelijke vlaamse groeten
Oud 20 juli 2004, 23:06   #11
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
tja , wat weet U over een congres van het blok , als men ze elke keer doodzwijgt op de openbare omroepen , wat weet U over een partijfeest van het blok als men hierover steeds zwijgt op diezelfde omroepen ??? niks dus , of ga jij stiekem kijken op de blok site om aan inlichtingen te geraken

toch vriendelijke vlaamse groeten
Ik bezoek regelmatig de site van het Blok ja. Heb je daar een probleem mee.
Oud 20 juli 2004, 23:11   #12
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hehe toch een(e) die het toegeeft , heb er zeker geen probleem mee hoor , zo kom je tenminste aan deftige info ipv da pseudo links gezever op de openbare omroepen allé nog ne goeie n8 , ik ben ermee weg , den avond is nog jong en de kater wil van stok

vlaamse groeten
Oud 20 juli 2004, 23:24   #13
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hehe toch een(e) die het toegeeft , heb er zeker geen probleem mee hoor , zo kom je tenminste aan deftige info ipv da pseudo links gezever op de openbare omroepen allé nog ne goeie n8 , ik ben ermee weg , den avond is nog jong en de kater wil van stok

vlaamse groeten
Ik zal zelfs meer zeggen. Ik lees alle brochures van het Blok die ik in mijn bus krijg. Ik bedoel. Ik lees wel de Morgen dus waarom geen Blok literaruur. Allemaal propaganda, alleen ligt het er bij de Morgen iets minder dik op. Het Pallieterke lees ik ook wel eens.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 20 juli 2004 om 23:27.
Oud 21 juli 2004, 00:14   #14
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik snap de vld ( pest voor vaanderen ) nog altijd niet , langs de eene kant heb je bartje en gyke leugenaar die zogezegd oor vlaanderen opkomen en langs de andere kant heb je een man als een de croo die morgen zijn feestdag gaat vieren , een feestdag voor de francofonie ...............

leve in dit geval een coveliers , en beter nog , leve het vlaams blok
staat coveliers trouwens niet officieus op de loonlijst van het blok ?
als je ziet hoe hij zijn best doet om zijn partij iedere keer te torpederen wegens persoonlijke redenen, zou het eigenlijk wel moeten.
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2004, 00:19   #15
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Zeer goed idee. Staat soms zeer goede informatie op die je in de andere kranten maar in kleine lettertjes ziet. Daarom wint men soms wat tijd in het zoeken

[font=Verdana]dit onderschrift gebruikt[/font][font=&quot]
[font=Verdana] MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30"[/font]
[/font]
[font=Verdana]weten we hoe laat het is.[/font]

tabufferkwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2004, 10:16   #16
SB1234
Schepen

Standaard

Volgens mij kan het Coveliers allang allemaal niet meer schelen. Hij waarschuwde voor het desastreuze effect van het vreemdelingenstemrecht, hij werd eerst het burgemeesterschap van Antwerpen beloofd, later een ministerspost en uiteindelijk kreeg hij nergens iets.
De man heeft erg veel aanhang binnen de VLD en vooral daarom durft niemand hem buitengooien: hij ZEGT wat de VLD'ers die ik ken bijna allemaal denken en DAT is het grote probleem van Guyke en Bartje veel meer dan de persoon Coveliers zelf.
SB1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2004, 10:18   #17
NVG
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bleyen
Volgens mij kan het Coveliers allang allemaal niet meer schelen. Hij waarschuwde voor het desastreuze effect van het vreemdelingenstemrecht, hij werd eerst het burgemeesterschap van Antwerpen beloofd, later een ministerspost en uiteindelijk kreeg hij nergens iets.
De man heeft erg veel aanhang binnen de VLD en vooral daarom durft niemand hem buitengooien: hij ZEGT wat de VLD'ers die ik ken bijna allemaal denken en DAT is het grote probleem van Guyke en Bartje veel meer dan de persoon Coveliers zelf.
Zou onze Coveliers even kritisch zijn moest hij zijn ministerpostje wél gekregen hebben? Bijzonder interessant om eens over na te denken.
NVG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2004, 10:20   #18
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bleyen
En als het VB hem een ministerpost beloofd binnen vijf jaar zie ik hem nog overstappen als het zover is ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2004, 10:21   #19
SB1234
Schepen

Standaard

Zolang gaat het zelfs niet duren denk ik, 2006 is niet veraf meer.
SB1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2004, 10:26   #20
NVG
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
En als het VB hem een ministerpost beloofd binnen vijf jaar zie ik hem nog overstappen als het zover is ...
Ik denk niet dat het Vlaams-Blok het paard van Troje zal binnenhalen. Ze hebben nu gezien hoe en hoe lang Coverlies loyaal kan blijven aan zijn partij. (antwoorden: zolang hij een ministerpost in het zicht heeft)
NVG is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be