![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() [size=2]wat ik zie is niet veel goeds, net als de meeste onder ons....het verschil: ik trek het me persoonlijk aan wat wij doen als geheel want ook ik ben daar een deel van.
Ik zie een hele hoop tegenstrijdige dingen en buiten gefrustreerd raak ik er zo stilaan niet meer uit. mensen gooien bommen in naam van Vrede of zelfs God, Elke dag wordt onze wereld meer en meer vergiftigd en ondanks alle verdragen en beloftes gebeurt er compleet niets! overal hoor ik "oplossingen" en nergens zijn ze te zien... Geld, geld, geld, meer hoor ik niet uit mensen uitkomen. Iedereen bied zijn Hulp aan maar haalt daarvoor wel je zakken leeg, HULP wordt niet betaald, HULP komt uit je hart! vrouwen laten zich compleet verzieken door reclames en Hypes over tubes en zalfjes, créme en pilletjes.....omdat ze ouder worden en nu probeert men de man ook al zover te krijgen dat hij zichzelf ieder uur van de dag gaat insmeren en afwegen. let op je lijn, let op je houding, let op dit, let op dat......resultaat: kinderen met anorexia! mensen met complexen, eenzaamheid en lelijke verwaandheid! politieke spelletjes gebaseerd op het grootste gokspel ooit.....Economie! heb je al ooit gezien hoe het op zo'n beurs aan toe gaat? precies een paardenkoers. daarbovenop worden er boeren betaald om een deel van hun oogsten te vernietigen zodat de prijs niet omlaag gaat, dit terwijl er mensen sterven van de honger! iedere keer weer hoor ik probleem, probleem,probleem maar we hebben er de middelen niet voor! Bull S* . ZUIVER EGOISME staat ons in de weg, iedereen wil iedereens goed terwijl we samen alles al hebben. (NEE, ik bedoel geen comunisme of het is eender welk -Isme) welke nog zo'n mooi voorbeeld is, Televisie.....het leven zoals het NIET is, maar toch getoond wordt! in zo'n serie kan alles, iedereen gaat op reis, koopt nieuwe auto's, hebben allemaal een Kast van een huis staan,enz,enz... Als er dan al eens misére getoont wordt is het een satire en wordt armoede afgedaan als een klucht, banaal, uitzonderlijk en abnormaal !!! Overal zijn regeltjes voor, maar nergens waar het uithaalt worden ze toegepast! Hier in ons kleine Belgie zie ik maar al te goed wat wereldwijd gespeeld wordt, een spel van beloftes in de toekomst.....opposities die dwars liggen. sensatie zucht alom want met al hun mooie beloftes over verbetering.....heb jij al iets gemerkt? (en ik bedoel niet de kruimels die soms worden toegeworpen als waren we eendjes in het park!) een paar mooie woorden voor de verkiezingen, de wereld verder laten rotten erna. maar ja, dat mag niet gezegd worden hé want dan is het niet waar en wordt er wel degelijk aan gewerkt. maar dat is het hem juist, er wordt al jaren aan gewerkt maar uiteindelijk komen we geen stap vooruit! een woordenboek vol mooie spreekwoorden en niet 1 wordt er nageleeft. Deze wereld wordt elke dag maar gekker, elke dag groeit er meer en meer onderlinge haat...de grootste zot voorop, zoals gebruikelijk! De "gewone" mens probeert zich te redden met de middelen die hij heeft, krijgt een hartkwaal op z'n vijftigste en weet amper nog dat het anders kan. Allemaal voor een selecte groep mensen die alles krijgen waar die "gewone" mens voor werkt. Decadentie tiert welig, respect en begrip verdwijnen ook al probeert men nog dapper de schijn hoog te houden. De maatschappij is eenrichtings verkeer, jij voor alles en alles door jou! Een regel die op en door iedereen van kracht is, logischer wijze zou dit zichzelf stabilizeren was er niet de ziekelijke grijns van hebzucht die alles uitlijnt zoals zij het zelf wil. Gerechtigheid is ver te zoeken, ook al is recht toch zo een punt. Uiteindelijk is het enkel de kassa waar rekening mee wordt gehouden... Overal lees je berichten over hoe slecht het toch gaat met onze wereld en dat er dingen moeten veranderen, maar meer dan het geweten sussen wordt er niet gedaan! Verdragen die over zoveel jaar pas van kracht worden, getekend maar niet nageleefd of simpelweg geweigerd worden.....druppels op een hete plaat! Wij zouden zoveel meer kunnen, maar zijn te egoistisch om dat te beseffen. wordt het niet tijd om ons eens ECHT te beschaven? wil je voorbeelden van wat ik zeg? kijk eens goed rond, let op het nieuws, lees een krant, luister naar je omgeving.....tussen al dat gif loopt er 1 dikke rode draad! ondertussen zoeken we verder naar excuses om er niet naar te moeten kijken....zelfs spelletjes worden beschuldigd van aanzetten tot geweld bij kinderen terwijl ik er zeker van ben dat kinderen veel meer reden tot geweld vinden als ze gewoon de media gade slagen, maar realiteit doet zoiets niet hé !?Die doet nog veel erger, want dat is Wel echt in plaats van een hoopje gevoelloze pixels... Het is hoge tijd voor Echte verandering, maar die gaat er niet vanzelf komen. De politiek vreest die verandering want uiteindelijk zouden zij zonder werk komen te zitten en wees eerlijk, niemand gaat z'n eigen job wegwerken! Ik verwacht van deze open brief compleet niets, traditie wordt immers niet snel gebroken. maar zwijgen kan ik niet, ik zie wat ik zie en kan niet gewoon toekijken. Het enige wat ik hier misschien van verwacht is een wedstrijd stenen gooien en nog meer verwijten in deze richting. Sommige zullen zeggen dat ik droom, anderen zullen gewoon eens knikken en voort gaan! Ik heb mezelf ooit beloofd dit niet zomaar op te geven en beetje bij beetje wordt de wil daadwerkelijk verandering te zien groter en groter... of het iets oplevert is nog maar de vraag (ook al weet ik daarop het antwoord al)... [/size] |
![]() |
![]() |