Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2002, 21:11   #1
wim
Vreemdeling

Standaard

Verzet u samen met Gretta Duisenberg (vrouw van...) tegen de

ISRAELISCHE BEZETTING VAN PALESTINA !!!!

ZET UW HANDTEKENING OP:

http://www.stopdebezetting.nl/

MEER DAN 22.820 mensen hebben de oproep al ondertekend....

NIET AARZELEN.... DOEN !!!!

wim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2002, 21:50   #2
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Pst durf je dat ook op het volgende forum zetten ?

http://www.joods.nl/joodsforum/

Je moet wel oppassen ze kunnen helemaal niet tegen kritiek.

Ik geef je 5 minuten en dan ben je eraf geschopt.

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2002, 18:37   #3
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder
Pst durf je dat ook op het volgende forum zetten ?

http://www.joods.nl/joodsforum/

Je moet wel oppassen ze kunnen helemaal niet tegen kritiek.

Ik geef je 5 minuten en dan ben je eraf geschopt.
Gelijk heb je.
Maar heb je al geprobeerd om op
http://www.network54.com/Forum (forum van de Arabisch Europese Liga) kritiek te uiten over het doen ontploffen van schoolbussen? Blijft ook niet lang staan ...
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2003, 17:52   #4
Merlin
Vreemdeling

Standaard

Ik ben tegen de bezetting van Palestijns gebied, ik ben trouwens tegen de bezetting van iedere souveraine staat.
Merlin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2003, 14:25   #5
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Ten eerste wil ik zeggen dat de grootste kans op vrede (Yitzak Rabin) door Zionistische Joden is vermoord. Hieruit blijkt de intentie van de Zionisten. Ten tweede wil ik zeggen dat vrede onmogelijk is met de persoon die nu aan de macht is. Ariel Sharon is alleen maar uit op oorlog. Hij is de grote oorzaak van het conflict. Hij was talloze malen door zowel Joodse als Palestijnse organisaties gewaarschuwd dat hij de tempelberg niet moest beklimmen. Op dat moment ontstond er een rel tussen de Palestijnen en het Israelische leger. De Israelische politie heeft toen een grove fout gemaakt. Ze gingen stenen gooiende kinderen door het hoofd schieten. Binnen een week vielen er tegen de 100 doden waarvan het meerendeel Palestijnse kinderen. De Palestijnen waren kansloos met hun stenen tegen de Israelische Apaches en tanks.

Daarom zijn terroristen (voor anderen vrijheidsstrijders) overgegaan op het plegen van zelfmoordaanslagen. Het is namelijk de enige effectieve middel om het dodental enigszins gelijk te trekken. Ik keur dit overigens af maar ik kan het wel begrijpen. Ik kan me herrineren dat na enkele weken intifada het dodental op 300 Palestijnse doden stond en hooguit 10 Israelische doden. Laatst was er een VN ambassadeur doodgeschoten. Het Israelische leger schiet tegenwoordig ook met scherp op UNESCO leden. Naar mijn mening beginnen de Israelis paranoide te worden en beginnen ze de hele wereld als hun vijand te zien. Bovendien zijn er twee weken geleden een Palestijns jongen van 11 en een Palestijns meisje van 9 doodgeschoten door Israelische militairen (terroristen).

De westerlingen moeten hun ogen openen. De misdaden van de Israeliers overtreffen verreweg de misdaden van de Palestijnen. Palestijnen worden van dagelijkse basisbehoeften onthouden door de Israeliers. Palestijnse bevoorradingen voor ziekenhuizen worden bijvoorbeeld aangehouden en voor enkele uren vertraagd. Soms worden ze helemaal niet toegelaten. Op Palestijnse gebieden is het bijvoorbeeld niet toegestaan om waterputten dieper dan 300 meter te slaan. In Israelische gebieden mogen de putten dieper dan een kilometer worden. (ik weet de precieze diepten niet meer zeker). Israeliers vernietigen Palestijnse wijken die meer dan 30 jaar bestaan om er Israelische wijken te bouwen. De reden die wordt aangedragen is dat de Palestijnen geen bouwvergunning hebben. Dit is gewoon belachelijk. Er zijn nog meer voorbeelden op te noemen. En jullie verwachten dat de Palestijnen dit zomaar moeten slikken? Zouden jullie het slikken als Duitsland dit bij jullie zou doen? Zou er iemand de Duitse zeide kiezen?
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2003, 18:14   #6
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zeg eens, meneer Turk4ever,

Da's allemaal goed en wel, maar wat jullie daar allemaal met de Kurden doen is ook niet zo mooi, hé?

Kurdistan wordt onder andere door Turkije bezet, net zoals Palestina en heel vergelijkbaar met het Palestijns verhaal :

De Kurden worden door de Turken onderdrukt, gebombardeerd, uitgehongerd... hun huizen worden opgeblazen, hun dorpen worden na elke actie van de Kurdische rebellen gewoon uitgekamd en soms met de grond gelijkgemaakt.
De Turkse tanks rijden daar regelmatig met kolonnen binnen om alles en iedereen aan flarden te schieten.

Nog erger dan met de Palestijnen:
De Kurdische taal en cultuur wordt reeds tientallen jaren verboden, en slechts onlangs een heel klein beetje opnieuw getolereerd.

En dan ben ik nog niet begonnen met wat de Turken in het begin van de twintigste eeuw met de Armeniërs hebben gedaan. Dat was gewoon een pure genocide waarbij twee miljoen Armenen zonder pardon zijn vermoord.

Dus : Het verhaal tussen Israel en Palestina verdient hevige discussies , maar de Turken maken in dit geval beter gebruik van het recht om te zwijgen.
Oud 22 januari 2003, 18:20   #7
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Even ter zijde: Turkije en Israel zijn de twee staten die koploper zijn in het aantal inbreuken op de mensenrechten.(zaterdag gehoord in nachtwacht)
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2003, 18:29   #8
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Even ter zijde: Turkije en Israel zijn de twee staten die koploper zijn in het aantal inbreuken op de mensenrechten.(zaterdag gehoord in nachtwacht)
Ja maar dat geloof ik ook weer niet. Dat die twee staten geen doetjes zijn, dat weten we ondertussen.

Maar je gaat mij niet vertellen dat er niet MEER mensenrechten worden geschonden in de bloedige Arabische en Afrikaanse dictaturen, laat staan Nepal, Pakistan, Iran, etc...

Dus dat kan ook niet juist zijn.

Turkije is trouwens de laaste jaren veel verbeterd op dat gebied. Maar verre van genoeg.
Oud 22 januari 2003, 22:28   #9
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Ja maar dat geloof ik ook weer niet. Dat die twee staten geen doetjes zijn, dat weten we ondertussen.

Maar je gaat mij niet vertellen dat er niet MEER mensenrechten worden geschonden in de bloedige Arabische en Afrikaanse dictaturen, laat staan Nepal, Pakistan, Iran, etc...

Dus dat kan ook niet juist zijn.

Turkije is trouwens de laaste jaren veel verbeterd op dat gebied. Maar verre van genoeg.
Qua schendingen van VN-resoluties is Israel koploper.
Ik heb het onlangs gelezen hoeveel het er waren, maar ik ben het exacte cijfer vergeten.
Oud 22 januari 2003, 22:32   #10
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Sorry dat moesten VN-resoluties zijn i.p.v. mensenrechten. My fault
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2003, 02:34   #11
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Hey turk4ever,

Als de palestijnen nu eens hun energie zouden steken in de opbouw van hun regio ipv bomaanslagen te plegen, zouden ze al een pak meer sympathie en steun krijgen vd internationale gemeenschap. Israel zou veel meer internationale weerstand ondervinden wanneer zij de palestijnse bevolking dan zou onderdrukken en/of hun bezittingen vernietigen. Want nu is er geen sprake van onschuldige palestijnen. Zij worden aanzien als terroristen of aanhangers ervan en terecht. Met als gevolg dat de joden nu carte blanche krijgen om de zoveelste vergeldingsactie uit te voeren na weeral een zelfmoordaanslag. De mentaliteitswijziging zal eerst vd palestijnen moeten komen vrees ik. Wie weet zijn ze nu zover (het is even rustig ginder), of zijn hun middelen tijdelijk uitgeput. We zullen zien....

greetz
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2003, 10:47   #12
vivanter007
Burgemeester

vivanter007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac
Hey turk4ever,

Als de palestijnen nu eens hun energie zouden steken in de opbouw van hun regio ipv bomaanslagen te plegen, zouden ze al een pak meer sympathie en steun krijgen vd internationale gemeenschap. Israel zou veel meer internationale weerstand ondervinden wanneer zij de palestijnse bevolking dan zou onderdrukken en/of hun bezittingen vernietigen. Want nu is er geen sprake van onschuldige palestijnen. Zij worden aanzien als terroristen of aanhangers ervan en terecht. Met als gevolg dat de joden nu carte blanche krijgen om de zoveelste vergeldingsactie uit te voeren na weeral een zelfmoordaanslag. De mentaliteitswijziging zal eerst vd palestijnen moeten komen vrees ik. Wie weet zijn ze nu zover (het is even rustig ginder), of zijn hun middelen tijdelijk uitgeput. We zullen zien....

greetz
Een Palestijn die uiting geeft aan zijn frustratie is een terrorist, een Israëli voert alleen maar rechtmatige "vergeldingsacties" uit .
vivanter007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2003, 14:17   #13
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hey turk4ever,

greetz
Akkoord met deze analyse.
Oud 10 februari 2003, 18:36   #14
Kotsmos
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hey turk4ever,

greetz
Het probleem is dat ze dat lang geprobeerd hebben, maar als je bezet wordt door een ander land is dat niet echt makkelijk.
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be