Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 29 december 2012, 16:15   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Ook in Duffel zit een slechte verliezer

En ge moogt één keer raden van welke partij die verliezer is.

Maar wat ik persoonlijk het ergst van al vind: hoe gaat de relatie burgemeester - gemeentesecretaris zijn ? Dat dit er niet goed uitziet, is een stukje ambetanter dan een slechte verhouding met de oppositie.

http://www.gva.be/regio-mechelen/duf...ri-binnen.aspx

Citaat:
Marc Van der Linden (N-VA), de nieuwe burgemeester Duffel, zal op dinsdag 1 januari het gemeentehuis niet binnen kunnen. Hij heeft noch een sleutel noch de alarmcode ontvangen.

"Ik betreur de manier waarop het huidige schepencollege de bestuursoverdracht aanpakt", stelt Van der Linden onomwonden. "Ik heb de voorbije weken meermaals met uittredend burgemeester Guido De Vos (CD&V) contact opgenomen, maar zijn antwoord wat steeds dat hij tot 31 december middernacht burgemeester is. Helaas bleken ook inhoudelijke gesprekken met de meeste schepenen onmogelijk."

In Lier bijvoorbeeld overhandigt uittredend burgemeester Marleen Vanderpoorten (Open Vld) maandagnamiddag de sleutels van het stadhuis tijdens een officieel moment aan haar opvolger Frank Boogaerts (N-VA). Dat zit er in Duffel dus duidelijk niet in. "Van de burgemeester moet ik geen sleutel of code verwachten. De gemeentesecretaris heeft me gezegd dat ik de sleutel en de code van het alarmsysteem van hem op woensdag 2 januari zal krijgen. Ik hoop dat er tegen dan ook een internetaansluiting in het kabinet van de burgemeester is", grijnst Marc Van der Linden.

En wat als er zich op dinsdag 1 januari een calamiteit zou voordien?
"Daarover heb ik afspraken gemaakt met brandweercommandant Chris Serneels", stelt Marc Van der Linden de Duffelaars gerust.

"Het zal op die ene dag wel niet aankomen, zeker", reageert burgemeester Guido De Vos.

Chris VAN ROMPAEY

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 29 december 2012, 17:00   #2
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En ge moogt één keer raden van welke partij die verliezer is.

Maar wat ik persoonlijk het ergst van al vind: hoe gaat de relatie burgemeester - gemeentesecretaris zijn ? Dat dit er niet goed uitziet, is een stukje ambetanter dan een slechte verhouding met de oppositie.

http://www.gva.be/regio-mechelen/duf...ri-binnen.aspx
En om 1 dag maakt dat kieken zich druk?
speurneus is offline  
Oud 29 december 2012, 18:02   #3
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Ja, inderdaad. Om 1 dag maakt Guido De Vos zich druk.
gertc is offline  
Oud 29 december 2012, 18:35   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat jij inderdaad niet verder ziet dan je neus lang is, dat hadden we kunnen verwachten.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 29 december 2012, 19:06   #5
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat het uittredend bestuur zich hier nogal infantiel opstelt, is irrelevant.
Dat het uittredend bestuur het nieuwe bestuur moedwillig hindert, is irrelevant.
Dat het uittredend bestuur in geval van een dringend probleem of lokale ramp de zaken bemoeilijkt, is irrelevant.

Neen, wat relevant is, is uiteraard dat die vuile N-VAer zich druk maakt om 1 dag. Schande toch he?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 29 december 2012, 19:14   #6
schaduw
Gouverneur

schaduw's schermafbeelding

Standaard

Wat een kleinzielige inhoudsloze zever van de tsjeef. Geef me dan maar dat college dat de belastingen afschafte waar het toekomstige college tegen was.
Oud 29 december 2012, 20:02   #7
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TCO Bekijk bericht
Hoe kinderachtig kan je zijn..
Als Christen-DEMOCRAAT moet hij zich gewoon neerleggen bij de keuze van het volk, en verder niet onnozel doen. Laat de nieuwe burgemeester zijn werk doen. Dit toont aan dat hij totaal niet geeft om de gemeente, en alleen maar handelt uit eigenbelang.
Tsja, CD&V verloor ook wel wat aan NVA op 14/10.
Vrijheideerst is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be