![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() In zijn Antwerps bastion blijven zitten, of toch voluit gaan en opkomen voor de Vlaamse Belangen? Ik ben die Waalse arrogantie en die Lakense Parkinson-marionet kotsbeu! Ik zie enkel en alleen verandering als BDW zijn schouders er in 2014 gaat onder zetten (tenzij er een ander invloedrijk N-VA kopstuk zal opstaan)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Heeft hij zich daar nog niet over uitgesproken?
Hij is toch van plan om de volle termijn uit te doen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarde gouwgenoten, vanaf nu kroon ik mezelf tot keizer van Vlaanderen ipv keizer van Antwerpen.
Er zijn personen van koninklijke bloede, die mij dat niet gunnen, maar die sturen we wel naar de dop. Waarde gouwgenoten, ik ben zelfs goedkoper dan de huidige koning, ik lever uit vrije wil 2% in op de huidige dotaties. Verder wens ik u allen een goede werkplaats toe, maar die moeten jullie wel zelf bekostigen. Voor de rest moeten jullie niets anders doen dan inleveren, goed en lang werken en zorgen dat ik een rustig leven heb. Wil u uw problemen opgelost zien, vraag het aan Europa, want ik zie mij verplicht goede relaties te onderhouden met alle vakantiebestemmingen. En nu maar snel aan het werk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit moet ongeveer de 36° draad zijn met dit onderwerp;
en de 360° draad met een andere titel, maar waar ook voor zijn zes jaar gesproken wordt. Ik herhaal mijn mening, als nietig lid van de nva maar niet woonachtig in Antwerpen: de Antwerpenaren mogen het Weverke hebben om hun stad op te kuisen. Tot aan de verkiezingen in 2014. Dan moeten ze hem terug geven aan gans Vlaanderen dat hem meer nodig heeft. Liefst als lijstduwer op de senaatslijst. Dan leggen we het zo uit: het overweldigend aantal voorkeurstemmen die hij in gans Vlaanderen bijeen verzameld heeft, is een niet te negeren signaal van de Vlaamse kiezer. Mijn mening hé. Ik ben wel lid, maar ook niet meer dan dat. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Ergo: er is geen fatsoenlijke leidersfiguur bij de N-VA op federaal vlak voor 2014. Ze gaan zich dus van krommenaas moeten gebaren tot op het allerlaatste ogenblik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat hij burgemeester blijft. Ik geloof trouwens sterk in die deal tussen CD&V en NVA ivm Peeters.
Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 29 december 2012 om 21:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat gaat de rest doen in 2014? Welk konijn gaan ze tegen dan uit hun hoed toveren? Vooral wanneer N-VA tegen dan in de peilingen nog eens extra gaat scoren. Ik kan me niet voorstellen dat deze verslagen partijen samen met dit niets ontziende Koningshuis, zomaar zonder slag of stoot, zich als eerlijke verliezers aan de kant zullen laten schuiven. Ze zullen er eerder alles aan doen wat mogelijk is om de touwtjes niet uit handen te moeten geven. Welk konijn het wordt weet ik niet maar dat ze er een uit hun hoed zullen halen acht ik wel als vrij zeker. Belgische democratie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vergeet niet dat wat nu nog van CD&V overblijft in de eerste plaats bestaat uit Belgicistische ACWers. Die waren destijds ook fel tegen het CD&V-N-VA kartel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou het kunnen dat het CD&V binnen kort ook uit elkaar ploft zoals het het VU ooit vergaan is, en opsplitst in meerdere partijen zoals destijds het VB en het N-VA ontstaan zijn?
In dat geval zou er natuurlijk een meer Vlaamsgezinde afgezonderde Cd&V kunnen ontstaan die zich zou kunnen inlaten om coalitie te vormen met het N-VA. Overigens zitten er ook bij deze traditionele partijen een hoop meer Vlaamsgezinde kiezers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Zolang hij burgemeester blijft moet hij ook geen minister worden, dat is wel handiger voor een regeringsvorming waar hij de gedoodverfde eerste minister zou worden. Hij wil geen eerste minister worden want daarvoor zou hij toegevingen moeten doen. (dit in tegenstelling tot Rupo die dat niet moest doen)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn N-VA braafjes bij de grillen van een traditionele partij neerleggen, anders geen postjes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Ik kan niet anders dan dit toejuichen. Mijn vrees echter: De Wever krijgt de Antwerpse problemen niet aangepakt. Normaal ook, A is onbestuurbaar geworden en het verrottingsbeleid zit veel te ver. Bovendien kan je moeilijk overal gaan aanbellen en/of mensen gaan zoeken en ze een integratiecursus dwingen te volgen indien ze na 25 jaar gesubsidieerd verblijf op Belgische bodem op eigen kosten. Bovendien is het nut misschien nog betwijfelbaar, behalve dan dat het de sociale cohesie hopelijk versterkt. Maar er moet geen tekening bij gemaakt worden dat men dan zeker voor fascist versleten wordt, racist waarschijnlijk ook nog en wat nog meer? Het is bovendien dweilen met de kraan open, zoals ik laatst las in een studie waarin maatschappelijk werkers van de ocmw's uit Gent, Antwerpen en Genk aan het woord waren staat die kraan volop open. Is het niet via gezinshereniging, regularisatie, als vluchteling of god weet via welke poort dat men hier het land binnen geraakt om te genieten van de sociale zekerheid (de degressiviteit van de werkloosuitkeringen - schokkend dat het doorgevoerd werd door de P.S. wegens een standpunt van VIVANT en NVA !! is maar een begin, het leefloon en de bijkomende steun die je krijgt wegen nog altijd ver op tegen de nadelen van blijven in het thuisland waar je wel moet werken om te kunnen leven), dan is het door bv de nationaliteit in een ander minder streng Europees land aan te vragen, dat echter ook minder voordelen heeft (en daarom minder aantrekkelijk is). Bv. Spanje is interessant voor Marokkanen (en Algerijnen). Vanaf het moment dat ze officieel "Spanjaard zijn", komen ze naar België. Idem zo met de immigranten in Nederland. Nu de wetten daar verstrengt zijn rond gezinshereniging etc, vestigen heel wat mensen zich in België, bij voorkeur Antwerpen, zodat ze alles wat vlotter kunnen laten gaan. Schengen laat dit perfect toe... De gevolgen moge duidelijk zijn. En dan nog is het de vraag of bepaalde groepen überhaupt iets zullen doen, zelfs al geef je ze duizenden cursussen. Je kan het paard wel naar de plas brengen maar ... drinken moet het zelf doen. En als het het gevoel heeft (niet onterecht mogelijk!!) dat drinken meer nadeel oplevert op termijn dan voordelen, is de som gauw gemaakt. Bovendien past men daar zelfs niet meer binnen de gemeenschap als men werk heeft en de taal spreekt, laat staan als men westerse gewoonten zou durven krijgen. :-S Daarbij kan ik me niet voorstellen dat een vrouw als Liesbeth Homans strenger zal optreden dan een Monica De Koninck. Deze laatste heeft een uitspraak gedaan die in NVA en zelfs V.B. kringen populair is, zij het dat ze misschien minder genuançeerd wordt uitgesproken, namelijk dat ons land vooral niet- en laagopgeleide immigranten aantrekt (de passieve migranten) die nèrgens anders terecht kunnen. Niet in Afrika, en zelfs niet in "iedereen welkom in mijn sociale vangnet"-Europa. België blijft dan over ... en het broodje is gebakken. Levenslang. Zo'n mensen activeren is niet gemakkelijk. Maar kan via artikel 60 waarna ze in de werkloosheid belanden, maar ook dat is na de toepassing van degressiviteit geen verschrikkelijk slecht statuut als je een sociale woning hebt en verder alle voordelen behoudt ... In hun land van herkomst is het immers nog een pak slechter. B.D.W. zal hierop afgerekend worden. Tegelijkertijd zal EDR en de meerderheid van de Vlaamse partijen standpunten van de NVA en BDW overnemen en zelfs doorvoeren. Bv. BHV was zo'n wanhoopspoging, maar ook het verstrengen van de in-3-seconden-iedereen-Belg wet. Dus ik weet het niet hoor, ik zie het niet zo rooskleurig. En dan hebben we het nog niet over hoezeer de Antwerpenaren zich tegen Bart kunnen keren omdat hij ze in de steek laat en aan 2014 denkt. En zelfs al haalt Bart het, wat maakt het uit? Di Rupo gaat daar opnieuw zitten. Andere bekende koppen ook ... Dan komen we dus weer in de impasse terecht. Ik geloof er niet meer in. Maar één ding weet ik wel. De mensen in mijn omgeving die inmiddels letterlijk "als Bart in 2014 niet aan de macht komt, verlaat ik België" hebben gezegd, kan ik al lang niet meer op één hand tellen ...
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |