![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Niet te vergeten: VLAAMSE zorgkas is een oplichting van de Vlaamse staat. NIET betalen dus!!! Net zoals ik!!
![]() http://www.volksmagazine.net/home/20...e-verkiezingen |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
|
![]() Rotschildts?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat ziet eruit als een heel betrouwbare nieuwssite.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Wat ik me afvraag : klopt het dat ik verplicht ben mijn hele leven te betalen en dat een Brusselse Vlaming ervoor kan kiezen pas vanaf zijn 50ste aan te sluiten en te beginnen betalen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De VZW, jij betaalt een boete van 250 € als je die 25 € niet betaalt, is gewoon een belasting op je normale ziekenkasbijdrage. Natuurlijk mag dat in Vlaanderen niet belasting heten, want wat we zelf doen, doen we véél beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Zolang je in Vlaanderen woont ,moet je betalen. Wij ,nu in Wallonië, hebben vroeger betaald, nu niet meer, maar als we in Wallonië blijven wonen, kunnen we ook niets trekken. Dit wordt dus zgz opgeschort tot we terug naar Vlaanderen komen wonen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() In Vlaanderen heb je geen keuze, je betaalt 25€ per jaar. In Brussel kan je kiezen, of je betaalt niet en als je later wenst gebruik te maken van de Vlaamse Zorgkas betaal je een boete in mindering van je uitkering. Of je betaalt braaf ieder jaar net zoals alle andere Vlamingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vervang Vlaming maar door Brusselaar en wat je stelt klopt inderdaad. Het is zelfs zo dat iemand die in aanmerking komt om te trekken niet geweigerd kan worden. Ook niet in Brussel. In Brussel zijn er dus weinig aangeslotenen die niet trekken uit de Vlaamse zorg.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 6 december 2012 om 14:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het tweede, om te trekken moet je ook aangesloten zijn.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Juist, maar in Brussel kan je er voor kiezen om zeer laat aan te sluiten. In feite moet men slechts 10 jaar aangesloten zijn voor je om uitkering vraagt. Een zorgbehoevende die zijn/haar eerste uitkering krijgt op 70 jaar, moet in feite maar aangesloten zijn van zijn/haar 60 jaar. Natuurlijk kan je moeilijk voorspellen wanneer je zorgbehoevende wordt, daarom dat mensen die "laattijdig" aansluiten gepenaliseerd worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Vlaamse Zorg is het voorbeeld van Vlaamse Belachelijkheid.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Ik zou ze toch maar betalen.
Ik ken een zelfstandige die onverwachts héél ziek is geworden en zijn beroep nietmeer kan uitoefenen. Deze had wel een verzekering, maar je kent de verzekeringen, altijd ontvangen en nooit iets in de plaats voor allerlei redenen. Door in orde te zijn met de zorgkas en VAPH ontvangt deze nu maandelijks A) 1450€ tot zijn pensioen leeftijd B) 350 € rechtstreeks van het RIZIV als invalide C) 130 €/maand van VAPH als mantelzorg Dit is allemaal Netto en belastingvrij EN .... heeft op het einde van het jaar een PAB van 33.000 € (ja wadde) Buiten dit nog een potje van +- 10.000€ (dit is wel niet maandelijks maar éénmalig) voor aankopen om zich in het huishouden beter te voelen. Heeft GRATIS een traplift gekregen naar 1* verdiep en een elektrische roldtoel van 3-4000€ Moet er geen zand zijn aub Zij die niet betalen of hebben betaald = O € of het minimumloon als zelfstandige van 1040€/maand Deze persoon had nooit gedacht ooit invalide te moeten worden, maar je ziet wel. Dus hier bluffen om niet te betalen is gemakkelijk, maar bovenstaande persoon heeft het nu vééél gemakkelijker Laatst gewijzigd door Pin en Puk : 6 december 2012 om 17:18. |
![]() |
![]() |