![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
|
![]() In Borgerhout schijnt Groen! niets geleerd te hebben uit het debacle van Pira in Mortsel. Ze willen de waanzin nog een keertje overdoen. Ook al worden ze er over zes jaar uitgeknikkerd, de schade die ze aangericht zullen hebben zal onherstelbaar blijken te zijn.
Uit het bestuursakkoord van marxisten, maoisten en polpottisten in Borgerhout: Citaat:
Wel tof dat Groen! plots voorstander is geworden van de metro, die ze decennialang bestreden hebben.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) Laatst gewijzigd door fonne : 9 december 2012 om 00:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.872
|
![]() Groen kan mijne rug op !!!!
(figuurlijk eeeej ![]()
__________________
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Misschien moet u gaan beseffen dat de tijd waarin de auto koning en keizer was en overal kon binnendringen, definitief verleden tijd is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
|
![]() Dat klopt. De zwakke weggebruiker is dat tegenwoordig, sinds men de auto heeft gedegradeerd tot melkkoe en pispaal.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
|
![]() Groen zal moeten rekening houden met BDW. En die is vast en zeker niet te spreken over die partij (groen) die de bewoners wil verstikken door meer CO2 gassen. Groen = meer pollutie en luchtvervuiling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
|
![]() Citaat:
Het resultaat zal zijn dat er nog meer verkeer door Antwerpen zal gaan rijden, met nog meer overlast voor de bewoners, nog meer vervuiling en bijhorende kankers enz. Veel Vlamingen zijn idioten, dat leid je af aan de manier waarop ze zich verplaatsen; http://www.vandaag.be/binnenland/105...500-meter.html Het grootste probleem daarbij is dat diezelfde bestuurders hun vuiligheid achter hun wagen uitbraken zodat ze zelf geen last hebben van hun autogebruik, maar de bewoners en anderen zitten wel met negatieve gevolgen ervan worden opgezadeld. Om de mensen en de maatschappij daartegen te beschermen, zal men op termijn overgaan naar autoluwe steden. Men zorgt er gewoon voor dat er geen auto’s meer door bepaalde straten kunnen rijden, laat enkel elektrisch verkeer toe, … en dat leidt dan uiteraard tot minder vervuiling, lawaai, kortom een toenemende levenskwaliteit voor de bewoners. Dat is iets waar zowat alle verkeersspecialisten het over eens zijn. Ook in Vlaanderen zal dat wel komen, maar gezien wij gemiddeld 10 tot 20 jaar achterlopen op anderen landen als Duitsland en Nederland, zal die kentering wat later plaatsvinden. Zoiets kan natuurlijk ook niet van vandaag op morgen, maar is een geleidelijk proces ( ingrepen infrastructuur, OV, fietspaden, inplanting gebouwen, … ). Kopenhagen is er een mooi voorbeeld van. Laatst gewijzigd door Blue Sky : 9 december 2012 om 15:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 21.434
|
![]() Citaat:
Dat werkt daar heel goed, en dat moet ook want zelfs als iedereen rustig rijdt is het door de drukte nog altijd moeilijk om op of af die ringweg te geraken. Hopelijk luistert N-VA wel naar de goeie suggesties van de oppositie.
__________________
I wish nothing but the best for you too. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
|
![]() Citaat:
![]() De ring rond Parijs werkt goed??? Da's zowat de grootste verkeersramp uit de geschiedenis... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
|
![]() Ik begrijp en deel de ergernis volkomen ! Ik woon immers in het bewuste district, al is dat in het aangenamere Borgerhout 'extra muros', dus het groenere en meer residentiële gedeelte over de ring, en hier vrezen we ook voor dit nieuwe poco-bestuur ondanks het feit dat hier slechts weinigen op die lieden gestemd hebben.
Het is immers geen geheim dat de PVDA+ het leeuwendeel van de Borgerhoutse (allochtone) stemmen heeft behaald door de kandidatuur van Zohra Othman, een notoir anti-zioniste en aanhangster van de terroristische beweging Hezbollah, niet voor niets heeft mevrouw in 2003 een akkoord gesloten met oproepkraaier Dyab Abou jahjah van de AEL en werd de (mislukte) lijst 'Resist' gevormd. Deze extremiste en raciste wordt nu schepen in Borgerhout ! Ik ga hierover niet verder uitweiden, dat verdient een ander subforum dan 'mobiliteit'. In mijn buurt/wijk is de sfeer gelukkig helemaal anders, maar door een ongelukkig geografisch toeval zijn wij nog een stukje Borgerhout tussen Berchem, Deurne en Mortsel geprakt. Iedereen heeft hier terecht schrik voor het mobiliteitsbeleid dat de groenen en extreem-linksen hier willen ontplooien. Bloembakken in het midden van de straten, heelder buurten die worden 'geknipt', overal zones 30 ook in hemelsbrede doorgangsstraten, megabrede nutteloze fietspaden om zich te profileren? Hopelijk hebben BDW en de zijnen van het stad de kracht om dit onrealistische en extremistische bestuur te overrulen en een halt toe te roepen. Ik leef op hoop ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.142
|
![]() 70 km/u op de ring en de afritten? Willen die een permantente file creëeren?
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
|
![]() Citaat:
In plaats van momenteel overal tot voorbij Boechout, Beveren en Wijnegem toe opnieuw een soort van buurtspoorwegen aan te leggen, had men beter vanaf de jaren zeventig een groot regionaal en interstedelijk ondergronds metronet aangelegd. Dit zou dan ook probleemloos kunnen aansluiten op nog verdere spoorwegverbindingen. De bovengrondse regionale verbindingsassen zouden bijgevolg ruimtelijk ontlast worden en er zou zowel ruimte zijn om fietsers en voetgangers veel plaats te geven als dubbele rijstroken in elke richting voor het gemotoriseerd verkeer. In het verleden hadden 'buurtspoorwegen' en regionale (paarden)trams zeker hun nut, daar de meeste lui (nog) geen auto ter beschikking hadden. Nu is het echter totaal achterhaald om overal bovengrondse tramverbindingen te gaan aanleggen. Beschouw Vlaanderen of althans de 'Vlaamse Ruit' (Gent-Brussel-Antwerpen-industriezone Albertkanaal) als één grote stad, ongeveer even groot als Londen en met ook miljoenen inwoners. Waarom kan men dan in Londen wel een regioneel metronetwerk uitbouwen en hier niet ? Een eenvoudigere, realistische en goedkopere oplossing zou de invoer van bussen op elektriciteit of biogas zijn, bussen zijn immers flexibeler bij verkeersproblemen en kunnen gewoon de flow van het autoverkeer mee volgen. Waarom laat men na dit te doen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
|
![]() Citaat:
Een hele tijd geleden organiseerden ze wandelingen in die tunnels onder Borgerhout, dan vraag je je wel af waarom al dat geld in de bouw ervan is gestopt zonder dat ze er iets mee doen. Nu is het voor het nieuw bestuur een kleintje om deze metro's te laten werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
|
![]() Citaat:
Overigens hallucinant dat de Lijn elk jaar vele miljoenen euro's pompt in het onderhoud van die ongebruikte premetrostations en spoorverbindingen. Is uiteraard nodig om ze niet te laten instorten, dus hoe sneller ze effectief gebruikt worden, hoe beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
|
![]() Citaat:
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
|
![]() Citaat:
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
|
![]() Citaat:
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
|
![]() Citaat:
Zo een beetje als de nota De Wever dus. 50 bladzijden uitgaven en twee regeltjes inkomsten : verkoop gebouwen, ontslaan personeel. Waarna de werkaanbiedingen voor de Antwerpse n-va kabinetten op dit forum gepost worden. ![]() Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 9 december 2012 om 21:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Ik merk daar hoegenaamd niets van. In de meeste gevallen wordt er bij wegenaanleg en aanleg van woonwijken nog steeds vanuit de auto gedacht. Niet vanuit de fietser, die moet immers nog steeds vechten voor zijn brokken.
|
![]() |
![]() |