![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Redactie
|
Grondwettelijk Hof volgt visie N-VA rond boerkaverbodDe N-VA reageert, bij monde van Kamerleden Ben Weyts en Jan Van Esbroeck, tevreden op het arrest van het Grondwettelijk Hof inzake het beroep tegen de zogenoemde boerkawet. Het Hof argumenteert uitvoerig dat de wet voldoende toegankelijk en nauwkeurig is en dat een hoofddoekenverbod noodzakelijk kan zijn in een democratische samenleving.
De N-VA nam mee het voortouw in de goedkeuring van het wetsvoorstel. Kamerlid Ben Weyts, toenmalig voorzitter van de bevoegde commissie van Binnenlandse Zaken, verwijst in de eerste plaats naar de openbare orde en veiligheid. "Het is nu eenmaal verboden om het gezicht volledig te verbergen, met de carnavalsdagen als uitzondering. Vermeende religieuze argumenten zijn nu eenmaal ondergeschikt aan onze burgerlijke wetten. En dat moet zo blijven", zegt Weyts. De N-VA’er verwijst ook naar de argumenten van sommige boerkavoorstanders. Weyts: "Volgens sommigen dient een boerka om te verhinderen dat vrouwen lustgevoelens zouden oproepen bij mannen. Wij zijn daarentegen van mening dat vrouwen zich niet moeten bedekken maar dat mannen zich moeten bedwingen. Je moet niet het slachtoffer achter tralies laten verdwijnen, wel de dader." In tegenstelling tot wat de tegenstanders van een boerkaverbod zeggen, zorgt het verbod net niét voor een stigmatisering van moslims. Van Esbroeck: "Sommigen steken alle moslims in de zak van de radicalen die een boerka voorstaan. Dat wordt na dit voorstel onmogelijk." Het argument dat men een onbestaand probleem bestrijdt, weerleggen Weyts en Van Esbroeck door te verwijzen naar cijfers van minister Milquet, waaruit blijkt dat in 2011 34 pv’s geregistreerd werden wegens overtreding van het boerkaverbod. Contactinfo: Annemie Nijs, communicatieverantwoordelijke Kamerfractie N-VA E-post: [email protected] Auteur(s): Ben Weyts, Kamerlid Jan Van Esbroeck, Kamerlid Thema('s): Asiel, migratie & inburgering, Samenleving & ethische dossiers Bron: politics.be
|
|
|
#2 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Inderdaad !!!! Een vrouw MAG zelfs niet verstopt worden !!!! Welke vrouw zou zoiets ECHT willen ???? Een vrouw is geen stuk speelgoed !!!! Hoe kan men in hemelsnaam een vrouw respekteren , wanneer men haar verplicht onderdrukt ???? Als je van vrouwen geil wordt , waarom bestaan ze dan ?? Een vrouw is ook geen stort waar je uwen slagroom in dumpt !!!! Citaat:
Niet iedereen is hetzelfde , akkoord !! Maar zij die zich boven de wet (willen) stellen , hopelijk komen zij NOOIT aan de macht !!!!!!!! Wie denkt vrouwen te moeten onderdrukken , ongeacht de reden , is achterlijke randdebiel die gestraft dient te worden !!!! Zij hebben zelfs geen greintje respekt voor vrouwen !!!!
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 9 december 2012 om 21:12. |
||
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Parlementslid
|
Cookie, wat hebt gij feitelijk met uitroeptekens en vraagtekens? In zowat al uw berichten gebruikt ge er 2 tot 3 keer meer dan nodig per zin.
Ik bedoel: er zoveel bij zetten gaat niemand onder de indruk brengen hoor. En mensen gaan u niet meer geloven, in tegendeel minder, omdat ze u een aansteller vinden. Niet om u aan te vallen ofzo hoor. Gewoon een observatie.
Laatst gewijzigd door Nexer : 10 december 2012 om 09:42. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Alhoewel sommige niet geloven dat ik slechtziend ben ,
(da's hun probleem , ze mogen gerust ruilen) , ik zie letterlijk geen puntjes , komma's , aanhalingsteken , e.d. op websites (dus ook forums) Tenzij ze wreeddik zijn Zet ik meerdere !!!! , die kan op het randje af nog onderscheiden , ik zie dan een spatie In forumverband , noem het maar emotie-uitdrukking In alle eerlijkheid: Wat ze mij van denken , eerlijk , da's hun probleem !!
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Banneling
|
@ cookie monster: niks van aantrekken!
Meestal zijn het bekrompen sujetten die commentaar leveren of je niet willen geloven. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Geen probleem , er zijn ergere dingen
Nexer heeft geen slechte bedoeling , dus ook geen probleem
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Banneling
|
Ik had het niet op Nexer. Hij stelde terecht een vraag aan jou...
Ik heb het over mensen die niet geloven dat je een visuele beperking hebt. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat je zegt , da' klopt
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 10 december 2012 om 11:31. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Het enige valabele argument tegen een Boerka-verbod is eigenlijk dat precies door een boerka-verbod sommige vrouwen niet meer buiten mogen/kunnen. Het is dank zij het bestaan van de mogelijkheid tot Boerka dat die vrouwen zich nog op straat kunnen begeven.
Het Boerka-verbod zou eigenlijk moeten samengaan met een verbod om de getroffenen gewoon binnen te houden. Ik zag ooit op de zender Al Jazeera een discussie tusqsen moslima's gesluierende, gehoofddoekte en niet gehoofddoekte over het onderwerp van het typisch moslim-gehalte van typische hoofdbedekkingen, de vrijheid van de vrouw enz... Het zal menigeen verbazen dat er zeer feministische boerka-verdedigsters zijn. De discussie is niet exclusief vestimentair, zoals de discussie over tatouages (sterrenmeisje e.a.) alhoewel ook bij tatouage er een "tribal" of pseudo etnisch element kan spelen. Boerka's zijn hier inderdaad "ongewenst" zoals het "ongewenst " is om in Saoedi Arabië een broeksband uit varkensleer te dragen : of we hier en quasi misdadig feit moeten maken inclusief bestraffingen is een andere zaak ; er zal altijd een mainstream zijn die veroorzaakt dat moslima's behalve hun hoofdoeken afleggen ook in een gemengd zwembad en zelfs in bikini zullen gaan zwemmen ! Dat mosklimjongetjes intussen zemshort dragen die tot net boven de knie komen en die ze dan bij wijlen doen afzakken tot net erover is lachwekkend, maar wel een bewijs ervan dat "aanpassing" voor velen altijd en vies woord zal blijven... en dan ?
|
|
|
#10 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Daar vrees ik voor !!
|
|
|