Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 december 2012, 00:18   #1
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard Borgerhout = Mortsel-bis.

In Borgerhout schijnt Groen! niets geleerd te hebben uit het debacle van Pira in Mortsel. Ze willen de waanzin nog een keertje overdoen. Ook al worden ze er over zes jaar uitgeknikkerd, de schade die ze aangericht zullen hebben zal onherstelbaar blijken te zijn.

Uit het bestuursakkoord van marxisten, maoisten en polpottisten in Borgerhout:
Citaat:
- Wij kiezen voor een beperking van de maximumsnelheid in heel Borgerhout: 30km/uur in woonstraten en in schoolomgevingen, 50km/u op invalswegen en 70 km/u op de Ring en aan de op- en afrit van de E313/E34;
- Heel Borgerhout intramuros willen we reglementeren en inrichten als zone 30. Het profiel van de straten moet worden aangepast aan die zone 30, met brede stoepen, ‘oren’ of voetpaduitstulpingen aan de hoeken en verkeersplateaus. Er is ook voldoende politietoezicht en flitspalen nodig om zone 30 af te dwingen;
- Waar het kan richten we fietsstraten in (met voorrang voor fietsers en auto’s ‘als gast’);
- Van de Engelselei maken we een fietsboulevard;
- We willen dat het velo-project wordt uitgebreid naar extramuros - en er werk wordt gemaakt van een systeem van huurbakfietsen en van een centraal gelegen fiestenherstelplaats. Velostations moeten op termijn echte fietspunten worden met een publieke fietspomp en een oplaadpunt voor elektrische fietsen.
- De verkeerssituatie op de Turnhoutsebaan moet worden aangepakt. We pleiten voor de beperking van het aantal (streek)bussen, het (deels) ondergronds maken van het tramverkeer, het verminderen van het autoverkeer, de aanleg van een fietspad in beide richtingen en het verbreden van de stoepen. We willen een traject opstarten om vanuit Borgerhout een visie te ontwikkelen op de toekomst van de Turnhoutsebaan.
- Buurtfietsenstallingen: inwoners kunnen er tegen een redelijke prijs hun fiets veilig kunnen stallen. Dat kan inpandig (bijvoorbeeld in een leegstaand winkelpand of garage) maar moet ook kunnen in ‘fietstrommels’ op het openbaar domein.
- We willen ook het aantal gewone fietsenstallingen (op pleinen en in straten) blijven uitbreiden.
Men weze gewaarschuwd: tegen 2018 kom je Borgerhout alleen nog in met de bakfiets. Maar niet te hard rijden...
Wel tof dat Groen! plots voorstander is geworden van de metro, die ze decennialang bestreden hebben.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)

Laatst gewijzigd door fonne : 9 december 2012 om 00:22.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2012, 00:31   #2
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.872
Standaard

Groen kan mijne rug op !!!!
(figuurlijk eeeej )
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2012, 00:32   #3
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
In Borgerhout schijnt Groen! niets geleerd te hebben uit het debacle van Pira in Mortsel. Ze willen de waanzin nog een keertje overdoen.
Misschien moet u gaan beseffen dat de tijd waarin de auto koning en keizer was en overal kon binnendringen, definitief verleden tijd is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2012, 09:13   #4
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Misschien moet u gaan beseffen dat de tijd waarin de auto koning en keizer was en overal kon binnendringen, definitief verleden tijd is.
Dat klopt. De zwakke weggebruiker is dat tegenwoordig, sinds men de auto heeft gedegradeerd tot melkkoe en pispaal.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2012, 10:42   #5
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
het (deels) ondergronds maken van het tramverkeer
Tja, die metrotunnels liggen al jaren klaar, een beetje logisch dat ze die eindelijk eens geen gebruiken...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2012, 12:12   #6
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Groen zal moeten rekening houden met BDW. En die is vast en zeker niet te spreken over die partij (groen) die de bewoners wil verstikken door meer CO2 gassen. Groen = meer pollutie en luchtvervuiling.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2012, 15:21   #7
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Groen zal moeten rekening houden met BDW. En die is vast en zeker niet te spreken over die partij (groen) die de bewoners wil verstikken door meer CO2 gassen. Groen = meer pollutie en luchtvervuiling.
BDW is intelligent, maar op gebied van mobiliteit wort hij gekenmerkt door een totaal gebrek aan visie en hanteert hij stellingen die van de jaren ’70 dateren. Gewoonweg achterlijk. Is eigelijk ook niet verwonderlijk voor iemand die alle verplaatsingen met de auto doet en zelfs nog geen fiets bezit. Hij gaat daarmee lijnrecht in gaan tegenover de trend die je wereldwijd ziet, die Europa toepast en die in het door hem vaak als voorbeeld geciteerde Duitsland ziet.

Het resultaat zal zijn dat er nog meer verkeer door Antwerpen zal gaan rijden, met nog meer overlast voor de bewoners, nog meer vervuiling en bijhorende kankers enz.

Veel Vlamingen zijn idioten, dat leid je af aan de manier waarop ze zich verplaatsen;

http://www.vandaag.be/binnenland/105...500-meter.html

Het grootste probleem daarbij is dat diezelfde bestuurders hun vuiligheid achter hun wagen uitbraken zodat ze zelf geen last hebben van hun autogebruik, maar de bewoners en anderen zitten wel met negatieve gevolgen ervan worden opgezadeld. Om de mensen en de maatschappij daartegen te beschermen, zal men op termijn overgaan naar autoluwe steden.
Men zorgt er gewoon voor dat er geen auto’s meer door bepaalde straten kunnen rijden, laat enkel elektrisch verkeer toe, … en dat leidt dan uiteraard tot minder vervuiling, lawaai, kortom een toenemende levenskwaliteit voor de bewoners. Dat is iets waar zowat alle verkeersspecialisten het over eens zijn. Ook in Vlaanderen zal dat wel komen, maar gezien wij gemiddeld 10 tot 20 jaar achterlopen op anderen landen als Duitsland en Nederland, zal die kentering wat later plaatsvinden. Zoiets kan natuurlijk ook niet van vandaag op morgen, maar is een geleidelijk proces ( ingrepen infrastructuur, OV, fietspaden, inplanting gebouwen, … ). Kopenhagen is er een mooi voorbeeld van.

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 9 december 2012 om 15:21.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2012, 15:38   #8
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 21.434
Standaard

Citaat:
- Wij kiezen voor een beperking van de maximumsnelheid in heel Borgerhout: 30km/uur in woonstraten en in schoolomgevingen, 50km/u op invalswegen en 70 km/u op de Ring en aan de op- en afrit van de E313/E34;
Dat lijkt me in elk geval een verstandige maatregel. Op de ring rond Parijs is de snelheid al jarenlang beperkt tot 80 km/u en die staat vol met onbemande camera's en patrouillerende "zwaantjes" om erop toe te zien dat men zich daaraan houdt.
Dat werkt daar heel goed, en dat moet ook want zelfs als iedereen rustig rijdt is het door de drukte nog altijd moeilijk om op of af die ringweg te geraken.
Hopelijk luistert N-VA wel naar de goeie suggesties van de oppositie.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2012, 15:46   #9
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Dat lijkt me in elk geval een verstandige maatregel. Op de ring rond Parijs is de snelheid al jarenlang beperkt tot 80 km/u en die staat vol met onbemande camera's en patrouillerende "zwaantjes" om erop toe te zien dat men zich daaraan houdt.
Dat werkt daar heel goed, en dat moet ook want zelfs als iedereen rustig rijdt is het door de drukte nog altijd moeilijk om op of af die ringweg te geraken.
Hopelijk luistert N-VA wel naar de goeie suggesties van de oppositie.

De ring rond Parijs werkt goed???
Da's zowat de grootste verkeersramp uit de geschiedenis...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2012, 17:40   #10
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Ik begrijp en deel de ergernis volkomen ! Ik woon immers in het bewuste district, al is dat in het aangenamere Borgerhout 'extra muros', dus het groenere en meer residentiële gedeelte over de ring, en hier vrezen we ook voor dit nieuwe poco-bestuur ondanks het feit dat hier slechts weinigen op die lieden gestemd hebben.

Het is immers geen geheim dat de PVDA+ het leeuwendeel van de Borgerhoutse (allochtone) stemmen heeft behaald door de kandidatuur van Zohra Othman, een notoir anti-zioniste en aanhangster van de terroristische beweging Hezbollah, niet voor niets heeft mevrouw in 2003 een akkoord gesloten met oproepkraaier Dyab Abou jahjah van de AEL en werd de (mislukte) lijst 'Resist' gevormd. Deze extremiste en raciste wordt nu schepen in Borgerhout ! Ik ga hierover niet verder uitweiden, dat verdient een ander subforum dan 'mobiliteit'.

In mijn buurt/wijk is de sfeer gelukkig helemaal anders, maar door een ongelukkig geografisch toeval zijn wij nog een stukje Borgerhout tussen Berchem, Deurne en Mortsel geprakt. Iedereen heeft hier terecht schrik voor het mobiliteitsbeleid dat de groenen en extreem-linksen hier willen ontplooien. Bloembakken in het midden van de straten, heelder buurten die worden 'geknipt', overal zones 30 ook in hemelsbrede doorgangsstraten, megabrede nutteloze fietspaden om zich te profileren? Hopelijk hebben BDW en de zijnen van het stad de kracht om dit onrealistische en extremistische bestuur te overrulen en een halt toe te roepen. Ik leef op hoop !
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2012, 17:48   #11
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.142
Standaard

70 km/u op de ring en de afritten? Willen die een permantente file creëeren?
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2012, 17:56   #12
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Tja, die metrotunnels liggen al jaren klaar, een beetje logisch dat ze die eindelijk eens geen gebruiken...
Het ondergrondse tramnetwerk in Antwerpen is zelfs de naam 'metro' niet waardig! Zowat alle tramverbindingen moeten immers ter hoogte van het Centraal Station / Diamant door één pijp, een kleine opttopping van één van de zes tramlijnen of vertraging en zowat alles draai in de soep ! Gebeurt ondertussen bijna dagelijks. Het is onze eigen 'Antwerpse Noord-Zuidverbinding', de achilleshiel van alle stedelijke openbaar vervoer.

In plaats van momenteel overal tot voorbij Boechout, Beveren en Wijnegem toe opnieuw een soort van buurtspoorwegen aan te leggen, had men beter vanaf de jaren zeventig een groot regionaal en interstedelijk ondergronds metronet aangelegd. Dit zou dan ook probleemloos kunnen aansluiten op nog verdere spoorwegverbindingen. De bovengrondse regionale verbindingsassen zouden bijgevolg ruimtelijk ontlast worden en er zou zowel ruimte zijn om fietsers en voetgangers veel plaats te geven als dubbele rijstroken in elke richting voor het gemotoriseerd verkeer.

In het verleden hadden 'buurtspoorwegen' en regionale (paarden)trams zeker hun nut, daar de meeste lui (nog) geen auto ter beschikking hadden. Nu is het echter totaal achterhaald om overal bovengrondse tramverbindingen te gaan aanleggen. Beschouw Vlaanderen of althans de 'Vlaamse Ruit' (Gent-Brussel-Antwerpen-industriezone Albertkanaal) als één grote stad, ongeveer even groot als Londen en met ook miljoenen inwoners. Waarom kan men dan in Londen wel een regioneel metronetwerk uitbouwen en hier niet ?

Een eenvoudigere, realistische en goedkopere oplossing zou de invoer van bussen op elektriciteit of biogas zijn, bussen zijn immers flexibeler bij verkeersproblemen en kunnen gewoon de flow van het autoverkeer mee volgen. Waarom laat men na dit te doen?
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2012, 18:07   #13
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Het ondergrondse tramnetwerk in Antwerpen is zelfs de naam 'metro' niet waardig! Zowat alle tramverbindingen moeten immers ter hoogte van het Centraal Station / Diamant door één pijp, een kleine opttopping van één van de zes tramlijnen of vertraging en zowat alles draai in de soep ! Gebeurt ondertussen bijna dagelijks. Het is onze eigen 'Antwerpse Noord-Zuidverbinding', de achilleshiel van alle stedelijke openbaar vervoer.

In plaats van momenteel overal tot voorbij Boechout, Beveren en Wijnegem toe opnieuw een soort van buurtspoorwegen aan te leggen, had men beter vanaf de jaren zeventig een groot regionaal en interstedelijk ondergronds metronet aangelegd. Dit zou dan ook probleemloos kunnen aansluiten op nog verdere spoorwegverbindingen. De bovengrondse regionale verbindingsassen zouden bijgevolg ruimtelijk ontlast worden en er zou zowel ruimte zijn om fietsers en voetgangers veel plaats te geven als dubbele rijstroken in elke richting voor het gemotoriseerd verkeer.

In het verleden hadden 'buurtspoorwegen' en regionale (paarden)trams zeker hun nut, daar de meeste lui (nog) geen auto ter beschikking hadden. Nu is het echter totaal achterhaald om overal bovengrondse tramverbindingen te gaan aanleggen. Beschouw Vlaanderen of althans de 'Vlaamse Ruit' (Gent-Brussel-Antwerpen-industriezone Albertkanaal) als één grote stad, ongeveer even groot als Londen en met ook miljoenen inwoners. Waarom kan men dan in Londen wel een regioneel metronetwerk uitbouwen en hier niet ?

Een eenvoudigere, realistische en goedkopere oplossing zou de invoer van bussen op elektriciteit of biogas zijn, bussen zijn immers flexibeler bij verkeersproblemen en kunnen gewoon de flow van het autoverkeer mee volgen. Waarom laat men na dit te doen?
Zoals ze heden ten dage gebruikt worden niet. Maar er liggen nogal wat kilometers metrotunnel ongebruikt onder de grond. Indien men die nu eindelijk gaat gebruiken zou het voor veel lijnen wel degelijk verschil uitmaken, zie de mogelijkheden als trams 10 en 24 onder de grond verdwijnen...
Een hele tijd geleden organiseerden ze wandelingen in die tunnels onder Borgerhout, dan vraag je je wel af waarom al dat geld in de bouw ervan is gestopt zonder dat ze er iets mee doen.
Nu is het voor het nieuw bestuur een kleintje om deze metro's te laten werken.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2012, 18:22   #14
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Zoals ze heden ten dage gebruikt worden niet. Maar er liggen nogal wat kilometers metrotunnel ongebruikt onder de grond. Indien men die nu eindelijk gaat gebruiken zou het voor veel lijnen wel degelijk verschil uitmaken, zie de mogelijkheden als trams 10 en 24 onder de grond verdwijnen...
Een hele tijd geleden organiseerden ze wandelingen in die tunnels onder Borgerhout, dan vraag je je wel af waarom al dat geld in de bouw ervan is gestopt zonder dat ze er iets mee doen.
Nu is het voor het nieuw bestuur een kleintje om deze metro's te laten werken.
De volle benutting van de metrocapaciteit zou al een eerste stap in de goede richting zijn, maar er is veel meer nodig. Toenmalig Vlaams minister Van Brempt en - o ramp - gedelegeerd bestuurder van De Lijn Ingrid Lieten hebben echter de toekomst van het tram- en busnetwerk bezegeld. Zeker gezien de huidige en komende financiële malaise zal een echt efficiënt grootstedelijk of regionaal metronetwerk niet realiseerbaar zijn de komende twee generaties.

Overigens hallucinant dat de Lijn elk jaar vele miljoenen euro's pompt in het onderhoud van die ongebruikte premetrostations en spoorverbindingen. Is uiteraard nodig om ze niet te laten instorten, dus hoe sneller ze effectief gebruikt worden, hoe beter.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2012, 19:01   #15
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Dat lijkt me in elk geval een verstandige maatregel. Op de ring rond Parijs is de snelheid al jarenlang beperkt tot 80 km/u en die staat vol met onbemande camera's en patrouillerende "zwaantjes" om erop toe te zien dat men zich daaraan houdt.
Dat werkt daar heel goed, en dat moet ook want zelfs als iedereen rustig rijdt is het door de drukte nog altijd moeilijk om op of af die ringweg te geraken.
Hopelijk luistert N-VA wel naar de goeie suggesties van de oppositie.
Uwe periphérique is zoiets als de Singel in Antwerpen. Daar moogt ge nog maar 70 rijden. De Ring is zoiets als de A86 rond Parijs, maar dan maar half afgemaakt. Parijs heeft daarnaast nog een gedeeltelijke Grote Ring (de Francilienne) en de Contournement die ver buiten Parijs het doorgaande verkeer afleidt.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2012, 19:07   #16
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ik begrijp en deel de ergernis volkomen ! Ik woon immers in het bewuste district, al is dat in het aangenamere Borgerhout 'extra muros', dus het groenere en meer residentiële gedeelte over de ring, en hier vrezen we ook voor dit nieuwe poco-bestuur ondanks het feit dat hier slechts weinigen op die lieden gestemd hebben.

Het is immers geen geheim dat de PVDA+ het leeuwendeel van de Borgerhoutse (allochtone) stemmen heeft behaald door de kandidatuur van Zohra Othman, een notoir anti-zioniste en aanhangster van de terroristische beweging Hezbollah, niet voor niets heeft mevrouw in 2003 een akkoord gesloten met oproepkraaier Dyab Abou jahjah van de AEL en werd de (mislukte) lijst 'Resist' gevormd. Deze extremiste en raciste wordt nu schepen in Borgerhout ! Ik ga hierover niet verder uitweiden, dat verdient een ander subforum dan 'mobiliteit'.

In mijn buurt/wijk is de sfeer gelukkig helemaal anders, maar door een ongelukkig geografisch toeval zijn wij nog een stukje Borgerhout tussen Berchem, Deurne en Mortsel geprakt. Iedereen heeft hier terecht schrik voor het mobiliteitsbeleid dat de groenen en extreem-linksen hier willen ontplooien. Bloembakken in het midden van de straten, heelder buurten die worden 'geknipt', overal zones 30 ook in hemelsbrede doorgangsstraten, megabrede nutteloze fietspaden om zich te profileren? Hopelijk hebben BDW en de zijnen van het stad de kracht om dit onrealistische en extremistische bestuur te overrulen en een halt toe te roepen. Ik leef op hoop !
Troost U: er is absoluut geen geld om zelfs maar 10% van de sinterklaaslijst van de extreem-linkse junta te verwezenlijken. Het akkoord bevat ellenlange lijstjes met cadeautjes voor de geitewollensokkengroentjes, de islamgroentjes, de roodjes en de bloedroodjes. Maar geen woord over de financiering van dat alles. Als het maar leuk is.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2012, 19:22   #17
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Zoals ze heden ten dage gebruikt worden niet. Maar er liggen nogal wat kilometers metrotunnel ongebruikt onder de grond. Indien men die nu eindelijk gaat gebruiken zou het voor veel lijnen wel degelijk verschil uitmaken, zie de mogelijkheden als trams 10 en 24 onder de grond verdwijnen...
Een hele tijd geleden organiseerden ze wandelingen in die tunnels onder Borgerhout, dan vraag je je wel af waarom al dat geld in de bouw ervan is gestopt zonder dat ze er iets mee doen.
Nu is het voor het nieuw bestuur een kleintje om deze metro's te laten werken.
De pijp onder de Turnhoutsebaan zal wel gebruikt gaan worden, maar de stations zouden niet opengaan. Het wordt dan een supersnelle verbinding naar Wommelgem. De belangrijkste noord-zuid verbinding zal er nooit komen. Het stuk onder de Frankrijklei is onbruikbaar gemaakt door ondergrondse parking en de heraanleg van het Operaplein.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2012, 20:28   #18
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
De pijp onder de Turnhoutsebaan zal wel gebruikt gaan worden, maar de stations zouden niet opengaan. Het wordt dan een supersnelle verbinding naar Wommelgem. De belangrijkste noord-zuid verbinding zal er nooit komen. Het stuk onder de Frankrijklei is onbruikbaar gemaakt door ondergrondse parking en de heraanleg van het Operaplein.
De Borgerhoutenaars zullen dus geen r**t hebben aan die nieuwe premetroverbinding, die blijven bovengronds verder sukkelen, enkel ter hoogte van de Morhovenlei over de ring zou er nog een tussenstation open gaan. Verder verplicht men de inwoners van dit al fel geteisterde district de auto op stal te laten en bij voorkeur met stootkar of bakfiets zich in het stedelijke verkeer te begeven.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2012, 21:45   #19
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Troost U: er is absoluut geen geld om zelfs maar 10% van de sinterklaaslijst van de extreem-linkse junta te verwezenlijken. Het akkoord bevat ellenlange lijstjes met cadeautjes voor de geitewollensokkengroentjes, de islamgroentjes, de roodjes en de bloedroodjes. Maar geen woord over de financiering van dat alles. Als het maar leuk is.

Zo een beetje als de nota De Wever dus. 50 bladzijden uitgaven en twee regeltjes inkomsten : verkoop gebouwen, ontslaan personeel.
Waarna de werkaanbiedingen voor de Antwerpse n-va kabinetten op dit forum gepost worden.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 9 december 2012 om 21:46.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2012, 00:07   #20
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Dat klopt. De zwakke weggebruiker is dat tegenwoordig, sinds men de auto heeft gedegradeerd tot melkkoe en pispaal.
Ik merk daar hoegenaamd niets van. In de meeste gevallen wordt er bij wegenaanleg en aanleg van woonwijken nog steeds vanuit de auto gedacht. Niet vanuit de fietser, die moet immers nog steeds vechten voor zijn brokken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be