![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Het minimum gezinspensioen van zelfstandigen met een volledige loopbaan wordt vanaf 1 april volgend jaar gelijksgeschakeld met dat van werknemers. Het komt dan op exact 1386,4 euro.
Hoeveel bijdragen betalen werknemers en hoeveel de zelfstandigen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een zelfstandige die meer bijdragen betaald heeft zou dus in verhouding meer moeten krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wellicht ingewikkelde materie. Het is bekend dat vele zelfstandigen niet veel kunnen bijdragen (of niets) Ze krijgen dus een mooie hangmat. Laatst gewijzigd door eno2 : 22 december 2012 om 11:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag is vooral: hoeveel foefelen werknemers en hoeveel foefelen zelfstandigen?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik daag u uit om een zelfstandige aktiviteit op te starten en te runnen. Zelfs een goed draaiende zaak heeft regelmatig problemen met slechte betalers, faillissementen, cash-flow problemen, malafide oplichters, enz.... Iedereen denkt maar dat de zelfstandige hangmatters zijn. Profiteurs zijn er overal, maar de meeste zijn harde werkers die goed bijdragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In plaats van pensioenen op te trekken, zouden ze beter alles naar beneden halen.
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Lokaal Raadslid
|
![]() [quote=eno2;6466787]Het minimum gezinspensioen van zelfstandigen met een volledige loopbaan wordt vanaf 1 april volgend jaar gelijksgeschakeld met dat van werknemers. Het komt dan op exact 1386,4 euro.
Hoeveel bijdragen betalen werknemers en hoeveel de zelfstandigen?[/QUOTE krijg ik nu als werknemer ook mijn BTW terug ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Lokaal Raadslid
|
![]() [quote=eno2;6466787]Het minimum gezinspensioen van zelfstandigen met een volledige loopbaan wordt vanaf 1 april volgend jaar gelijksgeschakeld met dat van werknemers. Het komt dan op exact 1386,4 euro.
Hoeveel bijdragen betalen werknemers en hoeveel de zelfstandigen?[/QUOTE krijg ik nu als werknemer ook mijn BTW terug ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Moet weer iedere kleine zelfstandige een foefelaar zijn en wijkt men weer af van het feit, dat er voor kleine zelfstandigen iets goed gebeurd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelieve correct te citeren. Een citaat wordt tussen [quote ] ... [/quote ] (zonder de spaties) geplaatst.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Om op uw vraag te antwoorden: zelfstandigen betalen 22% plus minstens 3,05% inningskosten, werknemers betalen 13,07%. Hierbij betaalt hun werkgevervook nog eens een 35% patronale bijdragen. Exacte cijfers voor welk deel er aan het pensioen wordt besteed, heb ik niet, werknemers hebben ook beter andere dekkingen, zoals werkloosheidsvergoeding. Maar dat wordt wel eens vergeten. Als zelfstandige ben ik toch wat ongerust. Zo'n cadeau gaat meestal gepaard met hogere bijdragen. Met de 2% die er bij kwam met de kleine risico's heb ik mijn broek gescheurd. Ook nu nog heb ik liever zelf meer te sparen voor mijn pensioen dan op die onbetrouwbare overheid te rekenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee. Want ook voor de foefelende zelfstandige (en dat is eigenlijk een pleonasme) komt er een minimumpensioen. Ik vind dat geen goede zaak. Die zelfstandigen verrijken zich al hun hele carrière lang ten koste van de staat.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het niet waar misschien? Ik heb jaren in de horeca gewerkt. Ik heb genoeg gezien.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hier nu allemaal overdezelfde cam scheren is niet netjes. PS: Ik zou niet graag in de Horeca stappen, de goede tijden van de Horeca liggen allang achter ons. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Paultje;6466889]
Citaat:
Zelfstandigen krijgen ook geen btw terug op hun kalfslapje van de beenhouwer hé. Op hun werkgerief dat wel. T' is dan ook om mee te werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onzin. De horeca kent nog altijd een gouden tijd.
|
![]() |
![]() |