![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dood Malinese oppas Oulematou is arbeidsongeval
is de titel uit dat krantenartikel over de nalsleep van Van Themse. En wat zingt nu iedereen in koor? Laat het fonds tussenkomen. Waarom zou dat fonds moeten tussenkomen? Als ik geen brandverzekering heb, en mijn huis brandt af, moet er dan een fonds tussenkomen ? http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20121217_013 . .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() De Schoofzak is zo iemand die een ander in een vijver zou laten verdrinken "Omdat hij daar in de eerste plaats niet mag zwemmen!".
Laatst gewijzigd door Another Jack : 18 december 2012 om 10:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat betreft die job, werkte die niet in't zwart? Of herinner ik me dat verkeerd?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Mensen die een ongeval krijgen veroorzaakt door iemand zonder verzekering zullen ook vergoed worden door het gemeenschappelijk motorwaarborgfonds. Maar denk je dat die het daarbij gaan laten? Ze zullen dat wel terugvorderen van de niet-verzekerde hoor! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zo wordt schade ten gevolge van een arbeidsongeval in geval van het ontbreken van een verzekering, net zoals bij wagenongevallen, steeds betaald door het fonds voor arbeidsongevallen. Uiteraard kan het Fonds de uitgekeerde bedragen verhalen op diegene diegene die in de fout is gegaan. Ik zie echt niet in wat er verkeerd is in deze procedure. Laatst gewijzigd door speurneus : 18 december 2012 om 10:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat is een risico dat iedereen die mensen in het zwart in dienst stelt, neemt. Hier is het natuurlijk zeer schrijnend en ik hoop voor de ouders van Luna, dat het Fonds voor Arbeidsongevallen "vergeet" de aan de familie van Oulematou te betalen vergoeding, terug te vorderen van haar werkgever, de ouders van Luna. Mocht het fonds zich tegen de ouders keren, dan kunnen ze trachten zich te keren tegen de moordenaar, maar als die niks heeft, tja, een kei kunt ge niet pellen. Ik vind het een heel terechte uitspraak, trouwens, en de rechtbank kon volgens mij niet anders dan dit te kwalificeren als een arbeidsongeval. We kunnen alleen maar hopen dat er wat menselijkheid wordt getoond naar de ouders toe. Laatst gewijzigd door Sammael : 18 december 2012 om 11:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
En - hoe schrijnend ook - het is ook terecht als het fonds het geld dan gaat halen bij de ouders van Luna. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gouverneur
|
![]() Ik weet niet in welke mate het Fonds verplicht is de betaalde vergoedingen te recupereren van de onverzekerde werkgevers. Mogelijks hebben ze geen keus en zijn ze bij wet verplicht de ouders aan te spreken, maar dat weet ik dus niet zeker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Zolang dit maar geen reden is om haar hele familie naar hier te halen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Verplicht of niet, ze kunnen niet anders vind ik. Als je één uitzondering gaat maken dan is het hek van de dam (en dan heb ik het niet alleen over dit fonds, maar wat bijv. bij niet verzekerde auto's waarvan de familie van de niet-verzekerde ook omgekomen is?,...).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zit me dunkt toch wel een hiaat in de wet.
Iemand die hier illegaal is, wéét dat ze geen ziekteverzekering of andere sociale rechten hebben. Iemand die illegalen aan het werk zet draagt ook niet bij tot de sociale zekerheid. Maar blijkbaar is de wet op arbeidsongevallen daar een uitzondering op? Ik vraag me ook af: gaat de schadevergoeding die Van Temsche voor zijn slachtoffers moet betalen (of uit het slachtofferfonds) dan verdwijnen? Of wordt er bovenop die schadevergoeding van Van Temsche dus nog een schadevergoeding als arbeidsongeval uitgekeerd? Ik weet dat de clan van Oulemata ongeveer een half dorp als "familieleden" had aangeduid om die schadevergoeding van Van Temsche op te eisen, maar dat is dus niet gelukt. Ik zie dan ook niet in waarom de belastingbetalers tweemaal zou moeten inspringen (éénmaal via het fonds voor slachtoffers en éénmaal via het fonds voor arbeidsongevallen omdat de werkgever geen bijdragen had geleverd?)
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meneer x stelt zijn poetsvrouw volledig in 't zwart te werk.
De poetsvrouw krijgt een arbeidsongeval. Maar meneer x moet niet betalen, want zijn kindje is deze week overleden. D�*�*r gaat het hier over. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() De poetsvrouw en het kindje zijn deze week overleden, als je toch correct wil zijn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als een kind met de onverzekerde auto van zijn ouders een dodelijk ongeval veroorzaakt en ook zelf sterft, moeten die ouders dan niet zelf opdraaien voor de schade omdat hun kind ook dood is? Ik vind dit moeilijke vraagstukken. Enerzijds ben ik geneigd om te zeggen "neen", maar anderzijds heb ik het daar als mens toch moeilijk mee. Draai of keer het hoe je wilt en ik ben het ermee eens dat iemand die iemand in het zwart tewerkstelt (of zijn wagen niet verzekert en er dan nog zijn kind mee laat rondrijden 's nachts), danig in de fout is gegaan, maar het is toch wel zeer hard om die mensen, die hun dochter verloren, daar ook nog eens voor te laten opdraaien. Ik betaal niet graag belastingen en bijdragen enzovoorts enzoverder, maar mocht het Fonds voor Arbeidsongevallen het geld niet terugeisen van de ouders of mocht het Fonds voor motorongelukken ouders die een kind verloren dat in een onverzekerde wagen rondreed, gerust laten; wel ik zou er niet rouwig om zijn en het helemaal niet erg vinden als mijn euro's zo besteed werden. Laatst gewijzigd door Sammael : 18 december 2012 om 12:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Normaal zou de werkgever moeten aangeklaagd worden. |
|
![]() |
![]() |