Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 december 2012, 08:52   #1
gerda01
Vreemdeling

Standaard Stroompannes in België

Las net een artikel over mogelijke stroompannes in België. Iemand enig idee of deze kans reëel is? Hoe best voorbereiden hierop?
gerda01 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2012, 09:00   #2
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gerda01 Bekijk bericht
Las net een artikel over mogelijke stroompannes in België. Iemand enig idee of deze kans reëel is? Hoe best voorbereiden hierop?
Kaarsjes. Potjes om kaarsjes in te steken voor de veiligheid. Lange lucifers om kaarsjes aan te steken die reeds in een potje zitten. Pillampen die op een vaste plaats liggen. Een barbecue. Vrienden zonder ijskast om te komen eten vooraleer alles bederft als de elektriciteit voor lange tijd uitligt. Een houtkachel. Oude tijdschriften voor als ge geen stookhout hebt.

En ook: zonnepanelen.
Oud 8 december 2012, 09:00   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

De kans is bestaande. Met een hoop kerncentrales dicht in Europa, en een sterke inzet voor groene energie die afhankelijk is van onstuurbare factoren, is er altijd kans op een tekort. En dan gaan landen eigen volk eerst kiezen.

Maatregelen.
Voor een eenmalige korte gebeurtenis. Kaarsen en een goed boek of gezelschapsspel.
De ijskast en diepvries dichtlaten.

Als het meer voorkomt, en U wil geen comfort inboeten. Een zware UPS die uw ijskast/diepvries voor een paar uur kan voeden. Kaarsen en zaklampen. Misschien eens overwegen een alternative -niet electrische- verwarming te voorzien, waarmee U 1 ruimte in de woning kan verwarmen.

Mits een investering kan U een UPS en een stroomgroep combineren, en dan is de woning voorzien van electriciteit zolang U brandstof hebt voor de stroomgroep.
Oud 8 december 2012, 09:02   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Kaarsjes. Potjes om kaarsjes in te steken voor de veiligheid. Lange lucifers om kaarsjes aan te steken die reeds in een potje zitten. Pillampen die op een vaste plaats liggen.
Lijkt ok.

Citaat:
Een barbecue. Vrienden zonder ijskast om te komen eten vooraleer alles bederft als de elektriciteit voor lange tijd uitligt.
Vrienden voor dinner?

Citaat:
Een houtkachel. Oude tijdschriften voor als ge geen stookhout hebt.
Papier is geen goed idee, zeker niet bedrukt.
Citaat:
Al eens gehoord van het fenomeen bewolkt? Of nacht?
Oud 8 december 2012, 09:07   #5
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Vergeet dat maar - tenzij je omvormer hebt voor eiland-bedrijf. De omvormers die standaard geplaatst worden schakelen zichzelf uit als de netspanning wegvalt.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2012, 09:14   #6
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Misschien eens overwegen een alternative -niet electrische- verwarming te voorzien, waarmee U 1 ruimte in de woning kan verwarmen.
Goed idee - maar let er dan wel op dat je ook geen electronische ontsteking of dergelijke nodig hebt.
Oud 8 december 2012, 09:16   #7
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Een barbecue.
Zoals de meeste Vlamingen hebben wij ook een bbq staan - maar misschien kan het geen kwaad om een extra zakje houtskool in huis te halen.
Oud 8 december 2012, 09:17   #8
'XIII'
Banneling

Standaard

Vroeg je bed inkruipen! Zoals in de 17de eeuw en vroeger.
'XIII' is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2012, 09:48   #9
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Uit sommige politieke hoek (uw hoek meer speciaal) komen er allerlei onheilsberichten over België. Negatieve berichten van van si en van la. En u bent vaak de auteur van zulke berichten. Om de haverklap start u zo'n nieuwe futiele draad weer op. Waarmee u natuurlijk nog steeds niet beseft dat u zich dik belachelijk aan het maken bent.

Stroompanne, stroompanne, wat zou het. Tot nu toe heb ik nog niet veel stroompanne gezien. Noch dit jaar, noch in de voorbije jaren. En nu dat Tihange en Doel onverkort weer mogen functioneren, zit er niet veel stroompanne aan te komen.

U zou het wellicht wel willen zien gebeuren natuurlijk, dat spreekt vanzelf. Maar zo kennen we de bokkige Vlaams-nationalistischtjes dan wel weer.

Laatst gewijzigd door system : 8 december 2012 om 09:48.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2012, 10:06   #10
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
En u bent vaak de auteur van zulke berichten. Om de haverklap start u zo'n nieuwe futiele draad weer op.
U zou het wellicht wel willen zien gebeuren natuurlijk, dat spreekt vanzelf. Maar zo kennen we de bokkige Vlaams-nationalistischtjes dan wel weer.
We hebben een helderziende in ons midden! Gerda01 post haar 1ste bericht, en system weet al direct de politieke overtuiging, en kan blijkbaar ook in de toekomst kijken.
Ofwel dat, ofwel weet system al bij een eerste bericht een dubbelnick te ontmaskeren. Stropers worden de beste boswachters?
Oud 8 december 2012, 10:15   #11
d2012
Burger

Standaard

Citaat:
Uit sommige politieke hoek (uw hoek meer speciaal) komen er allerlei onheilsberichten over België. Negatieve berichten van van si en van la. En u bent vaak de auteur van zulke berichten. Om de haverklap start u zo'n nieuwe futiele draad weer op. Waarmee u natuurlijk nog steeds niet beseft dat u zich dik belachelijk aan het maken bent.

Stroompanne, stroompanne, wat zou het. Tot nu toe heb ik nog niet veel stroompanne gezien. Noch dit jaar, noch in de voorbije jaren. En nu dat Tihange en Doel onverkort weer mogen functioneren, zit er niet veel stroompanne aan te komen.

Ik ging juist zeggen: "De NVA de schuld geven", maar system was me weeral voor...
d2012 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2012, 10:17   #12
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Gerda hoort ook maar gazettenpraat.
Veroorzaak twijfel en de stroom mag weer wat duurder worden, want met de schrik erin, kan je meer vragen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2012, 10:20   #13
gerda01
Vreemdeling

Standaard

Ben inderdaad behoorlijk geschrokken van de reactie van SYSTEM. Ik post hier nietsvermoedend een eerste bericht en krijg dan onmiddellijk zo'n ruwe reactie. Is dit de algemene teneur op dit forum? Ook al lijkt mijn vraag eenvoudig, het is wel iets wat me oprecht bezorgd maakt.
gerda01 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2012, 10:24   #14
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
We hebben een helderziende in ons midden! Gerda01 post haar 1ste bericht, en system weet al direct de politieke overtuiging, en kan blijkbaar ook in de toekomst kijken.
Ofwel dat, ofwel weet system al bij een eerste bericht een dubbelnick te ontmaskeren. Stropers worden de beste boswachters?
Erger nog: het is die mevrouw haar eerste post en hij weet al te vertellen dat ze hier om de haverklap zulke onheilsberichten post.

Ik vrees dat excuses hier wel op hun plaats zijn.
Oud 8 december 2012, 10:27   #15
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Ben inderdaad behoorlijk geschrokken van de reactie van SYSTEM. Ik post hier nietsvermoedend een eerste bericht en krijg dan onmiddellijk zo'n ruwe reactie. Is dit de algemene teneur op dit forum? Ook al lijkt mijn vraag eenvoudig, het is wel iets wat me oprecht bezorgd maakt.
Mevrouw, als je per ongeluk de 'verkeerde' persoon tegen komt kan die teneur inderdaad wel zo 'aggressief' zijn. Maar stoor er je niet aan: wij doen dat ook niet. We kennen de pappenheimers hier.
Oud 8 december 2012, 10:28   #16
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' Bekijk bericht
Erger nog: het is die mevrouw haar eerste post en hij weet al te vertellen dat ze hier om de haverklap zulke onheilsberichten post.

Ik vrees dat excuses hier wel op hun plaats zijn.
System die zich gaat excuseren?
Ik vrees dat de zon nog eerder in Het Oosten zal dalen dan dat die excuses gaan komen
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2012, 10:32   #17
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:

Zo in de war, systemke, dat je onschuldige posters nu gaat aanvallen zoals je dat constant tegen mij doet? Het zijn inderdaad geen gemakkelijke tijden, hé, vent, waarin je op geregelde tijdstippen compleet op je gezicht gaat.
Maar dit is nu toch wel het toppunt: in je blinde razernij een totaal onschuldig iemand zo afsnauwen. Je zal natuurlijk in je koppigheid weer doen alsof je neus bloedt.

Laatst gewijzigd door 'XIII' : 8 december 2012 om 10:32.
Oud 8 december 2012, 10:34   #18
system
Banneling

Standaard

Citaat:
U hebt gelijk. Ik heb me vergist. Mijn excuses. Ik dacht dat XIII zijn zoveelste onheilsdraad over België weer eens had opgestart. Tenzij u een nickname bent van XIII, maar daar ga ik nu even niet van uit.

Nu wat die stroompannes betreft. Dat kan altijd natuurlijk. Nog niet zolang geleden was er een ernstige stroompanne in Nederland door het ontploffen van een stroomcabine. In de VS zijn er regelmatig grote stroompannes door defecten. Dus echt uitsluiten kan men dit nooit.

Laatst gewijzigd door system : 8 december 2012 om 10:35.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2012, 10:35   #19
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
System die zich gaat excuseren?
Ik vrees dat de zon nog eerder in Het Oosten zal dalen dan dat die excuses gaan komen
Ik denk dat het tijd wordt dat Het Oosten terug uit zijn winterslaap te voorschijn komt: zijn dubbelnick system heeft het duo al te veel schade op korte tijd bezorgd.
Oud 8 december 2012, 10:36   #20
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
U hebt gelijk. Ik heb me vergist. Mijn excuses. Ik dacht dat XIII zijn zoveelste onheilsdraad over België weer eens had opgestart. Tenzij u een nickname bent van XIII, maar daar ga ik nu even niet van uit.

Nu wat die stroompannes betreft. Dat kan altijd natuurlijk. Nog niet zolang geleden was er een ernstige stroompanne in Nederland door het ontploffen van een stroomcabine. In de VS zijn er regelmatig grote stroompannes door defecten. Dus echt uitsluiten kan men dit nooit.
Hij heeft een echte 'XIII'-obsessie, moet je weten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be